Monitor vásárlásból fogyasztóvédelmi ügy
Kellemes Ünnepeket!
Érdeklődnék, hogy volt e már nektek fogyasztóvédelmi ügyetek, és hogy hogyan zárult. Én konkrétan monitort vásároltam, hibásat hoztak ki, 3 napon belül jeleztem, azóta most már eltelt 2 hét, és Karácsony utánig már biztosan nem is fog megjönni a csere. Írtam az illető cégnek, hogy jogsértő a magatartásuk, rá se hederítettek, hogy finoman fogalmazzak, ill. elég kioktató stílusban válaszolgattak. Tegnap írtam nekik felszólítást, hogy ha 28-ig nem küldik a cserét vagy a pénzem, akkor békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulok.
Az érdekelne, hogy szerintetek melyik éri meg jobban a bíróság, vagy a békéltető? Mik az esélyeim mondjuk egy kártérítésre? Ha esetleg van valami egyéb tapasztalatotok a témában, amit szívesen megosztanátok, azt is várom! :-)
■ Érdeklődnék, hogy volt e már nektek fogyasztóvédelmi ügyetek, és hogy hogyan zárult. Én konkrétan monitort vásároltam, hibásat hoztak ki, 3 napon belül jeleztem, azóta most már eltelt 2 hét, és Karácsony utánig már biztosan nem is fog megjönni a csere. Írtam az illető cégnek, hogy jogsértő a magatartásuk, rá se hederítettek, hogy finoman fogalmazzak, ill. elég kioktató stílusban válaszolgattak. Tegnap írtam nekik felszólítást, hogy ha 28-ig nem küldik a cserét vagy a pénzem, akkor békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulok.
Az érdekelne, hogy szerintetek melyik éri meg jobban a bíróság, vagy a békéltető? Mik az esélyeim mondjuk egy kártérítésre? Ha esetleg van valami egyéb tapasztalatotok a témában, amit szívesen megosztanátok, azt is várom! :-)
neked kellett volna visszaszállítani
Nem feltételezem, hogy a PCX-nél vásároltál, csak épp ezt találtam:
http://www.pcx.hu/szerviz
Fogyasztóvédelmi ügyintézési szempontból sajnos nem tudok hozzászólni, szerencsére még nincs ilyen tapasztalatom.
Hát ez egyáltalán nem így
Ez úgy működik, hogy ha
1. Írásban kell jelezni a másik fél felé
2. Neked kell gondoskodni a visszaszállításról (az nem igaz, hogy újra eladható állapotban kell lennie = csomagolást nem követelhetik, legalábbis nekem ezt mondták a fogy.védők)
3. A visszaszállítást neked kell fizetned
4. A másik félnek 30 napja van arra, hogy visszaadja a termék árát.
Ha hibás és nem sérült, akkor már csak a szerviz maradt, mivel kifutottál a nyolc napból.
(bocs srácok, az a három napos dolog hülyeség! Rég megszüntették - illetve ha valóban hibás, tehát nem egy pixelhibás monitorról van szó - akkor érvényes talán)
A 3 napos dolog nem szűnt
A konkrét sztori ehhez a határozathoz:
A telefont január 9. napján visszavitte a felperes üzletébe, hogy csereigényét érvényesítse.
A felperes a csereigény kivizsgálása céljából a telefont szakszervizbe küldte.
Ezt követően január 19. napján értesítette B. I.-t arról, hogy átveheti az új készüléket. A köztes időre a vásárló cserekészüléket kapott használatra.
A fogyasztó felhívása ellenére a felperes nem volt hajlandó a készülék azonnali cseréjére.
Az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság a panaszos, B. I. bejelentésére hivatalból folytatott eljárást a felperessel szemben.
Az elsőfokú hatóság határozatában a felperest 500 000 Ft fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta.
Ez elment egészen Legfelsőbb Bíróságig, mindenhol helybenhagyták az ítéletet. Engem az érdekel, hogy Békéltető Testülethez vagy Bírósághoz forduljak e ahhoz, hogy hasonló mértékű bírságot kiszabjanak. Nem szeretném annyiban hagyni az ügyet. Nem személyes sértettség miatt, hanem inkább okító célzattal, hogy egy kicsit visszavegyenek az arcukból. Beszéltem egy csajszival, akinek a cége szintén náluk vásárolt, garanciás gondjuk volt, és mondott olyanokat, hogy leesett az állam... (Kicserélték a processzort a gépben dual core-ról egy szutyok celeron-ra, aztán ráírták a lapra, hogy eleve az volt benne, és ezért nem él rá a garancia. Rajt volt a papíron, hogy 6 napig tesztelték, ehhez képest 5 hét után kapták vissza a gépet, stb...)
