ugrás a tartalomhoz

Valós konverzió mérés, de hogyan?

Vitaleas · 2009. Már. 3. (K), 14.27
Egy érdekes problémába ütköztem és eddig értelmes megoldást nem nagyon találtam.

Adott egy webáruház vagy egy leadeket generáló oldal. Beállítom goalnak a thankyou oldalt. A konverzióban azt fogom látni, hogy hányan jutottak el az adott pontra.

A probléma, hogy vannak olyan vásárlók, akik visszamondják a vásárlást, illetve leadeknél is csak viszonylag kisebb arányban válik valóban ügyféllé az illető.

Ergo van-e ötletetek arra ,hogyan lehet ezt valamilyen úton módon az analyticsban vagy bárhogy máshogy mérni? Jó lenne pl azt is mérni milyen csatornán mennek végig javarészt a "nem jó" vevők/leadek?

Tehát egy adat arról, hogy hány konverzió van a weben és a valóságban nem elég, tudni kell azt is, hogy a webről átcsöppenő lead/vevő útja visszakövethető legyen a weben!

Így kiszűrhetővé válik, hogy melyek a rossz vevőket vonzó látogatóforrások.

Ötlet?
 
1

Szerver oldal

janoszen · 2009. Már. 3. (K), 15.52
Ezt sajnos nem tudod csak JS úton mérni. Amikor bejön az oldalra, kell neki adni valamilyen ID-t, hogy honnan jött és szerver oldalon ezt látni és rögzíteni kell. Már gondolkoztam azon, hogy miért nem jó a JS-es látogatottság mérés, azt hiszem, leginkább ezért.
2

Weben túli élet

Török Gábor · 2009. Már. 3. (K), 16.01
Ha jól értem, itt a weben túli forgalom konverzióját szeretné Péter mérni, tehát visszacsatolással szeretné élni a weben mért konverziók utóéletét illetően. Szerintem ez viszont nem egy webes analitika eszköz feladata, az a honlapra érkezéstől a távozásig kell, hogy mérjen. Hogy egy ügyfél a honlapon mért rendelést követően aztán végül visszalép a vásárlási szándékától, nem igazán a honlap teljesítményéhez kötődik, ott a marketing stratégiát kell felülvizsgálni, aminek eredménye aztán persze a honlap módosításához vezethet, és indulhat újra a kör.