webprog.hu – találkozó összefoglaló
Tegnap este (2018.07.25.) egy nagyon jó megbeszélést tartottunk, eljött Arnold Layne, Pepita, Sly és jómagam; sokmindenben sikerült megegyeznünk, például a szerepekben, teendőkben.
Az oldalon cél, hogy minél több tartalom legyen. Fontos tartalmi típusok a blogmarkok (külső tartalom ajánlása) és a blogbejegyzések, ez utóbbiak közül a jobbakat a szerkesztők kiemelhetik címkézéssel. Állásajánlatokat és hirdetéseket is tervezünk, ez utóbbit először barterként, ha az oldalt sikerül felfuttatni, akkor fizetősen, és akkor lehetőség lenne fejlesztésekre, szponzorációra stb.
Technológiai részletek:
A Drupalt jó alapnak tartottuk mindannyian, elvileg az induláshoz elég konfigurálni, valamint egy sminket készíteni hozzá. A későbbiekben elképzelhetőek apróbb egyedi fejlesztések, pluginekkel való kiegészítés.
Teendők:
- Pepita: GDPR-ral kapcsolatos dolgok, fejlesztői környezet
- én: használati feltételek és netikett elkészítése, markdown-nak utánajárás
- jelentkezőt várunk a smink elkészítéséhez (vagy kiválasztásához)
■ - Moderátor: hozzászólásokat módosíthat, törölhet
- Szerkesztő: Moderátor plusz írásokat elláthat "cikk" címkével, azok így külön kategóriát képeznek (ezt a címkét alacsonyabb jogosultsággal nem lehet kiválasztani)
- Főszerkesztő: a főszerkesztő tejhatalommal rendelkezik, szerkesztői plusz azonnali döntések meghozatala, például ha valaki a szerkesztői gárdából valami nagyon nagy disznóságot csinál, megvonhat tőle minden jogosultságot. Emellett ismeri a technikai hozzáféréshez szükséges jelszavakat.
Az oldalon cél, hogy minél több tartalom legyen. Fontos tartalmi típusok a blogmarkok (külső tartalom ajánlása) és a blogbejegyzések, ez utóbbiak közül a jobbakat a szerkesztők kiemelhetik címkézéssel. Állásajánlatokat és hirdetéseket is tervezünk, ez utóbbit először barterként, ha az oldalt sikerül felfuttatni, akkor fizetősen, és akkor lehetőség lenne fejlesztésekre, szponzorációra stb.
Technológiai részletek:
A Drupalt jó alapnak tartottuk mindannyian, elvileg az induláshoz elég konfigurálni, valamint egy sminket készíteni hozzá. A későbbiekben elképzelhetőek apróbb egyedi fejlesztések, pluginekkel való kiegészítés.
Teendők:
- Pepita: GDPR-ral kapcsolatos dolgok, fejlesztői környezet
- én: használati feltételek és netikett elkészítése, markdown-nak utánajárás
- jelentkezőt várunk a smink elkészítéséhez (vagy kiválasztásához)
+1
1. Nem tudom, megvárnám mindenki más véleményét.
2. Önállóan döntést hozni, gyakorlatilag mindenben, de lecserélhető.
3. Mindegyik, fontos befolyásoló tényező a szabadidő.
4. Ne csak vezetőt válasszunk, hanem szerkesztőségi tagokat is. Egyebek mellett ők (többségi döntéssel) bármikor választhassanak másik vezetőt, ha szükségesnek tartják.
Elvileg nekem jó a 25, kéne azért helyszín is és főleg időpont.
Sorrend
Először el kéne dönteni, hogy milyen felépítésű lesz a "vezetés" (egy személy vagy elosztott), milyen feladatai lesznek, és a többiek milyen biztosítékot vár(hat)nak el tőle, hogy mindenki tartósan jól járjon.
Ezután ki-ki eldöntheti, hogy tudja/akarja-e vállalni a "vezetői" szerepet, vagy azok egyikét, és ha igen, akkor "jelölheti" magát.
Innentől tudnak a többiek érdemben dönteni, hogy az indulók közül kit látnának szívesen az adott szerepben.
Ekkor lehet dönteni, hogy milyen irányba megy a dolog (célkitűzés, technológia, stb.), és ezek fényében lehet reális részvételi ajánlásokat tenni (például hiába van heti X óra erre fordítható ideje valakinek, ha lövése sincs a választott technológiáról; ha hajlandó, akkor persze elkezdheti tanulni, és egy idő után be tud segíteni, de eleinte nem nagyon tud hozzátenni).
Kulcs szerepek, amik az eddigi beszélgetések alapján eszembe jutnak és érdemes lehet a vezetés megálmodásánál észben tartani:
Mi az, amit kifelejtettem?
Egyéb
Sziasztok! Bocs, hogy ritkán
Bocs, hogy ritkán jelentkezem! A nyár az nekünk mindig zűrös, és - sajnos szintén emiatt - a 25-e nem jó nekem a találkozásra.