Én egyébként azt javaslom, hogyha bárkinek garis ügye van, akkor mielőtt visszaküldi a terméket fényképezze le kívül-belül, mert történhetnek nagyon furcsa dolgok, a fénykép meg egy bírósági ügyben elég komoly bizonyíték lehet. Ugyanígy pl kicsomagolást is le lehet fényképezni, külföldön szokták is egyébként.
Három nap...
- három napon belüli meghibásodás (ez megmaradt)
- valaha létezett egy olyan, hogy három napon belül visszavették az árut, ha valamiért meggondoltad magad. Na ezt eltörölték, bár sok helyen ettől függetlenül ma is így járnak el.
----
Az ügymenet meg: békéltető testület -> fogy.védelem (nem tudom a pontos megnevezést) -> bíróság.
Bármi gondod van, először a békéltető testülethez irányítanak első körben. (legalábbis nekem ezt mondták anno, de ennél végül - amilyen hülye vagyok - nem mentem tovább)
Jah, engem is a békéltetőhöz
A netes vásárlásnál távollévők közötti megállapodásról van szó. Van 8 nap elállási idő, mert nem látod a terméket, amikor megveszed, annyi, hogy neked kell a termék visszaküldéséről gondoskodni. Azt hiszem személyes vásárlásnál nincs ilyen. Én OBI-ba vittem vissza rolót (nem tudtam összeszerelni :D) talán 2-3 éve pár nap után, és visszakaptam a pénzem. Inkább úgy szokták az ilyesmit intézni, hogy cseréljük ki másra, fiizess rá, válassz egy jobbat, stb... Ha érdekel ennek is utána olvashatok. Tök fura, hogy az emberek mennyire keveset tudnak a jogaikról...
sok sikert
Köszi! :-) Az elsőfokú
Ez alapján azt hiszem nekem nem is kell majd annyira sokat foglalkoznom az üggyel, hacsak nem akarok valami kárpótlást azért, mert jó sokáig monitor nélkül voltam. Majd még meglátjuk, hogy intézik e 28-ig. Ha nem, akkor kénytelen leszek perelni, ha meg igen, akkor elég csak egy fogyasztóvédelmi bejelentést tennem, bármi is legyen az. Mondjuk az élet általában nem ilyen egyszerű, de fő az optimizmus :D
Boldog Karácsonyt!
Mondjuk az ipon-ra ráférne
Állítólag már a vásárlókkal is elég tahók tudnak lenni, ha meg reklamálni próbálsz... No comment. (asszem, az arukereso.hu-n láttam pár rémtörténetet róluk)
Így van. Karácsonyra
Szerintem csak maguknál tartják, egészen keddig, mikor is kijelentik, hogy az lg nem szerelte meg, de lejárt a 8 napos elállási garancia, így nem áll módukban visszavenni...
Edit: Remélem nem nézik a fórumot, nem akarok nekik ötletet adni.
Ó, nincs szükségük ötletre.
Meg fogom kérdezni a fogyasztóvédelmet, hogy tegyek e közzé felhívást ezzel kapcsolatban, mert akkor több embernek lehetne egyszerre közösen rendezni az ügyét. (Meg persze remélhetőleg nagyobb lenne a kiszabott bírság is :trollface:)
Én a második oldalról szeretném megkérdezni a nagyérdeműt.
Most inf3rnot nem akarom ilyesmivel gyanúsítgatni, hiszen nála a termék hibás, ami nyilván 3 napon belül jelezve azonnal cserélni illik....
Ezt én sem értem teljesen, de
Mondjuk aki ezt a nyolc napot kitalálta, az elég "érdekes" gondolkodásmóddal rendelkezhetett.
Ugyanis én az elmúlt húsz évben nem találtam olyan boltot (leszámítva a "merthülyeazértnemvagyok" csoport tagjait), ahol meg lehetett volna nézni, legalább bekapcsolt állapotban gépeket.
