ugrás a tartalomhoz

Közösségi oldalak like,share trackelése saját adatbázisba

voidnull · 2014. Jan. 31. (P), 17.03
Sziasztok

Egy CMS rendszerben szeretném kimutathatóvá tenni (táblázatosan, grafikonosan) a közösségi oldalak Facebook, Twitter, Pinterest stb. like-jait, megosztásait legalább napi bontásban . Egy-egy oldalnál egyszerűen le tudom kérni az adott állapotot. Ütemezetten valószínűleg nem szerencsés naponta lekérni egy több ezer oldalból álló weboldal minden lapjára ezeket a számokat.

A kérdésem az lenne, csinált-e már valaki hasonlót, illetve tudtok-e esetleg valami részben kész megoldást erre?
 
1

Két dolog

Hidvégi Gábor · 2014. Jan. 31. (P), 17.52
1, ha belegondolsz, maguk a lájkolások "fizikailag" hogyan működnek, nem nehéz kitalálni, hogyan lehet ezeket logolni

2, lehet egyszerűbb lenne megállapítani, van-e korreláció a lájkolások és az oldalmegnézések száma között, mert ha van, akkor fölösleges plusz munkát végezni
4

Hogyis?

voidnull · 2014. Jan. 31. (P), 21.18
Igazából sem az 1 sem a 2 részt nem igazán értem, kifejtenéd bővebben?
7

1, Hogyan kerül a Like gomb

Hidvégi Gábor · 2014. Jan. 31. (P), 21.54
1, Hogyan kerül a Like gomb az oldalra? Mi történik akkor a böngészőben (vázlatosan), amikor rákattintanak a gombra?

2, Megnézed, hogy az egyes oldalakat hányan nézték meg és hányan lájkolták. Ha nincs nagy szórás, és kijön az például, hogy az olvasók 80%-a lájkol bármit, akkor fölösleges elkezdeni dolgozni vele, mert nem hordoz plusz információt a lájkok száma.

Így, utólag belegondolva, valószínűleg lesz szórás, de azért egy próbát megér.
9

A korrelációra a

inf · 2014. Feb. 1. (Szo), 03.43
A korrelációra a legegyszerűbb, ha csinálsz egy diagramot, aminek az x tengelyén van a látogató szám az y tengelyén meg a like szám. Ha a mért pontok egy egyenesre esnek, akkor biztosan korrelál a kettő, és elég a látogatószámot mérni, hogy meghatározd nagyjából a like számot. http://hu.wikipedia.org/wiki/Korrel%C3%A1ci%C3%B3
11

Azt hittem ezt nem

voidnull · 2014. Feb. 1. (Szo), 18.48
Azt hittem ezt nem gondoltátok komolyan de úgy látszik mégis :) Ez így nagyon nem adna semmilyen szinten értékelhető adatot.
12

A lájkrobotok korában a

Hidvégi Gábor · 2014. Feb. 1. (Szo), 18.59
A lájkrobotok korában a lájkok számából pontosan milyen értékelhető adatot szeretnél kinyerni? Egy lájk valóban azt jelenti, hogy az illetőnek tetszett, vagy pedig csak megszokásból/divatból kattintott?

Én egyébként abból indultam ki, hogy általában minden írásnak van címe és rövid leírása, ezek alapján el tudom dönteni, hogy érdemes-e elolvasni vagy sem. Mivel megnyitott cikket ritkán szoktam bezárni, szerintem majdnem egyenes arányosság van az oldalletöltés és a tetszésindex között.
2

Ütemezetten valószínűleg nem

Joó Ádám · 2014. Jan. 31. (P), 19.05
Ütemezetten valószínűleg nem szerencsés naponta lekérni egy több ezer oldalból álló weboldal minden lapjára ezeket a számokat.


Miért gondolod így?
3

Nehogy valami szankciót

voidnull · 2014. Jan. 31. (P), 21.16
Nehogy valami szankciót alkalmazzanak a túl sok lekérés miatt (mint pl. a googli a maps api-ban).
5

Amikor a gombok mellett

Joó Ádám · 2014. Jan. 31. (P), 21.18
Amikor a gombok mellett megjelenik a szám is, akkor is lekéri minden egyes látogató minden oldalon, eggyel több aligha oszt-szoroz.
6

Ez igaz, viszont nem pár

voidnull · 2014. Jan. 31. (P), 21.25
Ez igaz, viszont nem pár percen belül futtat több 10ezer lekérést hanem 24 órára leosztva. Bár ha működik sok 100ezer látogatójú oldalon az adott oldali kijelzés akkor lehet, hogy tényleg nem lehet ebből gond.
8

Te is eloszthatod 24 órára a

Joó Ádám · 2014. Jan. 31. (P), 22.27
Te is eloszthatod 24 órára a kéréseket.
10

Elméletileg vannak fb

inf · 2014. Feb. 1. (Szo), 03.49
Elméletileg vannak fb eventek, amikkel hívhatsz ajax-al saját függvényt, ami hozzáad egyet a like-okhoz az adatbázisodban...
https://developers.facebook.com/docs/reference/javascript/FB.Event.subscribe/

Nyilván azért kell egy initial beállítás az adatbázisodban a "többezer" aloldalhoz, meg esetleg ütemezetten egy-egy frissítés bizonyos időszakonként a hibák kiküszöbölésére.

A többi ilyen beágyzott cuccnál is biztos van hasonló megoldás szerintem. Olvasgatni kell a manualt...

http://stackoverflow.com/questions/15136106/count-together-facebook-twitter-and-g-shares-and-store-them-in-database
Itt is van egy lehetséges megoldás. Akár hozzácsaphatod minden egyes (vagy minden x.) oldal megnyitáshoz is, hogy számolja össze, és küldje el a szerverednek, ha az eseménykezelős megoldással gondjaid vannak.
13

Elméletileg ezek az eventek

voidnull · 2014. Feb. 1. (Szo), 19.12
Elméletileg ezek az eventek működnek is, de ezt így egyesével minden közösségi oldalon végignyálazni, hogyan is működik, majd azt megvalósítani, az sok idő (és valószínűbb, hogy egy Pinterest, vagy LinkedIn nem is kínál ilyen kifinomult környezetet), mivel nem egy egyedi dolgot szeretnék létrehozni -nagyon sok oldalon használnak ilyet- így úgy gondolom ezt már sokan előttem leprogramozták, és nem szeretném újra feltalálni a kereket.

Amit a stackowerflow-os topikban tárgyalnak az pedig megint arra a problémára vezet vissza, hogy nincs-e büntetés a tömeges lekérdezés miatt. Nyílván ha nincs (és ezt lenne jó tudni, ezért érdekelt volna csinált-e már valaki ilyet), akkor ez a legbiztosabb, hogy éjszaka lefut a szkript és lekéri az összes lapra az adatot (ebben az esetben meg nem érdemes energiát fordítani arra, hogy minden egyes like, megosztás -nál kommunikálgassak az adott közösségi oldallal, ahogy írtam napi színtű adatot elég).

Mindenesetre köszönöm, hogy utána néztél!