keresőbarátság
Running desktop and mobile versions of your site
Google javaslata a mobil-felhasználóknak szánt eltérő tartalom kiszolgálására
■ A proposal for making AJAX crawlable
Ajánlás a Google-től ajaxos oldalak tálalásához
■ SEO Starter Guide now available in 40 languages
„Google keresőmotor-optimalizálási útmutató kezdőknek” magyar nyelven
■ A Google azt javasolja, hogy ne próbáljuk statikus tartalomnak álcázni a dinamikus webcímeinket
A hivatalos Google Webmaster Central blogban tegnap megjelent egy érdekes bejegyzés Dynamic URLs vs. static URLs címmel. A bejegyzés a dinamikus webcímeket a ?, & és = karakterek megjelenésével definiálja, míg a statikus webcímeket ennek hiányával, végül pedig számos érvet próbál felhozni arra, hogy ne próbáljuk meg a dinamikus webcímeket statikus webcímekként feltüntetni.
A bejegyzés olyan közkézen forgó hiedelmeket oszlat el, mint hogy a Google nem tud dinamikus webcímeket indexelni, vagy hogy legfeljebb három dinamikus paramétert tehetünk a webcímekbe, hogy a Google indexelje. A bejegyzés fő tanulsága, hogy a felesleges paraméterektől statikus vagy dinamikus webcím megjelenés esetén is meg kell szabadulnunk. Érdekes, hogy állítása szerint a dinamikus webcímek esetén a "felesleges paramétereket" a Google bizonyos szintig fel is tudja ismerni (de persze legjobb, ha nincsenek is ott), a statikus webcímeket pedig nem tekinti jól skálázhatónak a jövőbeli esetleges új paraméterek bevezetésére való tekintettel. Ez érdekes érv, én nem értek vele feltétlenül egyet, hiszen ez csak odafigyelés kérdése.
A bejegyzés olyan közkézen forgó hiedelmeket oszlat el, mint hogy a Google nem tud dinamikus webcímeket indexelni, vagy hogy legfeljebb három dinamikus paramétert tehetünk a webcímekbe, hogy a Google indexelje. A bejegyzés fő tanulsága, hogy a felesleges paraméterektől statikus vagy dinamikus webcím megjelenés esetén is meg kell szabadulnunk. Érdekes, hogy állítása szerint a dinamikus webcímek esetén a "felesleges paramétereket" a Google bizonyos szintig fel is tudja ismerni (de persze legjobb, ha nincsenek is ott), a statikus webcímeket pedig nem tekinti jól skálázhatónak a jövőbeli esetleges új paraméterek bevezetésére való tekintettel. Ez érdekes érv, én nem értek vele feltétlenül egyet, hiszen ez csak odafigyelés kérdése.
Sitemaps offer better coverage for your Custom Search Engine
Külön Google index oldalanként
■ Google reads Flash text, so optimize it
A Google adaptálta az Adobe Search Engine SDK technológiáját
■ Irányelvek webfejlesztőknek
Egy weblap készítésekor sok szempontot figyelembe kell vennünk, ilyenek többek között a szakmai szempontok, a megrendelő kívánságai és a természetesen a rendelkezésre álló idő és erőforrásaink. Ebben a cikkben azokat a szakmai irányelveket gyűjtöttem össze, melyeket a munkám során megpróbálok betartani, s melyek főleg az oldal hozzáférhetőségére, elérhetőségére vonatkoznak. Olvasóink hozzászólásaival kiegészítve, tovább szerkesztett formában szeretnénk a WFSZ ajánlásaként is közzétenni a cikk tartalmát.
Keresőoptimalizálás
Sajnos manapság nagyon sok tévhit kering arról, hogyan érhetünk el jobb helyezést a keresőkben. Egyes módszereket túlértékelnek, vagy esetleg olyan módszereket javasolnak, melyek csak ronthatják a helyezésünket. Most igyekszem tiszta vizet önteni a pohárba és összefoglalni, hogyan érdemes a weboldalunkat keresőkre optimalizálni. Fontos figyelembe venni, hogy sok konkrétumot a keresőmotor fejlesztők nem árulnak el, a következőkben bemutatott ismeretek a tapasztalatokra épülnek, egyes keresőknél különbözhetnek, s bár nem valószínű, bármikor meg is változhatnak kisebb, vagy nagyobb mértékben.
Rövid webcímek készítése és kezelése
Manapság egyre ritkábbak az olyan oldalak, melyeket nem dinamikusan állítanának elő készítőik. Sokak számára jelentősen kényelmesebb valamilyen feladat-specifikus szerkesztővel elkészíteni az oldal tartalmait - mely lehetővé teszi a kategorizálást, meta információk megadását -, mint egy általános weboldal-szerkesztő programot elővenni a cél érdekében. Ez azonban ahhoz a sajnálatos következményhez vezetett, hogy a webcímek kórosan elburjánzottak, nagyon hosszúak és "csúnyák" lettek. Lássuk miért nem jó ez nekünk, és mit tehetünk ellene! Főleg Apache szerveren működő megoldásokat fogunk vizsgálni.