ugrás a tartalomhoz

Hogyan érinti a weboldalamat és a keresőoptimalizálást a Google Kolibri algoritmusa?

nevemrock · 2013. Okt. 9. (Sze), 16.58
A Google Kolibri algoritmusa hogyan érinti a weboldalad
 
1

Pár kulcsmondat: A Google

Hidvégi Gábor · 2013. Okt. 11. (P), 11.27
Pár kulcsmondat:
A Google továbbra is több mint 200 szempontot vesz figyelembe egy weboldal rangsorolásakor (és a PageRank ezek közül egy)
Továbbá
A linkek továbbra is meghatározzák a PageRanket, és a jó linkek továbbra is meghatározó elemei a rangsorolásnak
A SEO innentől kezdve nem több, mint vudu. Van egy kétszázismeretlenes egyenletünk, amiből a legnagyobb szorzója a pagerank-nek van, azaz lehet itt a tag-ekkel bűvészkedni, úgyis az fog leginkább számítani, hogy ki linkel ránk.
Ezt fájdalmas hallani, de ha a Google a kérdésre akar válaszokat adni, és a kérdéseket ő maga megtudja majd válaszolni, akkor meg is fogja azt tenni. Tehát hiába van neked egy tökéletes válaszod az adott keresésére. A Google a saját tartalmát fogja előtérbe helyezni.
Ez az ára az ingyenességnek, és ha így nézzük, el is fogadható.

Ami aggaszt, az két dolog:
1, a keresőpiacon nincs verseny, teljesen ki vagyunk szolgáltatva a Google kényének-kedvének
2, bár ezt sokan nem hajlandóak figyelembe venni, a Google ellen folyamatosan rengeteg per indul az adatvédelem megsértése miatt, azaz a határokat feszegetik

A Google óriási előnyben van azzal, hogy építettek egy belső, milliós adatbázist, amiben a világ objektumait és azok összefüggéseit tárolják, ezzel tudják megcsinálni azt, amiről a blogmark is ír, hogy a kérdésekre közvetlenül tudnak válaszolni. A Google-n kívül mindenki más – egyelőre – reménytelenül le van maradva. A fejlődés egyik legnagyobb kerékkötője, hogy ehhez a statikus dokumentumformához vagyunk kötve, a HTML-hez, amit már számtalanszor kritizáltam.

Ez ellen úgy lehetne tenni, ha elkezdenénk adataink jelentését megadni, megosztani egymással, például ezen a linken a második példában látható módon. Így segítenénk a gépi feldolgozást, azaz más cégek is könnyen készíthetnének saját, specializált keresőt.
2

A kérdés az, hogy mikor lépi

Joó Ádám · 2013. Okt. 11. (P), 11.54
A kérdés az, hogy mikor lépi át a Google azt a határt, amikor a tartalomszolgáltatóknál elszakad a cérna. Ha ugyanis az általuk létrehozott tartalom alapján anélkül válaszol meg kérdéseket, hogy hozzájuk irányítaná a felhasználót, akkor vagy blokkolni kezdik mondjuk még nehezebben feldolgozható formátummal (és itt a vége a szemantikus web elképzelésének), vagy komoly pereskedés veszi kezdetét.
3

Vagy

Hidvégi Gábor · 2013. Okt. 11. (P), 12.25
Vagy kérhetik a felhasználóikat, hogy használjanak másik keresőt.
4

Épp ez az, hogy addigra már

Joó Ádám · 2013. Okt. 11. (P), 13.10
Épp ez az, hogy addigra már nem lesz felhasználójuk. Nem mintha bárki is használna mást, ha kérik.
5

Forgalom

janoszen · 2013. Okt. 12. (Szo), 10.48
Abban a pillanatban, hogy a keresok altal generalt forgalom visszaesik, szepen robots.txt-bol blokkolni fogjak a GoogleBot-ot, vagy drasztikusabb megoldaskent a Google IP tartomanyait. Ez kb. a Google halala lesz, mert sajat magaval tol ki.

Arrol nem beszelve, hogy hacsak nem irnak valami AI-t, nem fognak a Te altalad kinalt tartalombol sajat valaszt gyartani. Ha meg atemelik a szovegeket, az egyertelmuen a szerzoi jog megsertese, amiert perelhetoek.
6

Nyilván a céljuk végső soron

Joó Ádám · 2013. Okt. 12. (Szo), 18.12
Nyilván a céljuk végső soron AI írása, ha már felismerték, hogy a felhasználók kérdéseket tesznek fel. És ezzel, de még a rövid szövegek átemelésével is az a baj, hogy a szerzői jog nem védi őket. Kérdés, hogy felismeri-e a Google, hogy meddig mehet el a fejlesztésekkel.