ugrás a tartalomhoz

Közösség építés egy weboldal köré

stan · 2011. Jún. 14. (K), 12.15
A kérdésem nem programozással kapcsolatos, inkább elméleti jellegű. Van egy weboldalam, amin már majdnem egy éve dolgozok. Ez tulajdonképpen egy hírportál szerű honlap, amely kizárólag rendezvényekkel, kulturális eseményekkel foglalkozik. Szándékosan nem mondom el a webcímet, mert nem akarok reklámozni.

Az egyetlen pozitívum, amit a projekttel kapcsolatban elmondhatok, hogy már nagyon sok tartalmat hoztam létre, és a weboldal erőssége az aktualitás, tehát napi szinten frissül sok új hasznos tartalommal, amely a jövő eseményeire vonatkozik. A látogatottság 90%-a a google-ből érkezik, és folyamatosan növekszik, de sajnos elég lassú ütemben. Ugyanakkor fájdalmasan kevés olyan felhasználó érkezik, aki direkt beírja a webcímet, mert érdekli a tartalom.

Ezért eldöntöttem, hogy a meglévő tartalom köré építek egy olyan közösséget, amely hozzáadott értéket hozna létre a meglévő tartalomhoz. Pl. lehessen felhasználóként regisztrálni és így hozzászólni a cikkekhez. Legyen egy fórum menüpont, ahol a cikkektől függetlenül meg lehessen vitatni a rendezvényekkel, kulturális eseményekkel kapcsolatos tapasztalatokat, előrejelzéseket, kívánságokat, véleményeket stb. Meg csinálnék egy facebook oldalt, amelyre fel lehet iratkozni, amelyre heti rendszerességgel küldenék hírt, valamint hírlevelet a regisztrált tagoknak.

(1)
Ti még milyen konkrét közösség építési technikát javasoltok?

(2)
Ezeket a technikákon kívül mi lehet még a baj, ami miatt kevés a konkrét érdeklődésen alapuló látogató?

(3)
Ha ebben a pillanatban kineveznének a fent részletezett weboldal főnökének, akkor ti milyen lépéseket tennétek annak érdekében, hogy a weboldal látogatottsága fellendüljön, azzal a feltétellel, hogy reklámozni nem lehet (pénz hiánya miatt), csak a weboldal működéséhez lehet hozzányúlni, és új dolgokat fejleszteni, kitalálni?
 
1

közösségi oldalak

firith · 2011. Jún. 14. (K), 12.53
szerintem mindenképp jót tenne a látogatottságodnak, ha az egyes bejegyzéseket lehetne like-olni, megosztani facebook-on, twitteren (és talán iwiwen). Egy jó ingyenes reklám lehet, mert az eddigi látogatók fogják tovább hirdetni különböző felületen!
2

Meg kell gondolni

stan · 2011. Jún. 14. (K), 13.11
Ezt már próbáltam, csak az volt vele a bajom, hogy nagyon meglassította az oldalt a Facebook like gombja, mert sokszor ennek a betöltésére kellett várni. Szóval ez többet ártott, mint használt.

Ha valaki tud egy FB API mentes megoldást, pl. hogy linkkel hogyan lehet megoldani a megosztást egy egyszerű gombbal, az írja le legyen szíves!
3

Azt mondják, hogy mindenképp

inf · 2011. Jún. 14. (K), 18.43
Azt mondják, hogy mindenképp a már meglévő közösségi oldalakhoz érdemes csatlakozni, nem pedig sajátot építeni. Pl ha valaki lájkol, akkor az összes ismerőse látja a falán, hogy tetszett neki az oldalad. Én elsősorban facebook-ra építenék, illetve megpróbálnám valahogyan kompenzálni a like gomb miatti lassulást. (Biztosan vannak erre technikák.)

Ha kommentelésre, regisztrációra, ne adj Isten tartalom létrehozására adsz jogokat, akkor azt nagyon gondold át előtte, hogy mindezt milyen formában teszed. Ha elég nagy az oldalad látogatottsága, akkor nem fogod bírni a moderálást, szóval jobb, ha beteszel erre +/- gombokat, stb...

