ActionScript
Gyertek hackelni a Prezibe!
Hacker vagy? Designer? Szeretsz őrült ötleteket megvalósítani? Érdekel, milyen lehet egy hazai innovatív start-up környezetben kitalálni és megépíteni dolgokat?
Jelentkezz a Prezi Hackathonra!
Jelentkezz a Prezi Hackathonra!
ActionScript 3.0 a gyakorlatban
Brendan Eich az ECMAScript megteremtőjeként olyan hatással volt a webre, mint talán egyetlen más programnyelv tervezője sem, lévén a kliensoldali dinamika mindkét versengő platformja az ECMAScript szabványon alapul. Ezek közül az egyik a JavaScript. A másik az ActionScript által hajtott Flash. Utóbbival már csak ezért is érdemes közelebbről megismerkedni.
A Tamarin ígér jobb JavaScript implementációt a jövőben
Tegnap az Adobe bejelentésétől voltak hangosak a fejlesztői blogok, ugyanis a Flash ActionScriptet értelmező alapmotorját Tamarin néven nyílt forrásúvá tették, és a Mozilla kezelésébe adták. Ez nem csak azt jelenti, hogy most már látjuk, hogy milyen fejlett JavaScript kezelő motor van az ActionScript mögött, hanem azt is, hogy a Mozilla 2-ben egy gyorsabb, kisebb, kevesebb memóriát foglaló JS implementáció kerülhet. Az ECMAScript 4-es szabvány megvalósításának szándéka az egységes platformon lehetővé teszi, hogy ne kelljen a JavaScript eltéréseire felkészülnünk a Tamarin-ra épülő platformokon. Ráadásul egyesek arról spekulálnak, hogy ez a JS szerver oldali nyelvkénti felhasználását is erősítheti.
■ Flash 8.5 Actionscript 3 és Flex 2 körkép
Rövid helyzetkép a következő generációs Flash technológiáról
■ Using regular expressions in Flash 8
Az ActionScript nem tudja a mintaillesztéseket, de JS-t lehet hívni
■ The Flash Anthology: Cool Effects & Practical ActionScript
Jövő héten megjelenő új könyv 156 oldalas letölthető színes mintával!
■