Konkrétan a Váci úton voltam egy jó hírűnek mondott laptop boltban úgy egy éve. Többszázezres laptopot egyszer, kb. húsz másodpercnyi időre megnézhettem bekapcsolva. Mikor másodszor visszamentem, hogy még valamit megnéznék rajta, mielőtt megveszem, akkor már csak a képembe vigyorogtak, hogy sajnos nem lehet bekapcsolni. Köszöntem szépen és elmentem másik boltba, ők meg kapják be... És sok ilyen üzlettel találkoztam, míg laptop után rohangáltam. :-(
Nem illik, hanem jogszabály
elégnek elég
Sajnos ilyen ez az ország. Jogaid csak papíron vannak. Próbálj meg velük elmérgesedés helyett megegyezni és legközelebb megválogatni az "üzleti partnereid".
Már megegyeztem, valamikor
Nincsenek
Mehet az aranyköpések közé.
Meglátjuk.
BÚÉK! Helyzet?
Mi a jelenlegi "tényállás"?
Én pár éve a telefonommal gariztam, akkor nagyot döbbentem, hogy mennyi minden megváltozott a régihez (15-20 éve) képest. Cserekészülék felejtős, addig javítják, míg akarják, másikat ne is kérjek, stb. Ez mondjuk már kb. egy hónapos telóval ment, tehát más szitu.
Viszont nagyon örülök, hogy "meg akarod őket tanítani viselkedni", nagyon sok kereskedőre ráférne. Sok sikert!
Hát egyik ismerősömmel
fogyasztóvédelem
Én azt csinálnám, hogy felvilágosítanám őket, hogy az NFH bizony nem lesz rest eljárni, még ha valamiért azt is képzelik. Miután ezt a tudtukra adtam, feltenném a bűvös kérdést: mivel kárpótolnak?
Egy próbát megér, ha nem kapsz kárpótlást, legalább valamiféle elégtételed lesz.
Én már közöltem velük, hogy
Szerintem egy ilyen fb
Így hiába lenne 2k+ ember ott, 9 tizedének valójában semmi köze nem lenne az iponhoz. A maradék 1 tized is csak hallott róla, de nem vásárolt semmit.
Egyébként nekem még mindíg nem válaszoltak a monitor ügyben. Persze, nyílván az LG a ludas, nem ők. Nem. Ők. Soha. Egy szavam sem lehet.
Sima gari ügyben húzhatják az
Többször
Ha lenne legalább 2-3 nagyjából egyidejű (mondjuk decemberi) eset, akkor meg lehetne próbálni kis médiavisszhangot adni neki. Nincs az NFH-nak valami blogja? Akkor csinálj nekik! (Lehet itt kissé túllőttem a célon.)
Hát passz. Kellene valami,
Kis update a dologhoz: Lejárt
Lejárt a 30 napos határidő, amíg utalniuk kell a pénzt az elállás esetén. Természetesen még mindig nem érkezett meg az öszeg a számlaszámomra. Adtam nekik ma éjfélig határidőt. Holnap írok levelet a fogyasztóvédelemnek, hogy két alkalommal törvényt sértettek, meg ha úgy alakul (ami elég valószínű), akkor békéltető testülethez fordulok. Lehet, hogy inkább bírósághoz kellene, de ügyvédre nincs pénzem.
Ma kaptam vissza a pénzem,
Hétvégén küldök bejelentést a Fogyasztóvédelemnek.
Érdekes
Szerintem nem. Kivárták a
Nem teljesen értem, mert a Giro-n keresztül, munkaidőben, négy órán belül célba kell érnie az átutalt összegnek.
December végén átutalással akartam rendezni a mobil számlámat és majd' két hétig tartott, mire megérkezett...
(ugyanonnan, ugyanúgy indítva, mint egyéb utalásokat, amik tényleg át szoktak érni pár óra alatt)
A vége az lett, hogy
Nyugodt lehetsz: a hivatalos
Mindegy, egy újabb
Csak a megélhetés nem!
Marad a baseball-ütő
Ezek szerint, ha nem akarsz kárpótlást, akkor nincs "fogyasztóvédelmi ügy", ha meg akarsz, akkor menj pereskedni?
Akkor ezek a mókusok mi a fenének csücsülnek ott?! Nyugodtan otthon is maradhatnak, ma már a fizu is utalós, nem kell mászkálni érte!
Hát ez a szokásos