ugrás a tartalomhoz

Chrome App készítés követelmények

zzrek · 2014. Feb. 7. (P), 10.05
Sziasztok!

Itt olvastam, hogy iOS-re is lehet Chrome App-ot csinálni, és ezért megnéztem, hogy hogyan is megy ez. Úgy tűnik, hogy valamit nem értek.
A cikkben talált linken a fejlesztői környezet követelményeiben szerepel egy csomó minden, Java, Android SDK, iOS-re OSX-es rendszer, stb.

Nem az lenne a lényege a dolognak, hogy egy ilyen App a böngészőben fut, vagyis kliens oldalon nincs más követelménye a dolognak, mint a Chrome? Ha igen, akkor a fejlesztéshez miért szükséges OSX, Android SDK, és miért nem mindegy, hogy Nodejs vagy PHP van a szerver oldalon?

Légyszi homályosítson fel valaki, köszönöm!
 
1

Ezek valójában hibrid appok,

Greg · 2014. Feb. 7. (P), 10.47
Ezek valójában hibrid appok, amik ugyan HTML5, CSS és JavaScript alapokra épülnek, de nem tisztán webes technológiákat használnak, nem futtathatóak, kizárólag Chrome-ban.

Bizonyos reszek gondolom csak js binding-ok az Android vagy iOS SDK-hoz, igy ahhoz hogy leforduljon az app kellenek ezek is.
2

"kizárólag Chrome-ban"

zzrek · 2014. Feb. 7. (P), 12.31
Ha mondjuk valaki készít egy ilyen chrome app-ot iPhone-ra, akkor az iPhone-on nem kell az AppStore-ból telepítenie, hanem a chrome áruházból telepíti, ugye? Vagyis nem tölt le semmi egyéb futtatókörnyezetet alkalmazásonként, csak a chrome van. Ezek szerint az alkalmazás futtatásához minden szükséges dolog a chrome-ban benne van.

A fejlesztéséhez miért kellene más egyéb?
3

Csak tippelek, de gondolom

Greg · 2014. Feb. 7. (P), 12.53
Csak tippelek, de gondolom ahhoz hogy lefusson a compiler szuksege van hogy elerje a nativ sdk-t. Ezt amikor valaki osx-en chromeon belul telepiti az appodat a chrome-on keresztul fogja elerni termeszetesen. De a buildhez gondolom muszaly hogy elerje az sdk-t.
4

beugratós

zzrek · 2014. Feb. 7. (P), 13.44
Akkor most egy beugratós kérdés:
Ha PC-n fejlesztek egy androidos chrome-ra egy appot, akkor miért nem fog futni egy iPhone-on futó chrome-on? Nem pont az lenne a jó benne, hogy az ilyen alkalmazás platformfüggetlen?
Össze vagyok zavarodva...
Gondolom futnia kéne iPhone-on is.

Tesztképpen rákerestem egy helloworld-re:
https://github.com/GoogleChrome/chrome-app-samples/tree/master/hello-world
Pc-n a Chrome-on szépen fut, de kipróbáltam egy iPod Touch-on (iOS 6.1.5) (felraktam rá Chrome-ot) de a Hello World app nem akart rajta működni.

Akkor érdekelne ez a dolog, ha az iOS-es chrome-ra lehetne chrome appot fejleszteni PC-ről. Tudja valaki, hogy ez megoldható-e?

Köszönöm!
5

Elolvastad?

