öröklődés
JavaScript öröklődés – konstruktor hívás elkerülésével
Ezt a bejegyzést a JavaScript öröklődésről szóló folytatásának szánom. Azért döntöttem úgy, hogy bejegyzést írok erről a témáról, mert végre találtam egy olyan megoldást, ami a lehető legkevesebb mellékhatással valósítja meg mindezt.
Egy JavaScript keretrendszer születése – öröklődés
Ebben a részben az osztályok közötti öröklést valósítjuk meg. Mint azt látni fogjuk, ez nem is annyira egyszerű feladat. A javascriptes öröklődésre több megoldás született. Létezik olyan, ahol másoljuk a prototípusok tulajdonságait, és olyan is, ahol a leszármazott osztály prototípusa az ős osztály egy példánya. Vizsgáljuk meg ez utóbbit kicsit közelebbről.
JavaScript öröklődés
Az általánosítás és specializáció az objektumorientált programozás központi eleme, mely során egy ősosztályból származtatott alosztály újabb tulajdonságokat és metódusokat kap. Mindez jól modellezhető JavaScriptben is, de akad itt egy kis probléma, ha az ősosztály konstruktora paramétereket vár…
Gondolatok a JavaScript prototípusosságáról
A JavaScript objektumorientált, de nem a klasszikus OOP értelemben, ugyanis nincsenek osztályok, a JavaScript prototípus alapú. Balogh Tibor írt erről egy alapos, de könnyen emészthető cikket. Én a jelenségnek egy más aspektusát vizsgálnám meg: az osztály alapú objektumorientált programozást ismerők számára nehéz megérteni a JavaScript működését, és erre véleményem szerint a JavaScript is rájátszik egy kicsit. Miért van ez, és hogyan lehetne orvosolni?