google - offtopic
Már a tapétát kaparom: szeretnék egy bizonyos notebookról bővebb, nem kereskedelmi infóhoz jutni. Konkrétan néhány testesebb Dell(XPS 702x, Vostro 3750 és társaik) érdekelne, de a google-nek képtelen vagyok olyan keresőkifejezést megadni, amivel az üzletek, áruházak, webshopok találatait ki tudnám hagyni. :-(
például:
+bejelölve, hogy csak magyar nyelvű találatokat kérek.
Máskor rendre olyan találatokat hoz fel a drága, amiben a keresett szavak fele sincs meg, hiába írom az advanced keresőben az és kapcsolatok közé, most meg egy kivétellel, kizárólag webáruházak reklámjai dőlnek a nyakamba. :-(
Én rontok el valamit, vagy a gúgli lesz egyre ócskább, gusztustalanabb?
Fenti keresés második találata a laptop.hu-ra visz, ahol az oldal tetején ott virít szövegesen, hogy "vásárlási feltételek"... GRRRRRR...
■ például:
dell vostro 3750 i7 -akció -"árak" -áruház -webshop -kosár -vásárlás -bolt -"vásárlási feltételek"
+bejelölve, hogy csak magyar nyelvű találatokat kérek.
Máskor rendre olyan találatokat hoz fel a drága, amiben a keresett szavak fele sincs meg, hiába írom az advanced keresőben az és kapcsolatok közé, most meg egy kivétellel, kizárólag webáruházak reklámjai dőlnek a nyakamba. :-(
Én rontok el valamit, vagy a gúgli lesz egyre ócskább, gusztustalanabb?
Fenti keresés második találata a laptop.hu-ra visz, ahol az oldal tetején ott virít szövegesen, hogy "vásárlási feltételek"... GRRRRRR...
Tech. Spec. Info : Dell
Köszi, de ennek mi köze a
Nekem pillanatnyilag a google működ(tet)ésével van bajom. A keresett gépek paramétereit ismerem, épp ezért szeretném kiszűrni a találati listákról a kereskedőket.
Gyakorlati tapasztalatokról szóló írásokat keresnék, de bármivel próbálkozom, vagy reklámok tömege vagy semmi használható... (és nem egy gépről van szó, hanem három-négyről csak Dellből)
Fordítva ülnék fel a lóra
Ezeket természetesen már
Teszt/test/review - erre már rájöttek a kereskedők is, hogy sokan keresik őket, így az összes webáruház teli van ezekkel a kifejezésekkel, mögöttes tartalom nélkül. :-(
Arról nem beszélve, hogy a review-k az esetek nagy részében fizetett hirdetésnek inkább elmennek, mint tesztnek...
Pár fórumon próbálok most nézelődni, de eddig nem sok eredménnyel. Na mindegy.
A lényeg tképp az lett volna - mivel nem egyedi az eset -, hogy a google találatai közül miképp lehetne eltüntetni a marketingszemetet, ha nem kifejezetten azt keresem.
Egyre gázabb
A másik szépség, bár ez már kicsit távolabbi dolog, hogy régen a driver-eket meg lehetett találni sok helyen. Ma a legtöbb driver oldal fizetős, már ha egyáltalán van találalt a keresőkifejezésre. Nevetséges...
Ja, amúgy azzal még alap esetben nem lenne gond, hogy a kereskedő oldalát hozza jó helyen a kereső. Csak amikor a kereskedők oldalainak adatai nem fedik egymást, egy kereskedő site-ján belül azonos gép (csak mondjuk más színben) adatai nem stimmelnek, és ezek egyébként sincsenek köszönő viszonyban sem a gyártó által megadott adatokkal, akkor kezdek nem kicsit ideges lenni. Bár ehhez az is hozzátartozik, hogy sokszor a gyártó saját oldalán nincsen érdemi paraméterlista és korrekt terméktájékoztató csak a marketing bullshit szöveg.
Mert ugye...
Mert ugye rengetegen rákattintanak ezekre a linkekre, és ugye google-éknél attól is függ a helyezés, hogy hányan kattintanak az adott találatra. Egy ingyen progiért sokan hajlandóak végigkattintgatni néhány ilyen találatot.
Nem a helyezés
Ami az ingyenességet illeti. Namost itt is elindult egy szemét dolog. Freeware-re keresek, kapok freeware találati listát, free-nek nevezett programot, ami a végén kiderül (persze csak telepítés után), hogy shareware vagy éppen erősen limitált verzió, csak aktiválás után válik egyáltalán használhatóvá.
Konkrét példa volt, hogy kerestem volna iPhone-hoz videókonverter progit, amit meg akartam venni. Nem volt könnyű normális programra rátalálni a fentiek okán. Aztán itt jött a köv. bukta, hogy bár sok proginak a neve más, a programok max. a skin-jükben tértek el. Végül mondjuk 10 programból 6 szinte teljesen ugyanaz volt.
Nem véletlenül mondom már évek óta, hogy pocsék minőségű a Google találati listája a legtöbb esetben. Ez pedig senkinek nem jó...
