ugrás a tartalomhoz

A Google nem veszi figyelembe a description taget

Szab · 2005. Szep. 10. (Szo), 19.40
Sziasztok,

Van pár oldal, amiket szeretnék minél feljebb hozni a Google találati listájában. Ezzel alapból nem is lenne gond, csak sajnos azt vettem észre, hogy a listában az oldal url-je alatt nem (csak) azt a szöveget írja ki, ami a meta description tagben található, hanem 5-6 egyéb szót is odatesz az oldalról...

Próbálkoztam már mindennel, de sehogy sem sikerült ezt a "hibát" kiküszöbölni. Van valakinek valamilyen ötlete/megoldási javaslata ezzel kapcsolatban?

Köszönöm!
 
1

Kevés a jelentősége

Török Gábor · 2005. Szep. 10. (Szo), 21.40
Nem tudni pontosan, melyik kereső milyen algoritmusok alapján dolgozik. Régen inkább igaz volt a description szükségessége, ma már kevésbé. Javaslom az Irányelvek webfejlesztőknek és Keresőoptimalizálás című cikkek tanulmányozását, segítségedre lesznek. Esetleg érdemes belekukkantanod a Látogatottság növelő tipp fórumtémába is.
2

offsite optimization

Fekete Ferenc GDA · 2005. Szep. 10. (Szo), 22.20
Valóban, a google nem sokat ad a meta tagekre. A yahoo és az msn előfordul,h használja, a google akkor írja ki, ha nincs mit megjelenítenie az oldalról ,de a meta tagek ki vannak töltve. De a legfontosabb,h ezekkel csinálhatsz bármit, nem fogsz jelentős eredményt elérni.

Amit onsite optimalizálással meg lehet tenni ,azt tedd meg, a többi a rádmutató linkeken és azok szovegén múlnak (offsite optimization). Ha érdekes a tartalmad, linkelnek. Ha nem, nem.

Én mindig azt hozom fel példaként,h írd be a google-be,h: click here .
Ez kiadja az adobe reader letöltési oldalát, pedig az oldalon nincs is kiírva,h click here:) De mivel mindenki úgy linkel rá,h "download adobe reader click here", ezért elsőnek dobja ki. Ja és 10es a pagerank-je, bár ez is kezd veszíteni a jelentőségéből, azért még ne mkell leírni.

Fekete Ferenc
3

A descriptionban bármi lehet

-zsolti- · 2005. Szep. 11. (V), 00.35
Ezzel alapból nem is lenne gond, csak sajnos (..) nem (csak) azt a szöveget írja ki, ami a meta description tagben található...

Ez miért gond? A hatékony keresést épp az segíti elő, ha a találati listában rögtön láthatom a megtalált kifejezést, benne a szövegkörnyezetben is, így könnyebb eldönteni, hogy rákattintsak-e. A description-be pedig mindenki azt ír amit akar, nem biztos, hogy kellően specifikus és informatív tud lenni.
Google-optimalizálásnál a rewisit after kell belőni, valamint minden robotot engedélyezni. Emelett keresőbarát oldalt kell készíteni, lehetőleg shorturl-lel. Én csak ezeket alkalmazom, és épp aktuális: egy néhány hónapja regisztrált domainen, 2 hete indított weboldal az egyik legfontosabb kulcsszavára már most az első 10-ben van. Kell ennél több?

Üdvözlettel: Liebig Zsolt
SWEN Internet
4

Példa a problémára

Szab · 2005. Szep. 11. (V), 01.58
Először is köszönöm a válaszokat, de hozzá kell tennem, hogy a Weblaboron lévő összes, a Google működésével kapcsolatos cikket átolvastam már, a fórumban is kerestem, tehát nem ok nélkül nyitottam külön topicot ennek :) Külföldi oldalakon is próbáltam keresni, nem sok sikerrel.

Az is hozzá tartozik még a témához, hogy programozással már több éve foglalkozom, shorturl-től kezdve táblamentes layouton át már mindent bevetettem, a jobb helyezésekkel meg is vagyok elégedve, és nem csak a több éve futó siteoknál sikerült elérnem a növekedést.

