Hogyan lehet eladni egy honlapot, amely HTML CSS alapú?
Nem tudja valaki azt a kereskedelmi fogást, amivel egy jól kidolgozott, ámde nagyon egyszerű, prospektus típusú, közérdeklődésre számot tartó tudnivalókat tartalmazó honlapot el lehet adni? Van ennek valamilyen hazai vására, portálja, fő hirdetési helye?
■
Van, úgy hívják, marketing stratégia.
Igen, tudom, sokan mondhatják, hogy üzleti érdek nélkül készítenek weboldalat. Alapítványok, közösségek, mint például a Weblabor. A Weblabor jó példa, mert látszólag érdektelen üzletileg, de gondolj csak bele!
Mi is az az üzlet? Mikor üzletelünk? Minden üzlet a cserére megy, az a lényeg, hogy cserét kapjunk. Nem feltétlenül pénz a csere, de mindkét félnek, aki részt vesz a cserében, hasznot kell húznia a cseréből. Adok valami, ami neked jó, ezért adsz valamit cserébe nekem, mindkettőnknek megéri, mindketten jól járunk.
Vonatkoztass el a saját elképzelésedtől és mond meg, szerinted van olyan ember ezen a földön, akinek a te weboldalad részét képezheti annak a bizonyos cserének? Mert ha igen, már csak azt kell kitalálnod, hogyan mond el neki, hogyan értesd meg vele az előnyt, ami a jó cseréhez vezet.
Egyébként szerintetd a Weblabor, ami látszólag egy üzleti érdekektől mentes megjelenés, milyen cserét ad az ötletgazdáknak, tulajdonosoknak?
Segítsek?
Szakmai elismerést, hírnevet, a leghatalmasabb dolgot a világon, mert több száz, több ezer ember osztja meg gondolatait és problémáit az Ő nevük árnyékában! Hiszen a cserében az ellenérték nem mindig a pénz!
A te weboldalad mit ad cserébe annak aki megveszi? Mert ha nem ad semmit, akkor miért venné meg? Sőt! Akkor etikus eladni?
s_volenszki
Hmm szakmai oldalhoz hol találok partnereket?
Szeretnék egy informatikához részben kötődő szakmai oldalt szerinted, hol találhatok hozzá partnert? Itt ha beírok nem moderálják az ilyen bejegyzést?
Ne a termékben gondolkozz, hanem a partnered előnyeiben!
1. Nevezd meg pontosan azt a rejtett üzleti előnyt, amire szert tehet az a partner, aki részt vesz a cserében (egyébként ez lesz az oldal terméke).
2. Ha megvan a termék, keress a termékre klasszikusan jellemző célpiacot és add el nekik a terméket, azonban eszedbe ne jusson a weboldalt eladni, mert weboldalat Magyarországon több százezren készítenek. A terméket add el!
Példa:
Ha a célod egy informatikához kötődő közösségi oldal építése, akkor annak klasszikusan egy olyan cég lehet a partnere, aki informatikai tanácsadással, informatikai szolgáltatással foglalkozik és legfőképpen azt is viszonteladói hálózatban működteti, mondjuk országszerte.
Na ha ennek a cégnek egy közösségi oldal épít egy több tízezres címlistát klasszikusan olyan informatikus szakemberekből akik informatikai témában megoldásért kutakodnak, továbbá naponta ezren látogatják meg...az megérhet néhány forintot.
Természetesen ez nem ilyen egyszerű, javaslom tájékozódj a témában, vagy bízz meg szakembert, hogy készítsen neked marketing tervet, és még mielőtt ezt megteszed, találd ki, hogy mi lesz az oldalad terméke, mert a semmit nem lehet eladni!
Azért szerencsés téma a webfejlesztés, mert a termékhez használt eszköz előállítása szín tisztán tudás alapú. Így köthetsz megállapodást partnerrel úgy, hogy fizet neked egy kicsit, hogy már érezd, érdemes dolgozni, vállalja az üzemeltetést, a te feladatod meg a fejlesztés, de vigyázz, ne ess a hatáskör duzzadás klasszikus esetébe! Aztán ha megy a szekér, csepeg a lóvé...