ugrás a tartalomhoz

Ki szeretném kérni a véleményeteket a weboldalammal kapcsolatban

WebMouse · 2015. Aug. 24. (H), 21.27
Magamról annyit, hogy pár évvel ezelőtt szerettem bele a web programozósdiba, azóta volt n+1 projektem a "Hello World"-től felfelé. Próbálkoztam CMS-ekkel is, de az nem az én világom. Az az igazi amikor az ember nulláról kezdve, sorról sorra megirja a maga kis oldalát. Így legalább azt mondhatom a végén, hogy igen, ezt én készítettem, és nem azon kell babrálnom, hogy hogy tüntessem el a Powered by feliratot az oldal aljáról.

Na de nézzük miről is lenne szó.

Ez a legújabb fejlesztésem, és legnagyobb is. Kb. 8 hónap meló van benne, persze nem napi 8 órában, csak mikor időm volt rá. Azt nem hiszem, hogy különösebben részleteznem kéne miröl is szól az oldal, meg hogy kinek akarok a konkurenciája lenni (elég nagy falat).

Ez még csak az alap verzió, a továbbiakban még sok funkcióval bővíteném, de előbb szeretném hallani a szakértők véleményét is. Minden hasznos vélemény, ötlet érdekel.

nemtuttad?
 
1

Néhány ötlet a továbbfejlesztéshez

Nagy Gusztáv · 2015. Aug. 25. (K), 06.33
Szerintem praktikusabb lenne, ha egy űrlap esetén tudnám, hogy
- mi kötelező
- melyik mezőre mi az előírás
- pontosan mit rontottam el
- ne csak egyesével tudjam meg, hogy mit rontottam el
- ne csak utólag tudjam meg, hogy mit rontottam el
- ne tűnjön el néhány másodperc után a hibaüzenet
Ezek így nagyon kényelmetlenek felhasználói élmény szempontjából.

Azt már csak csendben kérdezem meg, hogy miért nem lehet normális nevet használni nagybetűvel, ékezettel, szóközzel? Mi indokolja ezt az ősöreg, elavult szabályt?

Nekem ennyi hiba bőven elég ahhoz, hogy ne vegyem komolyan az oldalt. Látogatóként.

Nem webes téma, de azért rákérdezek. Tudtad, hogy a "nem tuttad" helyesírásilag hibás? Ha nem, az gáz, ha viszont tudtad, akkor nem értem, miért jó ez?
2

nemtuttad?

zzrek · 2015. Aug. 25. (K), 08.06
Szerintem ez egy stílszerű viccelődés, nekem tetszik. Másrészt viszont nem praktikus, mert ha azt mondod valakinek, hogy "a nemtuttad.hu-n láttam", az biztosan a nemtudtad.hu-n fogja keresni.
5

Köszönöm az ötleteket. -

WebMouse · 2015. Aug. 25. (K), 12.21
Köszönöm az ötleteket.

- Hamarosan átirom az űrlapos részeket, kiegészítem egy kis JS ellenőrzéssel.
- Ez a hibaüzenet eltünése dolog viszont, azt hiszem az lenne a legjobb megoldás ha hosszab idő után tünne el magától + lenne rajta egy bezárás gomb is.
- A felhasználóneveket is javítom.
- Igen tudom, hogy helyesírásilag nem jó, de a sok kérdéseim, kérdések, válaszok stb oldal mellett egy kicsit feltűnő, és könnyű megjegyezni.
9

Hibaüzenet

Endyl · 2015. Aug. 25. (K), 13.02
Ez a hibaüzenet eltünése dolog viszont, azt hiszem az lenne a legjobb megoldás ha hosszab idő után tünne el magától + lenne rajta egy bezárás gomb is.

Miért ragaszkodsz ahhoz, hogy a hibaüzenet a helyes kitöltésen kívül mástól is eltűnjön?
Az időzített eltűnés praktikátlan, mert ha kitöltés közben csörög a telefon, csengetnek, beszélget az ember, stb., akkor mire visszatér az űrlaphoz, már nem tudja, hogy mit kell javítani.
A bezárás gomb szintén felesleges; nem fogom bezárogatni a hibaüzenetet, amíg nem javítottam az adott hibát; ha meg már javítottam, akkor vagy tűnjön el magától, vagy akár maradhat is (bár jobb lehet, hogy ha van visszajelzés a javítás helyességéről), mert úgyis küldöm a formot, nem fogok még az üzenetek bezárásával is vacakolni.
3

Nem rossz ez. De!

feketeKalapos · 2015. Aug. 25. (K), 10.28
Űrlapot POST metódussal szokás küldeni!

