ugrás a tartalomhoz

Bankkártyás fizetés

olomhuszar · 2011. Jan. 20. (Cs), 03.36
Üdv!

Ügyfelem szeretne netes-bankkártyás fizetési lehetőséget az oldalába ágyazni.

Milyen tapasztalatok vannak? Mit ad a bank, mit kell magunknak megírni? A tárhely szempontjából van erre valami követelmény?

Köszönöm a segítséget.
 
1

Bankonként változó. Általában

rrd · 2011. Jan. 20. (Cs), 10.49
Bankonként változó. Általában adnak leírást, minta programot. Neked át kell adnod a banki alkalmazás felé pár paramétert ők meg a usert a sikeres fizetés után visszadobják az általad megadott url-re. Kisebb összegű fizetések esetén jobban jársz paypal-lal.
2

Nem biztos

janoszen · 2011. Jan. 20. (Cs), 13.31
Egyrészt nem biztos, hogy a PayPallel jobban jár, ők is levesznek nem is keveset, másrészt könyvelésileg macerásabb. Külön érdemes figyelni arra, hogy másképp kell számlázni egy EU-s cégnek mint egy magyarnak, stb. Szóval első körben nyargalj el a könyvelőhöz és beszéled meg vele, mit szól hozzá.
3

YourBank.hu : Kézenfekvés profin

itconsultinghungary · 2011. Jan. 24. (H), 20.21
Kedves Ólomhuszár!
Ahogy fentebb a szószólók, én is ezt tudom mondani: (1) tisztázni kell milyen bank? (2) ha nagyon pici a termékenkénti bevétel akkor esetleg paypal, mert egyszerűbb (nem kell bankkal szerződni).
Válaszom olyan hosszú lenne,hogy ideírni az már gyakorlatilag egy bőven SEO-zott marketing lenne a cégemnek - de egy ingyenes tanácsadást hadd adjak: ennek folyamata van. 3 magyar bank van amelyik ezt támogatja: K&H, OTP, CIB : ha a cég minimum 3 hónapos számlamúlttal rendelkezik e bankok vmelyikénél, vagy fél éves cégmúlttal akkor már nem utasítják el, különben kockázatra hivatkozva offolnak. A sokak által ajánlott CIB az csípőből offol, a sokak által utál K&H és OTP pedig ugyan kicsit mamutabb monstrumsággal mozdul rá, de azért velük is előre lehet jutni. A CIB előnye - ha már pozitív az start, hogy 30-40.000 Ft-ért már kötnek VPOS szerződést, és ha mindent megcsináltál ami a SAKIDE példában van, ÉS az üzleti követelményeknek is megfelelsz, ami elve kizárja hogy a webshoppal azonos tárhelyen működtesd (ugyanis van egy olyan követelmény hogy 18 perc után küldjön emailt akkor is ha a webshop nem üzemel. Na most ha a webshopra ragasztod a szoftvert, akkor 18 perc után a banki modul sem fog futni tehát kapufa (kell egy 100% biztonságú tárhely, cRON-nal, ssh-val hogy tudj turkálni, stb : ez baromi drága,hacsaknem egy olyan kivitelező csinálja akinek eleve csak ilyen szerverei vannak). A másik két banknál ez szintúgy követelmény.

Mi aki 3 éve ebben utazunk, igazából nem találjuk egyik bankot sem túl értelmetlen követelményeket kiötlőknek, ez egy BIZTONSÁGOS szerverszoftver kell legyen és a vásárlóval TUDATNI KELL hogy VALÓJÁBAN TÉNYSZERŰEN mi történt a pénzével. Nos ha én bank lennék, tökéletesen megkövetelném mindezt. És ha vásárló lennék, akkor pedig elvárnám.
KH és OTP nem ad példaprogramot, adnak egy 150 oldalas doksit és meg kell írnod a szoftvert. Mivel ez nem egy leányálom, ráadásul igen szigorúak a műszaki és üzleti teszterek a bankoknál - ami ugye a vásárló szempontjából pont hogy a bizalmat építi - ezért javasolni szoktuk hogy bátorkodnánk mi adni egy egyszerűen hívható szerverszolgálatot, mert nálunk mindig a legfrisebb kívánalom szerint futnak ezek a banki szoftverek.

A banki szerződéstől számítva, a bekötés leellenőrzése utána az élesre állítás, 60-90 nap elteltével történik, bankfüggő. Ha Te ezt saját magad szeretnéd megírni, akkor ezen felül annyival késlelteted ügyfeled webes bankolásának bevezetését, amíg nem találsz megfizethető árú szerver szolgáltatót, és el nem készülsz a szoftverrel és még be is kell vizsgáltatnod a választott bankkal, tehát attól hogy szeritned jó, még nem biztos hogy engedélyezik is.

Banki Jutalékok: 2% minden tranzakció után, Paypal esetében 4-10%, ugyanis 3 bankon keresztül megy (a Paypal idehaza Unicredites)

További lényegi segítség, és itt nem megrendelőlap van hanem ingyenes információk, és a banki területi referensek elérhetőségei: http://yourbank.hu/dokumentumok/

Ennél bővebb - mindegyik bankra kiterjedő műszaki dokumentációt ingyen tudunk adni központi levélcímünkön: info##kukac##yourbank.hu.

Szívesen várom jelentkezésedet,
Segítünk!
Üdvözlettel: Róbert
4

OTP

janoszen · 2011. Jan. 24. (H), 20.58
Csak halkan jegyzem meg, hogy az OTP-nek van többek között PHP-ra írt példakódja.
5

OTP

itconsultinghungary · 2011. Jan. 24. (H), 22.02
Ez így van! Még JSP-re is megvan, fullosan készen, nem csak CIB példakód szintjén, hanem önállóan tudod működtetni.

De alapban nincs integrálva egyik webshop motorra sem,ezt a fiz3_answer_i-re jó ráakasztani,a példa vak követése helyett,amelyben kicsit máshogy van:) a példát követve is lehet,de akkor 4 helyre kell beszúrni a webshopba való backelést,1 helyett

/* Halkan-megjegyzés-szerűen a háttérről: :) Az OTP-s szoftver kisebb fejlesztéseiben esetenként részt veszünk mi is,mint kiemelt partner,ahogy a BigFish/WebSEO is a CIB kiemelt partnere */
6

Itt a lehetőség

janoszen · 2011. Jan. 25. (K), 08.49
Na, akkor itt a lehetőség, lehetne keríteni valami színvonalas cikket fizetési rendszerekről. Úgysem láttunk még ilyet itt a Weblaboron. Elvállalod?
7

Elfogadom

itconsultinghungary · 2011. Jan. 29. (Szo), 23.17
Kedves "ProClub",

mi egyébként is ingyenes tanácsadással segítjük leendő ügyfeleinket, még ha időnként a velejáró munka és a költségek miatt nem lesznek ügyfeleink mert inkább nem online bankolnak (pl egy import-bútorüzlet nem vállalhat be 2% jutalékot) - a lényeg a _korrekt tájékoztatás_, a munka előkészítés fázisában.

Itt van egy szakelőadás anyagom, ez alapján megfelelne cikket lehozni?
http://www.yourbank.hu/dokumentumok/

A Weblabor most látom, az NJSZT támogatásával működik, ennek örülök, én régóta a társaság tagja vagyok, a győri ifjúsági tagozat elnöke is voltam évekig; nekik küldöm az adóm 1%át is minden évben; már ezért is szívesen vennék egy cikk szerzői felhívást e témában.

Plusz, itt egy interjú, szintúgy néhány kérdésre választ tud adni:
http://wdm.hu/online-bankkartyas-fizetes

Üdvözlettel:
Róbert
8

Nem rossz...

janoszen · 2011. Jan. 30. (V), 00.12
Kedves Róbert!

Ahogy szokták mondani, "jó cucc". Nagyon tetszik, hogy a költségek ki vannak részletezve. Talán az ide írt cikkben egy kicsit jobban rá kellene feküdni a műszaki oldalára a dolognak, például az OTP-nél az a probléma, hogy nyitva kell tartani egy SOAP kapcsolatot és közben át kell irányítani az ügyfelet, ami nem működik, ha a webshop is SSL-en fut. PHP 5.3.3 előtt itt nem volt megfelelő infrastruktúra. Ergó ki kellene vesézni, melyik milyen technológiával kommunikál, hol vannak a buktatók, van-e kész integráció, nyilván bemutatva a Ti megoldásotokat is.

Ami még nagyon sokszor kérdés szokott lenni és szerintem, még nem született kielégítő válasz rá, az az elektronikus számla kiállítás kérdése. Az eszamla.hu-sok összehoztak egy egész korrekt kis rendszert, nem tudom, hogy ebben illetékesek vagytok-e, de nagyon szívesen látnánk némi információt ebben a témakörben (is).

Egyébként külön örülök a cikkírási hajlandóságnak, mert azt tapasztaltam, hogy mostanában már nem is annyira a műszaki kérdések, sokkal inkább az ilyen ügyvitel-jellegű dolgok jelentenek problémát. Ha szeretnéd, szívesen átolvasom az anyagot publikálás előtt, volt/van némi közöm néhány fizetési rendszerhez. Szerintem a WL szerkesztőség részéről nem lesz gond a publikálással, pláne, ha előre betördelem az anyagot nekik. :)

Üdv

János
9

Nem kérsz túl könnyűt :-)

itconsultinghungary · 2011. Feb. 8. (K), 01.30
Gyakorlatilag arra kérsz hogy fedjem fel az összes titkot, műszaki megoldást, amiket azért raktam össze évek hosszú sora alatt, hogy eltartsam a munkatársaimat? és egy cikkben összegezzem, hogy hogyan lehet bárki a konkurrensünk és így hogyan veszélyeztessem vagy tegyem tönkre magánemberek - alkalmazottaim - bérét és megélhetését?

Az OTP, a CIB és a KH műszaki leírását a bankok kiadják, van amelyik csak 30 van amelyik 150 oldalban. De hogy hogyan tud ez jól működni, az üzleti titoknak minősül és a Gt. mint törvény tiltja, hogy megosszam (ügyvezető a saját cégét nem fedi fel).

