Távmunka csapatban
Ha egy cég csapatot akar építeni, de elsősorban távmunkában alkalmazna embereket, akkor itt mire kell odafigyelni munkáltatói szempontból, hogy a csapat ne hulljon széljel, hanem ugyanolyan teljesítménnyel dolgozzon, mint ha egy irodában ülnének?
Érdemes később fizikailag egy irodába költöztetni a csapatot (pl. amikor a csapat újabb tagokkal bővül), vagy hosszabb távon is fenntartható a távmunkás teamwork, olyan teljesítmény mellett, mintha egy (vagy több) irodában dolgoznának egymás mellett?
(Idővel a csapat tagjai lennének egyaránt programozók, grafikusok, stb.)
■ Érdemes később fizikailag egy irodába költöztetni a csapatot (pl. amikor a csapat újabb tagokkal bővül), vagy hosszabb távon is fenntartható a távmunkás teamwork, olyan teljesítmény mellett, mintha egy (vagy több) irodában dolgoznának egymás mellett?
(Idővel a csapat tagjai lennének egyaránt programozók, grafikusok, stb.)
Lullabot, Acquia
Én az Acquiánál szerzett tapasztalaimról tudok személyesen beszámolni. Mi chatet valamint telefonos és videós konferenciás eszközöket használunk (saját Jabber szerver, Skype és SIP phone-ok, Adobe Connect). Ezzel szükség esetén fel lehet venni a kapcsolatot bárkivel, chat-től hang alapú beszélgetésen át a videókamerás screen sharing-ig, mikor mi kell.
Ami a munkaszervezést illeti, a scrum módszertant alkalmazzuk, ami napi telefonos reportingot is tartalmaz, ahol elmondod, hogy mit csináltál, mit fogsz csinálni, és mi akadályoz esetleg a munkádban. Ez nagyon hasznos annak is, aki távolról dolgozik, hogy lássa, hogy mások mit csináltak és merre haladnak a dolgok. (Látod, hogy más mit csinált, és látod, hogy te adott idő alatt mennyit tudtál csinálni, ez egészséges esetben viszonyítási alapot ad, hogy égő keveset dolgoztál, vagy jól nyomulsz a csapattal). Egyébként scrum-nál is van digitális feladat nyilvántartó rendszer, mi is használunk ilyet. Itt követjük, hogy mennyi órát min dolgoztunk, mik a függőségek, mik a preferenciák. Tudjuk, hogy ki kire vár, ha valamivel nem tud továbbmenni, és azt is látjuk, hogy mik a legfontosabb feladatok, amiket meg kellene oldani per pillanat. Ez persze egy sokkal dinamikusabb rendszer, mint amit mondjuk MS Project ismerettel rendelkezők elképzelnének Gant chatrokkal meg ilyen finomságokkal :)
Végül pedig vannak jóval ritkábban (2-3 hetente) "company update" videókonferenciák, amikor a cég többi részének tevékenységéről értesülünk, így kiderül, hogy általában hogyan halad a cég. Ez végképp jó annak aki távolról dolgozik, mert képben marad arról, hogy mit csinál a cég többi szárnya, tudod, hogyan hasznosították azt, amit feljesztettél, stb.
Milyen project management szoftver(eke)t használtok?
Arról lehet tudni, hogy milyen eszközöket/szoftvereket használtok:
- project management-re (különösen a scrum),
- verziókövetésre,
- automatikus dokumentáció készítésre?
Köszi,
Zoli