"review dell vostro 3750 core
Csak helyesen be kéne írnod a cucc nevét, amit keresel... :-)
De mint azt említém vala, nem
(épp az előbb jutottál eszembe: elkezdtem XSLT tutorialt olvasgatni)
Majd utána kezdj el
(Akartam írni cikket TDD-ről, de még nem érzem magam elég gyakorlottnak hozzá, majd talán kicsit később...)
TökömkivanezzelasokHBR-rel,
Abba egyszer belekezdtem, de nem az én műfajom. Majd ha már képes leszek összerakni valamit működő oldalt, amiben van user management, jogosultság kezelés, template-ekből generált formok, mindez objektum orientáltan... na majd akkor jöhet az ilyesmi. :-)
Ezzel a hozzáállással az a
A TDD-nek (vagy inkább a hatékony használatának) annyi a lényege, hogy csak a webalkalmazás olyan osztályait kell megtervezni, amiket közvetlenül hívnak. Az összes többi osztály ezek feladatainak a továbbontásából következik. Annyi a lényeg, hogy minden osztály csak egyetlen feladatért felelős, ha több dolog jut rá, akkor azokat több segítő osztálynak kell továbbadnia.
No várj! Biztosan egy
TDD, mint Test Driven Development? Vagy van valami egyéb jelentése is?
Igen arról beszélünk, de azt
Na szóval ez úgy működik, hogy van egy osztályod, írsz tesztet egy metódusára. Amikor megvan a teszt, akkor megnézed, hogy az a metódus hogyan tudja megcsinálni amit kell neki. Ha látod, hogy egyszerre több dologgal kell foglalkoznia, akkor kitalálsz új osztályokat, amik ezekkel a dolgokkal foglalkoznak, és amiket a metódusból hívsz meg. Ezekre írsz új teszteket, amik a metódus hívásos teszt előtt futnak le. Utána megnézed ezeknek a metódusait. Ha azokban is több különböző dologgal kell foglalkozni az osztálynak, akkor megint tovább bontod, és megint írsz új teszteket, és így tovább, amíg olyan kicsi egységek nem jönnek ki, amelyek már csak egy dologgal foglalkoznak egyszerre.
pl: Van mondjuk egy AuthController.login-ed. Írsz neki teszteket, hogyha kap egy Post és egy Session interface-el rendelkező bemenetet, akkor a Post tartalmától függően vagy dobjon kivételt vagy írjon a Session-be. Azért interface-eket kell használni, mert úgy tudsz csinálni saját MockPost és MockSession típusú osztályokat, amik teljesítik az interface-t, és amiknek a tartalmát te állítod be manuálisan. Ezekkel tudod megírni a teszteket... Ezután megnézed, hogy a login két dolgot csinál: validálja a Post-ot és utána jó esetben ír a Session-be. Ezért csinálsz egy Validator interface-t és egy AuthModel interface-t. A Validator-ra szintén írsz teszteket ugyanúgy, ahogy az AuthModel-re. Aztán megnézed, hogy ezek mit csinálnak, és ha kell ezeket is tovább bontod, és így tovább...
google kereső
???
Nem erre gondoltál?
Bonyolult
Mint megbízó az oldaladért annyit tudsz tenni, hogy tartalmat írsz. Nem a harminckét szavas cicerói körmondatokra gondolok, hanem lényegre törő, érdekes tartalomra. Érdemes lehet blogot is vezetni. Ezek a dolgok ugyanis azok, amiket a felhasználók szeretnek, amiért visszajönnek és amit a Google is megeszik. Persze általánosságban nehéz nyilatkozni, de Neked, mint megbízónak éppen annyi melót kell fektetni az oldal szövegezésébe és felhasználóbarát felépítésébe, mint a fejlesztőknek a programozásba.
Értem. Az a baj, hogy pl
http://weblabor.hu/cikkek/keresooptimalizalas
ha ezt végigzongorázzuk, akkor sem sikerülhet? :D
Cikk
Arra is gondolj, hogy a legkevesebb felhasználó fog a főoldalról beesni. Ez olyan, mintha Te a boltod ajtajában fogadnád a vendéget és kötelezően végig nézetnél vele egy csomó mindent. Ezt a koncepciót felejtsd el, mert a weben a felhasználó az úr. Ha nem tetszik neki, amit talál, kilép az oldalról.
Az erőszakoskodás helyett próbáld meg inkább minél jobban megkönnyíteni az útját ahhoz az információhoz, amit keres. Tegyél be az oldalba Google Analyticset, nézd meg, milyen kulcsszavakra keresnek a felhasználók és próbáld meg kitalálni, hogy ezek a felhasználók vajon milyen tartalomra vágynak, majd segíts nekik.
Tehát ha rákeresek konkrétan
Nem akarom elhinni, hogy ennyire nehéz a felfogásom...
Az idézett mondatból hogy jön le az, hogy voltaképp az oldal tartalmát nem találja a google-ban?
Én úgy értelmeztem, hogy van mondjuk egy "Én szemétdombom.hu" nevű oldal, amit ha beírok a keresőbe, akkor a google egyszerűen nem találja.
Mit hagytam ki?
Ha a google indexelte az
A descripton meta tag szövegét,meg a title-t teszi ki a google az organikus - nem fizetett -
találati listába.