ugrás a tartalomhoz

php-ban multiplayer kvíz játék

kahor · 2008. Júl. 31. (Cs), 17.19
egy honfoglalóhoz hasonló felépítésű js+php+mysql alapokon nyugvó kvíz játékot szeretnék elkészíteni.
A játékosok téteket rakhatnának fel és a kvíz eredményei alapján veszithetnek vagy gyerhetnek a pontokat. Vizsgálnánk a jó válaszokat és eggyező helyezésenként a legyorsabb válaszadó lenne az első helyezett.

A kérdésem az lenne hogy elégségesen megoldható ez a probléma(kivitelezhető-e a játék) a fent említett eszközök használatával?

Abban szeretném segítségeteket kérni hogy milyen módszerekkel lehetne megoldani egy szoba létrehozását és abban játékosok összegyűjtését egy multiplayer játékhoz??


Még csak a tervezési fázisban vagyunk úgyhogy ötleteket javaslatokat várnék.


Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv KahoR
 
1

Megoldható

solkprog · 2008. Júl. 31. (Cs), 18.38
Igaz hogy nem mostanában játszottam a honfoglalóval, de annak idején semmi olyat nem láttam amit nem lehetett volna megoldani az általad említett nyelveken. Persze a hú meg ha animációkról jobb ha lemondasz.

Megvalósítás?
Ehhez illik "AJAX"-ot használni. De oda kell figyelned hogy ne lehessen becsapni a rendszert, és mindamellett gyors is legyen.

üdv,
Balázs
2

Ki tudnád fejteni...

kahor · 2008. Júl. 31. (Cs), 19.35
Ki tudnád fejteni bővebben az ajax-os megoldásról való véleményedet??
3

persze: másképp "nem" lehet

solkprog · 2008. Júl. 31. (Cs), 20.26
Játék egyszerűsítve (hogy egyről beszéljünk): Az x db játékos kap egy kérdést és aki előbb jót válaszol az nyert.

Ajax nélkül (értsd js el kéred le a dolgokat, és a válasznak megfelelően js el frissíted a HTML tartalmat) csak úgy tudnád megcsinálni hogy x másodpercenként frissíted az egész oldalt/keretet. Aminek se az user nem őrülne, se a szerver gazdája.

Ismételném önmagam: Ajax szép és jó meg persze divatos de csak ésszel! A játékosok nem érezhetik azt hogy késik/csúszik a játék! Illetve pl. egy rendszeridő átállítással ne tudják becsapni a rendszert.... (se js módosítással!!!)

üdv,
Balázs
4

Animációk

janoszen · 2008. Júl. 31. (Cs), 20.53
Még az animációkról sem kell feltétlenül lemondania, mert ott van a Scriptaculous, azzal lehet vakítani. Én inkább a szerveroldali (ideg)összeroppanásoktól félnék, mivel mondjuk pár másodpercenként bombázni a szervert kérdésekkel nem feltétlenül túl egészséges. Alternatív javaslatként tudnék javasolni egy olyat, hogy a kommunikáció Flash-en keresztül menjen (ez némileg megbonyolítja a dolgot) mert tudtommal a Flash tud socketet nyitva tartani.
5

Vagy applet

zila · 2008. Júl. 31. (Cs), 22.48
Tudsz socketet nyitni flash-sel, vagy java applettel is.
Flash: http://dev.dschini.org/socketjs/
Java: http://sourceforge.net/projects/hunsly


Animációkra meg JavaFX :)
6

Mindenkinek amihez ért

janoszen · 2008. Aug. 1. (P), 09.26
Mindenkinek amihez ért, így a kedves kérdezőnek is. :) Ha JS akkor JS ha Java, akkor Java. Socketeket meg kénytelen lesz az említett módokon csinálni.
7

SocketJS

kahor · 2008. Aug. 1. (P), 10.41
A flash-es socket nyitás mellett döntöttem, de sajnos a letöltési link, amely a projekt forráskódjára hivatkozik már nem él. Nincs meg valakinek a forráskód véletlenül??
10

SocketJS in Java

Poetro · 2008. Aug. 2. (Szo), 02.14
Elméletileg ugyanaz, csak Java-ban
http://sourceforge.net/projects/hunsly/
persze a szerver oldalt még meg kell írni valamiben... mondjuk Java?
8

COMET

Hodicska Gergely · 2008. Aug. 1. (P), 15.01
Erre a feladatra szerintem teljesen jó lenne valamilyen COMET-es megoldás. Nézd meg ezeket: http://meteorserver.org, http://orbited.org. Még nem próbáltam őket, csak listán vannak. :)


Üdv,
Felhő
9

Perlben?

janoszen · 2008. Aug. 1. (P), 16.23
Perlben? Durva.