ugrás a tartalomhoz

Mennyi reklámot viselnek el a felhasználók?

stan · 2012. Május. 14. (H), 14.19
Ismertek valamilyen esettanulmányt, vagy van arról saját tapasztalatotok, hogy mennyi és milyen reklám felületet viselnek el a felhasználók anélkül, hogy azt idegesítőnek vagy fusztrálónak találnák?

Adsense használata esetén mennyi és milyen reklámfelület az, amelyet még szerintetek nem találnak idegesítőnek a felhasználók?
 
1

Attol fugg

janoszen · 2012. Május. 14. (H), 14.44
Maximalisan attol fugg, hogy milyen profilu a site. Egy informatikai portalon pl. egy szeles retegnek be van kapcsolva az adblocker. A legjobban altalanossagban pedig a portal temajahoz kapcsolodo reklamok mukodnek (lasd pl. smashingmagazine.com). Az AdSense-el ket evvel ezelott futottam egy kort, akkor nekem nem jott be.
2

Esettanulmány, statisztika

Pepita · 2012. Május. 14. (H), 15.56
Csinálj magadnak.
Ezt persze nagyon könnyű másnak ajánlani, megvalósítani annál nehezebb...
Úgy gondolom, hogy a nagyobb cégek mindegyike saját felméréseket készít, de ezeknek a tapasztalatait nem, vagy csak jelentős pénzért ossza meg másokkal (vagy egyéb üzleti érdekből egy kisebb részét).
Tehát, ha olyan a honlapod, akkor jobban jársz, ha magad próbálod felmérni ezeket.
Ha magamat nézem mint látogatót, el kell mondjam, hogy mindenféle reklámot utálok, mindegyik rontja az én "pontjaimat".
3

A felhasználók bármennyi

inf · 2012. Május. 16. (Sze), 13.38
A felhasználók bármennyi reklámot elviselnek, ha érdekli őket a tartalom, viszont kattintani nem fognak... Legalábbis én biztosan nem, nem tudom az átlag hogy van ezzel...

Amitől frászt kapok az a tartalmat eltakaró reklám. Na az pl rohadt idegesítő, mert várni kell, amíg eltűnik, vagy kattintani... Azzal kell tisztában lenni, hogy az emberek egy oldalra nem a reklám miatt mennek fel, hanem a tartalom miatt...
4

biztos bármennyit?

Arnold Layne · 2012. Május. 16. (Sze), 14.07
A felhasználók bármennyi reklámot elviselnek, ha érdekli őket a tartalom,

Ezzel azért vitatkoznék. Ha annyi és olyan reklám van kint, hogy beszaggat még a scrollozás is, attól én azért morc tudok lenni. Meg attól is, ha hosszabb a reklámoktól az oldalsáv, mint maga a tartalom, amiért odamentem. De lehet, hogy csak én vagyok ilyen finnyás troll.
5

Reklám

Max Logan · 2012. Május. 16. (Sze), 14.55
A reklámozásnak csak akkor van értelme, ha releváns reklámokat mutatunk.

A reklámozásra nem alapzunk üzleti modellt, mert értelmetlen; jól mutatja ezt elég sok minden.

A reklám maximum kiegészítő bevételi forrás ÉS értékteremtő részlete lehet egy egésznek.

Sok éven keresztül meg lehetett élni ebből, de jól látható egyre több helyen, hogy a modell halott. Már csak a zombit tartják életben, de ez már tényleg a végjáték...

Ha reklám, akkor annak legyen hozzáadott értéke, különben az emberek számára érdektelen a dolog és utálni, nagyon-nagyon útálni fogják.

Az régi pop-up blockerek és manapság az adBlock azért virágzik, mert voltak egyesek olyan balgák, hogy azt hitték, a végtelenségig lehet a reklámokból építkezni. Hát kérem szépen nem, ahogyan az eladási mutatókat sem lehet a végtelenségig fokozni...
6

specializálódás

EL Tebe · 2012. Május. 16. (Sze), 15.41
I.
Felhasználó szemszögéből az a legjobb, ha nincs reklám, mert
1) azt a tartalmat amiért az oldal(ad)ra látogatott, azt könnyebben, tisztábban, átláthatóbban éri el.
2) nem kap felesleges adatforgalmat kap a nyakába (főleg mobilnet esetén kellemetlen)
3) sima html oldal helyett, flash-es tartalmakat és komplett jquery könyvtárak behúzását kapja csak hogy legyen egy darab popupayer..
4) Külső, nagy forgalmat nem bíró, de attól függetlenül azt bonyolító reklámtartalom-szolgáltatók esetében jócskán lassabb az oldalletöltés
(most neveket nem írnék, de kiráz a hideg, amikor 1 mp betöltés helyett, 4-5mp-ig kell várni egy-egy kattintás után, amíg a script behúzza a tartalmakat.. :S )