A legegyszerűbb azt csinálni, amit a bank mond: biztosítsd a követelményeket. Bérelj egy szervert, vagy vásárolj egyet és vidd be a BIX-be. Ezen telepíttess olyan hátteret ahol Te állítod a CRON-t, te állítod az SSL-t, Te indítod a CIB TRID-et, Te hívod vissza 18 perc múlva a CIB és a KH szervereit is, a TRID-del, ileltve KH-nál a TXID-vel, Te generálod a KH-nak az 1024 bites RSA kulcspárt és Te telepíted fel példányonként az OTP SOAP szerver alkalmazást és vezérled a szervletet. Nem véletlenül van, hogy mi cégek, akik ezt nem évi 1x csináljuk egy ügyfélnek, hanem évente több tucatot kötünk be, itt bizony már mások az elvek és módszerek - mert mi nem engedhetjük meg hogy műszaki problémáink legyenek.

Az online bankolás egy olyan műszaki informatikai terület, aminek a megvalósítása és az ÜZEMBIZTOS működtetése Gazdasági és Büntetőjogi Felelősségvállalással jár. Ha én ezt megosztom és mindenki ezt akarja utánozni, az is aki most kezd 20 évesen programozni, és aki másodállásban csinálja hobbiként - de tudja-e biztosítani ügyfelei számára a 100% üzembiztos működést? Tudja garantálni hogy egy olyan szerver amit nem is ő szolgáltat, hanem csak programozta, az nem fog megnyakkanni valamiért? Bármiért? Ha nem megy egy webshop és észreveszi szúrópróba teszten a PSZÁF vagy feljelentik a Fogyasztóvédelemnél, 100.000 Ft-ra bírságolhatják - tapasztaltuk más másnál. Ezt ki tudja fizetni a béréből valaki? Vagy az ösztöndíjából az ügyfélnek?

Online bankolni nem műszaki probléma, hanem csak 10% műszaki és 90% ügyvitel és jog.

Ezért is nem tudom támogatni, hogy csak a műszaki részletekről beszéljek. Ahogy itt írtam, a műszaki hátteret magas színvonalon kell biztosítani, és ez nagyon drága mulatság (mi 2 MFt-ot fizetünk érte a szerverháznak évente). Tehát ezekben a számokban kell gondolkozni. Én amondó vagyok, az csinálja csak meg, aki képes biztosítani a műszaki hátteret (nem ütközik olyan problémákba, hogy vajon a tárhelyed ad-e cront? vajon a tárhelyes mit kezd a SOAP-pal? Milyen php van? hogyan tudok jó RSA kulcsot generálni? hogyan tudom meghívni exec()-kel a CIB-et? esetleg van-e curl?) ... Ezt csak úgy lehet csinálni hogy azt mondod: "én mondom meg, milyen szerver kell." és nem tárhelyessel dolgozol, hanem szervercégekkel.

Ezen a webes cégek havi bevétele, a cég munkatársainak bére, a vásárlók pénze, a bank jutalékbevétele függ... és ha valaki nem csinálja maximálisan jól, úgy beperlik 4 felől, hogy belezöldül. That's true.
Elrettentem-e ezzel a jónépet? Igen, kicsit ez a célom. Ez most nem egy sima webprogramozási kihívás.

Ez ügyviteli (pénzügyi és jogi) szintű kérdés a webshop cégek számára, ezért ezen a szinten kell belegondolni, hogy ki meri elvállalni, ki tudja a felelősséget vállalni munkájáért.

Ennyit tudnék a cikkhez fűzni, felvezető körként ;-)

+ téma: Elektronikus számlázás: mi a szamlakozpont.hu-val dolgozunk, de lesz saját elektronikus számlázónk is, összehegesztve az alapmegoldással. Van már saját számlázónk, csak egy picit kell még csavarni rajta. Amit fontos tudni: nem szabad az elektronikus számlázhatóságot az elektronikus számlázással összekeverni. Az egyik azt jelenti hogy PDF-ben generálod a számlát és küldöd a vásárlónak, DE a számlát mind a mai napig, APEH állásfoglalás szerint kinyomtatva is postáznod kell az ügyfélnek! Lásd: http://www.apeh.hu/print/adoinfo/afa/szgep_szla_emailen.html

Az elektronikus számlához (tehát nem a PDF-ezéshez) pedig kell kérni minősítő cégtől időbélyeges elektronikus aláírást és az eredetit egy spéci fájlformátumban menteni - ez megint dög drága meló.
Ajánlom a PDF+print megoldást, ha megfizethető cuccot akarunk a webshop tulajdonosok felé kiajánlani ;-)
10

Cikk

janoszen · 2011. Feb. 8. (K), 08.20
Basszus, majdnem megírtad a cikket ide. ;) Természetesen nem az üzleti titkok felfedésére gondoltam, sokkal inkább egy költség és időigény összehasonlításra esetleg megemlítve az ilyen technikai nyalánkságokat, mint az OTP aszinkron hosszú SOAP-ja, amit az 5.3.3-ban megjelent PHP-FPM nélkül vérszívás volt megcsinálni.
11

Tudom hogy majdnem...

itconsultinghungary · 2011. Feb. 8. (K), 20.28
... megírtam ide a cikket :) De a lényeg pont az hogy a nyalánkságok okozzák az üzleti titkot. Saját szervereinken 1 másodpercig sem bajlódtunk semelyik bankkal. Szóval ez az önszivatás-vérszivatás azért van, mert a kivitelezők megpróbálnak alkalmazkodni egy ELEVE nem passzoló műszaki háttérhez (T. tárhelyszolgáltató többsége) és utána habzó szájjal, idegrohammal viszi el őket a mentő - tökéletesen feleslegesen.

Ghandi jellegű nyugalmas ember lévén, ha néha pár ügyfél felhúz, akkor sem a ledárdázás hanem a megnyugvás felé igyekszem fordulni, így azt javaslom: az önszivatást inkább a fekvenyomópadon kell levezetni, mint meló közben. Tény hogy ettől aztán sok kigyúrt programozó fog az utcákon mászkálni, kitépett hajú jóltanult autisták helyett, de ez pont baj :)

Volt egy okos ember, aki azt mondta: "Az üzleti és lelki csőd pontos receptje: próbálj mindenkinek megfelelni". Tehát: NEM kell a tárhelyesekhez igazodni. Szervert kell bérelni (akár virtuális szervert, amin jail-ben azt csinálhatsz, ami akarsz.

Nyittassátok ki Táncsics börtönét, illetőleg a 8005, 8009, 8080 portokat is. Ez is egy apróság pl. :)
12

Tudnék

janoszen · 2011. Feb. 8. (K), 22.33
Tudnék mondani hostingot, ahol ez az egész nem probléma, de inkább nem mondok, mert őszintén hiszem, hogy ilyesmit az ember nem shared tárhelyen üzemeltet. Ettől függetlenül egy összehasonlítást azért írhatnál, ami az átlag földi halandót / programozót bevezeti a fizetési rendszerek világába, hogy ne legyen teljesen hülye, ha (titeket) kell választani.
13

Az átlag földi halandót...

itconsultinghungary · 2011. Feb. 9. (Sze), 03.35
... vagy a programozót? :)

Ugyan az összes különbség felderíthető abból a masszív doksihalomból melyet a bankok leközölnek, de ezeket mondjuk szívesen összegezném és kiemelném a különbségeket. Egy pici időt kérnem kell mert most - többek között - épp 6 vízművet(!) kötünk be, miközben a 2011 Tavaszi Viszonteladói kampányunk első nagy hullámai is csapkodnak, amint levegőhöz jutok, pár nyugalmas napban összefogalmazom, emailben megvitathatjuk (info##kukac##yourbank.hu) és jóváhagyásod után itt közzétesszük ;-)
14

Ha valakit megérint egy kis mesebeli humor...

itconsultinghungary · 2011. Feb. 12. (Szo), 05.16
... sőt mi több marketing :) hétvégére, ha valaki egy jó vigyorra vágyik:

http://www.yourbank.hu/ez-a-mese-is/
15

proclub email pls

itconsultinghungary · 2011. Feb. 21. (H), 04.06
Szia!
Kérlek írj egy mailt nekem, készülnek a cikkek alapját képező nyersanyagok... már kb 4 A4-es oldal - küldeném "lektorálásra" :)
Üdv: Róbert
16

+1

zzrek · 2011. Feb. 21. (H), 11.29
Amikor idáig jutottam az olvasásban, pont nekem is ez jutott eszembe: kicsit átfogalmazva ez már egész jó lett volna egy cikknek is.
(Ha nem lesz esetleg mégse cikk, arra az esetre mondom: köszi az összefoglalót, érdekes, tanulságos volt!)
17

Szinte már a cikk maga

itconsultinghungary · 2011. Már. 6. (V), 22.25
Kedves ZZREK,

elkészítettem két független anyagot (nem reklámanyag, valaki vagy tőlünk rendel vagy mástól - az az ő döntése, az anyag nem direkt marketing cucc hanem ismeretterjesztő cikk)

Az első összefoglalja, hogy mire jó az Elektronikus követelésbehajtás? És hogy milyen eszköz az EGYETLEN ami ezt biztosítani képes A VÁSÁRLÁS PILLANATÁBAN - és egy Kereskedőnek ERRE van szüksége. A helyes válasz nem az ügyvéd meg a bíróság - az már a késő bánat kategória.

Tehát mit tud a Magyarországi webes bankolás nyújtani? : http://bit.ly/fontos-webes-penzugyek

S a másik: ha valaki konkrétan most rögtön be akar egy ilyent vezetni, akkor mi az a lépéssor (checklist) amin végig kell futnia hogy Sikerrel járjon? Ez itt látható: http://bit.ly/webes-kereskedelem-elinditasahoz

S ismétlem, ez az anyag ingyenes, nem kérjük el az email címét (mert akkor már nem is ingyenes) és nem adunk árajánlatot a szakértői anyagban (mert az bunkóság 2. felvonás).

