ugrás a tartalomhoz

önfenntartó honlap

Peete · 2012. Feb. 5. (V), 13.09
Üdv!
bocs, semmi jobb cím nem jutott eszembe...

Vegyünk egy fiktív oldalt, pl. egy balatoni horgászegyesület oldalát, vagy ilyesmit..
Tulajdonságai:
- az egyesület tagjai (~50fő) gyakran látogatják az oldalt
- emellett érkeznek pl. a google-ból látogatók
- létezik egy ingyentárhelyen oldaluk, ami bejáratottnak mondható

a koncepció az lenne, hogy vesznek egy korrekt, ám a kategóriában elérhető szinte legolcsóbb tárhely+domaint /pl egy .hu domaint + basic csomagot a Dotrolltól, vagy bármit, kb. 10.000++ HUF/év értékkategóriában/
Itt, weblaboron a jobb oldali, "Friss blogmarkok"-kal kezdődő hasábbal kb. megegyező elrendezésű és méretű hasáb áll rendelkezésre reklámok elhelyezésére.

A kérdésem az lenne, hogy milyen statisztika kellene ahhoz, illetve milyen megoldások vannak arra, hogy az egyszeri pénzráfordítást követően az oldal kitermelje éves szinten a fenntartáshoz szükséges pénzt?
 
1

Re

Max Logan · 2012. Feb. 5. (V), 14.16
Én azt gondolom, hogy a lehető legjobb megoldás az, ha olyan cégeket, stb. keresel meg a hirdetési lehetőséggel, melyek áruja és/vagy szolgáltatása összeegyeztethető a honlap tematikájával és az oldalt látogató emberek érdeklődésével.

A példából arra lehet következtetni, hogy tematikus oldalról van szó, így tehát elég könnyű helyzetben vagy. Ami statisztikát illeti (mármint nagyobb számok prezentálása), szerintem ennek akkor van igazán jelentősége, ha olyan reklámköltéseket akarsz levadászni, amik éves szinten 6 számjegynél kezdődnek.

Ha van egy valóban bejáratott, aktív látogatóközönséggel rendelkező lapod, ahhoz megkeresed a fentebb ajánlottak alapján a hirdetőket és mondjuk minden hirdetőtől csak évi 10.000 - 20.000 Ft-ot kérsz el, már jól járt mindenki.

A hirdetések megjelenítésére pedig ki lehet dolgozni egy igazságos, akár súlyozott megjelenítési algoritmust, logikát.

Egy cégnek évi 20.000 Ft minimális reklámköltség, ennél a szórólapokra, névjegykártyákra, újságos hirdetésekre, stb. többet költenek...
2

Köszi + igen,...

Peete · 2012. Feb. 5. (V), 15.48
tematikus oldal, bocs a fiktivitásért, csak elég macerás és unalmas lett volna vázolni a konkrét oldalt, de illeszkedik a példára: egy zárt közösségnek készült, de mivel hírértékű dolgokat is közzéteszünk, ezért jönnek a laikus látogatók, egy-két más oldalon szereplünk hivatkozásként, meg-megosztják itt-ott a linkjeinket..

Köszi a biztató híreket! & akkor ezek szerint (a példánál maradva + nagyon alálőve a számaidnak): rádumálok 3db, horgászfelszerelést áruló céget, hogy a kezdőlapon lesz egy hasáb "Partnereink:" néven pl. és ott fixen, minden megjelenéskor szerepelni fog egy 200*1xx banner, ami rájuk mutat, cserébe nettó 400 HUF/hó pénzért, amit akár havonta, akár évente egy összegben fizet.
ez így 3*400*12 = 14400, ami ilyen minimalizált ajánlat esetén is fedezi az oldal költségeit..
Tehát, kb. évi egy, tőlem érkező vásárló már megtéríti a befektetett költségüket..

Szóval, egy ehhez hasonló koncepcióra vevők lennének a cégek, függetlenül a felhasználók aktivitásától??
3

Re

Max Logan · 2012. Feb. 5. (V), 16.18
A te számításodnál maradva, igen, én azt gondolom, hogy ennyit mindenképpen megér egy cégnek ez a fajta konstrukció. Méghozzá azért, mert így garantáltan célzott lesz a reklámja.

Amikor egy 2 hetente megjelenő pár oldalas hirdetési újságban egy-egy kisebb megjelenésért elkérnek mondjuk 5.000 Ft-ot (kisvárosi környék), akkor egy ilyen kb. 15.000 Ft-os tétel egy egész éves hirdetésért, jól célzott közönségnek, mindenképpen megéri.

Hogy adott céget érdekli-e az ajánlat, az meg az ő nyitottságán és marketing iránti fogékonyságán vagy éppen ennek hiányán múlik.