Hot Text! Web Writing That Works
Szerző:
Jonathan és Lisa Price
Kiadó:
New Riders
Kiadás éve:
2002
ISBN:
0-7357-1151-8
Oldalak száma:
512
Értékelés:
10
Linkek
Ritkán találni olyan könyvet a webbel kapcsolatban, amely három év után ugyanúgy megállja a helyét, mint 2002-es kiadásakor. Ilyen könyv a Hot Text! is, amely nem foglalkozik a dizájnnal vagy a szabványokkal, csak a szövegre, a megfogalmazásra fókuszál, erről a (gyakran kevésbé megtervezett) oldalról próbálja megmutatni hogy mit tehetünk weboldalunk sikerének növeléséért.
A szerző házaspár író (rendszeresen cikkeznek különböző webes és papíralapú magazinokban, legalább kéttucatnyi könyvet is írtak már) és előadó (számos kisebb-nagyobb vállalat munkatársait tanították már, emellett több egyetemen is oktatnak), így igen jelentős gyakorlattal rendelkeznek a témában.
Webes tartalmat írni (mint azt legtöbben talán már megtapasztaltuk) nem egyszerű - legalábbis ha nem csak magunknak írunk, hanem szeretnénk megnyerni az olvasóink érdeklődését is... A Hot Text! félezer oldalnyi szövegét lehetetlen egy ilyen rövid ismertetőben akár összefoglalni is, olyan alapossággal, annyi gyakorlati példával és hivatkozással mutatnak rá a szerzők a legfontosabb pontokra az olvasóközönséggel, a fogalmazásunkkal, a lényeg hangsúlyozásával, a web és a papíralapú média különbségeivel kapcsolatban. Kitérnek a hivatkozások, a menük, a GYIK-ek, az önéletrajzok (akár a weben, akár emailben), sőt a blogok vagy akár az olvasóinknak írt válaszlevelek kérdésére is, és számos létező weboldalt vetnek alá igen rigorózus elemzésnek, rámutatva mind a rossz, mind a jó pontokra, javító tanácsokat adva ezekkel kapcsolatban.
A Price házaspár alaposságának bizonyítéka a könyv végén az öt oldalnyi nem csak felsorolt, de rövid ismertetővel is ellátott lista az írással foglalkozó weboldalakról, valamint a nem kevesebb mint 11 oldalnyi irodalomjegyzék.
Nem könnyű olvasmány, de erősen ajánlom mindenki számára aki webes tartalomszerkesztéssel foglalkozik, leginkább azért, mert számos témájával általában igen keveset foglalkozunk.
■ A szerző házaspár író (rendszeresen cikkeznek különböző webes és papíralapú magazinokban, legalább kéttucatnyi könyvet is írtak már) és előadó (számos kisebb-nagyobb vállalat munkatársait tanították már, emellett több egyetemen is oktatnak), így igen jelentős gyakorlattal rendelkeznek a témában.
Webes tartalmat írni (mint azt legtöbben talán már megtapasztaltuk) nem egyszerű - legalábbis ha nem csak magunknak írunk, hanem szeretnénk megnyerni az olvasóink érdeklődését is... A Hot Text! félezer oldalnyi szövegét lehetetlen egy ilyen rövid ismertetőben akár összefoglalni is, olyan alapossággal, annyi gyakorlati példával és hivatkozással mutatnak rá a szerzők a legfontosabb pontokra az olvasóközönséggel, a fogalmazásunkkal, a lényeg hangsúlyozásával, a web és a papíralapú média különbségeivel kapcsolatban. Kitérnek a hivatkozások, a menük, a GYIK-ek, az önéletrajzok (akár a weben, akár emailben), sőt a blogok vagy akár az olvasóinknak írt válaszlevelek kérdésére is, és számos létező weboldalt vetnek alá igen rigorózus elemzésnek, rámutatva mind a rossz, mind a jó pontokra, javító tanácsokat adva ezekkel kapcsolatban.
A Price házaspár alaposságának bizonyítéka a könyv végén az öt oldalnyi nem csak felsorolt, de rövid ismertetővel is ellátott lista az írással foglalkozó weboldalakról, valamint a nem kevesebb mint 11 oldalnyi irodalomjegyzék.
Nem könnyű olvasmány, de erősen ajánlom mindenki számára aki webes tartalomszerkesztéssel foglalkozik, leginkább azért, mert számos témájával általában igen keveset foglalkozunk.
English
Wow