Én több helyen láttam, akadtam olyan problémába, hogy fontos dolgok nem fértek bele az első képernyőbe. Azért marketing célú oldalaknál most is elsősorban ez a verzérlő szempont. Amikor betöltődik az oldal, akkor minél többet láss a tartalomból, lehetőleg mindent.
Üzleti alkalmazásoknál is fontos szempont szokott lenni, hogy a lehető legtöbb információ látható legyen (pl. callcenterekben, helpdesk-en, felügyleti rendszerekben, stb.)
Weblapokal kapcsolatban nem hallottam még, hogy nem szabad scrollt használni, mert az emberek nem ismerik a scroll mechanizmust.
Ámerikában, felmerülhet ilyen kérdés, ahol az Internet lefedettség eléri az informatikus írástudatlanokat is, de itthon azért nem teszi ki a látogatottság (így bevétel) számottevő részét az a közönség, aki odakerül a net elé, és nem látott még Word-öt sem, vagy bármit.
Az ergonómia teljesen más szempont. Ha egy webalapú ügyvitelről beszélünk, az nem weboldal ebben az értelemben. Ha a cél az, hogy minél gyorsabban hozzáférjünk az információhoz, akkor kialakítható scroll-mentes felület. De ezt nem azért tesszük, mert az emberek nem olvassák el, ami a lecsüszott aképernyőről. Azért tesszük, hogy gyors és kényelmes legyen a felületünk. Mégegyszer: itt nem egy médiumról van szó, csak egy UI-ról, a podcastban nem erről beszélnek.
Egy weboldallal sok célunk lehet, működhet névjegykártyaként, brossúraként, vagy napilapként, vagy éppen lehet egy online mesekönyv. A különböző célokra különböző irányelveket kell alkalmaznunk, ez egyértelmű. És van, ahol számít a scroll. De ki mondta azt, hogy grafikai elemekkel kell jelezni a scroll lehetőségét (mert az embereknem nem egyértelmű egy scrollbar jelentése az ablak szélén).
Mindössze annyit mondok, hogy ez nem egy létező mítosz (téveszme), legalább is itthon (hálistennek) nincs ilyen.
Hüjeség
(Történelmi dokumentációnak jó a net olyan koráról, ami idehza sosem létezett...)
szerintem élő dolog
Nem csak marketing
Web
Ámerikában, felmerülhet ilyen kérdés, ahol az Internet lefedettség eléri az informatikus írástudatlanokat is, de itthon azért nem teszi ki a látogatottság (így bevétel) számottevő részét az a közönség, aki odakerül a net elé, és nem látott még Word-öt sem, vagy bármit.
Az ergonómia teljesen más szempont. Ha egy webalapú ügyvitelről beszélünk, az nem weboldal ebben az értelemben. Ha a cél az, hogy minél gyorsabban hozzáférjünk az információhoz, akkor kialakítható scroll-mentes felület. De ezt nem azért tesszük, mert az emberek nem olvassák el, ami a lecsüszott aképernyőről. Azért tesszük, hogy gyors és kényelmes legyen a felületünk. Mégegyszer: itt nem egy médiumról van szó, csak egy UI-ról, a podcastban nem erről beszélnek.
Egy weboldallal sok célunk lehet, működhet névjegykártyaként, brossúraként, vagy napilapként, vagy éppen lehet egy online mesekönyv. A különböző célokra különböző irányelveket kell alkalmaznunk, ez egyértelmű. És van, ahol számít a scroll. De ki mondta azt, hogy grafikai elemekkel kell jelezni a scroll lehetőségét (mert az embereknem nem egyértelmű egy scrollbar jelentése az ablak szélén).
Mindössze annyit mondok, hogy ez nem egy létező mítosz (téveszme), legalább is itthon (hálistennek) nincs ilyen.