Nem tudom, hogy vagytok vele, de a content negotiation ellentmond annak, hogy egy URL alatt egy tartalom legyen elérhető. A keresőgépek sem szokták tolerálni. Ráadásul tipikusan kis hazánkban nem sokan configolják át a böngészőt.
Szerintetek az megoldás, hogy ha találok ilyen headereket, akkor küldök egy temporary redirectet a megfelelő nyelvű URL-re, ha nem adott meg nyelvet?
pl.:
http://domainem.hu/ --> http://domainem.hu/en/
Variáció erre a kérdésre, hogy akkor kellene /hu/ utótag is. Vagy tároljam el sütiben a kedvenc nyelvét?
Tényleg, hol érdemes a nyelvet meghatározni? Az URL elején? Vagy a végén? Esetleg a subdomainben?
Tényleg, hol érdemes a nyelvet meghatározni? Az URL elején? Vagy a végén? Esetleg a subdomainben?
Szerintem url-ben nem kell meghatározni a nyelvet, hanem beszédes nevű url-eket kell adni neki, aminek úgyis csak azon a nyelven van értelme. Például: /cikkek, illetve /articles
Jelöli a formátumot. Ahogy a képeknek, CSS-nek, JS-nek is van kiterjesztése. Miért kéne elvenni a HTML-től? Amúgy ha van .html akkor ha lemented nem kiterjesztés nélkül (pl. wget, Linux Firefox) vagy htm kiterjesztéssel (pl. Opera) fogja menteni hanem html-lel.
Ha egy statikus HTML fájlt is akarsz rakni a generált oldalak közé annak alapesetben html kiterjesztés kell, máris kilógna a sorból vagy lehet trükközni.
Még annyit, hogy szerintem a rövid webcím helyett jobb a beszédesebb, keresőbarát webcím, ha kicsit hosszabb is. De ettől még lehet mellette rövid webcím is, de irányítson át a valós címre.
Ha több formátumban (pdf, mobil verzió, Atom) elérhető egy tartalom akkor a további előnyei is előjönnek.
Nem tudom, én maradok a "könyvtáras" URLeknél, mert csomószor láttam olyat, hogy a userek nem tudják, hogy mi is volt mögötte? .html? vagy .htm? vagy mi? Szóval értitek. Nekem szimpatikusabb az, hogy a felhasználót közvetlenül a "front-end-en" nem terhelem kiterjesztésekkel meg egyéb, fölösleges információkkal.
http://domain.tld/utvonal/utvonal2/ --> alapértelmezett http://domain.tld/utvonal/utvonal2/de/ --> nemet nyelv stb.
Most két koncepció van a fejemben.
Az egyik, hogy az "alapértelmezett" URLnél content negotiation-nel illetve a beállított cookie-kal eldöntöm, hogy melyik nyelvet is szerené látni a user. és eldobok egy temporary redirected.
A másik, hogy az alapértelmezett mondjuk a magyar nyelvet jelöli és a többi nyelv pedig a /nyelv/ url alatt található. Ha viszont be van állíva a usernél olyan süti, hogy ő melyik nyelvet szeretné vagy van content-negotiation, akkor dobok temporary redirectet. Az utóbbiban (c-n) nem vagyok biztos, hogy jó ötlet, mert MaO-n tipikusan sok olyan gép/böngésző van, ami nem magyar.
Ez elég rossz gondolat, mert ha pl a ?lang=hu sémát követed, akkor az nagyon problémás a keresők szempontjából. Ugyanis láttam pl. olyan oldalt, amelyikből csak az angol változat volt leindexelve, mert egy URL alatt különböző nyelvű tartalmak voltak elérhetőek. Szal úgy látta a kereső, hogy "ja, én ezt már leindexeltem", pedig változott a nyelv. Szal elég halott ötlet másképp csinálni.
nem baj, ha nem állítják át a userek a böngészőben, hogy milyen sorrenben szeretnének a nyelvekkel találkozni. amikor felteszel magyar "lokállal" egy windowst, akkor magyar lesz az elsődlegesen kért nyelv IE-ben. egy default magyar Operában szintúgy. esetleg ha valaki jobban tud németül, mint angolul, az alapból nem kapja előbb a németet (már ha van olyan az adott oldalon).
de egy dolog megragadott abból, amit írsz: mit szólnak a keresők? szerintem ha az angol a default ág, akkor nem sokat... szerintetek?
Szerintem, tipikusan MaO az, ahol tipikusan több az "idegen nyelvű" (angol) böngésző, mert van egy-két renitens rendszergazda (pl én) aki utálja a magyar Windózt.
Nem hiszem, hogy támogatják a content-negotiationt és ezért a "default"-ként kiszolgált nyelvet fogják leindexelni. A nyelvváltás meg, hogy ha ?lang= sémával megy, akkor az ismert probléma lép fel, amiért a rövid webcímet bevezettük az oldalainkon.
Vonal alatt annyi lesz, hogy a "legerősebben" leindexelt oldalak a default nyelvűek lesznek és ezért a felhasználó ezeket fogja megkapni nagy valószínűséggel keresési eredménynek. Ami nem baj, csak zavaró. Főleg, hogy lehetne sokkal nagyobb is a pagerank, mert "igazából" 2-3x annyi tartalmunk van.
