Közösség építés egy weboldal köré
A kérdésem nem programozással kapcsolatos, inkább elméleti jellegű. Van egy weboldalam, amin már majdnem egy éve dolgozok. Ez tulajdonképpen egy hírportál szerű honlap, amely kizárólag rendezvényekkel, kulturális eseményekkel foglalkozik. Szándékosan nem mondom el a webcímet, mert nem akarok reklámozni.
Az egyetlen pozitívum, amit a projekttel kapcsolatban elmondhatok, hogy már nagyon sok tartalmat hoztam létre, és a weboldal erőssége az aktualitás, tehát napi szinten frissül sok új hasznos tartalommal, amely a jövő eseményeire vonatkozik. A látogatottság 90%-a a google-ből érkezik, és folyamatosan növekszik, de sajnos elég lassú ütemben. Ugyanakkor fájdalmasan kevés olyan felhasználó érkezik, aki direkt beírja a webcímet, mert érdekli a tartalom.
Ezért eldöntöttem, hogy a meglévő tartalom köré építek egy olyan közösséget, amely hozzáadott értéket hozna létre a meglévő tartalomhoz. Pl. lehessen felhasználóként regisztrálni és így hozzászólni a cikkekhez. Legyen egy fórum menüpont, ahol a cikkektől függetlenül meg lehessen vitatni a rendezvényekkel, kulturális eseményekkel kapcsolatos tapasztalatokat, előrejelzéseket, kívánságokat, véleményeket stb. Meg csinálnék egy facebook oldalt, amelyre fel lehet iratkozni, amelyre heti rendszerességgel küldenék hírt, valamint hírlevelet a regisztrált tagoknak.
(1)
Ti még milyen konkrét közösség építési technikát javasoltok?
(2)
Ezeket a technikákon kívül mi lehet még a baj, ami miatt kevés a konkrét érdeklődésen alapuló látogató?
(3)
Ha ebben a pillanatban kineveznének a fent részletezett weboldal főnökének, akkor ti milyen lépéseket tennétek annak érdekében, hogy a weboldal látogatottsága fellendüljön, azzal a feltétellel, hogy reklámozni nem lehet (pénz hiánya miatt), csak a weboldal működéséhez lehet hozzányúlni, és új dolgokat fejleszteni, kitalálni?
■ Az egyetlen pozitívum, amit a projekttel kapcsolatban elmondhatok, hogy már nagyon sok tartalmat hoztam létre, és a weboldal erőssége az aktualitás, tehát napi szinten frissül sok új hasznos tartalommal, amely a jövő eseményeire vonatkozik. A látogatottság 90%-a a google-ből érkezik, és folyamatosan növekszik, de sajnos elég lassú ütemben. Ugyanakkor fájdalmasan kevés olyan felhasználó érkezik, aki direkt beírja a webcímet, mert érdekli a tartalom.
Ezért eldöntöttem, hogy a meglévő tartalom köré építek egy olyan közösséget, amely hozzáadott értéket hozna létre a meglévő tartalomhoz. Pl. lehessen felhasználóként regisztrálni és így hozzászólni a cikkekhez. Legyen egy fórum menüpont, ahol a cikkektől függetlenül meg lehessen vitatni a rendezvényekkel, kulturális eseményekkel kapcsolatos tapasztalatokat, előrejelzéseket, kívánságokat, véleményeket stb. Meg csinálnék egy facebook oldalt, amelyre fel lehet iratkozni, amelyre heti rendszerességgel küldenék hírt, valamint hírlevelet a regisztrált tagoknak.
(1)
Ti még milyen konkrét közösség építési technikát javasoltok?
(2)
Ezeket a technikákon kívül mi lehet még a baj, ami miatt kevés a konkrét érdeklődésen alapuló látogató?
(3)
Ha ebben a pillanatban kineveznének a fent részletezett weboldal főnökének, akkor ti milyen lépéseket tennétek annak érdekében, hogy a weboldal látogatottsága fellendüljön, azzal a feltétellel, hogy reklámozni nem lehet (pénz hiánya miatt), csak a weboldal működéséhez lehet hozzányúlni, és új dolgokat fejleszteni, kitalálni?
közösségi oldalak
Meg kell gondolni
Ha valaki tud egy FB API mentes megoldást, pl. hogy linkkel hogyan lehet megoldani a megosztást egy egyszerű gombbal, az írja le legyen szíves!
Azt mondják, hogy mindenképp
Ha kommentelésre, regisztrációra, ne adj Isten tartalom létrehozására adsz jogokat, akkor azt nagyon gondold át előtte, hogy mindezt milyen formában teszed. Ha elég nagy az oldalad látogatottsága, akkor nem fogod bírni a moderálást, szóval jobb, ha beteszel erre +/- gombokat, stb...
Akár még azt is meg lehet csinálni, hogy a regisztráció és a login facebook vagy google account alapján menjen...
Problémák
Pl. facebook komment plugin esetén a beírt kommentek egy api keresztül megjelennek az oldalamon, amit a felhasználók látnak, viszont a keresőrobotok nem. Pedig lehet hogy azok a kommentek nagyon értékesek lennének keresőoptimalizálási szempontból az egyedi tartalom miatt.
A másik, hogyha pl. facebook vagy google accounttal jelentkezik be, akkor nem regisztrál nálam, tehát nem tudok neki hírlevelet küldeni.
A facebook like gomb jó ötlet, mert attól nem leszek kevesebb ha megosztja, de attól igen, ha hagyom, hogy megkerülje nálam a regisztrációt és a tartalmak létrehozását / kommentelést.
Nektek mi a véleményetek erről? Mennyire érdemes "kisajátítani" a felhasználót annak érdekében, hogy nálam maradjanak az értékes információk (email cím, létrehozott tartalmak, kommentek)?
A másik, hogyha pl. facebook
Ez így szerintem nem igaz.
A facebook-nál pl a login automatikus megy, ha be vagy jelentkezve a gmail-es fiókodba...
A bónuszbrigádos oldalra meg fb accal lehet regisztrálni. A reg során meg ugyanúgy megkapja az email címet meg a többi felhasználói adatot a rendszer (sztem). Legalábbis a fb kiteszi, hogy engedélyezem e, hogy levelet küldhessen a rendszer nekem... Jobban nem néztem utána ezeknek, csak felhasználói szintű élményeim vannak...
Igaz de mégis problémás
Szóval ha valaki törli magát FB-ről, azért mert már unja, akkor nálam már nem tud bejelentkezni, csak ha újra regisztrál az FB-n, egy olyan oldalon, amit lehet hogy valamiért megutált.
Persze akkor fel lehet ajánlani neki azt, hogy nálam regisztráljon, de komolyan ez már fölöslegesen bonyolítja a rendszert szerintem, és később problémákat okozhat.
Mi van ha FB elszáll egy órára, akkor nálam sem lehet bejelentkezni egy órán át. Lehet, hogy paranoiás vagyok, mert tudom, hogy a FB-nak komolyabb rendszere van, mint nekem, de akkor is tőle függök, és ez rossz érzés.
Hát ez tényleg paranoia. :D