ugrás a tartalomhoz

Hangoló php-ban?

Pallosi Péter · 2012. Szep. 15. (Szo), 19.23
Van egy feladatom hangolót kell készítsek,de nem tudom hogyan kezdjem el tippek? egy ötletem sincs soha nem csináltam még hasonlót
 
1

Hangolót? Mármint azt a

tgr · 2012. Szep. 15. (Szo), 19.31
Hangolót? Mármint azt a kütyüt, amihez a hangszereket igazítják?
2

Így..

Pallosi Péter · 2012. Szep. 15. (Szo), 19.38
Így van pontosabban akusztikus gitárhangoló
3

rossz ajtó

joed · 2012. Szep. 15. (Szo), 20.35
Szerintem rossz helyen keresed a megoldást. A PHP jellemző, n egy kliens-szerver felállásban használt, kérés-válasz alapú, állapot nélkül működő nyelv. Persze néhány peremmegoldással daemonizálható vagy akár GTK-s GUI-t is faraghatsz vele, de neked egy kliens oldali/desktop megoldásra lesz szükséged. Ha mindenképp ragaszkodsz a webes technológiákhoz, HTML5 vagy Flash, esetleg Java Applet felé keresgetnék. De szerintem jobban jársz, ha C#, VB, C++ nyelvekkel kezdesz neki.
4

szerintem

Arnold Layne · 2012. Szep. 15. (Szo), 21.45
A PHP jellemző, n egy kliens-szerver felállásban használt, kérés-válasz alapú, állapot nélkül működő nyelv.

Bábeli zűrzavar uralkodik ebben a mondatban. A PHP-t és a HTTP tulajdonságait kevered, de izomból.
13

Igaza van

janoszen · 2012. Szep. 17. (H), 07.00
De sajnos igaza van. A PHP pont nem a hangfileok kezelesere alkalmas nyelv. En anno meg Turbo Pascalban programoztam hangkartyat, ebbol kiindulva ha nullarol akarja megirni a delkivens a cuccot, akkor sok sikert. Viszont valoszinuleg az is eleg, ha megfelelo frekvenciaju hangokat elore elkeszit egy-egy hangfileba (pl. Audacityvel) es azokat jatssza le.
15

Jó, de tegyük fel, hogy olyan

inf · 2012. Szep. 17. (H), 10.45
Jó, de tegyük fel, hogy olyan hangoló kell, aminél egy mikrofont is rákötsz, és a gép maga ellenőrzi, hogy stimmel e a frekvencia... Szerintem php erre teljesen alkalmatlan.
18

Nem

janoszen · 2012. Szep. 17. (H), 10.58
Nem alkalmatlan, csak sokat kell kodolni.
31

Tudom, hogy igaza van

Arnold Layne · 2012. Szep. 17. (H), 14.03
A PHP pont nem a hangfileok kezelesere alkalmas nyelv.

Ezt tudom, csak a megfogalmazása szerintem egy kicsit homályos volt, erre válaszoltam.
23

Mia scusa

joed · 2012. Szep. 17. (H), 12.27
Mia scusa, str_replace(", ", "e", " A PHP jellemző, n egy kliens-szerver felállásban használt, kérés-válasz alapú, állapot nélkül működő nyelv.")
Egyébként vitáznék Veled. Talán nem igaz, hogy a legtöbb esetben egy kérdés feldolgozására és válasz előállítására használjuk a PHP-t? Esetleg szerinted általában van állapota egy PHP alklamazásnak? (session nem ér!)
24

Írj egy nem webes alkalmazást

eddig bírtam szó nélkül · 2012. Szep. 17. (H), 12.59
Írj egy nem webes alkalmazást PHP-ben (lehet) és máris láthatod, hogy van állapota. :-)
25

jellemzően?

joed · 2012. Szep. 17. (H), 13.24
A "jellemzően" nálam nem azt jelenti, hogy csak és kizárólag (még ha voltam is annyira balfax, hogy elírtam).
Esetleg valami hasznosat is írnál, ami segít Pallosi Péter kollégán?

