PHP mail és visszaigazolás
Sziasztok!
A következő problémát kell megoldanom, amiben a segítségeteket kérném!
Van egy cég, akik online rendszerben tárolnak céges dokumentumokat, amit a különböző egységeik az országban felhasználhatnak a munkájukhoz. A cég adminja rendszeresen frissíti ezt az adatbázist, és a frissítésről értestést küld az ügyfelek részére. Elvben a munkatársnak, ha megkapta az emailt, akkor be kell lépnie a rendszerbe, és az új dokumentumot le kell töltenie.
De! Volt olyan munkatrás, aki azt mondta, hogy Ő bizony nem kapott ilyen értesítést, ezért nem is tudott az új doksiról, ezért a régivel dolgozott tovább.
Tehát, azt kell elérnem, hogy az elküldött e-mail státuszát már a küldéskor nyomon tudjam követni, rögzíteni tudjam az elküldött és elküldetlen leveleket, címzetteket.
Jelenleg az emailek tombből kiolvasva, sendmail-lel kerülnek elküldésre, amit ugye a szerverünk átvesz, de nem biztos, hogy a címzetthez is megérkezik.
Nem nagy mennyiségről van szó, és a címzett email címe biztosan jó.
Van erre megoldás?
Előre is köszi!
zoli
■ A következő problémát kell megoldanom, amiben a segítségeteket kérném!
Van egy cég, akik online rendszerben tárolnak céges dokumentumokat, amit a különböző egységeik az országban felhasználhatnak a munkájukhoz. A cég adminja rendszeresen frissíti ezt az adatbázist, és a frissítésről értestést küld az ügyfelek részére. Elvben a munkatársnak, ha megkapta az emailt, akkor be kell lépnie a rendszerbe, és az új dokumentumot le kell töltenie.
De! Volt olyan munkatrás, aki azt mondta, hogy Ő bizony nem kapott ilyen értesítést, ezért nem is tudott az új doksiról, ezért a régivel dolgozott tovább.
Tehát, azt kell elérnem, hogy az elküldött e-mail státuszát már a küldéskor nyomon tudjam követni, rögzíteni tudjam az elküldött és elküldetlen leveleket, címzetteket.
Jelenleg az emailek tombből kiolvasva, sendmail-lel kerülnek elküldésre, amit ugye a szerverünk átvesz, de nem biztos, hogy a címzetthez is megérkezik.
Nem nagy mennyiségről van szó, és a címzett email címe biztosan jó.
Van erre megoldás?
Előre is köszi!
zoli
bizony...
Az e-mail megbízhatatlan.
Egyrészt lehet olvasási megerősítést kérni a levelezőprogramtól, másrészt HTML levél esetén berakhatsz egy képet, amit a te szerveredről tölt le, és akkor azt is logolhatod, hogy ki mikor nyitotta meg a levelet.
Az utóbbi megoldást javaslom, úgy, hogy egy cronjob mondjuk 12 óránként újra postázza azokat a leveleket, amely címekről nem érkezett kérés az ellenőrző kép letöltésére.
Esetleg küldhetsz még sms-t a levélküldés tényéről is.
kép nem lesz jó, hacsak nem cégen belüli
Nyilván
De ha ezeket nem használhatod, akkor csak az marad, hogy beteszel egy linket, amit aktiválni kell, és azzal igazolja a címzett, hogy megkapta a levelet.
Innentől kezdve már ugyanúgy lehet bombázni a cronjobos mókával a nem reagálókat.
Az e-mail egy szükséges gonosz, remélem, kitalálnak helyette valami megbízhatóbbat, amit nem ennyire könnyű hamisítani és visszaélni vele.
Fél megoldás...
Az lenne a jó, ha az emberi tényezőt ki lehetne iktatni, és a smtp szerverek közötti kapcsolatról kapnék egy státuszt. Ha az ö szerverük azt mondja, hogy igen, xy megkapta az emilt, akkor arra lehetne hivatkozni...
Nézelődöm még, talán találok megoldást...
tertiveveny?
Hidd el meg fogja unni ha a szazadik levelet kapja meg.
Egy figyelmeztetest beleraksz, h elkerulheto ez ha a tertivevenyt visszakuldi.
Nem hiszem
Ha ennyire megbízhatatlan ügyfelekkel dolgozol, akkor ott a probléma nem számítástechnikai jellegű.
erre így szerintem nincs bombabiztos megoldás
Viszont! Minden email tartalmazzon egy számot, amely sorosoláson vesz részt és mondjuk kisorsol a cég egy kissebb pénzjutalmat, vagy kedvezményt. :))) Tuti meg fogják nézni! Jó, de ez már nem programozás...sorry :)
Esetleg ez lehet egy megoldás
Igen, sajnos az emberi tényezőket igen nehéz kizárni. Mind a visszaigazolás mind a link akítválás, mint megoldás a felhasználón múlik.
Én másképpen közelíteném meg a dolgot: nekem az kell, hogy bizonyítható legyen, hogy a felhasználó gépén az az üzenet, aminek kellett, megjelent. Az, hogy elolvasta, vagy nem, engem nem izgat (mint fejlesztőt), az legyen az Ő problémája, nézzen szembe a következényekkel. Nos! Az SMTP szerver beállítható úgy, hogy ha Te kiküldesz egy levelet, akkor a postafiókba történő kézbesítés tényét visszaigazolja egy levélben (ami archiválható) => a levél a postafiókba került (ha nem lehetséges a kézbesítés, azt is a rendszer levél formájában visszaigazolja).
Most már csak azt kell igazolhatónak lennie, hogy a levél amikor Ő belépett a rendszerbe, akkor látható volt a gépén. Ha kilenst használ (POP3 vagy IMAP4) akkor az az SMTP szerver logjába rögzíthető a belépés ténye, illetve a letöltött levélek bizonyos adatai. Ha meg valami webmail-t használ, akkor meg abba tudsz olyan scriptet tenni, amivel logolható a belépése, vagy akár a levelek megtekintésének tényét is. Ezen események dátumaiból egyértelműen bizonyíthatod, hogy a levél olvasható lett volna a felhasználó gépén. Az, hogy ő sz***k rá, az már nem a fejlesztő baja, hanem a vezetőé, akinek kvázi büntetnie "kell"ene.
Én ezt a megoldást alkalmaztam, és hidd el, hogy 1 hónap után tapasztalható volt a változás. Most már oda figyelnek, nem is jut eszükbe a tagadás, mivel úgy is meg lesznek fogva.
Ez csak egy lehetséges megoldás, és sok mindenhez nem kell hozzá nyúlni, illetve ez a megoldás felhasználó független.
Remélem, hogy segítettem.
További kellemes, szép napot kívánok mindenkinek.
Üdvözlettel:
fERI
Azért ez nem olyan bonyolult...
Miért nem küldesz egy linket is a mailben, pl "A frissített dokumentumok listája elérhető itt". Ha rákkattint azt már látja a szervered, és tudod, hogy értesült a dolgokról. Akik nem nézték meg, azoknak 12 óránkénmt újraküldöd a levelet (ha esetleg elveszett volna, és talán a lusta partnereket is idegesíti annyira, hogy rákattintsanak végre a linkre). Ha 72 óra után sem nézte meg, akkor a rendszer jelez a telefonos kisasszonynak, aki telefonon kérdőre vonja a renitenst.
B