ugrás a tartalomhoz

Super Marióval már HTML5-ben is játszhatunk

Hidvégi Gábor · 2013. Okt. 15. (K), 13.24
A hardvergyártók szerint is hatalmas lehetőségek vannak a webes platformban
 
1

Az absztrakció ára

Hidvégi Gábor · 2013. Okt. 15. (K), 18.27
A 28 éve megjelent Nintendo teljesítménye:
CPU: 8 bit, 1,66MHz, 2kB RAM
GPU: 5,32 MHz, 2kB RAM

A HTML 5 változat az 1,6 GHz-en futó Athlon processzorom egyik magját 100%-ban lefogja, valamint kb. 80 megabájt memóriát eszik.

Elegem van abból, hogy a Flash reklámoktól meghal a gépem, kifejezetten örülök neki, hogy az újabb Androidokon már nincsen, Apple termékeken pedig nem is volt.
2

Ugyan...

vbence · 2013. Okt. 15. (K), 20.07
Moor törvénye hamar utóléri az absztrakciót. És 50 éven belül itt a technológiai szingularitás. ;)
3

Más

Poetro · 2013. Okt. 15. (K), 20.43
A kettő azért nagyon távol van egymástól technikailag. Az egyik Assembly-ben van megírva egy célhardverre, míg a másik egy általános hardverre van megírva egy nagyon magas absztrakciós rétegben. A Nintendo alkalmazás közvetlen a hardvert célozza a JS alkalmazás pedig eleve nagyobb felbontást támogat, valamint szinte akár milyen hardveren fut, amin fut egy megfelelő képességű böngésző, egy megfelelő operációs rendszerrel karöltve. Ugyanúgy valószínűleg egy első generációs Xbox-on jobban futnának a játékok, mint az 1.6 Ghz-es procidon, pedig az Xbox-ban csak egy 733Mhz-es Pentium van.
5

Az összehasonlítás nyilván

Hidvégi Gábor · 2013. Okt. 15. (K), 21.13
Az összehasonlítás nyilván nem teljesen állja meg a helyét, de azért az árat kissé nagynak tartom ezért az általánosságért, nagyjából négy nagyságrendnyi különbségekről beszélünk, és mégiscsak egy nagyon primitív játékot kapunk ennyiért.
7

Nagyon primitív?

Gixx · 2013. Okt. 16. (Sze), 06.40
Mégis sokkal jobban leköti az embert egy ilyen primitív (platform) játék, mint az egyszer-játszós, agyon-szkriptelt FPS-ek 99%-a (beleértem a CoD-ot is).

A mai napig is, ha már nagyon unom magam és minden játékból elegem van, egyetlenegyet azért bármikor elő tudok venni: Transport Tycoon :)
8

Programozásügyileg értettem a

Hidvégi Gábor · 2013. Okt. 16. (Sze), 07.32
Programozásügyileg értettem a primitívséget. Mostanában én is OpenTTD-vel múlattam az időt, előtte pedig a Deluxe-szal, de a Colonization is lassan húsz éves.
13

Érdekes, nekem csak 23-29%-ra

virág · 2013. Okt. 21. (H), 05.31
Érdekes, nekem csak 23-29%-ra használja az egyik processzor magot - egy két éves középkategóriás laptopon. De biztosan csak szerencsém volt.
9

Megnéztem Chrome alatt is, a

Hidvégi Gábor · 2013. Okt. 16. (Sze), 09.20
Megnéztem Chrome alatt is, a fenti hardveren egy processzormagon 50 és 70% közötti terheléssel fut (a 100%-os terhelést Firefox alatt mértem a program nem Chrome-ra optimalizált verziójával, ráadásul akadozott, a Chrome-os nem).
Vesd össze:
Az egyik Assembly-ben van megírva egy célhardverre

szinte akár milyen hardveren fut, amin fut egy megfelelő képességű böngésző
Azért jórészt itt is kemény optimalizáció van, hogy ekkora különbségek vannak a különböző böngészők között.
10

Mire a böngésződ futtatja,

Pepita · 2013. Okt. 16. (Sze), 10.41
Addigra kb. az 5. réteg a procimag felett...
Ezért jó az assembly.
Nekem lefagyott a FF tőle, nem volt elég a hardver... :( Pedig játszottam volna.

Az ilyen játékokat bizony újra meg kéne rajzolgatni és végigprogramozni js-ben. Akkor talán. (Mindenképp jobb eredmény érhető el, de nagyon sok munkával.)
11

Az Assembly gyors, de abban

Hidvégi Gábor · 2013. Okt. 16. (Sze), 11.12
Az Assembly gyors, de abban nem fejleszt senki, nem véletlenül. A kérdés az, hogy megéri-e és mennyit kell várni a hardverek fejlődésére, hogy platformfüggetlenül lehessen dolgozni, azaz egyszer megírom, és az mindenhol jól működik. 28 év alatt annyit fejlődött a technológia, hogy egy Super Mario-szintű játék egy bizonyos böngészőn jól megy, a többin meg nem (ugyanazon a hardveren). Várjunk, vagy pedig maradjunk a kaptafánál, és használjuk a HTML-t arra, amire kitalálták: statikus dokumentumok megjelenítésére?
12

Na-na!

Pepita · 2013. Okt. 16. (Sze), 22.31
Az Assembly gyors, de abban nem fejleszt senki, nem véletlenül.
Velem azért néha-néha még előfordul - nem véletlenül. Persze én senki vagyok. :)

A platformfüggetlenségben én valahogy sosem tudtam hinni.
Igen, jelenleg maradt a HTML-CSS-JS. Nem véletlen írtam, hogy kb. JS-ben kellene újraírni. Ezek az ingyom-bingyom emulátorok megtöbbszörözik a hardverigényt, és ugyanúgy platformhoz kötöttek.
Mindig ahány réteggel több (mennél messzebb megyünk a procitól), annál hardverigényesebb. Lehet gyártani az erőműveket, meg havonta új gépet venni.
Vagy elkezdünk programozni, nem plugineket dugdosni egymásba.
4

http://fir.sh/projects/jsnes/

MadBence · 2013. Okt. 15. (K), 20.52
http://fir.sh/projects/jsnes/

NES emulátor, gyakorlatilag bármilyen ROMot be lehet adni neki. Teljes szoftveres emuláció nyilván drága (hiszen egy teljesen más architektúrájú processzort kell emulálni, amit csak szoftveresen lehet), ezért izzasztja meg a mai gépeket is.
6

Amikor megjelent a blogmark,

bamegakapa · 2013. Okt. 15. (K), 21.51
Amikor megjelent a blogmark, már sejtettem, hogy ez is valami demagóg butaság előszele.