Jaigen, írtam pár daemont PHP-ban kényszerből. Nem tudom Te hogy vagy vele, de PHP-ban ilyesmit hegeszteni kb. olyan, mint sajtreszelővel rejszolni: enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas. Aki mazochista (vagy nem ismer más nyelvet), annak hajrá, tessék hangolót meg robotvezérlést írni PHP-ban. Csak mert lehet...
26

Erről már nyitottam egy külön

inf · 2012. Szep. 17. (H), 13.37
Erről már nyitottam egy külön témát prog.hu-n, ahol elmagyarázták nekem, hogy én vagyok a hülye, és ezt igenis erre találták ki, meg hogy a memória lyukak nem számítanak, mert úgyis van elég memória :D Nem véletlenül nem írok oda már évek óta semmit, van egy pár elvakult troll, akivel nem lehet vitatkozni... :D
28

Erre találták ki. Valamikor

eddig bírtam szó nélkül · 2012. Szep. 17. (H), 13.45
Erre találták ki. Valamikor régen. Azóta "kissé" átalakult. :-)
27

Mindegy, hosszú... (olvasd

eddig bírtam szó nélkül · 2012. Szep. 17. (H), 13.44
Mindegy, hosszú...
(olvasd vissza magad! Ha továbbra sem érted az eredetire adott reakciót, meg azt sem, hogy miért írtam azt, amit... Nem részletezem)
29

OK

joed · 2012. Szep. 17. (H), 13.51
OK. Abban azért megállapodhatunk, hogy ha nem muszáj, akkor ne szop@ssa magát a kolléga és inkább írja meg alkalmasabb nyelven? :)
30

Persze, nem is írtam egy

eddig bírtam szó nélkül · 2012. Szep. 17. (H), 14.01
Persze, nem is írtam egy szóval sem, hogy használjon erre PHP-t. :-)

Számomra ez az egész feladvány hajmeresztő, úgy ahogy van. Persze könnyen lehet, hogy valamit félreértettem belőle. Bár ahogy végigfutottam a témán, elég kevés infó áll rendelkezésre, ráadásul a téma nekem kb. egyenlő a mandarinnal (nem a gyümölccsel, hanem a nyelvvel :-D)
32

Nem értem mi a probléma a

inf · 2012. Szep. 17. (H), 18.04
Nem értem mi a probléma a témával, nem igaz, hogy nem láttál még olyat, hogy zenekarok behangolják a hangszereket koncert előtt, vagy máskor! Annyi az egész, hogy megvan, hogy melyik hang milyen frekvencián rezeg, aztán ha megszólaltatják a hangszert az adott hangon, akkor össze kell hasonlítani azzal, amit a gép ad az adott frekin, és ha egyezik, akkor jól van behangolva, ha meg nem, akkor nem. Ez szerintem rohadt egyszerű...
33

Lusta vagyok mélyebben

eddig bírtam szó nélkül · 2012. Szep. 17. (H), 18.22
Lusta vagyok mélyebben belemászni, de ha nincs "célhardver", akkor mi a biztosíték rá, hogy az "A" hangod valóban "A"? (egy notebook, egy fej- és két fülhallgató - totálisan eltérő hangot produkál mindhárom)
Ha pedig van e célra beállított géped, akkor minek belekeverni a webet?
Én ebből indultam ki.
34

Hát nem vagy otthon a

inf · 2012. Szep. 17. (H), 20.12
Hát nem vagy otthon a témában. Azért egy minőségi hangszórótól az a minimum, hogy egy normál zenei A hangot 440hz-en játszik. Egyébként én azt tudnám elképzelni, hogy még egy mikrofont is rákötnek a céleszközre, aztán méri a különbséget, és javaslatot tesz, hogy mondjuk a gitár húrját feszesebbre, vagy lazábbra állítsad. Persze ezt fülre is be lehet lőni, de mégiscsak komolyabb élmény egy ilyen szoftvert használni, mint ami csak hangokat játszik le. Én sem tudom hogy jön ide a web, szerintem sehogy... Ha elég annyi, hogy a hangokat lejátssza, azt meg lehet oldani, ha már mikrofonos megoldás is kell, oda komolyabb szoftver kell, meg komolyabb nyelv, mint a php.
38

Álom-álom...