Fogyasszátok egészséggel :)

Üdvözlettel:
Róbert
18

Köszi!

zzrek · 2011. Már. 6. (V), 23.05
Köszi! Mindjárt meg is nézem.
19

Anti phising url :)

itconsultinghungary · 2011. Már. 7. (H), 21.32
A 2. linket valami jógyerek "phising" oldalnak tüntette fel beriportolta és a google ma letiltotta.
Gondolkodom hogy az Interpolra bízzam-e az ügyet... ez azért számomra elég súlyos késszúrás így tüdőtájékon akárkinek is volt ínyére...

A második link tehát /ami abban segít hogy valaki korrekten fel tudjon készülni egy bankkártyás illesztésre/ - nem kér be bankkártya számokat. Nem kérünk semmit. Ingyen tanácsadunk. (köszönjük google, és köszönjünk reportoló kedves embertársaink)

http://bit.ly/bankkartyas-fizetes-elinditasahoz

UI.: zzrek, tetszett amúgy? amíg még nem volt "phising oldal"? :)
próbálom humorosan felfogni, könnyed könnycseppekkel szelid orcámon
21

Tetszett, köszi

zzrek · 2011. Már. 28. (H), 10.44
Tetszett, köszi! Jó volt, hogy tömören és lista formában van megírva, kedvelem az ilyesmit. Azt hol lehet látni, hogy a google letiltotta? Firefoxszal nézve a linkeket most is simán nézhető, nem figyelmeztet.
22

google-ös letiltás

itconsultinghungary · 2011. Már. 30. (Sze), 01.56
Ezt a google küldi a saját email címedre hogy "bocsi de valaki feljelentett téged" // legalább annyi gerinc lehetne bennük hogy elárulja ki volt az az alávaló... és utána piros oldal fogad és mondja hogy van saját risk-edre megtekinted vagy cancel-lel visszamehetsz a google.com-ra.

Azért az már mekkora önkényuralom :-D ezt így lazán kedves google eljátszhatja

Mondtam nekik hogy Interpol és ők meg mondták hogy oké nem gondolták komolyan :) 48 órán belül mindenhol visszaállt.
20

Re: Szinte már a cikk maga

pint3r · 2011. Már. 27. (V), 14.10
Nagyon jó írások, köszi!
66

18 perc?

_subi_ · 2017. Ápr. 4. (K), 19.44
Be tudod nekem (illetve nem csak nekem) idézni ezt a 18 perces részt? Eddig két CIB-es fizetést implementáltam, de valamiért nem maradt meg bennem.

Szerk.:
Közben látom, hogy valaki szépen felszínre hozott egy pár éves témát. :) Persze attól még áll, amit írtam.
23

Hozzászólás a "szakértő" kábításához

bubble · 2011. Aug. 14. (V), 18.37
Hát döbenettel olvastam ezt a sok hasba akasztós szöveget, amit a téma "szakértője" itt előadott :) Valószínűleg egyetlen céllal, hogy a jól fizető vállalkozásának minél kevesebb konkurrenciája legyen.

Több bankkártyás bekötés után határozottan állíthatom, hogy semmilyen különösebb szerver stb. igénye nincs a folyamatnak. Egy átlagos tárhelyen is lehet cron-t futtatni és ssh-t engedélyeztetni. (A legtöbb bekötést sima évi 5-6.000 Ft-os tárhelyen valósítottam meg.) Értelemszerűen a program a banki szerver felé csak kérést továbbít, a tényleges fizetést ők intézik a saját szervereiken. Ha akarnád sem tudnád elrontani. A jogi felelősséget emlegetni meg vicc :)

Adnak példa kódokat és készségesen segítenek bármiben, ezt úgy állíthatom, hogy mindegyik bankkal kerültem már kapcsolatba. Egy rutinosabb programozó 1 nap alatt össze tudja dobni a kódot (első alkalommal is), egy kezdőbbnek kell 2-3 nap. Ahogy megkapod a teszt szervezhez a hozzáférést onnan 5 munkanap alatt a teszteléssel együtt élesíthető a fizetési rendszer. De nagyon rosszindulattal is 8 munkanap alatt átfut, ha éppen a bankban valami miatt nem érnek rá tesztelni. Nevetséges 60-90 napot emlegetni.
24

SSH

janoszen · 2011. Aug. 14. (V), 20.02
Azért azt az 5000 Ft-os tárhelyet megnézném, ahol az SSH-t adnak úgy, hogy az a szerver szempontjából biztonságos is. Ha meg nem biztonságos, akkor én ott nem tartanék pénzekkel, felhasználói adatokkal foglalkozó oldalt.
25

Talán nem voltam egyértelmű,

bubble · 2011. Aug. 14. (V), 22.03
Talán nem voltam egyértelmű, de a bankkártya adatok és maga a fizetés a bank szerverén történik teljes biztonságban. Ebből te semmit nem látsz, csak egy visszaigazolást kapsz a tranzakció sikerességéről.

Gondolod, hogy a bank belemenne, ha egy szemernyi kétség is merülne fel a biztonságot illetően?

Egyébként a CIB-nél még SSH sem kell.
26

Tudom

janoszen · 2011. Aug. 15. (H), 07.19
Tudom, hogy nem kapod meg a banki adatokat. Viszont én nem üzemeltetnék ilyen weboldalt egy olyan tárhelyen, ahová a boldogot meg a boldogtalant beengedik SSH-n és nincs normálisan megcsinálva. Építettem olyan szervert, ahol meg volt, de nem volt egyszerű na.

Az OTP-nél meg kell vagy cron, vagy háttérben futtatás. Ha SSL-es weboldalt üzemeltetsz, akkor a sima "redirecteljük a usert és fut tovább a PHP" megoldás nem működik.
27

OTP Cron

itconsultinghungary · 2011. Szep. 26. (H), 19.36
Na ja - az OTP-re a cront meg sem említik. Mert nem követelmény. Ha viszont nem kezeled sehogy a kétértelmű helyzeteket, akkor a Kereskedő nem értesül róla hogy most akkor igazából mi a szötymöt történt.
28

60-90 nap kontra 5 nap

itconsultinghungary · 2011. Szep. 26. (H), 19.45
Kedves Bubble!

Mielőtt Rád reagálnék egy közérdekű hír - főleg azért, hogy a Google megegye és a Kereskedők el tudják érni google-ben: Budapest Bank Internetes Kártya-elfogadás

A Budapest Banknak a saját holnapján sincs erről semmi infója! Mi csináltunk hogy legalább legyen!

Szintúgy nemsokára kijövünk még pár komoly döbbenettel :) de azok sem negatívak lesznek, hanem nagyon komoly többletértéket fognak jelenteni a Kereskedők részére!

De mivel én nem ígérek be konkrétan valamit amikor még nincsenek is konkrétumaim (mert a gusztustalan marketinget nem nagyon csípem) ezért majd akkor írom meg, ha már lesz miről tényszerűen beszélni.

Szóval nézzük kedves bubble az 5 napodat. Egy projekt nem ott kezdődik hogy Te megkapod a CIB-től a begyógyítható teszt kulcsodat az "5.000" Ft-os SSH-t és exec-et futni tudó tárhelyedre (na ne ... ezt ugye egyik olvasó se fogja megenni)

Egy projekt ott kezdődik hogy segíteni kell a kereskedőnek megtalálni azt a bankot ami neki jutalékban, belépési díjban esetleges havidíjban a legjobban fekszik ÉS a banki szolgáltatásokat (teljesített ellenértéket, pl.: elfogadott kártyák fajtái) ezzel a Kereskedő által is - szubjektíven - elfogadható arányba tudja állítani. A kereskedő aludni fog erre azért pár napot (5 nap megdőlt). Aztán összekészíti a paksamétáját a rakat cégpapírjával, bejelentkezik egy választott bankba. Ott azon elüldögélnek pár napot (hetet), aztán mondják hogy "na akkor keressen egy bekötésre képes céget". Eddig tartunk kb 14 napnál. Keres néhányat és leszerződik eggyel - tartunk 21..28 napnál és még nincs bekötése! Egyeztetve a webshop programozóval (amikor ő épp ráér) a bekötő cég igyekszik mindent elkövetni az illesztésért. Ilyenkor van hogy hát a Józsi bácsi szerverén soha az életben nem lesz se exec se ssh se semmi. Na kereshetnek másik tárhelyest. Tárhely áttelepítés az is egy pár hét. Vagy mondjuk ASP.NET-ben van a cucc, például DLL-ben fut. Melyik PHP példakódot kötöd bele abba a DLL-be??? Mutassak ilyen weblapot?

K&H ad példakódot? BB ad példakódot? Nem annyira jellemző...

Úgyhogy inkább kérnek gatewaye-es szolgálatot tőlünk vagy versenytársainktól. Ez egyszerűbb. Mert a gateway cégeknél megvan minden eszköz. Így tehát __velünk nem lesz gond__.

Na bekötés megvala (akár PHP akár JSP akár ASP/.NET), utána jön a teszt időszak. Ez kb 5 és 15 nap között lesz - attól függően hogyan érnek rá a banki kollégák. Utána jön az MC/VISA vizsgálat, ez is 1 naptól 15 napig eltart. Ha godnolod, adok pár telefonszámot pár bankban, akik nem engem fognak megcáfolni.

Nézd lehet engem támadni :-) Mer mér ne. De akkor olyan dolgokkal légyszi amit képtelenség megcáfolni.

> "A jogi felelősséget emlegetni meg vicc"
Erre a kijelentésedre: kis céget vagy magánszemélyt nem nagyon lehet ám perelni vagy elővenni (mármint eredményesen). Engem azért sokkal jobban elővesznek - mert akiket mi kötünk, azok jó része évi 100 milliós cégek (vagy nagyobbak) - aztán amikor 6..8 ember az adott cégtől rálép az ember arcára - vagy rá kíván, akkor ott megtanulható megérteni mi az hogy "jogi felelősség". Ha véletlenül kihagy egy fél napra a programocskád mert hupsz bentmaradt egy olyan hiba ami elsőre sem a banknak sem a programozónak nem tűnt fel... akkor azt humorral már kevés lesz elütni.