Poetro · 2014. Feb. 7. (P), 14.07
Gondolom elolvastad a cikket, és az abban linkelt tartalmat a portoláshoz.
Targeting iOS

Please note that iOS development can only be done on OS X.
6

nem tudom

zzrek · 2014. Feb. 7. (P), 14.18
Nem tudom, lehet, hogy valami kimaradt a számomra, vagy csak nem hiszem el?
Kérlek erősítsd meg: ott van a chrome az iOS eszközön, ugyanez a chrome a windowsos gépemen, az egésznek az a fő célja, hogy platformfüggetlen legyen és mégsem lehet PC-ről olyan chrome appot fejleszteni, ami fut az iOS-es Chrome-on is???
7

Platform fuggetlen, csak nem

Greg · 2014. Feb. 7. (P), 14.32
Platform fuggetlen, csak nem mindegy min forditod le :). A platformfuggetlenseg nem azt jelenti, hogy ugyanaz a forditas fut mindenhol, hanem hogy amibol forditassz, azt nem kell ujra megirnod kulon minden cel eszkozhoz.
Ugyanigy mukodnek a phonegap, titanium es tarsai is.
8

Nem ugyanaz

Poetro · 2014. Feb. 7. (P), 15.06
Nem lehet ugyanaz, ugyanis a Chrome iOS-en egy skin a Safari fölött, mivel Steve nem engedi, hogy bármi API ami már elérhető az OS-en, lecserléd egy sajátra. Ezért azt kell használnod, amit az iOS Safari nyújt.

Másrészt a platformfüggetlenség nem azt jelenti, hogy mindenhol fut, hanem, hogy ha lefordítható arra a platformra is, és akkor azon is tudod futtatni. Vegyük például a PHP kódját. A futtatókörnyezet platformfüggetlen, de le kell fordítani a megfelelő platformra. Ugyanez a helyzet ezzel is.
9

Akkor nem nyert...

zzrek · 2014. Feb. 7. (P), 18.03
Ha azt hallom, hogy valami webes eszközökkel működik, "HTML5, CSS és JavaScript alapokra épül", böngészőben fut, és kombinálhatom "keretrendszerrel, mint a jQuery Mobile", szélesebb körű platformfüggetlenséget feltételeztem, csakúgy, mintha valódi webes alkalmazást készítettem volna. Úgy gondoltam, hogy a Chrome csak egy plusz lehetőséget nyújt, egy standard APIt hogy hozzáférhessek (ha kell) egyéb eszközökhöz is, amivel "a HTML5 appok kezelhetik a kamerát vagy a gyorsulásmérőt ugyanúgy, mint a natív alkalmazások".
Nem tartom ezt lehetetlennek. Sőt, hihetetlennek tartom, hogy ezt nem így csinálták meg a Guglisok.
A "Chrome egy skin a Safari fölött", oké, de így vagy úgy, lehetőséget ad a kamera elérésére nem? Ad egy felületet is, ahol megjelennek az appok...

Steve szelleme csak arra buzdít, hogy minden appot az App Store-ból vegyünk, és csak azon keresztül terjeszthessük, ha ezt a Chrome megkerüli, akkor számukra mindegy hogy ezt hogyan teszi. (Mert akkor jól értem ugye, hogy az iOS-re fordított Chrome appokat nem az Apple App Store-ból veszik meg a felhasználók, ugye?)

Azt sem értem, hogy végülis ilyenkor mi fordul le.
Ha belül Safari, akkor nem lehet "natívabb", mint a sima HTML5 webalkalmazások. Esetleg csak annyi, hogy végignézi a kódot és korlátoz néhány dolgot.

Ha pedig mégis kell lefordítani külön iOS-re, akkor miért nem teszi meg a Google a fejlesztőknek? Vagy esetleg bárki más? Ha van valakinek OSX-es gépe, vállalhatna "bérfordítást".
Még mindig nem áll össze a kép, valamit félreértek, valamiről lemaradtam. Hogy is van ez?
10

phonegap

darevish · 2014. Jún. 4. (Sze), 20.57
ha ez meg aktualis, akkor nezz ra a phonegapre. html-css-js kombobol mobil app tobb platformra, es ios-re tudsz buildelni a felhoben.
11

Köszi, megnézem

zzrek · 2014. Jún. 4. (Sze), 21.08
Köszi, megnézem, jól hangzik!