Pepita · 2012. Szep. 20. (Cs), 19.20
még egy mikrofont is rákötnek a céleszközre, aztán méri a különbséget, és javaslatot tesz, hogy mondjuk a gitár húrját feszesebbre, vagy lazábbra állítsad.
Csak hát a gitár frekije távolról sem sinusos, és meg sem határozható pontosan a képe. Ezért van annyiféle gitár... Ezen kívül a mikrofonod a zajszűréssel együtt (már ha van) sem lesz soha olyan pontos, mint egy profi zenész füle. Különben nem "fülre" hangolnának a profik.
40

Persze, addig, amíg

Pepita · 2012. Szep. 20. (Cs), 19.42
konkrét frekvenciát "mondasz a hangszórónak", és ha a gitár sinusos (vagy hasonlóan egyszerű) hangon szólna. Egy "akármilyen" hangfájlban egy freki van: a mintavételezési. Csak ez a pontos, a többi mind "elmehet", mire a hangszóróhoz ér (a többi nem is freki, hanem pillanatnyi "hangerő"/kilengés/). A hangszóró meg azt adja (ki), amit kap. Ezért írtam a hangoknál a MIDI-t, mert az nem ilyen mintavételezős módon műxik, kevésbé batyarintya el a hangkártya. Persze abban is vannak / lehetnek pontatlanságok, de sokkal kevésbé. (Főleg vmi tömörített hanghullámhoz képest.)
5

Az "A, B, C, D, E, F, G" az

Karvaly84 · 2012. Szep. 15. (Szo), 21.55
Az "A, B, C, D, E, F, G" az oktáv, ami ismétlődik, a G-t akkordokban sokszor H-nak írják, Ez nyolc hang amik adott frekvencián szólnak. Rengeteg módszer van, ha webes programozást tanulsz akkor JavaScript. Leszeded a hangok mintáit valahonnan és kreálsz hozzá egy vezérlőt amivel az adott hangokat le játszod. Beágyazod HTML-be.
6

Hangsor

Pepita · 2012. Szep. 16. (V), 01.24
Az "A, B, C, D, E, F, G" az oktáv, ami ismétlődik, a G-t akkordokban sokszor H-nak írják
Ez nem igaz.
Az oktáv (magyarul): C-D-E-F-G-A-H(C), egyéb nyelven: C-D-E-F-G-A-B(C). Tehát az alap (C-dúr) hangskála C-vel kezdődik, és a H hangot mondják / írják B-nek, a G mindenütt u.az. Az A(0. oktáv) hang az az alaphang, amin a hangvillák is szólnak. Ezért is szokták (tévedésből) az A-val kezdeni az alapoktáv felsorolását, de ha megnézel egy négy- vagy ötoktávos szintit (ma már nincs négyoktávos), akkor az mindig C-vel kezdődik és erre is végződik (tehát 5 oktáv, + egy hang).

Az abszolút zenei hangok kivétel nélkül "félhangonként" (ú.n. kis szekund) sorakoznak, ám egy skálán belüli (szolmizációs) hangoknál oktávonként két helyen van csak kis szekund a szomszédos hangok közt, a többinél nagy szekund a "lépés" (két fél hang = 1 egész hang). Emiatt van, hogy billentyűs hangszeren oktávonként 5 "fekete billentyű" van, mert ahol a C-dúr skálában "magától" kis szekund van, nem szükséges kiegészítő billentyű az összes abszolút hang biztosításához. (Abszolút zenei hangok: kb. azok a frekvenciák, amiket az emberi fül/agy zenének észlel/hall. A többi a "hamis", zörej, stb.)

