Hat ez meglgepetes szamomra, 10972 megkerdezett kozul 8901 abszolut nem tudja mi az a webkettonulla. Meglepetes, bar lehet, hogy nem tudja mi az, de (ki)hasznalja.
Sőt, ők még csak nem is az "átlag internet-polgárok", ahogy Proclub írta, hanem konkértan a Tech rovat olvasói, merthogy ott jelenik meg a szavazás. Ha mondjuk a főoldalon lenne ugyanez, még több lenne a nemleges válasz.
Legalább mi, "szakemberek" ne döljünk be egy ilyen marketingmaszlagnak, mint a web2. A web fejődik, mint mindig, és kész. Némi éllel megkérdezhetném, mikor váltottunk az 1.9ről a 2.0-ra?
Helyesbítek. Azthiszem találtam egy eseményt, ami vízválasztónak tekinthető. Röstelem, de valóságshow-s művelségem kissé hiányos, úgyhogy sok nevet nem tudok. Tegyük a magyar web2.0 születését, mondjuk Kismocsok blogjának (van?) létejöttére.
kezdem unni ezt a web2.0 baromsagot. ha valaki ramutat egy konkret dologra ami alapjan valami az vagy nem az akkor ok. de nincs semmi ami ilyesmi lenne.
blogok voltak webkettopontnulla elott is joval. ajax is volt csak nem neveztek ilyen hulye neven, es rengeteg olyan kozossegi project volt aminel a kozonseg aktivan reszt vett a program meneteben. gondolkozzunk mar, es ne hagyjuk, hogy egy ilyen marhasaggal szurjak ki a szemunk.
az egesz olyan mint amikor minden evben rancfelvarrast csinalnak az autokon hogy az embereknek legye miert tetsszen. elhiszem hogy valtoznak a dolgok de ezek a valtozasok nem huznak hatarvonalat az idei/tavalyi es azelotti evek koze.
ami azt illeti, én is azt válaszoltam volna, hogy "fogalmam sincs", pedig elég sok cikket olvastam róla, és a jelenleg trendi technikákat is használom.
Egy kicsit mondvacsináltnak tartom ugyanis az ügyet.
Itthon a webkettő egyedül az olyan lepukkant bloggerek körében népszerű téma, akik eddig valahogy mindig kimaradtak a pikszisből, és most végre van valami, amivel talán helyzetbe hozhatják magukat. Van csámcsogni való, érezhetik, hogy fontosak, hiszen róluk szól - a lufi segítségével pedig végre "bemenedzselhetik" magukat a köztudatdba, mint újhullámos próféták. Sajnos ez jön le a kissé izzadságszagú Webisztán-ból is, meg számomra úgy ámblokk a Sztahanov-Hírbehozó-Doransky vonalból: belterjes hóbort a'la spanyolviasz, a felhasználó meg azt sem tudja miről van szó. De ez jól is van így, nem kell fertőzni a hülyeséggel. Használja, éljen a lehetőségekkel, "érezze jól magát" az alkalmazásban/közösségben/stb, a színes-szagos megfogalmazásokkal pedig vakítsák egymást a marketingesek.
Marketingmaszlag? Is. Jelenség? Igen. Vegyük észre, hogy nem csak a web fejlődött, hanem az emberek, akik használják. Több lett belőlük, még Magyarországon is. Ennek a több embernek a tömegségét érdekes dolgokra lehet használni, amely mind számukra, mind pedig az oldal fenntartói számára hasznos lehet.
Marketingmaszlag? Igen. De végre van egy olyan marketingmaszlag, ami mögé fel lehet olyan értelmes dolgokat sorakoztatni, mint a hozzáférhetőség, a keresőbarátság, a közösség számára *megtervezett*, jól használható felület.
Nekem erről szól a Web 2.0. A téma ugyanaz, mint az AJAX. Nincs benne semmi újdonság alkotóelemeiben, de így, új fogalomként nem csak egy gyűjtőfogalmat, hanem egy újfajta megközelítést is jelent.
Épp nemrég olvastam valamerre egy felmérést, hogy itthon alig nőtt a netezők száma az elmúlt évhez képest, viszont jelentősen nőtt a szélessávú internetet használók száma, tehát inkább csak a netezők "minősége" változott.
Azzal mindenképpen egyetértek, hogy a lufi felhívja a figyelmet az "akadálymentesség" stb. kérdésére. Szomorú, hogy az akadálymentességnek tredivé kell válnia, hogy figyeljenek rá.
