ugrás a tartalomhoz

keresőbarátság

Running desktop and mobile versions of your site

Török Gábor · 2009. Nov. 19. (Cs), 12.15
Google javaslata a mobil-felhasználóknak szánt eltérő tartalom kiszolgálására
 

A proposal for making AJAX crawlable

Török Gábor · 2009. Okt. 8. (Cs), 16.27
Ajánlás a Google-től ajaxos oldalak tálalásához
 

SEO Starter Guide now available in 40 languages

Török Gábor · 2009. Jún. 6. (Szo), 12.06
„Google keresőmotor-optimalizálási útmutató kezdőknek” magyar nyelven
 

A Google azt javasolja, hogy ne próbáljuk statikus tartalomnak álcázni a dinamikus webcímeinket

Hojtsy Gábor · 2008. Szep. 24. (Sze), 13.56
A hivatalos Google Webmaster Central blogban tegnap megjelent egy érdekes bejegyzés Dynamic URLs vs. static URLs címmel. A bejegyzés a dinamikus webcímeket a ?, & és = karakterek megjelenésével definiálja, míg a statikus webcímeket ennek hiányával, végül pedig számos érvet próbál felhozni arra, hogy ne próbáljuk meg a dinamikus webcímeket statikus webcímekként feltüntetni.

A bejegyzés olyan közkézen forgó hiedelmeket oszlat el, mint hogy a Google nem tud dinamikus webcímeket indexelni, vagy hogy legfeljebb három dinamikus paramétert tehetünk a webcímekbe, hogy a Google indexelje. A bejegyzés fő tanulsága, hogy a felesleges paraméterektől statikus vagy dinamikus webcím megjelenés esetén is meg kell szabadulnunk. Érdekes, hogy állítása szerint a dinamikus webcímek esetén a "felesleges paramétereket" a Google bizonyos szintig fel is tudja ismerni (de persze legjobb, ha nincsenek is ott), a statikus webcímeket pedig nem tekinti jól skálázhatónak a jövőbeli esetleges új paraméterek bevezetésére való tekintettel. Ez érdekes érv, én nem értek vele feltétlenül egyet, hiszen ez csak odafigyelés kérdése.

Best practices when moving your site

Joó Ádám · 2008. Ápr. 18. (P), 07.33
Google tanácsok költözéshez
 

Google reads Flash text, so optimize it

mandarin8 · 2008. Jan. 29. (K), 11.28
A Google adaptálta az Adobe Search Engine SDK technológiáját
 

Irányelvek webfejlesztőknek

Bártházi András · 2005. Május. 15. (V), 21.00
Irányelvek webfejlesztőknek
Egy weblap készítésekor sok szempontot figyelembe kell vennünk, ilyenek többek között a szakmai szempontok, a megrendelő kívánságai és a természetesen a rendelkezésre álló idő és erőforrásaink. Ebben a cikkben azokat a szakmai irányelveket gyűjtöttem össze, melyeket a munkám során megpróbálok betartani, s melyek főleg az oldal hozzáférhetőségére, elérhetőségére vonatkoznak. Olvasóink hozzászólásaival kiegészítve, tovább szerkesztett formában szeretnénk a WFSZ ajánlásaként is közzétenni a cikk tartalmát.

Keresőoptimalizálás

airwalker · 2005. Feb. 22. (K), 22.00
Keresőoptimalizálás
Sajnos manapság nagyon sok tévhit kering arról, hogyan érhetünk el jobb helyezést a keresőkben. Egyes módszereket túlértékelnek, vagy esetleg olyan módszereket javasolnak, melyek csak ronthatják a helyezésünket. Most igyekszem tiszta vizet önteni a pohárba és összefoglalni, hogyan érdemes a weboldalunkat keresőkre optimalizálni. Fontos figyelembe venni, hogy sok konkrétumot a keresőmotor fejlesztők nem árulnak el, a következőkben bemutatott ismeretek a tapasztalatokra épülnek, egyes keresőknél különbözhetnek, s bár nem valószínű, bármikor meg is változhatnak kisebb, vagy nagyobb mértékben.

Rövid webcímek készítése és kezelése

Hojtsy Gábor · 2004. Júl. 27. (K), 21.00
Rövid webcímek készítése és kezelése
Manapság egyre ritkábbak az olyan oldalak, melyeket nem dinamikusan állítanának elő készítőik. Sokak számára jelentősen kényelmesebb valamilyen feladat-specifikus szerkesztővel elkészíteni az oldal tartalmait - mely lehetővé teszi a kategorizálást, meta információk megadását -, mint egy általános weboldal-szerkesztő programot elővenni a cél érdekében. Ez azonban ahhoz a sajnálatos következményhez vezetett, hogy a webcímek kórosan elburjánzottak, nagyon hosszúak és "csúnyák" lettek. Lássuk miért nem jó ez nekünk, és mit tehetünk ellene! Főleg Apache szerveren működő megoldásokat fogunk vizsgálni.