Html hirlevél módszerek!
Sziasztok!
Egy olyan témát szeretnék itt elindítani ahol a html hírlevélszerkesztéssel kapcsolatos módszereket lehetne elsajátítani. Ugyanis elég sok hírlevelet (nem spam) küldünk ki és nem mindig jelenik meg rendesen a különböző olvasókban, levelezőkben.
Kérdésem az lenne, hogy mik azok az alapvető eljárások amelyek alkalmazásával levelezőkliens vagy szoftver függetlenné lehet tenni egy hírlevelet.
Nincs konkrét hiba amire választ várok, inkább csak tapasztalatokat.
pl.: hogyan használjuk a stílusokat(head-ba, body-ba vagy más helyre), háttérként vagy simán illesszünk be képeket stb.
Remélem lesz kedvetek tapasztalatot cserélni és remélem tanulhatok belőle!
Köszönöm!
Üdv, codee47
■ Egy olyan témát szeretnék itt elindítani ahol a html hírlevélszerkesztéssel kapcsolatos módszereket lehetne elsajátítani. Ugyanis elég sok hírlevelet (nem spam) küldünk ki és nem mindig jelenik meg rendesen a különböző olvasókban, levelezőkben.
Kérdésem az lenne, hogy mik azok az alapvető eljárások amelyek alkalmazásával levelezőkliens vagy szoftver függetlenné lehet tenni egy hírlevelet.
Nincs konkrét hiba amire választ várok, inkább csak tapasztalatokat.
pl.: hogyan használjuk a stílusokat(head-ba, body-ba vagy más helyre), háttérként vagy simán illesszünk be képeket stb.
Remélem lesz kedvetek tapasztalatot cserélni és remélem tanulhatok belőle!
Köszönöm!
Üdv, codee47
táblázat + mindent inline
inline
HTML 4 Transitional
Tippek!
1. Relatív URL-ek helyett Abszolút URL-ek használata a képekhez. Ne feledjuk a képeket a saját szerveren célszerű tárolni és abszolút (tehát http://www. kezdetű) URL-lel kell rá hivatkozni.
2. JavaScript, ActiveX, vagy beágyazott videó a levélben. Ezek egyszerűen nem működnek.
3. A külső CSS fájlra való hivatkozás nagy hiba. A CSS kódokban a <BODY> tag alatt kell lenniük a levélben.
4. WYSIWYG editor használata a HTML levél elkészítéséhez. El se hinné mennyi hibás és felesleges kódot bele tudnak rakni a levélbe. A tökéletes levelekhez meg kell tanulni a HTML kódolást.
5. Tesztelés elfelejtése. Mindig tesztelni kell a levelet, mielött kiküldené a listájára. Nem csak a különböző böngészőkön, vagy levelezőklienseken való megjelenést kell tesztelni, hanem a linkeket, a helyesírást, a szöveget, a levélben szereplő árakat, telefonszámokat, címeket mindent ellenőrizni kell.
6. Nagy hiba ha egyetlen hatalmas képet küldünk, benne a szöveggel és a teljes tartalommal. Pontosan ezt csinálják a spammmerek is, hiszen így a spamszűrők nem látják a szöveget és nem tudhatják mi van a levélben. Ezért már egy ideje a legtöbb levelezőprogram alapértelmezetten letiltja a képek megjelenítését. A szöveget mindig betűkkel kell kiírni a HTML kódban, sőt - mint már írtuk ezt - mindig kell a HTML levélhez TEXT alternatíva is, így fog biztosan célbaérni a levél és nem akad fenn a spamszűrőkön.
És egy pár Outlook 2007 álltal okozott probléma. Az Outlook 2007-be a Microsoft Word szövegszerkesztő (!) HTML megjelenítő motorját rakták bele.. és mi lett az eredmény? Egy igen szép, ám kiszámíthatalan módon működő levelezőkliens.
- Animált GIF-képek: Az animált GIF-képek elveszítik animált jellegüket, és statikus képekké válnak.
- Szöveg körüli margók: A szövegdobozokban beállított margók mérete nulla lesz.
- Betűköz és méretezés: Minden különleges karakterköz (Formátum menü Térköz és pozíció parancs) normál értékre tér vissza.
- Egyes betűtípus-effektusok: A Körvonalas, Árnyékolt, Domború vagy Vésett formázású szöveg elveszíti formázását.
- Aláhúzott stílusok: Minden aláhúzott stílus egyszeres aláhúzássá válik.
- Sorköz a bekezdések előtt és után: A vízszintes díszítővonalakhoz megadott minden pontos térköz elveszik. Az oldal e-mailben való küldésekor a vízszintes díszítővonalakhoz megadott alapértelmezett térköz optimalizálva lesz a képernyőn való megjelenítésre.
- Sorstílus a vízszintes díszítővonalakhoz: A vízszintes díszítővonal-stílusok egyszeres vonalakká válnak.
- A szöveg vagy táblázat oldalon való elhelyezésétől függően a szomszédos objektumok enyhén elcsúszhatnak.
Advericum mérés
van tippetek arra hogy adverticummal hogyan lehet mérni a hírlevél megjelenítését?
Kattintást értelemszerűen megoldottam, de a megjelenés is érdekelne..
Üdv
Kép
kép
Ez így nem általánosítható...
pont ez a lényeg
Csatlakoznék az előttem szólókhoz
<filozofálás>
Már elnézést mindenkitől, de kezdik egyre többen felfedezni ezt a képes beágyazós hírlevélmérést és a return-receipt nevezetű email szolgáltatást. Ez olyannyira kezd elfajulni, hogy egyesek még el is várják hogy én visszaküldjem nekik a receiptet.
