ugrás a tartalomhoz

Új honfoglaló

aendre · 2008. Május. 25. (V), 13.05
Sziasztok !

Szeretnek csinalni egy olyan online jatekot mint a honfoglalo. Emberek jatszanak egymassal (harman egy jatekban) kulonbozo 'szobakban', szeretnek kulonszobakat csinalni, toplistakat. A lenyeg ugyanaz, kerdesek jonnek, valaszolnak es le kell gyozzek egymast az ellenfelek jo valaszaikkal.

Az en kerdesem az lenne, hogy mit tanacsoltok, hogyan lehetne ezt megcsinalni?
1. java applettel. a javanak van egy csomo elore megirt package, cliens-szerver aplikaciora...de nem lenne olyan szep a jatek, es talan lassu is lenne.

2. flashben. az a baj, hogy a flash-et nem ismerem. Nem tudom miket lehet benne csinalni. Flashben hogyan lehet adatbazist kezelni? Hogyan lehet megcsinalni, pl. hogy ha az egyik jatekos elmozdit egy kockat a jatekasztalon, akkor aki vele jatszik annak is elmozduljon? Hogyan lehet csinalni cliens-szerver komunikaciot flashben? Milyen programozasi nyelvekkel lehet otvozni?

Koszi elore is a segitseget!
 
1

AJAX

Joó Ádám · 2008. Május. 25. (V), 13.48
Lehet, hogy csak az emlékezetem csal meg, de én nem tudok felidézni semmi olyan elemet a Honfoglalóban, amit ne lehetett volna HTML alapon, AJAX-szal is megoldani – ellenben rendkívül idegesített a Flashes felületük.
Szerintem nincs rájuk szükséged, hagyományos eszköztárral is megoldható.
2

pro java

vbence · 2008. Május. 25. (V), 18.54
Persze lehet ellenérveket mondani egy JAVA appletre, de az, hogy "nem lenne olyan szép" semmiképpen sincs köztük. Akár pixel-szinten is eléred a grafikát, betölthetsz bármit mondjuk jpg-ből. A lassúság meg... a mai JIT alapú VM-eken a bájtkód majdnem egy C-ben írt program sebességével képes futni.
5

a szepsegrol

aendre · 2008. Május. 26. (H), 20.33
Persze lehet ellenérveket mondani egy JAVA appletre, de az, hogy "nem lenne olyan szép" semmiképpen sincs köztük...betölthetsz bármit mondjuk jpg-ből


Igen en is gondoltam erre, hogy jpg-bol osszerakni az egesz jatek design-jat. Arra ertettem, hogy "nem lenne olyan szep", hogy flashben sokkal tobb lehetosegem van akar komplexebb es vonzobb animaciot csinalni, mint javaban. Annyira en sem tamogatom, hogy a jatek UI-e flashben legyen (egyreszt mert nem ismerem :) ), de el kell ismerni, hogy flashben interaktivabb jatekot lehetne csinalni...:/
8

nem feltétlenül

vbence · 2008. Május. 26. (H), 21.11
Én egy saját "dizájnos" programot három felől közelítenék meg:
- az első a grafika (photoshop),
- a második a szép (lerenderelt) animáció,
- a harmadik a primitív (de interaktív) animáció, ami elsősorban koordináták, alpha csatorna és a méret animálását jelenti.

A flash ugyebár a harmadikban segít, a másik két dolog meg amúgy is importálva lesz.

Javában kevésbé kapod készen a primitív animot (például az "easing"-et kézzel kell le kódolnod), viszont a platform iszonyatosan gyors, így meg tudsz valósítani photoshop szintű effekteket valósidőben. Például egy koordináta-alapú animáció mellé bevethetsz egy kis directional blur-t, ami így egy interaktív motion-blur-ös animáció lesz. És ez azért nem is annyira nehéz.
3

Flash vs Java

Poetro · 2008. Május. 25. (V), 22.39
Flashben hogyan lehet adatbazist kezelni?


Miért, a flash applettel hogyan lehet adatbázist kezelni? Hát pontosan ugyan úgy, a szerver oldali komponensben.

Hogyan lehet megcsinalni, pl. hogy ha az egyik jatekos elmozdit egy kockat a jatekasztalon, akkor aki vele jatszik annak is elmozduljon?


Ugyan úgy, mint Java appletben, a szerver oldali komponensben.

Hogyan lehet csinalni cliens-szerver komunikaciot flashben?


Létezik HTTP alapú GET/POST, illetve XML Socket alapú kommunikáció, valamint létezik a Flash natív kapcsolota a szerverrrel a NetConnection objektum révén. Előbbi kettő esetében rengeteg választási lehetőség van, míg utóbbi esetén marad a Flash Media Server, illetve leszármazottai, és pár nyílt forráskódú követő, élükön a Red5 szerverrel - ami szintén Javaban van írva, míg a Flash Media Serverhez ActionScript nyelven kell a komponenseket megírni.

de nem lenne olyan szep a jatek, es talan lassu is lenne.


Flashben is lehet csúnya, és lassú alkalmazást írni, ahogy Javaban is lehet gyönyörű és gyors alkalmazást csinálni.

A választást inkább az szabja meg melyik technológiákban vagy járatos, illetve mennyire jól megy a párhuzamos szálakat kezelő alkalmazások írása. Az adatbázis lesz szerintem a legkisebb rész az egészben. Inkább a kommunikáció megoldása lesz a nehéz, a többi komponens igencsak másodlagos - szerintem.
4

Red5, Java, OpenLaszlo

tolmi · 2008. Május. 26. (H), 13.07
Én csináltam már egy kissebb tech demo-t Red5 Flash Media Server emulációval és Flash Shared Object(a felhasználók felé a mezőmozgatás propagálásához) megoldással úgy, hogy a kliens oldalon OpenLaszlo volt, a szerveren pedig a Red5-val interfészelt egy Spring-es alkalmazás Jetty-ben (a Comet miatt).

Baromi gyorsan ment a fejlesztés és nagyon szép eredményeket produkált már elsőre. Nekem nagyon bejött. Csak ajánlani tudom ezt a kombót, ha értesz a Java-hoz.
6

talan a megoldas...

aendre · 2008. Május. 26. (H), 20.47
Azt hiszem ez lesz a legmegfelelobb szamomra. Klienset irni flashben, egy koztes reteget ami kezeli pl. adatbazislekereseket, ezt javaban es a szerver flash media server pl. Az az igazsag, hogy egyaltalan nem vagyok jartas ezekeben, flash, socketeles, red5... ami nem feltetlenul jelenti azt, hogy baj is. Azert kertem a tanacsotokat, hogy valamin el tudjak indulni, hogy hogy kezzek neki...hogy mi lenne optimalis megoldas egy ilyen jatek eseteben...milyen technologiak alkalmazasa?
7

a kommunikacio

aendre · 2008. Május. 26. (H), 20.55
Inkább a kommunikáció megoldása lesz a nehéz, a többi komponens igencsak másodlagos - szerintem.


Igen, tulajdonkeppen ez erdekel a leginkabb, hogy hogyan tudom megvalositani a kommunikaciot. Amint irtatok a segitsegemre lesz a Flash Media Server vagy red5. Azt hiszem ez lesz az amin el fogok indulni...

Koszonom a segitsegeteket!