Az általad említett tömegek viszont ugyanazok akik a teve klubot meg a chat.hu-t használták 6 éve. Létrejött egy szelete a netnek, ami felkerolja a minőségileg nulla tartalmakat.
Persze van jó oldala is annak, hogy a "hétköznapi ember" számára optimalizáljuk az oldalakat, az említett tömegjelenségek (wiw, digg) produkálnak jó dolgokat, de a tömegek bevonása mindig része volt a látogatottságért folyó harcnak.
Ami új az talán az, hogy most találkozik a tömeg megmozgatása, és a közös érték, de új dolgok mindig is voltak. Ez nem akkora ugrás, hogy megérdemelne egy saját cimkét. A fórumok megjelenése is valami teljesen új volt (sokkal nagyobb ugrás a mostaninál), vagy az ingyenes tárhelyek, ami tényleg sok embert bevont az internetbe. Még sem léptünk a web0.0-ról a web1.0-ra. Csak elkezdtünk fórumozni...
Alig hiszem
Nem átlag internet-polgárok
Én tudom...
Legalább mi, "szakemberek" ne döljünk be egy ilyen marketingmaszlagnak, mint a web2. A web fejődik, mint mindig, és kész. Némi éllel megkérdezhetném, mikor váltottunk az 1.9ről a 2.0-ra?
Helyesbítek. Azthiszem találtam egy eseményt, ami vízválasztónak tekinthető. Röstelem, de valóságshow-s művelségem kissé hiányos, úgyhogy sok nevet nem tudok. Tegyük a magyar web2.0 születését, mondjuk Kismocsok blogjának (van?) létejöttére.
Mostantól évente ünnepelhetnénk is, mitszóltok?
mamegint
blogok voltak webkettopontnulla elott is joval. ajax is volt csak nem neveztek ilyen hulye neven, es rengeteg olyan kozossegi project volt aminel a kozonseg aktivan reszt vett a program meneteben. gondolkozzunk mar, es ne hagyjuk, hogy egy ilyen marhasaggal szurjak ki a szemunk.
az egesz olyan mint amikor minden evben rancfelvarrast csinalnak az autokon hogy az embereknek legye miert tetsszen. elhiszem hogy valtoznak a dolgok de ezek a valtozasok nem huznak hatarvonalat az idei/tavalyi es azelotti evek koze.
hm...
Egy kicsit mondvacsináltnak tartom ugyanis az ügyet.
Azok tudják, akik beszélnek róla
Hmm
Marketingmaszlag? Igen. De végre van egy olyan marketingmaszlag, ami mögé fel lehet olyan értelmes dolgokat sorakoztatni, mint a hozzáférhetőség, a keresőbarátság, a közösség számára *megtervezett*, jól használható felület.
Nekem erről szól a Web 2.0. A téma ugyanaz, mint az AJAX. Nincs benne semmi újdonság alkotóelemeiben, de így, új fogalomként nem csak egy gyűjtőfogalmat, hanem egy újfajta megközelítést is jelent.
netezők száma
Épp nemrég olvastam valamerre egy felmérést, hogy itthon alig nőtt a netezők száma az elmúlt évhez képest, viszont jelentősen nőtt a szélessávú internetet használók száma, tehát inkább csak a netezők "minősége" változott.
Felhő
:)
Sajnos
Az általad említett tömegek viszont ugyanazok akik a teve klubot meg a chat.hu-t használták 6 éve. Létrejött egy szelete a netnek, ami felkerolja a minőségileg nulla tartalmakat.
Persze van jó oldala is annak, hogy a "hétköznapi ember" számára optimalizáljuk az oldalakat, az említett tömegjelenségek (wiw, digg) produkálnak jó dolgokat, de a tömegek bevonása mindig része volt a látogatottságért folyó harcnak.
Ami új az talán az, hogy most találkozik a tömeg megmozgatása, és a közös érték, de új dolgok mindig is voltak. Ez nem akkora ugrás, hogy megérdemelne egy saját cimkét. A fórumok megjelenése is valami teljesen új volt (sokkal nagyobb ugrás a mostaninál), vagy az ingyenes tárhelyek, ami tényleg sok embert bevont az internetbe. Még sem léptünk a web0.0-ról a web1.0-ra. Csak elkezdtünk fórumozni...
A verziózás ami kiüti a biztosítékot