Nem kellene egy kicsit elgondolkodni hogy mit és mikor olvasok el az az én dolgom? Lassan úgy érzem mások kérdés nélkül betolakodnak a privát szférámba. Egyedül lennék ezzel?
</filozofálás>
A hírlevelezés íratlan szabályai...
Mi is a hírlevél, miért is írunk hírlevelet?
Sok szempont szerint elemezhetjük a hírlevelezést, azonban mindig arra a következtetésre jutunk, hogy hírlevelezni egyértelműen üzleti érdek. Nem állítom, hogy nyílt üzleti érdek, de minden hírlevélnek van rejtett üzleti tartalma, úgy, ahogy minden weboldalnak.
Nem állítom továbbá, hogy az üzleti érdek beteljesülése minden esetben anyagi haszonnal jár, hiszen ahogyan azt már egy másik hozzászólásomban is írtam (http://weblabor.hu/forumok/temak/100907), az üzlet lényege a csere, hogy nyertes-nyertes csere résztvevői legyünk.
De miért is van akkor szükség hírlevélre, ha egyszer a weboldal ugyan azt a rejtett üzleti érdeket propagálja?
Azért, mert a weboldalunkra látogatók 90%-a a látogatás pillanatban nem akar részese lenni annak a bizonyos nyertes-nyertes cserének. Bizalmatlanok, nem ismernek, miért éppen veled kössenek üzletet! Ha elég nagy a probléma tudata, akkor könnyedén rávehetjük, hogy feliratkozzon hírlevelünkre, DE!
Ha feliratkozott, TILOS neki hírlevélben eladni! TILOS!
Két dolgot tehetsz:
1.
Adj neki ingyen olyan információkat, amikből tanulhat, megtanulhatja, hogyan járhat a legjobban ha veled lesz részese a nyertes-nyertes cserének. Ha tanítod, folyamatosan eloszlanak a veled szemben tanúsított bizalmatlansági megnyilvánulások, mint például a ne azonosítgasson engem a képeivel.
2.
Szórakoztasd.
Ha ezt teszed, folyamatosan a fejében leszel, és ha szüksége lesz a cserére, biztos, hogy hozzád fordul.
Véleményem szerint, aki hasonló elvek szerint hírlevelezik, annak egyrészt
- nincs szüksége, hogy megmérje, hányan töltötték be a levelét,
- másrészt az Ő hírleveleit olvasók (többnyire) áhítattal várják a következő levelet...
inline
pl.: <p style="padding: 10px;font-face:Arial;">Szöveg</p>
Több lesz tőle a kód, de így biztos működik. Persze nem minden, mint ahogy azt már többen említették.
Táblázatoknál érdemes az összes TD-nek pixelben megadni a szélességét, főleg ha van üres(spacer) TD, mert akkor biztos nem csúszik szét.
Van egy levelezőprogi, LOTUS NOTES, elég kényes, ha ebben jól jelenik meg, akkor 90%, hogy mindenhol jó lesz, én ebben szoktam tesztelni.
Kódolás: elvileg már megy az UTF-8, de a biztos még mindig az ISO-8859-1 vagy 2
továbbküldöm
hírlevélbe szeretnék egy gombot a fenti funkcióval, vagyis gombnyomásra feljön egy felület, ahova beírhatom a mailcimét annak, akinek továbbítani akarom. erre tudtok valamilyen megoldást?
Link
Szerk: bocsi, drumlinnak akart válasz lenni, csak félrement.
kösz
http://www.php-learn-it.com/php_scripts/tell_a_friend_script.html
emailcim ellenorzes
hirlevelet szeretnek kuldeni es vannak ujabb meg regebbi cimeim is eleg sok, namarmost talaltam neten online email ellenorzot, h valoban mukodik-e meg a cim pl itt http://verify-email.org/ azonban kiprobaltam par shareware progit, ahol tobb cimet is lehet egyszerre lefuttatni, sajnos eddig mindegyik olyan cimeimre ami tuti h elo.. azt mondja h nem elerheto.. foleg a .hu veguekre..
van valakinek tapasztalata/javaslata h melyik progit lenne erdemes hasznalni? vagy van olyan online mail ellenorzo ahol tobbet lehet egyszerre es jo a magyar cimekre is?
elore is koszi!
Kiküldöd...
Programok: nűlunk elkezdték a netszolgáltatók (főleg a T), hogy nem engednek otthonról kapcsolódni a világ semmelyik mailszerveréhez, csak a szolgáltatóéhoz, és az végzi a további elosztást. Emiatt lehet, hogy ilyen jellegű programok nem megfelelően működnek nálad.
koszi szepen
upc-nél állítható
Kiküldöd...
Dos ablakba be kell írni: telnet <küldö-mailszerver-neve> 25
Pl: telnet mail.t-online.hu 25
Ha 220 a válasz akkor jó, quit beirása a kilépés.
T-Online-nál elvileg kikapcsolható a tiltás
A T-Online-os mizéria ha jól emléxem, akkor kb. 2007-ben volt valamikor, hogy csak a saját SMTP-t lehet használni (a SPAM-elésre hivatkozva). De elvileg ki lehet kapcsolni az online ügyfélszolgálton az SMTP szűrést (nem próbáltam, sosem voltam T-Online-os, csak olvastam neten, hogy elvileg működik).
Példák
Ami még nem hangzott el, a Top Gear hírlevél első (látható) sora mindig ez:
If you are having trouble reading this newsletter, <a ...>read it online</a>
kiküldés
javaslatokat tudtok adni levél kiküldésre?
Thunderbird az biztos, de mi van ha az ISP korlát? lehet automatizálni, és ha igen mivel?
Ha van netán magyar/angol tutorial ehhez az szuper lenne.
Üdv