Ha a felhasználó elküldi az űrlapot, akkor a hibaüzenet az azt kiváltó űrlapmező közelében jelenjen meg. Esetleg végezhetünk előzetes ellenőrzést JS segítségével. De mindig tudassuk a felhasználóval, hogy például a Keresztnév mező túl hosszú, vagy nem engedélyezett karaktereket tartalmaz és ezért nem fogadtuk el.

A kereső űrlapnál JavaScripttel írd be Szavakra és kifejezésekre feliratot, ne a value attribútumot használd erre. Nagyon zavaró tud lenni, ha a JS ki van kapcsolva és ki kell törölni az űrlapmezőt, mielőtt írhatnánk bele.

A hibaüzenetet ne te, hanem a felhasználó tüntethesse el. Mondjuk úgy, hogy rendesen kitölti az űrlapot.

Látom a követőkódot beillesztetted, de például az oldalnak nincs címe (h1) ezt a keresők nem nagyon csípi.

Azt mondaná, hogy ez olyan alpha állapotban van. Remélem, hogy nem ez lesz a végső domain. Néhány elhibázott SEO fogással a hátsópadra küldheted az oldalad a keresőben. Aztán egy SEO mágus sem fogja tudni visszahozni. Fejlesztési stádiumban jobb kitiltani Őket az oldalról és mondjuk egy development.valami.hu oldalon fejlesztgetni, ha fontos a nyilvános elérhetőség, mondjuk a megrendelők miatt.

Ettől függetlenül ne add fel, csináld csak tovább.

OFF: Mi a baj a Powered by felirattal?

Nagy iparvállalatoknak is ott szokott virítani a Powered by WordPress vagy Drupal az oldaluk alján. A látogatókat piszkosul nem érdekli, hogy mi fut az oldal alatt. Csak használható legyen.
6

Köszönöm neked is. - Ez a

WebMouse · 2015. Aug. 25. (K), 12.36
Köszönöm neked is.

- Ez a POST dolog jogos, de valójában mi a külömbség?
- Lesz JS ellenőrzés.
- A keresésnél a felirat jó ötlet, nem is gondoltam rá, alapból feltételeztem, hogy mindenkinél be van kapcsolva a JS, hát nem.
- A hibaüzenetet megoldom.
- De, határozottan ez lesz a végleges domain.
- Powered by : nekem semmi, de sokan azt hiszik ha nincs ott akkor senki nem jön rá, hogy az oldalt mi hajtja, és mondhatják, hogy igen ez saját kód.
8

Ez a POST dolog jogos, de

Poetro · 2015. Aug. 25. (K), 12.56
Ez a POST dolog jogos, de valójában mi a külömbség?

Az a különbség, hogy a GET esetében az elküldött jelszavak benne maradnak a szerver logokban, és a böngésző előzményekben, azaz onnan bárki ki tudja olvasni (ráadásul szimpla szövegként), aki hozzáfér ezekhez a fájlokhoz, bárhogy is kódoltad őket az adatbázisban.
4

Nálam simán lenullázza a

kuka · 2015. Aug. 25. (K), 11.14
Nálam simán lenullázza a türelmemet az olyan praktika, mint a tartalmon kívüli nagy üresség kattinthatósága.
7

Ha a háttérre gondolsz, akkor

WebMouse · 2015. Aug. 25. (K), 12.40
Ha a háttérre gondolsz, akkor jogos. Ez arra lett kitalálva, hogy ha estleg valamikor oda jutok hogy, akkor lehessen kattintható reklámot kitenni háttérnek. De az még messze van, úgyhogy javítottam. Köszi!
10

Ah. Így már más.

