Keresőoptimalizálás több paraméter függvéyében
Sziasztok:
Tudna valaki tanácsot adni abban, hogy miképpen tudnék szép url-eket csinálni az alábbi rendszerben?
Van három legördülő lista az oldalamon, klasszikus megye/település/kategória felállással.
Ezeket ha változtatom, akkor a függő legördülők (település lista függ a megyétől) változtatják az opcióikat ajax-al, illetve ilyenkor egy form-on belüli hidden mezőbe belerakom a kiválasztott opció id-jét (ez azért van így mert egyéb adatok is vannak a form-on belül). Amikor a felhasználó a keresésre kattint, akkor a form-ot elküldöm. Posttal, mivel van a form-on belül olyan mező ami a felhasználó által szabadon megadott szöveget is tartalmazhat (szabadszavas keresés), és ezt nem akartam beerőlteti az url-be.
Ez működik is, csak seo szempontjából nem túl frankó, mivel semmi nem látszik a post-olt adatokból. A következő megoldások merültek fel bennem, amellett, hogy nyilván szeretném a legördülők ajax-os működését megtartani.:
1
GET-el küldeni az adatokat, majd htaccess-el szabni át az url-t. Ezzel mint írtam az a bajom, hogy a keresőmező esetleges tartalmát is bele kell tenni a végeleges urlbe, amit nem tudom hogy lehetne kulturáltan megoldani úgy, hogy ne kapjak ilyeneket:
/csongrad/kisallat/%c3%a1rv%c3%adzt%c5%b1r%c5%91+%26+t%c3%bck%c3%b6rf%c3%bar%c3%b3g%c3%a9p/
2
Elmegy a post egy spec file-ra, majd ott a kapott adatok alapján a megfelelő helyre átirányítom, valahogy így?
x.php, form elküldése
searchredirect.php, a kapott adatok alapján adatbázisból lekérdezem az adott megye/település/kategória url verzióját (Csongrád->csongrad,kisállat-növény->kisallat-noveny), majd ezekből előállítom az url-t pl:/csongrad/kisallat-noveny/ és átirányítok rá. Milyen átirányítás lenne itt jó google szempontból, és értékelné-e ezt a megoldást? Mi a helyzet azzal, hogy ugyanazt az oldalt kapja az eredménytelen keresésre: nincs találat. Ilyenkor nem lesz morcos amiért több url-en is ugyanazt a tartalmat találja?
3
Utolsó verzióként eszembe jutott valami noscript-es őrület, puszta link navigációs cuccot rakni a legördülők helyére, persze ez nagyon nyűgös lenne, csak végső esetben vetemednék ilyesmire.
■ Tudna valaki tanácsot adni abban, hogy miképpen tudnék szép url-eket csinálni az alábbi rendszerben?
Van három legördülő lista az oldalamon, klasszikus megye/település/kategória felállással.
Ezeket ha változtatom, akkor a függő legördülők (település lista függ a megyétől) változtatják az opcióikat ajax-al, illetve ilyenkor egy form-on belüli hidden mezőbe belerakom a kiválasztott opció id-jét (ez azért van így mert egyéb adatok is vannak a form-on belül). Amikor a felhasználó a keresésre kattint, akkor a form-ot elküldöm. Posttal, mivel van a form-on belül olyan mező ami a felhasználó által szabadon megadott szöveget is tartalmazhat (szabadszavas keresés), és ezt nem akartam beerőlteti az url-be.
Ez működik is, csak seo szempontjából nem túl frankó, mivel semmi nem látszik a post-olt adatokból. A következő megoldások merültek fel bennem, amellett, hogy nyilván szeretném a legördülők ajax-os működését megtartani.:
1
GET-el küldeni az adatokat, majd htaccess-el szabni át az url-t. Ezzel mint írtam az a bajom, hogy a keresőmező esetleges tartalmát is bele kell tenni a végeleges urlbe, amit nem tudom hogy lehetne kulturáltan megoldani úgy, hogy ne kapjak ilyeneket:
/csongrad/kisallat/%c3%a1rv%c3%adzt%c5%b1r%c5%91+%26+t%c3%bck%c3%b6rf%c3%bar%c3%b3g%c3%a9p/
2
Elmegy a post egy spec file-ra, majd ott a kapott adatok alapján a megfelelő helyre átirányítom, valahogy így?
x.php, form elküldése
searchredirect.php, a kapott adatok alapján adatbázisból lekérdezem az adott megye/település/kategória url verzióját (Csongrád->csongrad,kisállat-növény->kisallat-noveny), majd ezekből előállítom az url-t pl:/csongrad/kisallat-noveny/ és átirányítok rá. Milyen átirányítás lenne itt jó google szempontból, és értékelné-e ezt a megoldást? Mi a helyzet azzal, hogy ugyanazt az oldalt kapja az eredménytelen keresésre: nincs találat. Ilyenkor nem lesz morcos amiért több url-en is ugyanazt a tartalmat találja?
