ugrás a tartalomhoz

Tárhely vagy Saját szerver?

GabrielX · 2009. Nov. 15. (V), 18.23
Üdv nektek!

Jelenleg egy nagyobb php alapú játékon dolgozunk. A játékot szeretnénk több országban is elindítani! Reményeink szerint a játékosok száma gyorsan növekedésnek indul.
A kérdésem annyi lenne, hogy vegyek saját szervert, vagy elég egy egyszerű webtárhely?! (Esetleg ajánlhattok szolgáltatókat is!)
(Gondolom szerver, lenne a legjobb megoldás a terhelés és az adatbázisok mérete miatt?!)
A válaszokat előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Gabriel
 
1

átmenet: vps

gex · 2009. Nov. 15. (V), 18.28
vps-ben is gondolkozhattok. egyébként meg keress vissza, nagyon sokszor volt már.
2

Szolgáltató

janoszen · 2009. Nov. 15. (V), 22.55
El lehet indulni egy szimpla tárhellyel is. A kérdés az, hogy milyen speciális követelményei vannak a játéknak. Azzal viszont tisztában kell lenni, hogy minden normális tárhely-szolgáltató ki fog rakni benneteket, ha megeszitek a szerver nagy részét. Aki meg nem rak ki, az a többi felhasználójával cseszik ki, ahhoz egyébként sem akartok menni.

A saját szerver / VPS nagy szívás, főleg ha nincs valaki, aki foglalkozzon vele és nem most telepített életében először Ubuntut. Csak az egyik része a dolognak, hogy a saját szerverhez vas is kell, kell egy oprendszerhez értő ember is. Mivel játékról van szó, fokozottan kell azzal számolni, hogy megpróbálják beverni a gépet. Ez különösképpen igaz, ha valamilyen fizetéses dolog is van benne (Travian, FaceBook játékok, stb). Egy szóval: hozzáértő rendszergazda.

A munkaadóm gondolkozik startup projekteket támogató rendszerben, úgyhogy ha van egy kész koncepciótok rá, akkor adott esetben keressetek meg magánban.

Más: mivel nyilván nem egy szerveren akartok lakni életetek végéig, gondoljátok végig a terhelés elosztását is. Az nem jó koncepció, hogy egy adatbázisba dolgoztok és az adatbázis kezelő rendszer oldja meg, ahogy bírja, ez ugyanis nem fog működni. Mindenképpen készítsétek föl master-slave replikációra a rendszert, de leginkább gondolkozzatok shardolásban is. Sőt, meg merném kockáztatni, hogy geográfiailag is bontsátok szét a rendszert, mert a tenger alatti kábel 100 ms-es latencyjét nem köszönik meg a replikációs rendszerek.
3

Tárhely vagy Saját szerver?

GabrielX · 2009. Nov. 16. (H), 15.56
Szimpla tárhellyel felesleges lenne indulni, mivel rengeteg olyan beállításra van szükségünk amit szimpla tárhely szolgáltató nem engedélyez (vagy csak nagyon ritkán). A másik fele pedig a terhelés aminek nem örülnének. (Illetve egyéb kiegészítő szoftverekre is szükségünk van pl.: Zend Studio).

Tudom, hogy rengeteg munkával jár egy saját szerver / VPS (viszont annyiból könnyebb, hogy a szervert telepíteni, konfigurálni tudom). Tudatában vagyok annak, hogy nem kevesen próbálják meg majd feltörni a szervert / játékot (most a fejlesztés során külön figyelünk a sebezhetőség minimálisra csökkentésére .. illetve vannak olyan embereink akik kimondottan ezeket ellenőrzik).

A terhelés elosztásán már gondolkodtunk, de eddig érdemi megoldásra nem jutottunk (figyelembe véve az esetleges + költségeket is).
Alapból egy ország, egy adatbázis szerverben gondolkodunk (mivel nagy mennyiségű adatot kellene majd tárolni).
Egyenlőre ötleteket és esetleges ajánlatokat várunk.

Üdvözlettel: Gabriel
5

Ajánlat

janoszen · 2009. Nov. 16. (H), 22.44
Mennyire érdekel olyan konstrukció, hogy betesztek valamilyen formában reklámot az oldalba és cserébe kvázi promócióként kaptok magatok alá vasat?

Még a vasról: a Zend Studió nem fog a szerveren futni, ezért ezt nem egészen értem. Egy FastCGI-s tárhelyen simán be lehet állítani, amit akartok, max az erőforrások lesznek szűkösek.

Egyébként az nagyon gyorsan probléma lesz, ha nem tudjátok értelmesen terhelés elosztani a dolgaitokat. A PHP az egyik dolog, de már elejétől fogva az SQLbe menő írás-olvasás műveleteket tessék külön kezelni. De ennek talán jobb volna alaposan utána járni mielőtt nekiálltok.
6

Válasz

GabrielX · 2009. Nov. 17. (K), 22.08
Az egész játékot úgy terveztük, hogy pár reklámot el tudjunk helyezni (fedezni a kiadásokat stb). Mellesleg nagyon jó lenne ez a reklám - vas "csere".

A Zend Studióból csak a php script titkosító részre lenne nagyobb szükségünk. (A kódokat a szerveren titkosítva tárolnánk.)

A kód optimalizálva lesz, hogy minél hatékonyabban és gyorsabban (minél kevesebb erőforrást megzabálva) tudjon futni a játék. Természetesen ötleteket, javaslatokat elfogadunk (nem érthetek/érthetünk mindenhez).

Üdvözlettel: Gabriel
7

OK

janoszen · 2009. Nov. 18. (Sze), 09.14
Az elsőre az a válaszom, hogy keressetek meg pls privátban és beszéljünk róla. :)

A kódolást nem tudom, miért jó nektek, de mondjuk úgy, hogy a munkaadóm webszolgáltatásánál szerintem, tudunk működő Zend Optimizert gyártani.

Ami az optimalizálást illeti, nézzétek meg a replikációt.
8

Üdv

GabrielX · 2009. Nov. 20. (P), 17.13
Üdv

Írtam privátot, nem tudom, hogy megkaptad-e?! (Ha nem akkor szólj.)

Üdvözlettel Gabriel
4

Amazon

vbence · 2009. Nov. 16. (H), 16.10
Az Amazon cloud commputing szolgáltatásait is megnézheted.