Amikor az elején elkezdtük a diskurzust, akkor azt gondoltam, hogy néhány nap alatt összedobunk egy új fórumot, áttesszük oda a székhelyünket, aztán beáll a nagybetűs boldogság, a többi meg majd kialakul. Úgy gondoltam, hogy ebben tevékenyen részt tudnék venni.
Aztán ahogy elindultunk és érkeztek a hozzászólások, rájöttem, hogy Ti sokkal nagyobb dologban gondolkodtok, mint én, eredetileg, ami egyrészt meglepett, másrészt fel is lelkesített. Ahogy viszont érkeztek rögtön a jogos aggályok és észrevételek is, kénytelen voltam belátni, hogy profin megcsinálni egy ilyen váltást és hosszú távon biztosítani a stabilitást, jóval több szervezés és munka, mint az elején hittem. Ez pedig - őszintén szólva - lelombozott.
Én nem vagyok egy nagy social networker, ráadásul erősen közelít a nullához a szabadidőm, úgyhogy egy gyorsan összedobható, élő, magyar nyelvű, szakmai fórum létrehozásában való segédkezés még talán éppen beleférne nekem, több viszont már sajnos nem. (Lehet, persze, hogy pont egy élő fórumot nem lehet napok alatt összekalapálni; ezt sajnos az első lelkesedésemben nem gondoltam teljes mélységében végig.) A fejlődésnek, pláne az igényességnek viszont nem szeretnék a kerékkötője lenni, úgyhogy én szeretnék egy kicsit hátra lépni most. Remélem, hogy ezzel nem bántom meg egyikőtöket sem!
Ahogy az elején felajánlottam, a lefoglalt domain nevet és - szükség esetén az induláshoz - a szerver tárhelyet tudom biztosítani a projekthez. Ez továbbra is áll. De szívesen át is adom a domain név tulajdonjogát, ha döntés születik a "hogyan tovább"-ról. A többit viszont szeretném inkább Rátok bízni.
Szóljatok, legyetek szívesek, ha úgy gondoljátok, hogy tudok segíteni! (Írjatok, legyetek szívesek, egy privát üzenetet is erről, mert van, hogy napokig nem tudok ránézni az itt folyó eszmecserére!)
Megértéseteket és segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Dávid
úgyhogy egy gyorsan
A github repo-ban visszük a
25. nekem is jó
Időpont, helyszín
Nektek mikortól lenne jó?
Szerintem is jó a 18:00.
Deák
OK
https://www.google.com/maps/#
Hogy ismerjük meg egymást? :D
Köszi :)
Gábort tudom azonosítani (arcfelismerő progival). :-D
Hogyan
A biztonság kedvéért emiatt a barna kockás ingembem megyek, valamint bézs rövidnadrágban. A számom: harminc-háromkilencvenkettő-nullakettő-hatvannégy.
Igyekszem időre odaérni, de itt nem messze útfelújítás van, ami miatt a buszok lassabban járnak.
Fehér sapka, fekete csíkkal.
Egyelőre úgy fest, hogy én
Mikor
Passz
+1 eddig csak olvastam a
Lesz
Nemsokára lesz majd
meg jöttem
Plusz tartozék: fekete háti, Obi újság, ZZ könyv a hónom alatt / kezemben.
Módosítás
...
Egyébként szerintem rossz ötlet, ha bárki belenyúlhat legálisan egy hozzászólás tartalmába. Ha van benne valami sértő, azt törölje a moderátor, a módosítás maradjon a szerzőé! Szerintem.
Igaz
Egyébként pedig semmi sincs kőbe vésve.
Sajnos nem. :(
Jó az! :-D
A macskabenzinhatalom nagyon jó dolog, és nem nem csak macskabenzinkutak rendelkeznek vele. :)
Nagyon jó lett, köszi!
Annyit tennék hozzá, hogy
Esetleg véglegesen is törölhet felhasználót, ha ilyen kérés érkezik, de ez még átgondolós (GDPR).
Plusz a "gárdába" behívnám a GG-s hozzászólókat is, ha esetleg van olyan valaki, aki csak ott volt tevékeny.
Bevállalnám sminket, ha csak
Összedobtam egy kis logó tervet is.
Nyertél :)
Szóval szerintem nyomd a sminket, remélem hétvégén adom a környezetet hozzá.
Logóból nekem a jobb alsó nagyon tetszik.
Drupal verziót tudsz mondani?
Hamarosan
Kész a repó :)
+1
Mikor és kitől?
Nem tudom fejből, hogy ezt mennyire kommunikáltuk le és a todo listában sincs, de bennem az maradt meg, hogy ezt is Gábor intézi. Ha csak én gondolom így, akkor elnézést kérek, de valaki csinálja légyszi.
