Reklámfelület értéke
Lassan két éve dolgozom egy projekten. Sikerült elérni azt, hogy most már stabilan havi 15.000 egyedi látogatója van, és hónapról hónapra növekszik.
Arra is rájöttem, hogy a Google Adsense-el egyszerűen nem lehet jól keresni ekkora látogatottság mellett. Kiszámoltam, hogy ahhoz, hogy minimálbért megkeressek az Adsense-el, úgy hogy az adókat is befizetem, havonta 500.000 látogatóra lenne szükségem, amit nem valószínű, hogy egyhamar elérek. Ezért úgy döntöttem, inkább megpróbálom én magam értékesíteni a reklámfelületeket.
Mennyi a reális piaci ára egy bannernek egy hónapra egy 15.000 egyedi látogató / hónap látogatottságú weboldalon?
Érdemes-e megpróbálni, illetve mennyire nehéz bannert eladni a mai világban?
Email-ben, telefonon, postai levél útján, vagy kizárólag személyesen érdemes megpróbálni a bannerhelyek értékesítését?
■ Arra is rájöttem, hogy a Google Adsense-el egyszerűen nem lehet jól keresni ekkora látogatottság mellett. Kiszámoltam, hogy ahhoz, hogy minimálbért megkeressek az Adsense-el, úgy hogy az adókat is befizetem, havonta 500.000 látogatóra lenne szükségem, amit nem valószínű, hogy egyhamar elérek. Ezért úgy döntöttem, inkább megpróbálom én magam értékesíteni a reklámfelületeket.
Mennyi a reális piaci ára egy bannernek egy hónapra egy 15.000 egyedi látogató / hónap látogatottságú weboldalon?
Érdemes-e megpróbálni, illetve mennyire nehéz bannert eladni a mai világban?
Email-ben, telefonon, postai levél útján, vagy kizárólag személyesen érdemes megpróbálni a bannerhelyek értékesítését?
Célközönség
Az van
Eszembe jutott még valami:
A példánál maradva, mondjuk csinálok egy adatbázist a tárhelyszolgáltatókról, egy "tárhely-kereső" oldalt. Ezután megkeresek egy tárhelyszolgáltatót, és azt mondom neki, hogy ha jelen szeretne lenni az adatbázisban, akkor fizessen nekem egy éves pár ezer forintos díjat. Ezért cserébe én készítek róla egy részletes és igényes profilt a weboldalamon, és közzéteszem a keresőmben.
Most vonatkoztassunk el a tárhelyektől, csak az analógiát akartam érzékeltetni. Lehetne akár a porszívóboltokról is adatbázist csinálni, vagy bármi másról.
Szerinted ez a fajta üzleti modell, a mai világban mennyire állja meg a helyét?
Van aki hajlandó manapság csak azért fizetni, hogy jelen legyen a cége egy bizonyos speciális témával foglalkozó weboldalon, mint statikus tartalom?
Ha nem, akkor esetleg milyen plusz szolgáltatásokkal lehetne kiegészíteni, hogy kedvet érezzen előfizetni?
Nem fog
Csökkentsd a minimálisra a kockázatát
Természetesen ilyenkor tied a kockázat, de nem véletlenül vállalkozás a neve ennek a tevékenységnek. :)
pp