kuka · 2015. Aug. 25. (K), 14.58
Ah. Így már más. Kiegészítésként az előző hozzászólásomhoz, a hatalmas kattintható felületek számomra két okból zavaróak:
  • Egészen Grab and Drag-függő vagyok és általában a legnagyobb szabad felületen ragadom meg a dokumentumot vonszolásos görgetés céljából
  • Olvasás közben az ujjaim néha maguktól kattintgatni kezdenek, ezért általában a legnagyobb szabad felületen pihentetem az egér kurzort (tudom, ezt inkább kezeltetni kéne… viszont az irodában többen is vagyunk így, úgyhogy itt nem lógok ki a sorból és nem zavar)
11

Valasz irasahoz be kell jelentkezned

Sanyiii · 2015. Aug. 27. (Cs), 01.01
Marketing szempontbol eleg idejetmult megoldas, hogy letiltunk funkciot. Ha mar friss dologrol beszelunk, es nem 10 eves dologrol. Most ugy szokas, engedjuk a funkciot, de ha a funkcio belepeshez/regisztraciohoz kotott, a vegen kell ezt megtennie a latogatonak. Ha mar kiizzad magabol barmi velemenyt barki is, hidd el, nem mulasztja el a regisztraciot sem. Forditva inkabb hagyjak az egesz procedurat a fenebe. Illetve egy ures textarea is jobban csabit: tolts ki. Termeszetesen ehhez a modern mukodeshez ujra kell gondolj sok mindent a kododban.
12

Nos, én úgy vagyok vele, hogy

kuka · 2015. Aug. 27. (Cs), 09.49
Nos, én úgy vagyok vele, hogy ha előre megmondják, hogy regisztráció kell, akkor legyintek és olvasok tovább. Aztán ha később valami nagyon piszkálja a csőröm, akkor lehet végül mégis regisztráció lesz a dologból. Ha viszont azzal szórakoznak, hogy hagyják, hogy megírjam a hozzászólást és csak utána teszik szóvá a regisztráció szükségességét, akkor eltűnök és a büdös életben nem térek oda vissza.
13

Felhasználóként én se

bamegakapa · 2015. Aug. 27. (Cs), 09.59
Felhasználóként én se szeretem, de a számok sajnos azt igazolják, működik.
14

Számok… Hát az mennyiségileg

kuka · 2015. Aug. 27. (Cs), 11.38
Számok… Hát az mennyiségileg mindenképpen jó. És minőségileg is? Azaz, tényleg olyan törzsközönséget szeretnél az oldalon akik így hagyják magukat manipulálni? Az ilyenek válaszai adják majd a tartalmat amely a konkurencia tartalma fölé emeli az oldalt? (Ezek költői kérdések voltak és a személyes aggályaimat fejezik ki.)
15

Az is a webfejlesztés része,

Sanyiii · 2015. Aug. 27. (Cs), 12.20
Az is a webfejlesztés része, hogy a UX-szel is tisztában legyünk. Ha nem marketing számokkal támasztjuk alá (a konverziónk többszöröződik), hanem csak UX szemszögből nézzük: mindenképpen modernebb, hogy a látogató kipróbálhatja a funkciót, és dönthet, kell-e neki (regisztrál), mint pl. ki se próbálhatja.
16

Ha előre szólsz, hogy

kuka · 2015. Aug. 27. (Cs), 13.26
Ha előre szólsz, hogy regisztráció lesz a vége, úgy rendben. Bocs, de a korábbi megfogalmazásból sunyiságra következtettem.
17

Jelentem, kész a 2.1

WebMouse · 2015. Szep. 2. (Sze), 22.40
Jelentem, kész a 2.1 verzió.
Igyekeztem minden általatok említett hibát javítani + amiket még én találtam.

Ez az utólagos regisztráció dolog lehet, hogy marketing szempontból jó, de én kifejezetten rühellem az ilyen praktikákat.

