ugrás a tartalomhoz

Kft alapítás

symon00 · 2010. Már. 2. (K), 20.02
Sziasztok!
Barátaimmal egy informatikai cég alapításán törjük a fejünket. Az lenne a kérdésem, hogy mennyibe kerül egy cég éves költségvetése? Vagyis saját tapasztalatokat várok! Valamint még az érdekelne, hogy egy kft megalapításához hány forint kell? Azért kérdem mert olvastam valahol, hogy 500e forint, aminek egy bankszámlán kell lennie a cég alapításakor. Ez igaz?

Valamint írtátok, hogy felsőoktatásban hallgatók számára "jobban megéri". Erről is várnék bővebb információkat!

Előre is köszönöm a válaszokat!
 
1

igen

csman007 · 2010. Már. 2. (K), 22.59
Két lehetőséged van. Ha egyszemélyes a KFt akkor 100e ft elég. Ha több személyes akkro 500e, de azután hogy megalapítottad a céget egyből ki is veheted a pénzt. Amugy szerintem, ha felsőoktatási hallgató vagy akkor kezdj egyéni vállakozóként, utólag is lehetsz Kft.
2

pontosítás

a.d.a.m · 2010. Már. 3. (Sze), 00.01
A Kft. 500ezer forint törzstőkével alapítható, azonban egyszemélyes esetén 100ezer, míg többszemélyesnél 250ezer forint törzsbetétet kell az alakuláskor bankszámlán, vagy a házipénztárban (ügyvédi letétben) elhelyezni. A fennmaradó összeg befizetésére 1 év áll a tagok rendelkezésére. (Természetesen ez megvalósítható úgy is, hogy a törzstőke felének befizetése után a bank kiadja az igazolást, majd a pénz felvételre kerül, majd másnap ismét befizetés és újabb igazolás). Valamint a törzstőke egyrésze apportként is biztosítható (tárgyieszköz,szellemi termék formájában).

mennyibe kerül egy cég éves költségvetése?


Ezt csak kalkulálni lehet:

Az indulási költségek a vállalkozási formától függenek:
1. Kft esetén ld a fentieket + 50-100ezer Ft ügyvédi díj + illeték
2. Bt-t már 10ezer forinttal is alapíthat az ember + ügyvédi díj + illeték
3. egyéni vállalkozás esetén csak illetékfizetési kötelezettség áll fenn
Az utóbbi kettő esetén fontos szempont, hogy a teljes felelősséget a tulajdonos (vállalkozó) viseli a társaság valamennyi tevékenységéért és tartozásáért. (Pl 1 év után rádöbbensz hogy nem tudod fizetni az adókat és megszünteted az egyéni vállalkozásodat, ebben az esetben a tartozást az APEH már mint magánszemélyen hajtja be rajtad).

A működés során többnyire az adókötelezettségek jelentősek (ez függ a választott adózási módtól adómentes/áfás, a foglalkoztatottak számától, bérezésétől és az árbevételtől)
a legjellemzőbb adók:
1. ÁFA (azt hiszem ezt nem kell magyarázni, a befizetési kötelezettség csökkenthető egyes elszámolt költségek áfájával) - kivéve ha áfamentes a cég
2. Iparűzési adó - az árbevétel max. 2%-a (a székhely/telephelyek önkormányzatainak döntése alapján)
3. Társasági adó - a nyereség 19%-a, vagy a 2. évtől az elvárt jövedelem 19%-a
4. Járulékok - összes munkavállalói a bruttó bér 17%-a + összes munkaadói a bruttó bér 27%-a (ha nappali tagozatos diák vagy akkor ugyebár biztosítási jogviszonnyal rendelkezel, tehát eltérhet ettől a járulékfizetési kötelezettség).

Természetesen ezek mellett számos más adó is felmerülhet (cégautóadó, gépjárműadó, építményadó, stb).

Szükséged lesz továbbá egy könyvelőre, itt érdemes valami nagyobb könyvelőirodát választani, mert az olcsóbb nem mindig jobb.

Vannak továbbá az állandó költségek:
1. bérleti díj (ha irodát béreltek)
2. rezsi (víz, villany, gáz/távhő, internet, telefon)
3. irodaszer
4. eszközök, bútorok

Tehát ha elszántad magad a dologra:
1. keress egy megbízható könyvelőt (érdeklődj ki mit ajánl és mennyiért) és beszélgess el vele ezekről a dolgokról
2. keress egy (megbízható) ügyvédet aki a cégeljárást lefolytatja (Kft/Bt esetén)
v.
2. menj el az okmányirodába (egyéni vállalkozás esetén)