Némi magyarázat: általános suliból emlékezhettek némi szolfézsre:
dó-ré-mi-fá-szó-lá-ti-dó...
Most ezt leírom úgy, hogy ahol nagy szekund van, ott két kötőjelet írok:
dó--ré--mi-fá--szó--lá--ti-dó
Látható, hogy ha azt modom, hogy a dó legyen az absz. skálán a C hang (C-dúr skála), akkor az E és a H hangok után fél hanggal kell következzen az F és a következő C. Ezért nincs "fekete" a billentyűsökön az E-F és a H-C között. De akkor miért van a többi helyen?

Most azt mondom, hogy legyen a dó a D(!) hang helyén (D-dúr skála).
Máris bajban lennék, mert az E(ré) után az F kis szekundra van, nekem viszont a (mi)-hez még nagy szekund kell. Ehhez kell az F feletti "fekete", amit F#-nek szoktunk jelölni. A D-dúr skála:
D-E-F#-G-A-H-C#-D. (látni, hogy a (ti) is "fekete" lett)

"Máris" rátérek a gitárhangolásra. :)
Ugyan akusztikus gitár hangolásához (tudtommal) elég a C-dúr skála, mégis fontos ez a kis szekund - nagy szekund - oktáv dolog. U.is van rá egyenlet, amivel bármilyen hangtávolságot ki lehet számolni hangfrekvenciában (Hz), ha tudsz egy induló frekit (pl. az A0 hangét, talán 873 Hz, de fejből simán tévedhetek). Sajnos nincs közelemben a könyv, amiben olvastam az egyenletet (talán Agárdi Gábor - Gyakorlati assembly), de az a lényeg, hogy ennek birtokában bármilyen zenei frekit ki tudsz számolni, és ha a szoftvered hozzáfér a felhasználó hangkártyájához (és tudod is programozni), akkor megszólaltathatod. Ez viszont PHP-ból szerintem nem lehetséges, szerveroldalról biztosan nem.

Maradt a "B" terv: koncentráljunk csak az akkusztikus gitárra. Van neki (jó esetben :)) 6 húrja, ezek hangjait én nem tudom, de C-dúr skálán (talán E-A az első kettő, de az oktávot sem tudom). Tehát ezt meg kell tudnod. Ezután csinálsz 6 db MIDI fájlt, mindegyik csak ezen hangok egyikén szól. És valahogy lejátszod a húrnak megfelelő .mid fájlból. Muszáj MIDI-t használj, a bármiféle hanghullám-fájl (még a wav is!) nem ad vissza egészen pontos frekit (hangkártya beletorzít), egy pontatlanra meg hogy hangoljanak hangszert?!

Csatlakozom ahhoz a véleményhez, hogy ezt kliens / asztali oldalról lehet igazából megoldani. (Pl. assemblyben elég könnyű megszólaltatni akár a PC-"hangszórót", ami minden gépben van - más kérdés, hogy a zenésznek mennyire bántja a fülét.) Nincs is értelme "interneten" akkusztikus hangszereket összehangolni, mihelyst helyet változtatnak (és hőt, páratartalmat), máris hamisak lesznek. Egy zenekar meg nem szokott "mindenki otthon" fellépni.

Bocs, hogy ilyen hosszú voltam, de úgy láttam, hogy a WL-közösség korrepetálásra szorul zenei ismeretek terén... :)
7

Na tök jó, én ezeket már

inf · 2012. Szep. 16. (V), 13.43
Na tök jó, én ezeket már majdnem elfelejtettem :D
Annyi még, hogy zongorán még sokszáz éve a módosított hangok azok nem voltak azonosak. Most már elfelejtettem a nevüket, de ilyen kis b-vel meg #-el jelölték őket a kottán. Aztán a mostani skálán a lenti #-je az az eggyel fentebbi b-jével azonos hang. Na régen ezek nem voltak azonos hangok, aztán születtek olyan zongorák is, amiken két ilyen köztes billentyű van. Nyilván ezeken nem egyszerű játszani, mondjuk zongorán amúgy sem annyira egyszerű játszani, bár a fúvósakhoz képest maga a mennyország... :D Azóta egyszerűsítették ezt az egészet.

