ugrás a tartalomhoz

Távmunka csapatban

Max Logan · 2008. Okt. 8. (Sze), 13.27
Ha egy cég csapatot akar építeni, de elsősorban távmunkában alkalmazna embereket, akkor itt mire kell odafigyelni munkáltatói szempontból, hogy a csapat ne hulljon széljel, hanem ugyanolyan teljesítménnyel dolgozzon, mint ha egy irodában ülnének?

Érdemes később fizikailag egy irodába költöztetni a csapatot (pl. amikor a csapat újabb tagokkal bővül), vagy hosszabb távon is fenntartható a távmunkás teamwork, olyan teljesítmény mellett, mintha egy (vagy több) irodában dolgoznának egymás mellett?

(Idővel a csapat tagjai lennének egyaránt programozók, grafikusok, stb.)
 
1

Lullabot, Acquia

Hojtsy Gábor · 2008. Okt. 8. (Sze), 13.44
A Lullabotos fiúk/lányok (lullabot.com) azt nyilatkozták már több helyen, hogy azért is élveznek egy virtuális cégnél dolgozni, mert így nem vesznek össze, és nem kell egymás hülyeségeit elviselni :)

Én az Acquiánál szerzett tapasztalaimról tudok személyesen beszámolni. Mi chatet valamint telefonos és videós konferenciás eszközöket használunk (saját Jabber szerver, Skype és SIP phone-ok, Adobe Connect). Ezzel szükség esetén fel lehet venni a kapcsolatot bárkivel, chat-től hang alapú beszélgetésen át a videókamerás screen sharing-ig, mikor mi kell.

Ami a munkaszervezést illeti, a scrum módszertant alkalmazzuk, ami napi telefonos reportingot is tartalmaz, ahol elmondod, hogy mit csináltál, mit fogsz csinálni, és mi akadályoz esetleg a munkádban. Ez nagyon hasznos annak is, aki távolról dolgozik, hogy lássa, hogy mások mit csináltak és merre haladnak a dolgok. (Látod, hogy más mit csinált, és látod, hogy te adott idő alatt mennyit tudtál csinálni, ez egészséges esetben viszonyítási alapot ad, hogy égő keveset dolgoztál, vagy jól nyomulsz a csapattal). Egyébként scrum-nál is van digitális feladat nyilvántartó rendszer, mi is használunk ilyet. Itt követjük, hogy mennyi órát min dolgoztunk, mik a függőségek, mik a preferenciák. Tudjuk, hogy ki kire vár, ha valamivel nem tud továbbmenni, és azt is látjuk, hogy mik a legfontosabb feladatok, amiket meg kellene oldani per pillanat. Ez persze egy sokkal dinamikusabb rendszer, mint amit mondjuk MS Project ismerettel rendelkezők elképzelnének Gant chatrokkal meg ilyen finomságokkal :)

Végül pedig vannak jóval ritkábban (2-3 hetente) "company update" videókonferenciák, amikor a cég többi részének tevékenységéről értesülünk, így kiderül, hogy általában hogyan halad a cég. Ez végképp jó annak aki távolról dolgozik, mert képben marad arról, hogy mit csinál a cég többi szárnya, tudod, hogyan hasznosították azt, amit feljesztettél, stb.
2

Milyen project management szoftver(eke)t használtok?

Webappz · 2008. Okt. 10. (P), 10.37
Szia Gábor!

Arról lehet tudni, hogy milyen eszközöket/szoftvereket használtok:
- project management-re (különösen a scrum),
- verziókövetésre,
- automatikus dokumentáció készítésre?

Köszi,
Zoli