Egy nagyon jó írás jelent meg a Search Engine Land-en Eric Ward tollából, amely a Kolibri algoritmusnak a weboldalakra és a linkelésre gyakorolt hatását vizsgálta.
Nem tudod ki az az Eric Ward? Nos, ő az a linképítésben, ami mondjuk az operációs rendszerekben Bill Gates. Eric Ward 1994 óta(!) foglalkozik linképítéssel, alighanem a ma is aktív linképítők közül ő rendelkezik a legnagyobb tapasztalattal és elismertséggel. Egyszóval érdemes rá odafigyelni.
Az írását egy jóslattal kezdi. Cikkének címe:”How Will Google Hummingbird Impact Links?”. És a jóslata az volt, hogy a cikk megjelenését követő 48 órán belül, a találati lista tetején ez a cikk fog megjelenni. Próbáljátok ki. A jóslat beigazolódott.
Ward arról ír felejtsünk el egy pillanatra mindent és koncentráljuk arra, amit Amit Singhal nyilatkozott a Kolibri algoritmus kapcsán:
„A változást meg kellett tennünk, mert az emberek már olyan mértékben megbíznak a Google-ban, hogy rutinszerűen írnak be komplett kérdéseket a keresőmezőbe, a korábbi kulcsszavak helyett.”
Nagyon fontos mondat! Mi a lényeg belőle?
Először is az emberek egyre inkább kérdést tesznek fel a Googlenak. És a Google ezekre gyors és pontos választ akar adni, lehetőleg úgy, hogy a keresőnek ne kelljen elhagynia a google.com weboldalt.
Másodsorban, az emberek egyre inkább mobileszközökkel interneteznek és keresnek. Amerikában a mobilos internetfelhasználás meghaladta az asztali gépeket
Végül, ha az emberek kézi készülékeket használnak, akkor előtérbe kerül a hang alapú keresés, és ott egy összetett kérdés kimondása, csak két másodperc, ugyanezt asztali gépen 20 másodperc bepötyögni.
Néhány észrevétel a Kolibri algoritmus kapcsán
Néhány dolog, ami fontos lehet, hogy megértsd a Kolibri algoritmust. Danny Sullivan írta bejegyzésében, hogy a Kolibri-algoritmus nem jelenti a keresőoptimalizálás halálát. Az irányelvek ugyanazok maradnak: írj eredeti és minőségi tartalmat. A rangsorolási tényezők nem változtak, csak új és remélhetőleg jobb módon dolgozza fel a tartalmaidat.
Persze a Google-nak nem mindenki hisz, de a józan ész is azt mondja, hogy a jó tartalom, nem változik át hirtelen rossz tartalommá egy algoritmus frissítés miatt. A bizalom, és a megbízhatóság, a jó tartalom mellett továbbra is a legfontosabb szempontok lesznek. A Google évek óta azt hajtja, hogy a jó tartalom a nyerő, és ez valóan így is van, és a Kolibri algoritmus esetén is az marad.
Néhány további fontos dolog a Kolibri kapcsán:
– a Google nyilatkozata szerint a Kolibri az elmúlt 12 év legnagyobb változtatása
– a Kolibri-algoritmus a Google azon törekvésének a része, hogy kevésbé függjön a kulcsszavaktól
– a Google Panda és Pingvin algoritmusok továbbra is léteznek, de már a nagyobb Kolibri algoritmus részei.
– A Google továbbra is több mint 200 szempontot vesz figyelembe egy weboldal rangsorolásakor (és a PageRank ezek közül egy)
– A linkek továbbra is meghatározzák a PageRanket, és a jó linkek továbbra is meghatározó elemei a rangsorolásnak
– A Google Plus hatással lesz a keresési találatokra, de nem minden keresés esetében, és nem mindenkinek ugyanúgy.
Mindezek alapján, íme a hat legfőbb dolog, ahogyan a Kolibri algoritmus hatni fog a linkekre.
1. A jó tartalom és az erős linkek valószínűleg már nem lesz elegendő
Ezt fájdalmas hallani, de ha a Google a kérdésre akar válaszokat adni, és a kérdéseket ő maga megtudja majd válaszolni, akkor meg is fogja azt tenni. Tehát hiába van neked egy tökéletes válaszod az adott keresésére. A Google a saját tartalmát fogja előtérbe helyezni. Ez látható például a hazai oldalakon az Időjárás előrejelzés esetében.
Nagyon fontos megértened, hogy a Google nem tartozik neked, nem feladata, hogy a te weboldaladnak forgalmat biztosítson. Több lábra kell állnod, a keresőtalálatok önmagában nem elegendőek, és hosszútávon nem kiszámíthatóak.
2. Keresd meg azt a tartalmat, amit át kell alakítani
Bár nem alakíthatod át a teljes weboldaladat kérdezz-felelek formába, nézd át melyik bejegyzésed válaszol meg egy specifikus kérdést, és ezeket HTML kódját alakítsd át.
Keress rá, hogy oldaladon hány tartalom kezdődik kérdőszóval. Ezt az alábbi keresésekkel teheted meg:
allintitle: miért site:ite.hu
allintitle:”hogyan” site:ite.hu
allintitle:”hogyan tudom” site:ite.hu
A jövőben a bejegyzéseidben egyre inkább kérdéseket tegyél fel, és azokra adj válaszokat.
3. Ne kezd el kijátszani a Kolibrit
Egyből adódik az ötlet, hogy ezentúl a bejegyzésekre mutató linkek horgonyszövegeit kérdések formájában alakítod ki. Például: hogyan hat a weboldalamra Kolibri algoritmus?
Ezt ne csináld, mert amikor a Google kiad egy algoritmus frissítést felkészül arra is, hogy az emberek megpróbálják kijátszani azt, tehát számít ezekre, és ha ez tömeges, akkor büntetést eredményezhet.
Ugyanez a helyzet a bejegyzésekkel is, ne legyen az összes bejegyzés cím kérdés, mert ez ismét a manipulációt sejteti.
4. Fókuszálj továbbra is a tartalomra
A Kolibri algoritmus a releváns és természetes linkeket szereti. A megbízhatóság, a bizalom és a relevancia továbbra is a legfontosabbak. Ezt pedig minőségi tartalommal érheted el, ami választ ad az emberek kérdéseire, vagy ami még jobb megtanít nekik valamit.
5. Szerzőség, és szerzőség és mégegyszer szerzőség.
Bővebben? Szerzőség. Regisztrálj a Google Authorshipre most!
6. Ismerd a lehetőségeidet és használd őket!
Csak egy példa Ward nemigen készített videót, majd elkezdte használni a Google Hangout-ot, ami aztán felkerült a YouTube-ra is. Ma 19 millió találatból öve a negyedik hely egy fontos kifejezésre, de a mobileszközön az első helyen található a videója.
És te felkészültél a Kolibri-algoritmusra?
A cikk Eric Ward írása alapján készült.