El tudná magyarázni valaki a felharmónikusokat? sosem bírtam megérteni, hogy azok micsodák :D
9

a felharmonikusok lényege

szabo.b.gabor · 2012. Szep. 16. (V), 22.13
a felharmonikusok lényege viszonylag egyszerű. induljunk ki a gitárból.

megpengetsz egy húrt, megszólal egy hang. a húr egész hosszában kialakul egy hullám. de kialakulhat úgy is, hogy felezed, harmadolod, negyedeled, satöbbi.. ezek a felharmonikusok azt hiszem. egyenlő részekre osztod a rendelkezésre álló hosszt.

ezek alapján el lehet jutni oda is, hogy az un. 'kvintkör' a 'természetes' (felharmonikusokra épített) világban nem is létezik, de ebbe ne menjünk bele :D
11

Olyasmi

Pepita · 2012. Szep. 16. (V), 23.12
Én is úgy tudom, hogy "szorzás-osztás" a nyitja, ám a zenében szintén nem mindegy, hogy mennyivel szorzódik (ha túl sok a nem-zenei felharmónikus, akkor "csúnyán szól"). Ha mindegy lenne, akkor szinte hurkapálcát is lehetne húr helyett a gitárba tenni.

De a gitár(húr) amúgy is elég bonyolult hangmintát ad, ott az alapfrekire (ami a zenei hang) egy egész sor másik freki ráépül, és nem mind felharmonikus. Szemben a zongorával, tudtommal annak mintája (emberi fül számára) közel sinusos. (Érdekes, hogy igen hasonló húrral - ám másfajta feszítéssel / "pengetéssel".)
17

de kialakulhat úgy is, hogy

inf · 2012. Szep. 17. (H), 10.53
de kialakulhat úgy is, hogy felezed, harmadolod, negyedeled, satöbbi..


Jó, de miért alakulhat ki úgy is? Az oké, hogy megpengetem a húrt, és teljes hosszában rezeg, de miért rezegne fél vagy harmad hosszában? Max ha lefogom a harmadánál... Nekem ennek mindig kamu szaga volt :D
19

azért alakulhat ki, mert ez

szabo.b.gabor · 2012. Szep. 17. (H), 11.29
azért alakulhat ki, mert ez egy 'nyugalmi állapot'. ha kialakul akkor úgy is marad, nem viszi át magát egy másik állapotba, önmagát 'gerjeszti'.

próbáld ki. felfüggesztesz egy kötelet a plafonra. elkezded körbe cibálni az alját. el tudod érni azt hogy lesz egy 'oválisod' (alaphang), de ha kicsit türelmes vagy, tudsz csinálni két kört is (forgó S betűt), hármat négyet, satöbbi.

ha lefogod a gitárhúrt, akkor egyszerűen úgy változtatod (növeled) a hullámhosszt, hogy rövidíted a húrhosszt. de ha csak hozzáérinted a bal kezed ujját a húrhoz és pengetés után el is veszed (üveghang) akkor 'kierőszakolod a felhang megszólalását' persze ez csak bizonyos helyeken működik (húr fele, harmada, negyede, ...). ahány részre osztod a húrt annyival kell szorozni az alap rezgésszámot.

húr felénél kétszeres (+1 oktáv) ez meg is egyezik az ott lefogott hanggal.
a húr harmadánál 3szoros rezgésszám (VII. fekvés üveghang), negyedénél négyszeres (V. fekvés üveghang) ami két oktávot jelent.

