ugrás a tartalomhoz

ügyfél

Ügyfél vs. szövegszerkesztő vs. fejlesztő

tiku I tikaszvince · 2010. Aug. 9. (H), 13.51

Időről időre fellángol a vita felhasználó, tesztelő, projektgazda és fejlesztő között egy-egy weboldal tartalmainak szerkesztésének módjáról.

Fejlesztőként szeretnénk, ha az oldal működne, jól működne. Szeretnénk, ha a felhasználó maximálisan meg lenne elégedve. A tartalom szerkesztése nem okozna problémát. Ugyanakkor nem szeretnénk, ha túl sok új dolgot kellene megtanulnia az oldala adminisztrálásához. Jön a kézenfekvő ötlet: építsünk be egy WYSIWYG szövegszerkesztőt az adminisztrációs felületbe.

És itt kezdődik a huzavona. Mi az, amit megengedhetünk a felhasználónak. Mik azok a dolgok, amiket biztonsági okokból tiltunk le? Mik azok a dolgok amiket azért, hogy egy „fejlett esztétikai érzékkel” rendelkező felhasználó „dühöngése” után se hulljon darabjaira az oldal, és még egységesen, a kialakított dizájnhoz illeszkedjenek az általa szerkesztett tartalmak.