Ne nagyon mondogassuk ezt az 1..2 meg 5 napot mert egyik ügyfelünknek is mondott ilyent egy cég aztán mikor végigment az 5 hónapos OTP-s tortúrán és úgy kellett őt már a végén a földről felkapirgálni, mert ott tartott lelkileg - aztán nem ő volt az egyetlen egy ilyen ügyfelünk akit már más cég megalázott/szivatott ezzel az 5 napos bekötéssel. Még ha nem is akarta. A projektnek csak 10%-a programozás. A többi menedzsment. Ezt nem szabad elfelejteni!
-- ennyit a sokat emlegetett "kábításról" --

Tisztelettel:
Németh Róbert
29

60-90 nap kontra 5 nap

bubble · 2011. Okt. 3. (H), 06.57
Kedves Róbert!

Ahogy látom főleg marketing célokra használod ezt a felületet.
Ezzel még nem is lenne semmi bajom, ha nem olyan hazugságokból élnél, hogy hozzá nem értő emberekkel próbálod elhitetni azt, hogy nélküled nem tudnák elkészítettni a banki bekötést. Igazából ez sem zavarna, ha ezekkel a hazugságokkal nem tisztességes programozók elöl vennéd el a megélhetést.

Valljuk be, azért attól a 3-4 banktól beszerezni a szükséges információkat, ami a kereskedőt elsősorban érdekeli (belépési díj, jutalék stb.) nem olyan eget verő feladat. Aki már készített bekötést az ráadásul nagyjából tisztában is van a feltételekkel.

Nem igazán értem amikkel dobálózol, csak annyi jön le, hogy próbálod misztifikálni és nagyobbítani a feladataidat. Ezt megértem, mert melyik megrendelő fizetne neked olyanért, aminek nagy részét úgyis magának kell intéznie. Azt ugye nem állítod, hogy a bankkal is te kötöd a szerződést?

Elég szomorú, hogy neked egy tárhely áttelepítése heteket vesz igénybe. Akkor valamit nagyon rosszul csinálsz.

Köszönöm nem kellenek telefonszámok, én is tudnék neked adni párat. De, hogy ne beszéljek a levegőbe - mint te - felhozhatom a saját példámat. Több éve használom saját weblapjaimon is a bankkártyás fizetést. Az érdeklődést követően egy alkalommal bementem a bankba a szerződést megírni és bankszámlát nyitni, majd 1 héten belül visszahívtak, hogy mehetek aláírni. Miután ez megtörtént küldték a technikai dokumentációt. Ennyi és nem több, a bekötés maga már napok alatt lezajlott és láss csodát az évi 5.000 Ft-os tárhelyen már hosszú évek óta probléma mentesen fut.

Megértem, hogy neked el kell adni magad és a fenti példa ebben nem segítene, tehát minél hosszabbnak és bonyolultabbnak kell feltüntetned a feladatot. Ez működik is azoknál akik nem értenek hozzá, de azért nekem ne próbáld beadni :)

A jogi felelősséggel kapcsolatban pedig látszik, hogy az előtte leírtakat nem olvastad át elég alaposan. Nincs olyan, hogy kihagy a "programocska", mivel az tulajdonképpen csak egy meghívás a bank felé. Nem a "programocska" intézi a fizetést, hanem a bank, amibe te nem hogy beavatkozni nem tudsz, de - érthető okokból - nem is látsz belőle semmit.
30

90 vs 5 nap

itconsultinghungary · 2011. Okt. 22. (Szo), 13.36
Kedves Bubble,

ezzel a szövegel nem szívesen szállok harcba - mert csak a lelki erőmet lazítaná meg /tapasztalat alapján/. Szólok hogy amit ide leírtál az a becsületsértés kategória Btk. 180. § (1) a) és b) /ti.: én "csak marketignre" használok a weblabort és hazudozok és elveszem "becsületes" emberek megélhetését/ ami bizony büntetendő és börtönben letöltendő módon - mert ez egy szakmai fórum és a szakma előtt igyekszel engem nyíltan lejáratni.

Ha szerinted igaz amit állítasz akkor kérlek írd le ide a valódi nevedet és a valódi elérhetőségedet mert így álnév mögül nem nehéz ám valódi emberek becsületébe gázolni.

Ha van némi vér a pucádban akkor kérlek meséld el nekem hogy hívnak, hol tudlak Téged elérni, felkeresem a Hozzád legközelebbi Kerületi / Megyei / Városi Rendőr-főkapitányságot és találkozunk nemsokára. Nem Te leszel az első aki miatt szembesítésre fogok megint járkálni. BRFK-ra készüljek vagy ORFK-ra?

A továbbiakban Veled nem flame-elek mert ez a közösség nem a flame-elésről szól hanem a tényekről.

A tényeket el lehet hallgatni - meg ki lehet nevetni a 90 napot .. ja és mindent amit én állítok - én azért ideírok két telszámot hogy az olvasó is fel tudja mérni az objektív valóságot (nem a beépített embereim ülnek a vonal végén) - az egyik OTP: Kapcsos Péter +36 (70) 708-01-49 területi referens, és adok K&H-s kontaktot is: (30) 762 - 75 89 Kovács Zoltán referens, többek között velük dolgozunk legtöbbet. Gyanítom a "kolléga" a CIB-bel futhatott össze és éppen jókedvében találta Deák Andrást úgy pár éve. Akkor ő még néhány nap alatt megpróbált az ügyfelek kedvében járni. Kántor András is. Csak ugye azt nem szabad elfelejteni, hogy azóta a CIB-ben is más szelek fúnak. Maradnak hát a mostani dolgozók. És a 2011-es friss ÁSZF-ek. És maradnak mintavételként a fenti elérhetőségek. Mind a 20 kontaktomat azért nem írom ide. És amikor majd valaki felhívja őket akkor bizonyára ők is majd hazudozni fognak.

Ugye kedves bubble. Hazudozni fognak? Ők is? A kutya mindenit. Hát itt mindenki meg van bolondulva teljesen?
--
> Nem a "programocska" intézi a fizetést, hanem a bank, amibe te nem hogy beavatkozni nem tudsz, de - érthető okokból - nem is látsz belőle semmit.

Erre a felvetésedre: a "programocska" nevű interfész az, ami a webshopot a bankkal összeköti. Ha Te magadnak behegeszted, akkor jó. De nem minden Kereskedő hegeszti be magának (kutyatápos cicatápos babaruhás virágárus ügyvezető hölgyeknek meg mondjuk ugorjunk egyet vízműves szoftvereseknek nem az a dolguk hogy banki kapcsolatot hegesztgessenek a weblapjukba. Te megcsináltad. Te dolgod. Magadnak. Ha Neked kihagy, akkor max szomorkodsz. De ha másnak csinálod - mondjuk egy vízműnek - akkor a jogászuk leveri a vesédet így reggeli kondi gyanánt...

Még annyit arról hogy nem az OTP az egyetlen bank ahol a belsős kollégákkal dolgozom néha együtt azon, hogy a szerverszoftver kapcsán (amibe állításod szerint ugye én bugyuta porhüvely nem látok bele...) módosítási, továbbfejlesztési javaslatokat dolgozzunk ki, és alkalmanként a belsős fejlesztőkkel közösen adjuk ki az új verziókat. Nem csak az OTP esetében.
--

Szóval: a kedves olvasók számára. Keressétek fel az általatok szimpatikusnak tartott bankot/bankokat és érdeklődjetek hogy hogyan működik ez a VPOS bekötősdi... Akinek van némi ideje, humora, akár össze is hasonlíthatja - az általam a fentebb rágalmazott módon hazugsághalommal tarkított honlapunkkal is - de ez már tényleg csak amolyan hobbi gyanánt. Érdekes módon majd itt-ott (mondjuk lényegében teljes) azonosságok lesznek felfedezhetők. Mi úgyis csak átverjük az ügyfelet meg elszedjük a munkát a becsületes emberek elől. Bizonyára ezért dolgoztatnak velünk azok akik velünk dolgoztatnak... Na de sebaj. Sunshine... beach... tücsök!

Szép hétvégét, állandó munkát és biztosabb bért kívánok Nektek!

Baráti üdvözlettel:
Németh Róbert
31

fura amit irsz.

Greg · 2011. Okt. 22. (Szo), 21.25
Nekem is megvolt rovid ido alatt a bekotes. 3 bankrol tudtam ahol van ilyen. Irtam nekik emailt, megkuldtek a felteleket. Azokat atneztuk es a CIB volt a szimpatikus. Bebattyogtam a bankba, alairtam par papirt, es par nap mulva kuldtek a dokumentaciot, es titkosito kulcsot. Ezutan nehany ora alatt beepitettem a fizetesi rendszert, majd jott Teszt Elek a banktol es letesztelte. Valami miatt visszadobtak elsore (asszem valami logo nem volt megjelenitve egy helyen), aztan masodjara elfogadtak. Kb ennyi.
32

Jaja. CIB egész gyors.

itconsultinghungary · 2011. Okt. 24. (H), 23.01
Jaja. CIB egész gyors. Nem tudja az AMEX-et elfogadni. Se cafetériát se semmi extrát csak az alapokat.

> Valami miatt visszadobtak elsore (asszem valami logo nem volt megjelenitve egy helyen), aztan masodjara elfogadtak.

vissza hát. Teszt Telek az ilyen srác :) több ügyfelem okos webesei leállnak harcolnia CIB-esekkel hogy "most mér köttök belénk" na akkor fogást találnak rajtuk és ízzé porrá szivatják őket. és azoknál akiknek van saját progrmaozójha és mi a szoftvert ksézítjük de felmásolni nem tudjuk, ott a CIB is blokkolja ám a projektet jó 6-8 hétig. Most pl 5 hónapja szív egy Kereskedő a CIB-bel. Áprilisban kezdék. Most van október. Sorry. 6.

és mennyi idő után küldték le az éles kulcsot a fiókba... papíron hogy aztán hazabattyogj vele és bepötyögjd a ZIP fájlhoz :)

Vannak dolgok. CIB a leggyorsabb - ez vitathatatlan. Ha szimpi vagy nekik elsőre... Volt egy ismerősöm akit a (nem a CIB) annyira lekezelt hogy 1 évig nem foglalkoztak a kérelmével. csak tologatták. Felnyomta a bankot a PSZÁFnál és kiperelte belőlük amit ki bírt. Az hogy néha jókedve van Teszt Eleknek, az _sajnos_ nem jelenti azt hogy minden nap minden ügyféllel jókedve van...

na csak ennyit akartam mondani :) szintúgy abból se kell kiindulni hogy van aki már PSZÁFig jutot ezügyben. valahol a kettő közt van a valóság. de hogy hamisan szólok, az azért erős volt Mr. Buboréktól

;-)
33

Flame lezárás request - inkább a lényeggel kéne foglalkozni :-)

itconsultinghungary · 2011. Okt. 25. (K), 09.51
Szervusztok!