nincs itt szó kamuról kérem szépen :D
20

Oké, ez így világos, hogyha

inf · 2012. Szep. 17. (H), 11.35
Oké, ez így világos, hogyha hozzáérinted az ujjad, akkor a felharmónikus szólal meg. Viszont ha jól emlékszem azt mondják, hogy amikor megpengetsz egy húrt, akkor az összes felharmónikus is megszólal egyszerre, és ez adja a hangot. Az elektromos gitárnál meg ebből csak az első néhány felharmónikus, amit megszólaltatnak, azért nem lesz annak sosem olyan hangja, mint egy akusztikus gitárnak. Na most amit én nem értek, hogy miért szólal meg ilyenkor egyszerre az összes felharmónikus? Hozzá sem érek a húrhoz, magától rezeg, és maguktól alakulnak ki... Nincs erre valami egyenlet, ami megmutatja, hogy márpedig ennek magától ki kell alakulnia?
21

van ugye a sok húr.. ha

szabo.b.gabor · 2012. Szep. 17. (H), 12.21
van ugye a sok húr.. ha megpengetsz egy húrt, akkor jó eséllyel az a hang egy másik húrnak valami felharmónikusa, izgalomba jön, nem bír magával és ő is elkezd rezegni, persze a gitár maga is ilyen. tehát egy összetett rendszer az egész, ahol mindenki mindenkire hatással van. valami ilyesmi.
22

Na ez így már logikusabb,

inf · 2012. Szep. 17. (H), 12.22
Na ez így már logikusabb, szóval az egyik húron maga a hang szólal meg, a többi húron meg a felharmónikusai... Ez elfogadható :D
39

Nem

Pepita · 2012. Szep. 20. (Cs), 19.31
Saját magán is megszólalnak felharmónikusiok.
Ha csak egy húrt teszel a gitárba, akkor is közel úgy szól (az az egy), mintha mellette lenne a többi is.
Meg kéne nézni oszcilloszkópon a "képét", akkor látnád igazán a lényegét. Nem annyira a mechanikai rezgés a lényeg (bár az is), hanem az erdményezett hanghullám. Csodálkoznál, hogy mennyire nem hasonlít a sinusra.
Nagyon jó a köteles példa, csak vedd figyelembe, hogy a húr rugalmas. Rezegteti a levegőt (azért szól), de a levegő visszarezegteti (vhogy) -> máris van felharmónikusod (is, és egyéb frekik, amik nem felharmónikusai az alapnak), akkor is, ha nincs több húr.
10

És te min játszol?

Pepita · 2012. Szep. 16. (V), 22.59
zongorán amúgy sem annyira egyszerű játszani, bár a fúvósakhoz képest maga a mennyország...
Te min játszol? Mert nekem anno a trombita könnyebbnek tűnt, mint később az orgona. (Mondjuk trombitálni 9 évesen tanultam és csak egy évig, orgonát sokkal később és nem annyira aktívan.)

Ezt a zongora-"félhangot" sosem hallottam, nem is igen tudom elképzelni... Bővebb info róla? Mert ha valaki beénekel két (zenei) hang közé (pl. F és F#), akkor szinte senki sem tudja utána énekelni és az emberek többsége meghallja, hogy fals, akkor is, ha se hangszer, se semmi más nem szól az illetőn kívül. U.így érnek el pl. a rockzenében "eksztatikus" hatást a rengeteg pitch-eléssel.
14

valamikor Bach idejében jött

szabo.b.gabor · 2012. Szep. 17. (H), 08.34
valamikor Bach idejében jött létre a mostani zongora és hangolás. addig minden hangnem másképp szólt. nem tudom pontosan, de ha utána akarsz nézni, errefelé keresgélj.
16

Hát én már semmin. Anno volt

inf · 2012. Szep. 17. (H), 10.50
Hát én már semmin. Anno volt furulya, trombita, tenor kürt, zongora, aztán abba is hagytam. Később volt nagyon rövid próbálkozásom gitárral, de nem tetszett, hogy vágja a kezemet a húr... Kb 6 évet zenéltem, de semmi nem jött be igazán ezek közül. A zongorával még elvoltam, de lámpalázas voltam, aztán emiatt volt egy pár kellemetlen élményem, ami miatt abbahagytam.