Ez miért gond? A hatékony keresést épp az segíti elő, ha a találati listában rögtön láthatom a megtalált kifejezést, benne a szövegkörnyezetben is, így könnyebb eldönteni, hogy rákattintsak-e. A description-be pedig mindenki azt ír amit akar, nem biztos, hogy kellően specifikus és informatív tud lenni.


Ez így van, nem biztos, hogy megfelelő, de (az én felfogásom szerint) a rövid, egy-két mondatos description úm. "szebb", mint a description KIEGÉSZÍTVE a kiragadott mondatrészekkel. Az általam elérni kívánt eset akkor áll elő, ha tegyük fel rákeresek az Oktatási Minisztérium honlapjára, és nem halandzsát kapok, hanem egyetlen egy mondatot.

Tehát az előző példát is felhasználva bemutatnám, hogy konkrétan mi a gondom:

Jó:

Link: http://www.google.com/search?q=oktat%C3%A1si+miniszt%C3%A9rium
Találat: Oktatási Minisztérium
Törvénytár és kerettanterv a köz- és a felsôoktatáshoz; pályázatok és ösztöndíjak.

Link: http://www.google.com/search?q=weblabor
Találat: Weblabor | a fejlesztői forrás
Weblabor: cikkek, hírek, fórumok, levlisták, linkek.

Rossz:

Link: http://www.google.com/search?q=index.hu
Találat: index.hu
Index.hu az internet világítótornya vagy mi. ... mobil.index.hu. Szótárak.
angol-magyar, magyar-angol, német-magyar, magyar-német, szinonima. Valutaváltó ...


A különbség érzékelhető. A kódokban lényegi különbség nincs, minden a helyén, és valamiért mégsem működik jól...
5

Érdekes

Tome · 2005. Szep. 12. (H), 15.13
Mindenképpen Török Gábort idézném:
Nem tudni pontosan, melyik kereső milyen algoritmusok alapján dolgozik.
Nézd meg a saját példádat: az adott OM oldalon sincs megadva a description meta tag. Sőt, még a Google által visszadott szöveg nem is szerepel a jelenlegi oldalon.
El kell fogadni, hogy néha érdekes a Google! :)
6

Mea Culpa

Szab · 2005. Szep. 12. (H), 16.19
Igen, én is utóbb vettem észre, de nem akartam már a hozzászóláson javítani. Tény, hogy az OM nem a legjobb példa volt, de hirtelen az jutott eszembe. Viszont az Index vs. Weblabor tökéletesen szemléleti a problémát.

Végülis ez van, el kell fogadni, majd járok egy esőtáncot vagy nem tudom :)
8

több forrásból származhat a találati listákban megjelenő

kaixo · 2005. Szep. 20. (K), 14.52
A Google találati listáiban több forrásból is származhat a találatoknál megjelenő rövid leírás:

- a keresett kifejezés oldalból kiragadott szövegkörnyezetével

- ha szerepel az oldal az ODP-ben, akkor az ott olvasható rövid leírásből is származhat a megjelenő részlet (az Oktatási Minisztériumnál is ez a helyzet...)

- description tagból: Az utóbbi időben úgy figyeltem meg, hogy ennek egyre növekvő jelentősége van a Google-nél (=egyre többször találkoztam ilyesmivel)

Tehát a jó description sose árt. Viszont a fenti lehetőségekből az alapján fog választani a Google, hogy mi volt a kereső-kifejezésünk.

Itt jegyezném meg egy előző hozzászólással kapcsolatban, hogy nem az a fontos, hogy az általunk fontosnak talált kulcsszavakra legyünk benne az első tízben, hanem az, hogy olyan kulcsszavakra, melyekre valóban sokan rá is keresnek, és köthetőek az oldalunkhoz.


Üdv: József - http://innen.hu
7

Hivatalos információ

Szab · 2005. Szep. 18. (V), 20.55
Sziasztok,

Egy kicsit újra felvenném a lerakott szálat, az alábbi információt találtam a Google egyik aloldalán:

The description of my site is wrong in the results.

Google's creation of snippets is completely automated and takes into account both the content of a page as well as references to it that appear on the web. We don't manually change sites' descriptions, but we're always working to make our snippets as relevant as possible.