ugrás a tartalomhoz

Ügyfél kérésére ronda design

gabesz666 · 2010. Jún. 11. (P), 12.07
Sziasztok!

Többször is belefutottam már ebbe a dologba, mégpedig: az ügyfél ragaszkodik a honlap-design kialakításakor a saját elképzeléséhez, ami természetesen néha nagyon otromba kinézetű végeredményt szül. Konkrétan most egy olyan kérés érkezett felém, hogy header képbe egy három mondatos (!!) szöveget kéne beraknom arial betűtípussal "nagyon nagy" méretben. Hogyan magyarázzam el neki, hogy ezt így nem csak, hogy nem szokás, de még ronda is? Persze, ha nagyon ragaszkodik hozzá, akkor megcsinálom így, de szeretem, ha az ügyfeleim a tőlem telhető legjobbat kapják, és most ez nem lenne az.
 
1

Hát az ízlést nehéz

inf · 2010. Jún. 11. (P), 12.25
Hát az ízlést nehéz tanítani....
Az a baj ezzel, hogy referenciának sem használható, mert csak rontaná az imagedet. Valahogy csak rá tudod vezetni, hogy ízléstelen, amit akar, ha mást nem, akkor csináld meg neki, aztán mondjad, hogy kérdezze meg az ismerőseit, hogy nekik hogy tetszik. Szerintem hamar le fog kerülni utána a header...
2

Konkrét alternatíva

Nutec · 2010. Jún. 11. (P), 12.52
Próbálj helyette valamilyen konkrét alternatívát kitalálni (ha esetleg eddig nem tetted meg) amire rá tudod bizonyítani, hogy képviseli az ő elképzeléseit is (vagy egyértelműen elmondható, hogy jobban működik mint az övé), azaz kiemelt helyen tünteti fel az üzenetét és mégsem öli meg a designt. Én úgy vettem észre, hogy a legtöbb esetben a jól megindokolt "két legyet egy csapásra" megoldásokat el szokták fogadni. Az "ez nem szokás" dolgok tapasztalataim szerint nem működnek, mert ha érdekelné mi a szokás már rég rád hagyta volna a megvalósítását.

Vagy esetleg próbáld meg rábírni a betűtípus váltásra, még ha ragaszkodik is a fejléchez talán kevésbé lesz fájdalmas a megvalósítás.

De inf3rno tippje is beválhat, ha a megrendelő nem az a típus aki nagy ívben tesz a környezete véleményére, vagy nem csak "bólogatójánosokat" kérdez meg.

Ha meg ilyen akkor legyen boldog a fejlécével, max. most nem bővül egyel a referencialistád.

Sok sikert!

Nu7ec
4

Rosszul fogalmaztam

gabesz666 · 2010. Jún. 11. (P), 13.45
Rosszul fogalmaztam: nem azzal van a baj, hogy nem szokás, hiszen számos olyan oldal van, ami szokatlan, de mégis tök jól néz ki. A nem szokás alatt inkább azt értem, hogy nem esztétikus (valamennyi átfedés van szerintem a két fogalom között, hiszen sokszor azért nem szokás valamit adott módon csinálni, mert nem néz ki jól). Amúgy még nem beszéltem az ügyféllel a dologról, csak felakarok készülni hogyan adom elő ezt a dolgot.
6

értettem

Nutec · 2010. Jún. 11. (P), 16.10
valamennyi átfedés van szerintem a két fogalom között, hiszen sokszor azért nem szokás valamit adott módon csinálni, mert nem néz ki jól


Én is erre az esetre gondoltam :D
3

Kinek készül az oldal

Poetro · 2010. Jún. 11. (P), 13.08
Meg kell kérdezni az ügyfelet, hogy kinek készül az oldal, ki fogja használni, és kinek kell, hogy tetszen. Ha csak saját maga fogja használni, akkor ez rendben van, de ha nem saját maga fogja, hanem ezáltal akar új ügyfeleket szerezni, azokat akarja kiszolgálni, akkor azokat kell kiszolgálni. Érdemes akár valamilyen felmérést készíteni, akár megkérdezni független szakértőket, hogy az adott feladatot melyik design tudja jobban kiszolgálni.
5

Köszönöm

gabesz666 · 2010. Jún. 11. (P), 13.46
Köszönöm az ötleteket, nagyon jók, nekem is hasonló megoldások jutottak az eszembe.