És valaki említette, hogy nincsen <h1> tag az oldalon. De van, meg volt is a kérdéseknél. Azt viszont nem igazán tudom, hogy a főoldalon, meg kategória oldalon stb. hová lehetne <h1> tag-et kitenni. Mert úgye mind a 25 megjelenített kérdéshez nem tehetek.
18

Miért ne tehetnél? HTML5-ben

bamegakapa · 2015. Szep. 2. (Sze), 23.26
Miért ne tehetnél? HTML5-ben kicsit máshogy mennek a dolgok, olvass utána az új tegeknek (article, section, aside és barátai).
19

Mi köze a HTML5-nek a

WebMouse · 2015. Szep. 3. (Cs), 00.58
Mi köze a HTML5-nek a <h1>-hez. A lényeg, hogy egy oldalnak csak egy <h1> címe lehet, és nem a validálás miatt, hanem SEO alapon. A kérdés oldalon nem gond, ott <h1> maga a kérdés, <h2> a kérdés leírása. De főoldalon mi legyen az? Ott 25 kérdés van, meg más szinte semmi.
20

Legújabb kérdések

zzrek · 2015. Szep. 3. (Cs), 08.03
Legyen a h1 az, amiről a főoldal szól: "Legújabb kérdések". Nem rossz SEO szempontból sem.
21

Google-ék szájából: More than

Endyl · 2015. Szep. 3. (Cs), 10.01
Google-ék szájából: More than one H1 on a page: good or bad?
I would use it where it makes sense, and more sparingly, but you can have it multiple times.

Tehát a html5 alapján és Google szerint is lehet több h1-et használni indokolt, logikailag megfelelő esetben.

Ha ennek ellenére ódzkodsz ettől, akkor ahogy zzrek írta:
listaoldalon h1: ilyen és ilyen kérdések, maguk a kérdések pedig alacsonyabb szintű <hn>-ek (de ez lényegileg ugyanaz, mintha külön szekciókban h1-et kapnának a kérdések is).
22

Ahogy mások is írják,

bamegakapa · 2015. Szep. 3. (Cs), 12.42
Ahogy mások is írják, HTML5-ben már tovább oszthatod az oldaladat olyan logikai egységekre, amiknek saját heading struktúrája lehet. Érdemes belemászni, kezdésnek: http://webdesign.tutsplus.com/articles/the-truth-about-multiple-h1-tags-in-the-html5-era--webdesign-16824
23

Design és tartalom

Iamzozo · 2015. Okt. 6. (K), 10.57
Jó ötlet szerintem az elképzelésed, de pár észrevétel úgy általában:

- Én a hátteret kilőném, háttérkép weboldalakra, ilyen formában szerintem 10 éve lejárt dolog. Helyette valami szín inkább, esetleg vmi pasztel vagy világoszürke.
- Betűtípust egy pontal biztos nagyobbra venném
- Bejelentkezés - ha nem túl nagy befektetés - legyen social login. Egy google és fb szerintem dobbantana a felhasználóbázison + majd az alább írt egyik példa is érvényesül...

A GYK kb ezekben problémás: design, bejelentkezés, tartalom.

Tartalom, a GYK-nek pont az a baja, amiért olyan szórakoztató is olykor. Annyi szemét van rajtva, hogy dunát lehetne vele rekeszteni. Ha keresel valamire, elég valószínű hogy már megkérdezték előtted. Viszont a válaszok szinte 80% kritikán aluli (és olykor mókás).

Egy külföldi ex facebookos srác indított egy oldalt, a quora.com-ot. Anno ez is inkább geek témákkal indult, aztán már igazából mindennel foglalkozik. Ez is kérdezz, felelek oldal. Két fontos szemponttal tér el a a yahoo answers, about.com kérdez felelektől:

1. Elég éles moderáció van, a tömör, vagy épp nem releváns válaszokat elrejtették, "need improvment" szekcióba. Így mindenki igyekezett, hosszabb értelmes válaszokat adni. Az oldal moderátorai, javítottak a szövegezésen is korábban, helyesírási hibák, tagolás, stb. Ez elég sokat segített azon hogy oda jusson ahol most.

2. Bevezették a kötelező név viseletet, tehát semmi nicknév, meg Tapsi Hapsi, így aki tényleg válaszolni akar, annak meg kell gondolnia mit ír és nem trolloza szét az oldalt. Van anonymus opció, ami egyértelműen hasznos, de ezt ténylegesen az olyan témákra találták ki, amik esetleg nem túl publikus kérdések.

Sok sikert hozzá egyébként! :)