ugrás a tartalomhoz

Webshop indítás

Ivory · 2012. Jan. 6. (P), 18.09
Sziasztok!

Webshop-nyitáshoz szükséges kereskedelmi végzettség?
(szerintem nem)de olvasgattam fórumokban hogy igen és azt is hogy nem.
Szóval én mint halandó, egyéni vállalkozóként nyithatok webshopot termékek árusítására? Nem Én termelem, csupán kereskednék vele, a termelőtől szerezném be és (reményeim szerint) a webshopon értékesíteném.

Tudnátok ajánlani valami naprakész oldalt ahol le van írva a webáruház nyitás feltételei, gondolok itt jogi és mindennemű hivatalos részre.
Guglit már próbáltam találtam is, nagyjából képben vagyok de azok elég régi irományok, gondoltam hátha van itt nálam naprakészebb ember aki foglalkozott már hasonló témával.

Köszi!
 
1

Szerintem nem

Pepita · 2012. Jan. 6. (P), 20.00
Tudtommal csak a "bolti" kereskedéshez kel végzettség, webshophoz miért kéne? Nem is találkozol a vevővel.

Oldalt nem tudok, de engem is érdekelne, főleg az új adatkezelési törvény miatt.
2

Én nem vagyok benne biztos de

Karvaly84 · 2012. Jan. 7. (Szo), 09.56
Én nem vagyok benne biztos de szerintem az online kereskedés is kereskedés, és akkor kapsz ehhez vállalkozóit, ha vállalkozásra alkalmas vagy, effektíve kereskedő: FEOR 5115

Én ezt csak azért gondolom így, mert kereskedő vagyok, bár nem online űzöm.
3

na, közben találtam egy

Ivory · 2012. Jan. 7. (Szo), 18.30
na, közben találtam egy ilyet:

"Az internetes és csomagküldő kereskedelem végzéséhez nem szükséges kereskedelmi szakképesítés

Aki olyan kereskedelmi tevékenységet folytat, amihez nem kell üzlethelyiség, így működési engedély sem (pl. internetes, csomagküldő, piaci kiskereskedelem), ezen túl nem kell kereskedelmi végzettséggel rendelkeznie.
(2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről 3.§ (3)c, n)"

hiszek neki..:)
4

Oké, én is hiszek neki, ezt

Karvaly84 · 2012. Jan. 7. (Szo), 22.29
Oké, én is hiszek neki, ezt eddig nem tudtam. De szerintem a kereskedés nem arról szól, hogy veszel meg eladsz. Az, hogy van működési engedélyed egy helyre, meg fizeted a rezsit az minden másnál is így van. Ez egy szar törvény, és ezért van annyi ótvar online webshop, mert a kereskedés az egy érzés, és csak akkor fognak rólad otthon beszélni, ha bizalmat táplálsz és tudod kinek mire van szüksége, és ki alakul a törzsvásárlói köröd. Ehhez szíveden kel viselned a vevőid problémáját, mert csak rád számíthatnak. És ezt egy webshop-ból úgy sem tanulod meg, én 16 évesen kezdtem el piacozni, és ott megvilágosodtam e téren, mert bennem volt. De a képzés sokat hozzá tett ehhez, hogy sokkal hatékonyabb legyek, én már csak a hatékonyság miatt is ajánlom, mert ehhez nem kell diploma szerencsére, de a kereskedés vállalkozói szinten, nem olyan mint ha egy bodegában adod az újságot, vagy össze klikkelsz egy webshop-ot, azt majd a DHL vagy a GLS elintézi a többit.

Mindegy végül is ebből csak annyit szerettem volna kihozni, hogy ha nem rendelkezel kereskedelmi ismeretekkel akkor ne gondolkozz ilyenekbe, mert annyi gond fog a nyakadba hullani, hogy ki se fogsz látni belőle. A fogyasztók szent és sérthetetlen, erre fel kel készülni, mert sok a szívás evvel kapcsolatban. Egy alap képzés pár hónap, ahol elég rá világítást kapsz azokra a területekre, amiket meg kell értened ahhoz, hogy képbe legyél, és ne tudjanak a szervek beléd kötni, és elégedett jó vevőid legyenek.
5

Valahol jogos amit

Ivory · 2012. Jan. 8. (V), 01.21
Valahol jogos amit leírtál!

Az igazi kereskedői vénát hosszú évek tapasztalata során lehet kialakítani, ez nem is kétséges.
De lássuk be a mai világban már kezdenek háttérbe szorulni ezek az értékek, próbál mindenki érvényesülni több-kevesebb sikerrel. Ma már szinte az összes (de legalábbis nagyon soknak) üzletnek, szolgáltatásnak, vagy akár termelőnek van valamilyen online kereskedelmi rendszere. Nem feltétlenül az üzletben állnak és várják a vásárlót, hanem interneten árulják a termékeiket és a legtöbbnek nincs kereskedelmi végzettsége, nem is szükséges hozzá szerintem ha ráérez az ember. Ahogy az első hozzászóló is írta nem történik személyes kapcsolatteremtés a két fél között, így a klasszikus bolti eladó/vevő kapcsolat nem jön létre.
Persze alapvető érdeke a weboldal üzemeltetőjének egy nyereséget termelő, vevőt csalogató oldal üzemeltetése, így muszáj a maximumra törekednie és bizonyos kereskedelmi elveket figyelembe venni.