Akár még azt is meg lehet csinálni, hogy a regisztráció és a login facebook vagy google account alapján menjen...
4

Problémák

stan · 2011. Jún. 14. (K), 19.53
A helyzet az, hogy szeretném magamnak tudni az embereket és az emberek által létrehozott tartalmakat.

Pl. facebook komment plugin esetén a beírt kommentek egy api keresztül megjelennek az oldalamon, amit a felhasználók látnak, viszont a keresőrobotok nem. Pedig lehet hogy azok a kommentek nagyon értékesek lennének keresőoptimalizálási szempontból az egyedi tartalom miatt.

A másik, hogyha pl. facebook vagy google accounttal jelentkezik be, akkor nem regisztrál nálam, tehát nem tudok neki hírlevelet küldeni.

A facebook like gomb jó ötlet, mert attól nem leszek kevesebb ha megosztja, de attól igen, ha hagyom, hogy megkerülje nálam a regisztrációt és a tartalmak létrehozását / kommentelést.

Nektek mi a véleményetek erről? Mennyire érdemes "kisajátítani" a felhasználót annak érdekében, hogy nálam maradjanak az értékes információk (email cím, létrehozott tartalmak, kommentek)?
5

A másik, hogyha pl. facebook

inf · 2011. Jún. 14. (K), 20.08
A másik, hogyha pl. facebook vagy google accounttal jelentkezik be, akkor nem regisztrál nálam, tehát nem tudok neki hírlevelet küldeni.


Ez így szerintem nem igaz.
A facebook-nál pl a login automatikus megy, ha be vagy jelentkezve a gmail-es fiókodba...
A bónuszbrigádos oldalra meg fb accal lehet regisztrálni. A reg során meg ugyanúgy megkapja az email címet meg a többi felhasználói adatot a rendszer (sztem). Legalábbis a fb kiteszi, hogy engedélyezem e, hogy levelet küldhessen a rendszer nekem... Jobban nem néztem utána ezeknek, csak felhasználói szintű élményeim vannak...
6

Igaz de mégis problémás

stan · 2011. Jún. 15. (Sze), 12.32
Egy weboldal értékét nem csak a tartalmak és szolgáltatások határozzák meg, ha a tagok is, akik regisztráltak az oldalon. Lehet, hogy valaki FB-on keresztül jelentkezik be nálam, és én megkapom az email címét is, de mivan akkor ha törli magát FB-ről?

Szóval ha valaki törli magát FB-ről, azért mert már unja, akkor nálam már nem tud bejelentkezni, csak ha újra regisztrál az FB-n, egy olyan oldalon, amit lehet hogy valamiért megutált.

Persze akkor fel lehet ajánlani neki azt, hogy nálam regisztráljon, de komolyan ez már fölöslegesen bonyolítja a rendszert szerintem, és később problémákat okozhat.

Mi van ha FB elszáll egy órára, akkor nálam sem lehet bejelentkezni egy órán át. Lehet, hogy paranoiás vagyok, mert tudom, hogy a FB-nak komolyabb rendszere van, mint nekem, de akkor is tőle függök, és ez rossz érzés.
7

Hát ez tényleg paranoia. :D

inf · 2011. Jún. 15. (Sze), 12.59
Hát ez tényleg paranoia. :D Én azt javaslom, hogy mindenképp nézz utána a lehetőségeknek, és gondold át. A fb-os regisztrációnál is meg lehet szerintem oldani, hogy ugyanúgy reggel a felhasználó, aztán generálsz neki egy random jelszót, amit kiküldesz az email címére, vagy bármi hasonlót... Szóval ez nem jelenti szerintem a fb-tól való függést, csak egy plusz kényelmi funkció beiktatását. (Nekem legalábbis tetszik, hogy elég egy kattintás, és nem kell jelszavakat gépelnem. A regisztrációról meg nem is beszélve, nagyon unom ezredszer kitölteni az email címem meg a nevem, meg új jelszót kitalálni...)