3
Utolsó verzióként eszembe jutott valami noscript-es őrület, puszta link navigációs cuccot rakni a legördülők helyére, persze ez nagyon nyűgös lenne, csak végső esetben vetemednék ilyesmire.
Az oldalnak működnie kell
Official Google Webmaster Central Blog: Dynamic URLs vs. static URLs
That's our recommendation, unless your rewrites are limited to removing unnecessary parameters
Egyébként a legbiztosabb, ha csinálsz egy gyűjtőoldalt, ahol szerepel az összes legyártott link, hogy tuti be legyen indexelve minden, pl.:
http://domain-ed.hu/megye=bacs-kiskun&helyseg=baja
http://domain-ed.hu/megye=bacs-kiskun&helyseg=kecskemet
http://domain-ed.hu/megye=bacs-kiskun&helyseg=soltvadkert
Rewrite kapcsán: A cikk/gyik
A cikk/gyik érdekes, de a saját tapasztalatom az, hogy jobb helyezést érnek el azok a lapok, amiknél el van rejtve a paraméterezés, tehát "szép" url-t használok. Mindez azért lehet így mert olyankor a doménen kívül tényleg csak az van az urlben ami fontos, tehát tömör.
A felhasználók számára is jobban átlátható pl. a history-ban.
GET-nél küldenem kell a kereső mezőt is, hogyan lehetne ezt szépen megoldani?
Nem értem a kérdést
Hogy érted, hogy voodoo?
Minden esetre maradok a GET-re átírásnál, mert az jár a legkevesebb kavarással, és ha jól tudom a keresők többsége már ékezetesen jeleníti meg az urlben.
Vudu...
(és ha legalább kikapcsolható lenne ez a "fícsör"... :( )
SEO
Érdekes a meglátásod, én nem
Alapértelmezésben két egyszerre induló oldal közül, az lesz előrébb a találati listában, amelyiknél, a 200 változó közül amiről tudjuk hogy hasznos azokat keresésre optimalizáltuk.
Tegyük fel, hogy egyszerre indul két oldal, mindegyiknek egyetlen oldala van.
Igaz-e, hogy "kisnyúl" keresésre a
kisnyul.hu/ujabb-kisnyul-szuletett/
Title: "Be szép újszülött kisnyúl!"
oldal azonos tartalom esetén előrébb lesz, mint a
kisallatok.hu/hirek.php?pid=123, Title:"Ismét kisnyúl született!".
Ha ez így van, akkor a seo is létező dolog.
Szerintem a 200 változóból legalább 20-30 tudható, és manipulálható: domain, title, urlek, meta, belső linkek, külső linkek, kiemelések, img altok, megfelelő redirect-ek, a duplikált tartalom kerülése, a google szerint büntetendő módszerek kerülése, de még sorolhatnám.
Én is írtam hirtelen több mint 10 dolgot, pedig nem vagyok seo specialista, ők biztosan tudnak még 10-20 dolgot, vagy többet ami játszik.
pagerank
Persze az nem árt, ha ezzel is foglalkozol, de nem érdemes túl sok energiát rászánni. Az fontosabb lenne szerintem, hogy a jelenlegi primitív, szövegalapú keresést hogyan lehetne továbbfejleszteni.
Örök vita ez hogy PR, vagy
Most lett igazán teli a hócipőm a gúglival...
Már nem hajlandó publikus proxy-n keresztül működni.
Ami főként azért gáz, mert ettől kezdve végképp semmi esélyem befolyásolni, hogy hagyjon békén a "személyre szabott", de totálisan használhatatlan találataival. :-(
Legalábbis, ha http-t használok... :-)
(https-en még elérhető egy oldal erejéig)
pws=0
Hasonlokepp lehet opt-out -olni a keresesesi tevekenyseg rogzitesebol https://www.google.com/history/.
A history nálam alapból ki
Nagyobb gáz, hogy megnézi a szolgáltatómat és akármit teszek, ragaszkodik hozzá, hogy főként magyar találatokkal tömje tele a listát. Ezt másképp nem tudom kikerülni, csak proxy-val. (a pws=0 sem segít)