Ma kaptam egy személyes megkeresést emailben.

Többek között hogy miért fenyegetőzök bírósággal és hogy figyeljek oda mert így ellenszenvessé válok.

Nem vagyok bulvárk*rva. Nekem nem az számít hogy ellenszenves vagyok-e vagy csinicsajszika. Nekem az számít hogy egy ügyfél aki bankkártyás bekötést szeretne, ő mire számíthat, mennyi idő alatt, milyen megoldásokat jut eredményhez. Ez a topic nem az én személyes márkaépítésemre nyílt hanem erre a párszavas célra: a Kereskedők tájékoztatásra.

Valaha régen a CIB-nél viszonylag gyorsan lehetett eredményre jutni. Ma már - hogy rengetegügyfél egyszerre szeretne párnap alatt eredményre jutni, már ők is képtelenek a népet kiszolgálni. Ezért aztán a ~11 munkanapnap a hivatalos CIB álláspont.

Aki azt hiszi hogy előző üzenetemben elismerem, hogy lhet pár nap alatt bekötni - ilyeténképpen csak egy vicc volt hogy becsületsértést véltem felfedezni -, az téved. Nem kell a szavaimat átértelmezni :))

B. kollega állítása hogy "kategorikusan egy baromság amit mondok, mert olyan nincs hogy valami ennyi ideig tart. Mindent be lehet kötni 3 nap alatt."

Ez _NEM_ igaz.

Kategorikusan nem jelenthető ki hogy BÁRKIT BÁRMILYEN bank beköt hipp de hopp. És kategorikusan nem igaz hogy az ellen állításom az hazugság.

Statisztikában az alacsony kiugró és magasan kiugró értékeket eldobják - mert azok mérési hibák. A mérés átlageredményei az ami szóráson belül van. És én arról beszélek: a valóságról. nem a kivételekről (amikor vkit egy év alatt se kötnek be meg amikor valakit sikerül 15 nap alatt).

Összekeveritek a szoftveres munkát a bekötéssel! És összekeveritek A) bankot a B, C, D stb. bankkal!!!

A bekötés _egyáltalán nem azonos_ azzal hogy szoftvert írsz! Szakember szemlélettel írtok de nincs benne semmi vállalkozói/projektvezetői szemlélet. És nulla ügyfélkezelés! Az ügyfél szempontjából nincs jelentősége ki mekkora faja csávó. És hogy ki hány perc alatt tud egy CIB-et bekötni. Azzal még nem lesz bekötve. Akkor lesz bekötve ha az ő vásárlója tud majd vásárolni éles kártyaszámmal.

A bekötés egy projekt. annak van eleje, van szoftver írás, van tesztelés, van éles kulcsra várás és van az éles kulcs beépítése. Valaha régen 2008
körül még volt olyan hogy valakit összesen 3 meg 5 nap alatt bekötött a CIB. Ma ilyen nincs.

CIB Referens személyes levelét idézem:
--
A sikeres tesztidőszakot az éles kulcs személyes átvétele és a rendszer élesbe állítása követi.

Röviden az éles üzemmód előtti lépések, és azok időtartama:
Banki teszt: 5 munkanap (sikertelen teszt esetén hosszabb)
Éles kulcs átadása: Sikeres banki teszt után, előzetes egyeztetéssel
Élesítés: 5 munkanap

Fizetési rendszer integrálásával kapcsolatos technikai jellegű kérdésekkel kérem, hogy forduljon hozzám a +36-1-802-3165 elérhetőségen vagy a Kereskedői Kártyaelfogadás Ügyfélszolgálathoz a +36-1-399-8998 számon, illetve az ecommerce##kukac##cib.hu címen.

Simai András CIB Bank Zrt.
--

Fel lehet őt hívni.

Továbbá

1) én nem fogok írni névtelenül csak azért hogy ne legyek támadható
2) marketing: nem érteni. A BB-s bekötést azért tettem ki mert NINCS róla értelmes leírás a BB holnapján sem. egyszeűen nem hirdetiuk sehol hogy vn
ilyen. És legalább szakfórumról legyen elérhetővé, hogy van.
3) én a rendőrséggel/bírósággal nem fenyegetőzöm. egyébként sem fenyegetőzöm. én cselekszem. a fenyegetőzést meghagyom a névtelen trolloknak.

Üdvözlettel kívánok jó egészséget:
Németh Róbert
35

bekötés

blacksonic · 2011. Okt. 25. (K), 10.31
Aki végigvitt egy bekötést fejlesztőként, szerintem tisztában van azzal, hogy nem csak kódolásról szól

btw: nem a vagdalkozós flamelésre kíváncsi senki sem itt, hanem technikai buktatók, információk stb. re
42

Azért írd névtelenül, hogy

H.Z. v2 · 2011. Okt. 26. (Sze), 09.21
Azért írd névtelenül, hogy lehetőséged se legyen egy fórumon azzal hergelni a jónépet, hogy bíróságra viszel mindenkit, aki szerinted a becsületedbe gázolt. Vagy ne sértődj meg, ha pl. felvetődik, hogy marketing célra használsz egy fórumot.
Az adatvédelmi törvényt, netikettet, hasonlókat már meg sem említem.
Bocs, de minél tovább olvaslak, annál jobban nyílik a bicska a zsebemben. :(
(nem a szakmai részére gondolok, hanem a körítésre)

szerk: mielőtt valaki félreértené amit írtam. Egyszerűen utálom, ha összemossák a fórumozást a való élettel.
49

:)

virág · 2011. Nov. 5. (Szo), 13.59
:) ez az egész vicces, sosem gondoltam volna, hogy egy Weblaboros fórumon ilyen jót fogok kacagni :)
54

Nem vicc

Pepita · 2011. Dec. 4. (V), 00.55
Szerintem ez nem vicc.
Viszont nem értem, hogy a bicskázáshoz miért nem mentek máshova. Az eredeti kérdéssel itt már rég senki sem foglalkozik...
És kéne egy "bíró", aki eldöntené ki(k)nek van/volt igaza.
58

Befejezni!

janoszen · 2011. Dec. 7. (Sze), 09.01
Na, ezt a szálat itt és most függesszétek fel. Tessék lemenni a konditerembe és levezetni a fölösleges gőzt. Kitolnátok szegény Joó Ádámmal, hogy rohangálhasson a rendőrségre a megjelent tartalmak miatt, holott ingyen csinálja az egészet?

A következő, aki a legkisebb mértékben is lehazugozza a másikat, kihívja a hóra a másikat, anyázik, bírósággal fenyeget, stb. repül a weblaborról és nem érdekel, ki kezdte.

Biztos vagyok benne, hogy mindenki valóságot állított, hiszen 5 nap alatt lehet implementálni egy API-t, de a hozzá tartozó admin felületeket, unit teszteket, dokumentációkat szeretjük elfelejteni. Adjátok meg egymásnak a tiszteletet akkor is, ha esetleg nem tetszik a másik stílusa.

Remélem értve vagyok.
59

Respect to JANOSZEN!

itconsultinghungary · 2011. Dec. 19. (H), 22.20
(bow) (y)
62

egyet értek

lolka_bolka · 2012. Aug. 29. (Sze), 18.34
Az a helyzet, hogy mint profi programozó, én is csináltam már OTP/CIB fizetéseket, most épp voxpayezem.

Csak maga a kód megírása, ami kiszolgálja a webshopot,tényleg nem több egy két napnál.
Ha az embernek van valami normális keretrendszere, akkor CRUD -dal az admin felület is összedobható pár óra alatt.

Nincs ebben semmi mágia, legyen szó bankról, vagy bármilyen más gateway-ről.
Mivel mindenhol 3 szereplős a történet, ezért a kényes műveleteket a bank végzi.

- kérek egy tranzakcióazonosítót a banktól (vagy én generálok, de felesleges).
- elmentem a rendelés táblába a trid-et, a user összes adatát, hogy ha esetleg törlöm később a usert, akkor is meg legyenek az adatok, illetve az akkori állapota kerüljen mentésre. (és nem érdekel a markolós részeg józsi, mert itt már meg van mindenem. trid alapján le lehet kérdezni mindent a banktól).
- kapcsoló táblába elmentem a rendelés elemeit.
- indítom a bank felé a kérést
- feldolgozom a választ: sikeres tranzakció esetében pedig értesítem a vásárlót, illetve updatelem a rendelések táblát, hogy az adott ID -jú rendelés sikeres volt, sikertelenség esetén pedig, hogy nem volt sikeres, és miért nem.
- no és persze minden egyes lépést szépen loggolni kell.

oszt jó napot.
mivel mindig minden tárolva van, ezért cronnal nézem, ha van olyan trid, ami nem sikeres, és foglalkozom vele.

és tényleg nem 2 - 3 hónap. cégnek megcsináltam, odaadtam a banknak tesztelésre, még azon a héten élesítették.

a CIB teljesen normális, (régen EKB-é volt a rendszerük), a K&H -val nem foglalkoztam, de ami doksit láttam, azzal nem is akarok ha nem muszáj, az OTP -nél meg az a szopódás, hogy kell indítani egy külön szálat, ami ha pl. safe mode -van és tiltva van az excec/system, akkor szopóka. (bár lehet, hogy PCNTL meg lehet oldani, nem tudom, nem jártam körbe, valószínű nem, hiszen el leszek dobva az oldalról).

Érteni kell kicsit az XML -hez, a titkosításhoz, és persze egy adatbázishoz, és ennyi.
nulláról megírni magát a kódot 1-2 nap teszteléssel, főleg, hogy az OTP és a CIB is ad példa kódot.

