ügyfél
Ügyfél vs. szövegszerkesztő vs. fejlesztő
Időről időre fellángol a vita felhasználó, tesztelő, projektgazda és fejlesztő között egy-egy weboldal tartalmainak szerkesztésének módjáról.
Fejlesztőként szeretnénk, ha az oldal működne, jól működne. Szeretnénk, ha a felhasználó maximálisan meg lenne elégedve. A tartalom szerkesztése nem okozna problémát. Ugyanakkor nem szeretnénk, ha túl sok új dolgot kellene megtanulnia az oldala adminisztrálásához. Jön a kézenfekvő ötlet: építsünk be egy WYSIWYG szövegszerkesztőt az adminisztrációs felületbe.
És itt kezdődik a huzavona. Mi az, amit megengedhetünk a felhasználónak. Mik azok a dolgok, amiket biztonsági okokból tiltunk le? Mik azok a dolgok amiket azért, hogy egy „fejlett esztétikai érzékkel” rendelkező felhasználó „dühöngése” után se hulljon darabjaira az oldal, és még egységesen, a kialakított dizájnhoz illeszkedjenek az általa szerkesztett tartalmak.