Én, Te és más is rendelt már az internetről, így nem nehéz a vevő fejével gondolkodni. Belefutottam már sajnos nagyon tróger webáruházba, jelenteni is akartam a fogyvédőknél, de miután azok se válaszoltak csak egy héttel később, bennem meg lecsillapodott a düh, úgy voltam vele hogy nem hiányzik nekem még egy gonddal több. Aztán lehet csak Én fogtam ki rossz napot a shop-os fickónál.. Nem lettem megkárosítva.

Tehát az ilyen tapasztalatokból és a netes vásárlásokból azért lehet valamilyen alapot meríteni, akár egy induló webáruházhoz is. Emellett természetesen elengedhetetlen az alapos utánajárás.

Az ilyen néhány hónapos vacak képzésekben meg Én már nem nagyon tudok bízni, van néhány papírom, de egyik sem adott kiemelkedő tudást. Hosszútávú munkát persze egyik sem biztosított még.

Én is jártam gyerekkoromban a faterral meg a nagyszülőkkel a nagybanira rengeteget, apám boltos volt, sokat segítettem neki ott is, mentem áruért, robotoltam :D, de a webáruházak mai világa szerintem teljesen más.

Én a közeljövőben csak tervezgetem, hogy nyitok egy kisebb webshopot. Mert több lábon kell állni és nincs normális, megbízható munkahelyem.
Nemrég kitaláltam valamit, eddig egész jó ötletnek tűnik, ha van egy kis szerencsém el tudom indítani és majd kiderül hogy van-e rá piac. Piac az mondjuk van rá csak lehet nem az online téren, erről még nincs tapasztalat.
Most ezért a hirtelen jött jónak tűnő ötletért nem fogok kereskedőnek menni, lehet nem lesz belőle semmi, ha pedig véletlenül működne a dolog úgyis bele kell jönnöm a saját érdekemben.

Szerintem sok webshop üzemeltetője is hasonló elven van, meglátott valamit, lett egy ötlete és egész egyszerűen él az internet ezen lehetőségével.
6

Álom

Pepita · 2012. Jan. 10. (K), 08.34
Szép is lenne, ha a kereskedők többsége hozzád hasonlóan gondolkodna. Akkor tele lenne ország-világ elégedett vevőkkel. Sajnos a mai "fogysztói társadalom" nem így működik. A kereskedők többsége csak azzal foglalkozik, hogy minél több árut minél nagyobb árréssel "pörgessen". Ha ezt úgy tudja elérni, hogy közben a fogyasztót átvágja, hát meg is teszi. Ez a törzsvásárlói dolog meg legfeljebb egy-egy (kisebb) maszek boltra igaz, ami nemében valamennyire egyedi.

Ha üzletet nyitsz, akkor sem kell - tudomásom szerint - neked végzettségednek lenni, elég, ha van egy képesített alkalmazottad.

A fogyasztók szent és sérthetetlen, ...
Fogyasztóként úgy látom: ma már ez távolról sem igaz. Épp az elmúlt 5-10 évben lazítottak rengeteget a garanciális és egyéb törvényeken, az EU-ra hivatkozva. Ma már ne is akarj garit érvényesíteni, rég nem kell pl. a javítás idejére cserekészüléket adni, nincs alkatrészbiztosítás x évig (= vegyél új cuccot, ha elromlott), stb. A Fogyasztóvédelmi Felügyelettől pedig elvették korábbi jogkörének kb. 90%-át. Vagyis a T. Fogyasztónak ha baja van, perelhet saját költségén/idejében, ha van mersze és pénze rá.

Mindezzel nem azt akarom mondani, hogy nincs igazad, csak azt, hogy sokan, túl sokan gondolják ezt másképp.
8

fogyasztóvédelem

dzsar · 2013. Aug. 15. (Cs), 07.50
Én fordítva látom, mint kereskedő.
A jogszabályi változások eléggé elmentek a fogyasztó irányába.
Ami gond inkább, hogy a legtöbb webáruházban nem megfelelő a tájékoztatás ezekhez, főleg, mivel gyakran a kereskedők sem tudják azokat.
Én csak nevetni szoktam például a garanciális tudnivalókon. Olyan maga, hogy garancia jogilag nincsen.