Egyébként szülői kényszerből zenéltem, ezért nem jött be annyira. A trombitánál meg kürtnél mindig felrepedt az ajkam, nem bírta az állandó fújást, a zongora ennél sokkal kellemesebb volt nekem... Az éneklés, amit szeretek, ahhoz nem kell hangszer... Talán a dobolás, amit még szívesen megtanulnék, viszont ott meg nem lehet egyszerű tartani a ritmust, meg eltérő kezekkel, esetleg lábakkal különböző ritmusokat ütni. Ez utóbbi szerintem csak hosszas gyakorlás után alakulna ki. Most tolok táncot, és ott is rohadt nehéz szétválasztani, hogy a lábaimmal meg a kezeimmel különböző ritmusra mozogjak.
8

Ezt tényleg el*asztam mert

Karvaly84 · 2012. Szep. 16. (V), 21.10
Ezt tényleg el*asztam mert csak 7et írtam le :D Én feltételeztem, hogy mint az ABC-ben A-val kezdődik a sor. Kösz a korrepetálást ;)
12

Nem nagyon b.. el

Pepita · 2012. Szep. 16. (V), 23.18
Ha egy bájt értékkészletét írod, akkor sem 1..256-ot írsz, pláne nem 0..256-ot. A 8. hang már a következő oktáv eleje is egyben, csak a zenében fontos szerepe van a hangközök első-utolsó hangjának (is), és enélkül nem tudtam volna a H utáni kis szekundot sem megmutatni. (Aztán a hangközökröl is lehetne még ódákat zengeni...)
35

http://ipon.hu/hir/levitacio_

inf · 2012. Szep. 19. (Sze), 08.07
http://ipon.hu/hir/levitacio_gyogyszeresz_modra/22326

Kis addon a hangokhoz :D gondoltátok volna, hogy ilyen lehetséges? :D
36

A csodák palotájában

deejayy · 2012. Szep. 20. (Cs), 07.25
A csodák palotájában levegővel lebegtetnek egy strandlabdát a bejáratnál. Szerintem analóg ehhez.
37

Egyáltalán nem.Ezzel

inf · 2012. Szep. 20. (Cs), 08.01
Egyáltalán nem.

A sima ventillátoros lebegtetésnél van egy nyomáskülönbség, ami légmozgást hoz létre. Az, hogy mekkora a felhajtóerő attól függ, hogy a cuccnak, amit beleteszel mekkora a keresztmetszete. A folyadékok egy ilyen rendszerben spontán feldarabológnak cseppekre, amik aztán szépen elszállnak vagy elpárolognak. A végeredmény pl gyógyszereknél egy porfelhő lesz, ami semmire sem használható. Ezzel szemben az akusztikus lebegtetésnél a hanghullámok interferálnak, és lesznek olyan pontok, ahol a hangnyomás képes megtartani a cuccot, amit beleteszel. A hang elég gyenge valami, ezért csak kevés anyagot lehet így megtartani, viszont az nem töredezik szét, mert egy stabil egyensúlyi állapotban van. Ha egy kicsit odébb teszed, akkor az ottani viszonyok visszateszik az eredeti helyére. (Majd ha egyszer sok időm lesz, akkor megnézem egyenletek szintjén is ezt az egészet, de tartok tőle, hogy az a pillanat sosem fog bekövetkezni :D)
41

Probléma megoldva :)

Pallosi Péter · 2012. Szep. 23. (V), 08.57
Én úgy oldottam meg,hogy szóltam a sógornak és felvettük a hangokat A-C..stb
És ezt elmentettem adatbázisba és összehasonítottam a megpengetett gitárral.Igaz nem a legtökéletesebb,de elfogadták a suliba :-)