Persze áttételesen a felhasználónak lehet jó egy-egy reklám, ha például tényleg értesül valami, számára fontos termékről/szolgáltatásról, de nézzük meg azt, hogy hány db. oldalletöltés / reklámmegjelenés fedi le ezt a verziót.

Már nem úgy megy, mint régen: a mai felhasználók ha valamit konkrétan keresnek, arra kismillió találatot fognak kapni, összehasonlításokkal, véleményekkel - szóval, nagyon nehéz belőni, hogy az adott reklám valóban sikeres lesz-e, vagy sem.
A nagy közösségi oldalak pont ezért mennek, mert a kedvenc ismerőseidet érdeklő dolgok jó eséllyel téged is érdekelnek - itt a reklámok szűrése (és tálalása) is sokkal hatékonyabb.

Személy szerint engem az idegesít a legjobban, ha egy weblapon egy hangos, átlátszó popuplayer alapú videó tölt be, valami "nagyonokos mánáger"-kinézetű, "betanult szöveget felolvasó" nő vagy férfi, és arról akar meggyőzni, hogy mennyire jó a szolgáltatásuk, vagy termékük. Ilyenkor nemhogy lelövöm a reklámot, többet vissza sem megyek rá.

II.
A hirdető szemszögéből: az a jó reklám, ami szem előtt van és figyelemfelkeltő.
Ha az arany középutat keresed, akkor a weblapon úgy helyezd el a reklámot, hogy:
- a tartalma, és így

- célcsoport szerint legyen megjelenítve
azaz, ha tudsz, akkor tedd személyessé a reklámot: egy 15 éves kissrácnak lehetőleg ne legyen csak hallókészülék reklám - ésatöbbi.

- de emellett törekedj a minimális számú, egyszerre megjelenő hirdetésre:
reklámozó szempontból nem mindegy itt sem a hatékonyság: több reklám gyengíti egymást és nem mellesleg a felhasználót is idegesíti, az oldal-szerkesztőjének pedig plussz feladat elhelyezni annyi "üres" felületet.

III.
Az oldal tulajdonosának szemszögéből:
A) Legyen sok a bevétel az oldalon megjelenő reklámokból: ez akkor lesz sikeres, ha van sok átkattintás, ergo ebben az esetben ugyanaz legyen a célod, mint a II-pontban leírt hirdetőnek, de tartsd szem előtt, hogy ez csak akkor érhető el és akkor fog hosszútávon működni, ha az oldaladat szívesen látogatják.

Ilyen módszer például a "tartalomnak álcázott" reklám: lásd olyan képgaléria, ahol minden képgalériában, a lapozások egyikére egy reklám jelenik meg egy kép helyén, vagy pl egy fórumban egy új, (kicsit más kinézetű) hozzászólás. Ezek számával is csínyján!!

A hirdetőt amúgy nem érdekli az oldalad, vagy annak technikai részletei, úh ez elég harcos feladat.

B) Ha az átkattintás utáni eladásokért kapsz jutalékot, akkor ez a pont megegyezik teljesen az A) pontban írtakkal.

C) Ha banner-megjelenés mennyiség után kapsz jutalékot, akkor Te szerencsés ember vagy, és valószínűleg a Facebook-nál dolgozol :))
Kb. erre is az érvényes mint a fentiekre, azonban itt megengedheted magadnak az oldalankénti 2-3-4 hirdetést is, persze ez nagyban függ ezek méretétől.
A popuplayer-t amúgy csak akkor ajánlom, ha a megjelenő információ tényleg majdnem minden látogatót érint. Például, ha van egy fan klub, és a klubtalálkozót hirdetik meg.

Noh, remélem tudtam egy-két hasznos infóval szolgálni ;)