Plusz ott van még az is, hogy nem lehet mondjuk követlenünl linkelni a magyar/német/angol változatra, ami azért elég zavaró. Illetve lehet, csak nehézkes.
az angol windows nem baj - csak én utálom:) -, de értelmesen nyilván magyar "lokállal" (nemtom, hogy hívják magyarul) teszed fel. onnantól ez a windows és az IE részéről rendben van.
nem, amúgy nem így gondoltam, és azóta meg is nyugodtam SEO szempontból. ugyanis arra gondoltam, hogy csak egy alapcímről irányítson "szét" a böngésződ nyelvbeállítása, és onnan minden nyelv "/en/..." helyen megtalálható, és nyelvek közt váltható, és bookmarkolható, és a keresztlinkeken keresztül leindexelhető és minden. ráadásul meg lehet/illik adni link-alternate-tel a többi nyelvi verziót. szerintem így egész kerek. najó: úgy-ahogy.
tudjuk, mikor használjuk
Részlegesen ne lokalizáljunk, maximumum azokat a linkeket írjuk ki natív nyelven, amelyek az adott tartalom megfelelő nyelvi variánsára mutatnak
Kifejezetten idegesítő tud lenni egy angol blogon egy angol cikk olvasásakor a magyar naptár (archívum, mint a weblaboron)
Content negotiation
Nem tudom, hogy vagytok vele, de a content negotiation ellentmond annak, hogy egy URL alatt egy tartalom legyen elérhető. A keresőgépek sem szokták tolerálni. Ráadásul tipikusan kis hazánkban nem sokan configolják át a böngészőt.
Szerintetek az megoldás, hogy ha találok ilyen headereket, akkor küldök egy temporary redirectet a megfelelő nyelvű URL-re, ha nem adott meg nyelvet?
pl.:
http://domainem.hu/ --> http://domainem.hu/en/
Variáció erre a kérdésre, hogy akkor kellene /hu/ utótag is. Vagy tároljam el sütiben a kedvenc nyelvét?
Tényleg, hol érdemes a nyelvet meghatározni? Az URL elején? Vagy a végén? Esetleg a subdomainben?
Az url-ben ne határozzuk meg a nyelvet
Szerintem url-ben nem kell meghatározni a nyelvet, hanem beszédes nevű url-eket kell adni neki, aminek úgyis csak azon a nyelven van értelme. Például: /cikkek, illetve /articles
+1
ízlések és pofonok
miért?
Formátum
Ha egy statikus HTML fájlt is akarsz rakni a generált oldalak közé annak alapesetben html kiterjesztés kell, máris kilógna a sorból vagy lehet trükközni.
Még annyit, hogy szerintem a rövid webcím helyett jobb a beszédesebb, keresőbarát webcím, ha kicsit hosszabb is. De ettől még lehet mellette rövid webcím is, de irányítson át a valós címre.
Ha több formátumban (pdf, mobil verzió, Atom) elérhető egy tartalom akkor a további előnyei is előjönnek.
Nem tudom
Példa
http://domain.tld/utvonal/utvonal2/de/ --> nemet nyelv
stb.
Most két koncepció van a fejemben.
Az egyik, hogy az "alapértelmezett" URLnél content negotiation-nel illetve a beállított cookie-kal eldöntöm, hogy melyik nyelvet is szerené látni a user. és eldobok egy temporary redirected.
A másik, hogy az alapértelmezett mondjuk a magyar nyelvet jelöli és a többi nyelv pedig a /nyelv/ url alatt található. Ha viszont be van állíva a usernél olyan süti, hogy ő melyik nyelvet szeretné vagy van content-negotiation, akkor dobok temporary redirectet. Az utóbbiban (c-n) nem vagyok biztos, hogy jó ötlet, mert MaO-n tipikusan sok olyan gép/böngésző van, ami nem magyar.
Üdv
J
Elég rossz gondolat...
alapbeállítás
de egy dolog megragadott abból, amit írsz: mit szólnak a keresők? szerintem ha az angol a default ág, akkor nem sokat... szerintetek?
Nem hiszem...
Nem hiszem, hogy támogatják a content-negotiationt és ezért a "default"-ként kiszolgált nyelvet fogják leindexelni. A nyelvváltás meg, hogy ha ?lang= sémával megy, akkor az ismert probléma lép fel, amiért a rövid webcímet bevezettük az oldalainkon.
Vonal alatt annyi lesz, hogy a "legerősebben" leindexelt oldalak a default nyelvűek lesznek és ezért a felhasználó ezeket fogja megkapni nagy valószínűséggel keresési eredménynek. Ami nem baj, csak zavaró. Főleg, hogy lehetne sokkal nagyobb is a pagerank, mert "igazából" 2-3x annyi tartalmunk van.
Plusz ott van még az is, hogy nem lehet mondjuk követlenünl linkelni a magyar/német/angol változatra, ami azért elég zavaró. Illetve lehet, csak nehézkes.
akkor nincs baj
nem, amúgy nem így gondoltam, és azóta meg is nyugodtam SEO szempontból. ugyanis arra gondoltam, hogy csak egy alapcímről irányítson "szét" a böngésződ nyelvbeállítása, és onnan minden nyelv "/en/..." helyen megtalálható, és nyelvek közt váltható, és bookmarkolható, és a keresztlinkeken keresztül leindexelhető és minden. ráadásul meg lehet/illik adni link-alternate-tel a többi nyelvi verziót. szerintem így egész kerek. najó: úgy-ahogy.
ha mégis gond van ezzel, ne hallgassátok el!
Tasi