Annál is inkább, mert a dev környezet elindult, dolgozunk rajta többen is, viszont jó lenne, ha a teljes szerkesztői csapat ott lenne a Github-on is, mert merülnek fel olyan kérdések is fejlesztés közben, amik inkább személyi jellegűek (pl ki élesít és hogyan). Jó lenne ezeket helyben kezelni - megválaszolni, másképp szerintem könnyen belefutunk egy neverending story-ba.
Remélhetőleg a dev most hétvégén egészen használhatóvá válik, köszönöm mindenkinek, akik eddig is részt vettek benne.
És mire? :)
Nem,
Vagy pár hülye csinál valamit, aztán összeáll egy szerkesztőség, akik megmondják, hogy akkor ezt egész másképp kéne és a pár hülye elölről kezdi? :)
Egyelőre ez a repo hozzá:
+1
De ha már a projekt kódjának van jelenlegi "otthona", akkor az ezzel kapcsolatos megbeszéléseket is ott lenne érdemes folytatni, mert így tényleg egy helyen lehet minden.
Kap
Mindenki, aki a Gábor által felírt "meghívandók" között van. Többiekről (ha lesznek) szerintem döntsön mindig az aktuális csapat.
Máris merültek fel fontos, a fejlesztést érintő kérdések, tehát légyszi minél előbb gyertek Githubra.
Igen, de még szabad a vásár.
Meghívók
Mennek
Én 25-én szinte kizárt, hogy
Ezen kívül bár közös lónak túrós a háta, de felvetettem a repo-ban, hogy én szívesebben látnék egy olyan rendszert, ahol nincs főszerkesztő, hanem azonos vagy hasonló jogkörökkel rendelkezünk. Nekem ez szimpatikusabb egy olyan projektnél, amit közösen csinálunk, mintha egyetlen kézben összpontosulna a hatalom. Erre esetleg egy lehetséges megoldás, hogy a fejlesztők közül 2 ember rendelkezzen csak a user 1 account jelszavával, és ha valakit ki kell zárni, akkor szavazás után őket kérjék meg a szerkesztők. Esetleg lehet egy olyan kikötés ezekkel az emberekkel kapcsolatban, hogy ne lehessenek szerkesztők és/vagy ne szavazhassanak kizárásról. Igy pártatlanok maradhatnának, amennyire lehetséges. Ugyanilyen okból szét lehetne szórni a tulajdonjogokat is, hogy ne függjünk egyetlen embertől, mint jelen esetben a weblaboron. Ilyen szempontból szerintem csak az egyesület alapítás lenne a másik alternatíva, és az egyesület, mint jogi személy rendelkezne minden tulajdonjoggal. Mit gondoltok erről?
Főszerk.
Úgy gondolom, hogy nem sok ilyen lesz, és ha nem működik ez a rendszer, bármikor meg lehet változtatni, például arra, amit írsz.
Az egyesület is felmerült, mind itt, mind pedig a megbeszélésen, az a legnagyobb baj vele, hogy rendkívül lassú, sok a papírmunka vele, és minden változtatással bíróságra kell szaladgálni. Ilyen kis méretben ez nem éri meg.
Ok.
Hol van a 25-e írva?
25 biztosan nem jó nekem sem, nagyon kicsit tudunk idén nyaralni, és benne van. A 27-és hét amiatt kemény lesz nekem, mert előtte szabin vagyok, akkor pedig demózni kell, szóval akkor látom, mit csináltak egy hétig a kollégáim. :)
Ezzel együtt jó lenne, ha lesz fix időpont, akkor elérhető lennél skype-on vagy telón, szeretném, ha távolról is, de részt vennél rajta.
(Másképp kénytelen leszek azt gondolni, hogy nem tiszteled eléggé A Családot. :-D /from A Keresztapa/)
És akkor augusztus végéig
Én teljesen egyetértek,
Szerintem
Egyelőre szerintem nem kell a főszerkesztő személye, viszont a szerkesztői csapat igen. A főszerkesztő a csapat érdekeit kell képviselje, úgyhogy az a jobb, ha főleg az elején mindenkinek egyformán ott a véleménye. Később lehet fontos, amikor már élesedtünk, hogy legyen valaki, aki egyedül (is) hozhat fontos döntést, mert sürgős. Amíg fejlesztünk, addig viszont az a fontosabb, hogy mindenki elmondja és időben, hogy mit és hogyan szeretne.
Nem, haladjunk
Jó dolog a személyes találkozás - pláne kellő mennyiségű sörrel :-D -, de ez ne hátráltassa a projekt haladását.
Neked van igazad, benéztem,
Csak kíváncsiságból, mi lesz
Nem probléma megoldásról szól
Értem, köszi a tisztázást!
Szerkesztők
Pontosítanék: bármit
HZ
* = sajnos mind a PHP, mind az üzemeltetési témák... szóval úgy elrepültek a fejem felett, hogy bármelyikbe belekontárkodnék, az csak ártana.
inf3rno?
Tipp: WL-es mail címe már nem él?
Nem
A fejlesztésben szívesen