Az ember ezeket egyszer megcsinálja szépen OOP, akkor soha többet nem kell hozzányúlni, csak behányja mint modult, konfigurálja, és kész.

amúgy (remélem nem veszik a fejemet, semmi érdekeltségem a cégben, cserébe jó tapasztalataim vannak velük) a mediacenter kényelmes és olcsó, lehet cron-t beállítani, tehát egy CIB, voxpay -es fizetéshez, webshoppal még csak külön szerver sem kell.

A 100 milliós bevételű cégeknek meg nem hiszem, hogy az a havi pár tízezer forint, amit szerver bérlésre, és egy rendszer gazdára áldoznak, ne érné meg.

Szép napot.
63

Mediacenter

janoszen · 2012. Aug. 29. (Sze), 19.41
Server: Apache/1.3.34 (Debian) mod_gzip/1.3.26.1a PHP/4.3.10-22


Ezt mondja magáról a mediacenter.hu. Szerintem ilyen régi cuccokon hosting szolgáltatást futtatni minimum vakmerőség, de inkább felelőtlenség. Szerinted, 5 perc alatt hány olyan bugot tudok összeszedni, amivel rootig lehetne verni a gépet?

Ami a rendszergazda fizetését illeti, én erősen fennakadtam a pár tízezer forinton. Szerinted, egy számottevő bevételt termelő webshop esetén megengedhető az, hogy egyetlen egy ember üzemeltessen valamit? Szerinted, mennyi egy tisztességes szakember-gárdának a bérköltsége?
64

mediacenter

Poetro · 2012. Aug. 29. (Sze), 19.46
Nekem is volt szerencsém már a mediacenterrel dolgozni, és nem igazán az a szolgáltatás, ami nekem kellett. Régi PHP, fura beléptetési rendszer stb.
34

szep

Greg · 2011. Okt. 25. (K), 10.19
Szemelyes level nevvel idezese egy forumon :). Ez aztan az adatvedelem :D.
Szerintem itt egy kis felreertes van. Ahogy en latom (de persze ez csak en vagyok), te azzal probalod igazolni a bekotes arat, hogy az milyen sokaig tart. Lehet hogy neked varni kell 5 napot a banki tesztelesre, de azt az idot, ne fizettesd mar ki az ugyfellel amit varakozassal toltessz :).
Ahogy en latom a biztonsag es megbizhatosagot. Adott a banki szerver, amit mindenkeppen meg kell hivni. Megtehetem ezt egyenesen a webshop-ot hosztolo szerverrol, vagy a ti megoldasotokat hasznalva beiktatok meg egy szervert, a tieteket. Szerinted melyik megoldasnal no a hibalehetosegek szama? Gondolok itt halozati, hardver stb hibara.
36

Nagyon hosszú lett a topic.

szabo.b.gabor · 2011. Okt. 25. (K), 14.06
Nagyon hosszú lett a topic. érdekes kérdések merültek fel. nekem is lenne kérdésem, hozzászólnivalóm. néhol én is túlmisztifikáltnak tartom itconsultinghungary (itc) hozzászólásait.

először is szerintem tisztázni kellene, hogy milyen következményei vannak annak, ha nem működik a fizetési rendszer.
-nem jut el a fizetési oldalra a felhasználó (felhasználó bosszankodik egyet aztán otthagy minket)
-eljut, fizet is, de a webshop nem tudja feldolgozni a vásárlás sikerességét. (felhasználó bosszankodik, megkeres minket, kiderül az igaza, folytatódik a normális ügymenet. esetleg a bolt tulaj észreveszi, hogy érkezett utalás és ő kezdeményez)

jogi felelősség. ki szívathat meg kit?
-én úgy gondolom, hogy a bank épp leszarja, hogy mi fel tudjuk-e dolgozni a visszajövő választ, vagy sem. max annyi lehet, hogy ha tényleg ótvarosan szar és nem működik a rendszer, akkor felbontják a szerződést, hogy a 'renoméjukat' ne rontsuk. de hogy ők pénzbeli követeléssel élnek-e felénk? nem hiszem. lehet, hogy nem így van, de a józan paraszti ész valahogy így alakítaná a dolgokat szerintem. és azért a piacon a józan paraszti ész még valamennyire jelen van.

-a bolt tulaja joggal lehet mérges és anyagi követeléseit behajthatja rajtunk. szerintem errefelé van nagyobb felelőssége a fejlesztőnek.

!!!DE!!!
itt is vannak különböző elvárások a megrendelő részéről. lehet, hogy a forgalma akkora hogy bőven megéri neki az, hogy néha kimarad egy-két visszaigazolás és telefonon kell az ügyféllel felvennie a kapcsolatot, minthogy fenntartson egy infrastruktúrát, ami a hibalehetőségek 99.999%-át kiszűri.

tehát. biztosan igaz, amit itc ír, de nem hiszem, hogy a sarki virágboltnak az ő rendszerüket kellene használni, mert nem bírom elképzelni, hogy ezt kifizetődő volna neki. és azt sem hiszem el, hogy egy évi 100milliós forgalmat generáló oldal szomszédpistikékkel és 5000 Ft-os tárhellyel dolgozna.

Ettől függetlenül hiszem, hogy akár a sarkivirágboltoknak is lehet a honlapján online fizetés és, hogy ezt egy képzettebb szomszédpistike képes leprogramozni, úgy hogy mindez működjön is.

És maximálisan egyetértek azokkal, akik szerint itc túlmisztifikálja a dolgokat. honnan indult a poszt? valaki kérdezett valamit és jött a válasz, hogy inkább ne fogjon bele, mert még ha létre is tud hozni egy működő rendszert, azt üzemeltetni soha az életben nem fogja tudni és még a gatyája is rámegy, ha nem figyel.

kis pénz, kis foci. és igenis a szegények is focizhatnak.
de ha tényleg a bankok felé is akkora felelőssége van fejlesztőnek, hogy szarrá szopathatják akkor kérlek itc javíts ki, írd meg a véleményedet a fentiek tükrében, tényleg annyira veszélyes-e mindez?

a kishalakat úgysem tudod kihalászni meglévő rendszereddel, piacot nem vesztesz, ha esetleg azt mondod, azért meg lehet csinálni viszonylag kis befektetéssel is, úgy hogy ne legyen nagy kockázat (a körülményekhez képest)
37

annyit tennek meg hozza

Greg · 2011. Okt. 25. (K), 16.19
szabo.b.gabor postjahoz, hogy a 100 millios forgalmat generalo webshop, ha jo haszonkulcs-al dolgozik, akkor szerintem fen fog tartani egy sajat szervert, akar clusterben es igy nem lehet forgalom kieeses. Mert hiaba szupermegbizhato itc payment gateway-e, ha maga a webshop eppen nem elerheto :). Az itc ahogy latom, ugyanaz mint a bigfish. az en velemenyem szerint egy felesleges kozbenso reteg a fizetesi megoldasnal. De persze lehet hogy rosszul latom.
38

Válaszok :)

itconsultinghungary · 2011. Okt. 25. (K), 23.00
Szép estét!

Azt hiszem majd alvás/kipihenés után érdemesebb lenne írnom, de van pár dolgo amit előrevetítenék: nem a programozók elől akarjuk elvenni a zsét. Minket olyan ügyfelek keresnek fel akik NEM AKARJÁK maguknak megcsinálni a bekötéseket, nem akarják a programozó ismerősükkel megoldatni, egy cégtől várják el azt, hogy 1.levezesse a teljes projektet, 2.elkészítse a bekötést ÉS olyan szerverszolgálatot adjon ami a választott banknak fekszik, 3.az se baj ha elve belsős kapcsolatokkal dolgoznak és ha az ügyfélnek egyedi nyűgjei vannak akkor kiharcolják (ez a dolgunk - nyomást gyakorolni a bankra az ügyfél nevében...), míg több ügyfél úgy jött át hozzánk hogy a programozóját XYZ bank már idegbetegre szivatta. ajvé.

Másrészt egyetértek azzal hogy a sarki virágosnak is jár banki bekötés csak nincs értelme (alapkövetelmény a havi 100.000 Ft kártyás forgalom pl OTP-nél és ha nincs meg akkor felmondják a VPOS szrződést). CIB is. Meg is történt pár ügyfélnél. Épp ezért mi néha elő fordul hogy lebeszéljük az ügyfelet a bekötésről - nem ragaszkjodunk betegesen a pénzhez, ha az a bevétel gyakorlatilag károkozás lenne az ügyfél számára. Szóval amondó vagyok a cégemet nem bulvár kategóriás flamelések alapján kellene megítélni, hanem pl ha vki már ügyfelem lesz na akkor utána el tudja mesélni a tapasztalatait. Mennyire nem 5 nap a bekötés és mennyi mindenben segítettük őt. Pl. az OTP-s bejelentkezési lap 50 kérdést tartalmaz a jelentkező Kereskedőre nézve. Ezt 10 esetben 9szer nem bírják normálisan kitölteni. Felnőtt, értelmes, sokéves céget vezető emberekről van szó.

Nem misztifikálok túl semmit. Mi projektet vezetünk, az ügyfelet gondozzuk, segítjük, érdekképviseletet adunk, a műszaki bekötést elvégezzük, a banki teszteltetést elvégezzük, a mielőbbi élesbe állítást kiharcoljuk és hozzá oylan bankok által dedikált szervert adunk ami arra is képes hogy ha olyan tárhelyeshez költözik egy cég (pl 5000 Ft-ért ahol pl az OTP-s szoftver nem fut, rajtunk keresztül akkor is fut). Egy másik példa a 100 milliós cégről (idén már a többszázmilliomodik Ft-jukon vannak túl) : Kuponvili, Magento rendszerrel. Na az brutál - a német 8 fős kivitelező cég elvállalta nekik hogy beköti az OTP-t. Nem bírták bekötni. Pedig annyira azért nem nehéz. Kiderült hogy oylan überkonfigolt rendszerük van amit az OTP miatt nem hajlandóak megváltoztatni. kellett egy köztescég aki a Magentot felprogramozza + olyan szervert ad ami OTP kompatibilis. Felhívták az OTP-t és ott mondta nekik a műszakis kolléga hogy engem hívjanak fel. És lőn.
Még egy dolog amit Greg jól lát : pl. fizetsz egy terméket a webshopban, webshopba épített CIB-es cucmókkal. Indítod a kosárban a kifizetést, bejutsz a CIB-be fizetsz és visszamennékl a webshopba. Csak valami állat éppen elvágta a webshop szerverét összekötő földkábelt mer a markolós Józsi gyerek be votl b***va akkor is. Megtörtént eset! Nem is egy cégnél! Utána meg rinyált a vevő hogy hová tűnt a 80.000 Ft-os befizetés? És visszarinyált a cég hogy hát megrendelte de nem fizette ki. Na most nálunk rögzítve van a tranzakció. Jön vissza a CIB-ből, azonnal küldünk a vásárlónak emailt. Utána mehet vissza a webshopba. Mindebből a vásárló nem érez semmit. csak azt hogy jé jött egy email bizonylat amit majd tudok lobogtatni. És szokták néha lobogtatni.