Tudni kell a jótállás, szavatosság és a visszavásárlási garancia jogi meghatározásait, illetve azt, hogy gond esetén mi a menete rendszernek, bejelentésnek. Lépcsők kihagyásával nem működik, valamelyik kereskedő tudatosan, valamelyik a törvény nem ismerése miatt vezeti félre a vásárlóit.
Tehát csak pár dolog, ami a fogyasztó miatt született:
- kötelező visszavásárlás (sokan nem tudják, vagy nem akarják tájékoztatni erről a vevőt, hogy ilyen esetben nem csak a termék ára, hanem a szállítási költség is visszatérítésre kell, hogy kerüljön. Ez egy nagy csapda mindenkinek, mert egy rossz akaró fogja rendel 100 terméket, majd visszavásároltatja, aminél alaphangon megjelenik legalább 100eFt szállítási költség, melyet vissza kell téríteni a vevőnek, de a kereskedő ezt kifizette. Ez egy nagyon nagy kockázat a rendszerben.
- kötelezően előírásra kerültek a jótállási idők, minden VTSZ-hez ez külön rögzítésre kerültek. Természetesen vannak olyan termékek, ahol ez nem szükséges, ott nincs is, illetve az élelmiszereknél jellemzően különböző bevizsgáláson alapuló rendszer van. Régebben bármi lehetett szinte.

Ami ezen a területen hiányzik sok esetben, az a kereskedők és a fogyasztók megfelelő jogi ismerete. Nem is csoda. Nekem hónapokba telt, míg ezen a területen rendesen utána tudtam jérni, hogy webáruház müködtetőként ezen a területen milyen jogszabály vonatkozik rám, és van jó pár, és van jó pár félreértelmezés is hozzá.
7

KELL

dzsar · 2013. Aug. 15. (Cs), 07.35
Először is kell egy jó könyvelő, aki nem a régebbi törvényeket ismeri.
A lent említett 2005-ös már módosítva, amikor én 2007ben megalapítottam a céget, és rákérdeztem a könyvelőnél, akkor egyértelmű volt, hogy szükséges. akkoriban változott jó pár szabály, például addig csak úgy lehetett webáruház, ha volt mellette fizikai bolt is. Miután ezt megszüntették, és a különböző regisztrációs folyamatokat, azután kezdtek el ezrével nyílni az új webáruházak. A régi regisztrációs folyamatok egyszerűsítése mellett az új FEOR, TEÁOR is megjelent 2008-ban, illetve az adott tevékenységhez, illetve szakmához milyen párosítások, képzések tartoznak, vagy szükségeltetnek. Webáruházhoz elméletileg kell, elég egy egyszerű kereskedő OKJ képzés, de például kereskedelmi diploma tudtommal nem jó. Érdekes...
Tény nem a papírtól lesz valakiből jó kereskedő, nem attól fog jól müködni.
Tény, hogy a ez előírásra kerül, de igazán nem ellenörzi senki.
Tény, hogy ma a legtöbb hatósági ellenörzés bejelentés alapján megy. Tehát ha valaki nem csal adót nagyban, annak kis esélye van, hogy a nav ellenörzi. Aki a munkavállalóival rendes, annak nem lesz gondja a munkajoggal, aki a vevőivel jó kapcsolatot ápol, és törekszik azok jó kiszolgálására, annak a fogy.védelemmel sem lesz gondja, stb.-stb. - Ja számlaadást sosem hagyjátok ki! Sok a próbavásárlás, ha van hozzá, akkor meg sem fogjátok tudni, hogy az csak próba volt, ha nincs hozzá, akkor viszont jön az "úthenger"!

De ezzel senkit nem akarok bátorítani, hogy anélkül lehet, mindenki eldönti, hogy az adót tényeket hogyan kezeli, és saját felelőssége szerint tesz.
9

Jó napot!

Zodiákus · 2013. Okt. 12. (Szo), 11.59
Kis segítségre lenne szükségem!És kérdéssel állók elő.Most szeretnénk inditani egyik barátommal egy fizetős weboldalt de az a nagy gondunk hogy nem találunk olyan szak embert aki a programot feltelepitené és a flash media szervert szeretnénk üzemeltetni.Ha valaki esetleg ért hozzá és segitséget tud nyújtani az a csavnyiczkybettinaVgmail.com ra irjon.Sajnon nincs sok pénzünk de ha gazdagok leszünk meg háláljuk!Ígérem
10

Kérlek, az állásajánlatokat

bamegakapa · 2013. Okt. 12. (Szo), 12.24
Kérlek, az állásajánlatokat az Állás/Munka rovatba küldd be, és ne valami teljesen másról szóló témába szemeteld bele. Mondom ezt a te érdekedben is, hiszen jelenleg sokkal kisebb az esélyed arra, hogy olyanok fogják látni, akiket érdekel az ajánlatod.
11

+1 bamegakapa, és

Pepita · 2013. Okt. 14. (H), 15.02
nincs sok pénzünk de ha gazdagok leszünk meg háláljuk!Ígérem
Ezzel már szerintem be se küldd állásajánlatba sem. Szerinted a fejlesztők kapnak a boltban hitelbe kenyeret? Hogy a net-előfizetésről ne is beszéljek.
Ha vállalkozást indítasz, kell az induláshoz tőke. Ha nincs, keress szponzort, aki %-ért patronálja a megvalósítást. De balekot szerintem ne itt keress.