Tárhely vagy Saját szerver?
Üdv nektek!
Jelenleg egy nagyobb php alapú játékon dolgozunk. A játékot szeretnénk több országban is elindítani! Reményeink szerint a játékosok száma gyorsan növekedésnek indul.
A kérdésem annyi lenne, hogy vegyek saját szervert, vagy elég egy egyszerű webtárhely?! (Esetleg ajánlhattok szolgáltatókat is!)
(Gondolom szerver, lenne a legjobb megoldás a terhelés és az adatbázisok mérete miatt?!)
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Gabriel
■ Jelenleg egy nagyobb php alapú játékon dolgozunk. A játékot szeretnénk több országban is elindítani! Reményeink szerint a játékosok száma gyorsan növekedésnek indul.
A kérdésem annyi lenne, hogy vegyek saját szervert, vagy elég egy egyszerű webtárhely?! (Esetleg ajánlhattok szolgáltatókat is!)
(Gondolom szerver, lenne a legjobb megoldás a terhelés és az adatbázisok mérete miatt?!)
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Gabriel
átmenet: vps
Szolgáltató
A saját szerver / VPS nagy szívás, főleg ha nincs valaki, aki foglalkozzon vele és nem most telepített életében először Ubuntut. Csak az egyik része a dolognak, hogy a saját szerverhez vas is kell, kell egy oprendszerhez értő ember is. Mivel játékról van szó, fokozottan kell azzal számolni, hogy megpróbálják beverni a gépet. Ez különösképpen igaz, ha valamilyen fizetéses dolog is van benne (Travian, FaceBook játékok, stb). Egy szóval: hozzáértő rendszergazda.
A munkaadóm gondolkozik startup projekteket támogató rendszerben, úgyhogy ha van egy kész koncepciótok rá, akkor adott esetben keressetek meg magánban.
Más: mivel nyilván nem egy szerveren akartok lakni életetek végéig, gondoljátok végig a terhelés elosztását is. Az nem jó koncepció, hogy egy adatbázisba dolgoztok és az adatbázis kezelő rendszer oldja meg, ahogy bírja, ez ugyanis nem fog működni. Mindenképpen készítsétek föl master-slave replikációra a rendszert, de leginkább gondolkozzatok shardolásban is. Sőt, meg merném kockáztatni, hogy geográfiailag is bontsátok szét a rendszert, mert a tenger alatti kábel 100 ms-es latencyjét nem köszönik meg a replikációs rendszerek.
Tárhely vagy Saját szerver?
Tudom, hogy rengeteg munkával jár egy saját szerver / VPS (viszont annyiból könnyebb, hogy a szervert telepíteni, konfigurálni tudom). Tudatában vagyok annak, hogy nem kevesen próbálják meg majd feltörni a szervert / játékot (most a fejlesztés során külön figyelünk a sebezhetőség minimálisra csökkentésére .. illetve vannak olyan embereink akik kimondottan ezeket ellenőrzik).
A terhelés elosztásán már gondolkodtunk, de eddig érdemi megoldásra nem jutottunk (figyelembe véve az esetleges + költségeket is).
Alapból egy ország, egy adatbázis szerverben gondolkodunk (mivel nagy mennyiségű adatot kellene majd tárolni).
Egyenlőre ötleteket és esetleges ajánlatokat várunk.
Üdvözlettel: Gabriel
Ajánlat
Még a vasról: a Zend Studió nem fog a szerveren futni, ezért ezt nem egészen értem. Egy FastCGI-s tárhelyen simán be lehet állítani, amit akartok, max az erőforrások lesznek szűkösek.
Egyébként az nagyon gyorsan probléma lesz, ha nem tudjátok értelmesen terhelés elosztani a dolgaitokat. A PHP az egyik dolog, de már elejétől fogva az SQLbe menő írás-olvasás műveleteket tessék külön kezelni. De ennek talán jobb volna alaposan utána járni mielőtt nekiálltok.
Válasz
A Zend Studióból csak a php script titkosító részre lenne nagyobb szükségünk. (A kódokat a szerveren titkosítva tárolnánk.)
A kód optimalizálva lesz, hogy minél hatékonyabban és gyorsabban (minél kevesebb erőforrást megzabálva) tudjon futni a játék. Természetesen ötleteket, javaslatokat elfogadunk (nem érthetek/érthetünk mindenhez).
Üdvözlettel: Gabriel
OK
A kódolást nem tudom, miért jó nektek, de mondjuk úgy, hogy a munkaadóm webszolgáltatásánál szerintem, tudunk működő Zend Optimizert gyártani.
Ami az optimalizálást illeti, nézzétek meg a replikációt.
Üdv
Írtam privátot, nem tudom, hogy megkaptad-e?! (Ha nem akkor szólj.)
Üdvözlettel Gabriel
Amazon