Hát ez az a néhány plusz. És még van azért több is.

És ezt cégtől várják el - aki referenciákat tud felmutatni több évre visszamenőleg - nem magánszemélytől a szomszédból, mert egy cégen sok mindent számon lehet kérni és szerződéses jogalappal elvárni hogy hogyan teljesítsen. Bigfish tök hasonló. Csak mi velük ellentétben nem 250 ezerért kötjük be az ügyfelet hanem egy megfizethető összegért ÉS a tranzakciókezelő szerverért nem kérünk még plusz jutalékot. Egy bekötést ~nettó 50.000 Ft-ért adunk. Ajándék szerverrel egy évre. Nem Bigfish árkategória. Akit (Bigfish) amúgy én nem is birizgálok mert a csapattal együtt dolgoztunk jó fél évig kormányzati iratkezelési projektben még sok sok évvel azelőtt hogy a banki szakmába beletanultunk volna :)
41

Még egy dolog amit Greg jól

Greg · 2011. Okt. 26. (Sze), 08.24
Még egy dolog amit Greg jól lát : pl. fizetsz egy terméket a webshopban, webshopba épített CIB-es cucmókkal. Indítod a kosárban a kifizetést, bejutsz a CIB-be fizetsz és visszamennékl a webshopba. Csak valami állat éppen elvágta a webshop szerverét összekötő földkábelt mer a markolós Józsi gyerek be votl b***va akkor is. Megtörtént eset! Nem is egy cégnél! Utána meg rinyált a vevő hogy hová tűnt a 80.000 Ft-os befizetés? És visszarinyált a cég hogy hát megrendelte de nem fizette ki. Na most nálunk rögzítve van a tranzakció. Jön vissza a CIB-ből, azonnal küldünk a vásárlónak emailt. Utána mehet vissza a webshopba. Mindebből a vásárló nem érez semmit. csak azt hogy jé jött egy email bizonylat amit majd tudok lobogtatni. És szokták néha lobogtatni.


Es mi van ha a markolos Jozsi eppen azt a kabelt szabja el ami a ti datacenteretekbe vezet? :) Azt ami a webshopot szolgalja ki, meg beken hagyja? Egyebkent gondolom, mindenki lementeni a tranzakciot az inditas idejene, es ha nem jon valami miatt valasz a banktol, akkor ezt lehet az admin panelben egy listan jelezni az ugyfelnek.
43

Markolós Józsi és a napi kisfröccs

itconsultinghungary · 2011. Okt. 26. (Sze), 15.03
A kérdés adta magát :) Van nálunk egy 'mailsent' mező. Meg cron 1 percenként - minden gatewayre. Szóval amikor magához tér az internetkapcsolat, akkor végighívjuk az összes lezáratlan tranzakcióra az összes bankot, aszerint zárunk és aszerint küldjük az értesítőket. Másrészt több szerverházban vannak gépeink, most veszünk egy 16 procisat a Dataplexbe is, ott van a kormányzati terem, az alá suvasztjuk be. Az egy olyan gerinchálózaton megy nagyon mélyen ahová markolós józsikám csak fejlövés kockáztatásával tudna egyáltalán a markolóval beparkolni is. Nem vicc szóval ezt ott tényleg halál-komolyan veszik. Fegyveres őrség van.
39

=>

itconsultinghungary · 2011. Okt. 25. (K), 23.11
- Gábor, jól látod. Kishalakra nem kövünk. Minek? Inkább paypalt ajánlunk nekik mert az gyorsan meg is van meg nem kell évente 60.000et fizetni (+ÁFA) a banknak csak azért hogy egyáltalán legyen Kereskedői VPOS terminálja (K&H-nál így van pl.).
- 2) a szóhasználatoddal élve: szarrá szopatják... hát én azért - mivel mindegyik bankban 3-6 kollégával jóban vagyok és ezt a köpenyt nem is kívánom levetni és őket megtagadni.. úgymond ők végzik a munkájukat és némelyek elég erélyes vérmérséklettel teszik ezt és nem feltétlenül azt nézik hogy a Kereskedőnek minél gyorsabban meglegyen az éles kulcsa. egyik ügyfelünk kapcsán már úgy beszéltem az OTP-s kontakttal hogy ihaj... gyengébb idegzetű területi referens beleroppant volna. csak hát ő votl aki szivatta az ügyfelet. de így brutálba ám. amit kapott tőlem arra az ügyfél írta nekem éjjel egy sms-ben hogy: "olvastam az OTP-s levezést. örülök hogy nem hagyta magát. köszönöm az eredményeket." szintúgy Wolf Gábor KKV Marketing tanácsadó is ügyfelünk. "szerencséjükre" ő is ahhoz a referenshez került. Legendák övezik azokat az email váltásokat :)
- nagy a bank hatalma, szája, makacssága... stb... de a cél hogy a Kereskedő, az ügyfelünk érdekét elérjük
- jogi felelősség: nem a bankot fogja elővenni a kereskedő ha baj van. hanem aki csinálta a programot és panasz van mert vmiért ki-kihagy. na most ha egy sarki fűszeresnél kihgy hát egye-bassza majd fizetnek neki utánvéttel. ha mondjuk egy kuponos oldalon ahol 1 percenként 1 és 8 közötti tranzakciószám van, nappal pedig kb 2..5 másodpercenként bejön egy kérés. na ott kimarad akkor ... a gondolattal sem játszanék el. szintúgy ügyfélfajta: vízművek... Műcsarnok... nem sorolom
40

köszi a kimerítő választ. az

szabo.b.gabor · 2011. Okt. 26. (Sze), 06.44
köszi a kimerítő választ.

az eredeti kérdésre ezek szerint a válasz annyi, hogy induljon el paypal-lal, aztán ha beindul az üzlet kezdhet mocorogni másfelé is.
60

re:paypal

itconsultinghungary · 2011. Dec. 19. (H), 22.26
Igen, sajnos friss cégre nem nagyon nyitottak bankjaink. Van még egy megoldás,a VoxPay, némi havidíjjal, és még egy konkurrensünk, az Escalion, ők meg ilyen fél-egymillió Ft-os belépési díjat szednek kockázati biztosítékként. Na most kb. Egy bété az nem erre van agyilag beállva. Paypalezzen aztán amikor elmúlt egy éves, és megvan az éves ~2MFt forgalma WEBEN, akkor van értelme mennünk bankba, hogy ki szeretne szerződni vele (éves mérleget néznek).
44

Érdekes, néhány helyen

Epox · 2011. Okt. 26. (Sze), 15.06
Érdekes, néhány helyen ijesztően erőteljes beszélgetés alakult ki a bankkártyás témában.

Azért szólok hozzá, mert én is éppen egy olnine fizetéssel foglalkozó, payment gateway cégnél dolgozom.

Bár itc hozzászólásai valóban kicsit önmarketingnek tűnnek, van bennük igazság: a bankokkal nem könnyű ügyet intézni, nagy forgalmú webshopok esetében jó ha van egy köztes elem, amely a webshopból indított tranzakciókat tárolja, és ha a webshop leáll lekereshetők az elmúlt X idő sikeres/sikertelen fizetései.

Én viszont nem erről közelíteném meg a dolgot, inkább az egyszerű pénzügyi részről. Ha van egy KKV-s startup, akinek kell bankkártyás fizetés, három-négy irányba is mehet:
1. PayPal-ozik, mely jó eséllyel benne van a webshop rendszerében... de pl. nem tud magyarul. 4+% költség, nincs/minimális havi díj.
2. Bankkal szerződik, saját maga építi be a webshopjába a rendszert. 2% költség, van belépési díj, lehet havidíj.
3. itc jellegű payment gateway-el szerződik (+ a bankkal is) és a beépítéshez sokkal több segítséget kap. 2% banki költség, van belépési díj, lehet havidíj + itc cégének beépítési díja és havidíja??? (nem tudom, havi díj, vagy % van)
4. Voxpay típusú payment gateway-el szerződik, akinél segítséget kap a beépítéshez, teszteléshez, nem kell a bankkal szerződnie, online számlázást kap a bankkártyás fizetéshez. 5-8% költség, nincs havidíj, jelképes belépési díj.

Nem titkolom, ez utóbbi az a szolgáltató, ahol vagyok, és még azt is hozzáteszem, hogy sokak számára a bankkártya mellé nagyon jól jön az online átutalás (érzékeléssel), de van akinek akár az emelt díjas telefon, SMS, vagy a mobil vásárlás is érdekes lehet – melyet bizonyos helyeken egy csomagban megkap. Vége a reklámnak. :)

Szóval a fenti 4 lehetőséget, pontos, egyszeri és havi költségekkel az üzleti terv mellé téve kimatekozható, melyik megoldás az ideális az induláshoz.

Ha valaki nagyon-nagyon kicsi és gyors megoldást keres, figyelmébe ajánlanám az instant megoldásunkat: PayPlaza light - online bankkártyás, átutalásos, SMS, telefon fizetés instant megoldása
45

..

Greg · 2011. Okt. 26. (Sze), 15.35
nagy forgalmú webshopok esetében jó ha van egy köztes elem, amely a webshopból indított tranzakciókat tárolja, és ha a webshop leáll lekereshetők az elmúlt X idő sikeres/sikertelen fizetései.


Szerintem ez oldalan mar meg kell legyen oldva. A tranzakcio inditasakor lemented a rendeles, es nem fizetettre allitod. Amikor megjon a valasz akkor pedig fizetettre allitja. Igy a nem sikeres fizetesek ugyaungy visszakereshetoek.
46

a webshop rendelés nem tranzakció

itconsultinghungary · 2011. Nov. 2. (Sze), 17.03
a banki tranzakciót hívjuk tranzakciónak, nem azt hogy pl indítunk egy fizetési kísrletet és a webshop tárol bizonyos adatokat. hanem amit TID-nek TRID-nek TXID-nek hívunk... bankfüggő. és ezt nem a webshop kezeli
47

meglátta a lényeget

itconsultinghungary · 2011. Nov. 2. (Sze), 17.12
VoxPay meglátta a lényeget. Persze nem csoda. Ők is hasonlóképpen működnek mint a YourBank.hu-s gatewayünk (itc az a cégnevem weblaboros rövidítése lett - nahát sebaj).

VoxPay egy "kollektor cég" ez azt jelenti hogy a voxpay gateway-ét kell hívni hasonlóan mint a miénket. A VoxPay a Kereskedő, ő van a CIB-bel szerződve kártya-processzálásra. Attól kollektor hogy ő egy számlára begyűjti a kereskedők bevételeit majd szét emittálja a Kereskedők felé pl hónap végén. Előnye: nincs az a banki hiszti amit meg kell emésztenie a bankkártyás fizetési módra vágyó Kereskedőknek. És pl friss céget is rá lehet kötni!

A YourBank típusú gateway szolgáltatások lényege hogy mi a banki hisztit eltakarjuk az ügyfél (Kereskedő) elől és mindent megcsinálunk őhelyette. Az ügyfelei befizetései ebben az esetben azonban nem hozzánk hanem közvetlenül őhozzá érkeznek. Sem havidíjunk sem jutalékunk nincs.

E kettő között érdemes dönteni. Nem vagyunk sem rosszabbak sem jobbak a VoxPay-nél és vica verza: nem is fújunk egymásra - nem vagyunk konkurrencia (a friss cégeket gyakran küldöm át őhozzájuk). Ők kollektor szolgáltatást adnak, mi payment gateway típusút. De mindegyik előnye hogy lényegesen igyekszünk megkönnyíteni a Kereskedők dolgát és csökkentjük stresszel töltött álmatlan éjszakáit.
48

Most már biztos itc

Epox · 2011. Nov. 4. (P), 17.21
Most már biztos itc maradsz... :)
Szóval akkor nálatok sincs havidíj, gyakorlatilag egy projekt levezénylését adjátok, melyben benne van a technikai tudás, a kapcsolatok és az adminisztráció megkönnyítése.

Köszönjük a hozzánk küldött startupokat! Mi is korrekt információkat szoktunk adni a leendő Partnereknek már a legelején - jobb tisztázni mire van valójában szükségük.
50

[news] SZÉP Kártya bekötés - Szállásportál programozók részére

itconsultinghungary · 2011. Nov. 7. (H), 23.19
[ És egyébként azt kell mondjam... információban, tévedésekben, tisztázatokban, akcióban igazán dús topic született :) - szinte már Shakespeare-i színdarab - kíváncsi lennék hányan olvassák végig ;) ... ]

... és hogy megint új és fontos információval tudjak szolgálni: a piacon megjelent egy új plasztik-kártya típus, ami az üdülési csekket fogja kiváltani, és idővel a wellness és meleg-étkezési utalványokat is. Mindezt azért, mert papír alapon több mint 36 milliárd (jajám) forintos üdülési-csekkes csalást lepleztek eddig le (magyar ember leleményes és nem ijedős típus:)) .. másrészt a papír alapú csekkek gyártása, kibocsátása, feldolgozása nagyon sok felesleges emberi munkát generál, tehát értelmetlen költséget. Valójában ennek kiváltására született a Széchenyi Pihenőkártya vagy rövidítése szerint a SZÉP Kártya.

Elsőként az OTP SZÉP Kártya jelent meg nyáron és a MOL dolgozói kaptak belőle jelentősebb induló darabszámban. Erre reagálva már augusztusban léptünk és azóta tudunk adni OTP SZÉP Kártya bekötést szállásportálba.

Második kibocsátóként az MKB Bankot bízta meg a Kormányzat, és az MKB SZÉP Kártya feldolgozásában cégünket érte a megtisztelő felkérés, hogy a webes kártyafeldolgozáshoz szerverszolgáltatást adjunk - így az MKB SZÉP Kártya Intézet műszaki partnere lettünk. Hosszas előkészületek és számos teszt után ma (2011-11-07) lett élesítve a megoldás. Bővebb információk: http://mkbszep.yourbank.hu/

// itt tehát mi nem csak a szállásportálba bekötésben segítünk, hanem egyáltalán az egész MKB SZÉP rendszer rajtunk keresztül működik.

K&H lesz a harmadik SZÉP Kártya kibocsátó és elfogadó, most novemberben kerülnek az első K&H SZÉP Kártyák kibocsátásra - webes szoftver még nincs hozzá, a héten kezdjük el az egyeztetéseket a bankkal.

Jutalékok: 1.5% lesz a fizetendő jutalék a kártya-feldolgozó intézet számára, az üdülési csekk 6%-os "jutalék"-szerű költségével szemben (mi ez esetben sem szedünk sem jutalékot, sem havidíjat, csak bekötési díjat). Ez a kereskedelmi- és a magán-szállásadók számára is érzékelhetően több megmaradó bevételt jelent.
51

offtopic

H.Z. v2 · 2011. Nov. 8. (K), 04.10
Ha meggondolom, hogy az ezzel (Széchenyi kártya) kapcsolatos első szerver még valamikor az előző orbán kormány idején indult el... Igazán gyorsan elkészült. :D
52

SZÉP != SZK

itconsultinghungary · 2011. Nov. 9. (Sze), 00.05
Széchenyi Pihenőkártya az nem a KKV-s Széchenyi Kártya nevű hitelkonstrukció, hanem PIHENŐ kártya, vagyis egy plasztikkártya, amely arra való, hogy munkavállalók (alkalmazottak) azzal üdülni, wellnesezni, vendéglátóipari egységekben finom étkeket elkölteni készpénz nélkül legyenek képesek - munkáltatójuk jóvoltából. A SZÉP Kártya egy mágnescsíkos plasztiklap Maestro jellegű számmal és CVV2-vel a hátlapon.

A Széchenyi Kártya pedig egy hitelkonstrukció, amelyet a munkáltatók igényelhetnek, gyakorlatilag fejlesztési hitelként, állami pályázat keretében, és az egyenleget egy MasterCard típusú kártyán kapják és minden forintról elszámolni kötelesek költségmátrixban.

A kettő közt rejlik némi apró lényegbeli különbség :)
53

Hosszú... csak nosztalgiáztam

H.Z. v2 · 2011. Nov. 9. (Sze), 08.46
Hosszú... csak nosztalgiáztam egy kicsit. ;)
(meg egyébként is: a francé' kavargatják itt a neveket? :) - nem tudtam, hogy ennyire nincs közük egymáshoz )
55

itc

Pepita · 2011. Dec. 4. (V), 01.14
kíváncsi lennék hányan olvassák végig ;) ... ]


Eddig már elolvastam.
Ha elfogadsz egy szemtelen - de ingyenes - marketingjavaslatot: a céged nevét hivatalosan is változtasd erre... Ezek után szerintem bejönne.
57

-

itconsultinghungary · 2011. Dec. 7. (Sze), 03.05
-
56

Pepita : mire gondolsz :)

itconsultinghungary · 2011. Dec. 7. (Sze), 03.04
[ ITC-re? A Jasmine nem jön ki onnan legelölről, történelmi (de főleg vallási) okokból eredendően. Szanszkrit nyelven beszélők előnyben ;-)

YourBank.hu Üzletágunk pedig ami igazából a banki szoftvereket viszi (nem a cég főprofilja ez hanem a banki üzletágé ezért nem nagyon ITC a dolog hanem YB) szóval magát az üzletágat fogjuk majd önálló elszámolású Kft-be kiszervezni.

Na de ezt tényleg csak ilyen author's notes szinten mondom :-) ]
61

A CIB kártyás fizetési

tgr · 2011. Dec. 20. (K), 08.49
A CIB kártyás fizetési protokolljának a technikai dokumentációja nyilvános (itt a kapcsolódó anyagok között tölthető le), abból nagyjából meg lehet becsülni, hogy mennyire bonyolult. Én ránézésre kb. két hétre saccolnám, ha nulláról kell egy webshopba beintegrálni, és nem teljesen pisitike kódot akarsz. A követelményeik egyébként minimálisak, nem kell okvetlenül se SSL, se cron, se semmi, akár egy sima osztott PHP tárhelyen meg lehet valósítani (persze nem feltétlenül érdemes).
65

Olvasás

csigafi · 2017. Ápr. 4. (K), 17.21
Hűű banyek .-))) Hogy én ezt minek olvastam végig :-))

És még okosabb sem lettem ettől a sok önreklámtól :)

Bankokról annyit hogy a volt párom bankban dolgozik technikai probléma megoldó ként. Vagy valami ilyesmi pontosan sose árúlta el mit is csinál ő pontosan :-)
Na de ő egy zseni :)Bár engem is annak tartanak. Én is annak tartottam magam mostanában eben már kételkedek :-) Annyi fejlesztés, fejlődés, változás van napról napra hogy már képtelenség kővetni :-) Viszont ezeknek a fejlesztéseknek javarésze űzleti versengés sajnos sokszor nem is nézik a vásárlok, és a felhasználók érdekeit csak a profit számi ez a szomorú megtapaszalásom.

_♥_/°°
67

És teljesen feleslegesen

Pepita · 2017. Ápr. 5. (Sze), 15.49
is hoztál elő egy 6 éves témát.
Hozzáadott érték = 0.
Másokat önreklámozónak hívsz, te (és kedves párod) csak szimplán zseni. :-D
Ezen kívül érdemi információt nem látni...
Köszönöm, hogy megosztottad velem eme fontos dolgokat... :)