Jelenleg a mobil alkalmazásokkal és weboldalakkal pont ugyanúgy vagyunk, mint ahogy tíz-tizenöt éve a weboldalak még sokszor a megszokott nyomtatott brosúrákat próbálták másolni, ami persze nem működött. Új felület, új módszerekkel történik az interakció, máshol és máshogyan használjuk ezeket az eszközöket, nem húzhatjuk rá a meglévő webes sablonokat.
Ennek a koncepciónak az egyik legnagyobb bukása szerintem az origó pár hónappal ezelőtti redizájnja, amely nyilvánvalóan azt tartotta szem előtt, hogy számítógépen, táblapc-n és mobiltelefonon is egy tartalom és dizájn legyen. Ennek a következménye, hogy PC-n most tízszer annyit kell görgetni, hogy ugyanazt el tudjam olvasni, mint korábban, ráadásul a huszonnégyes, óriási betűktől olyan érzésem van, mintha elmebajosnak, de legalábbis látássérültnek néznének a tervezői.
Egy mobilra más tartalom és más forma, más elemek kellenek, nem lehet megspórolni a velük való munkát és gondolkodást.
origó pár hónappal ezelőtti redizájnja, amely nyilvánvalóan azt tartotta szem előtt, hogy számítógépen, táblapc-n és mobiltelefonon is egy tartalom és dizájn legyen.
Így viszont szó sincs ugye náluk mobilapp-ról, amiről a cikk szól.
De mobil design szempontjából is nagy dőreség a fix 24-es betűméret, mikor van internetezni képes telefon 200 x 200 px-es kijelzővel is. Gondold el, ott mennyit kell görgetni, még vízszintesen is, mert nem fért ki egy szó egy sorba... :)
Szóval ez megint amolyan "egyetlen mobilra, egyetlen minőségű látással rendelkező ember" számára készülhetett, ami szerintük "mindenhova jó".
Kíváncsi lennék, ezért mennyit fizettek, később megnézem, érdekesnek hallatszik... :)
a mutatóeszköz és a billentyűzet különbözőségét (kb nincs mobilon).
És persze a reszponzív design.
A súgóval nem egészen értek egyet, intuícióra építeni nekem furcsán hangzik, hiszen minden egyes ember másképp intuitív. Szerintem lehetetlen erre úgy építeni, hogy senki ne maradjon ki semmiből. A 70 éves nagyinak is megveheti a fia az okostelefont, mint az unokának is. Hát nem hinném, hogy nagyi és unoka ugyanabból a látványból egy dologra gondolna.
Mobil
Ennek a koncepciónak az egyik legnagyobb bukása szerintem az origó pár hónappal ezelőtti redizájnja, amely nyilvánvalóan azt tartotta szem előtt, hogy számítógépen, táblapc-n és mobiltelefonon is egy tartalom és dizájn legyen. Ennek a következménye, hogy PC-n most tízszer annyit kell görgetni, hogy ugyanazt el tudjam olvasni, mint korábban, ráadásul a huszonnégyes, óriási betűktől olyan érzésem van, mintha elmebajosnak, de legalábbis látássérültnek néznének a tervezői.
Egy mobilra más tartalom és más forma, más elemek kellenek, nem lehet megspórolni a velük való munkát és gondolkodást.
Origo
De mobil design szempontjából is nagy dőreség a fix 24-es betűméret, mikor van internetezni képes telefon 200 x 200 px-es kijelzővel is. Gondold el, ott mennyit kell görgetni, még vízszintesen is, mert nem fért ki egy szó egy sorba... :)
Szóval ez megint amolyan "egyetlen mobilra, egyetlen minőségű látással rendelkező ember" számára készülhetett, ami szerintük "mindenhova jó".
Kíváncsi lennék, ezért mennyit fizettek, később megnézem, érdekesnek hallatszik... :)
Kiemelném
És persze a reszponzív design.
A súgóval nem egészen értek egyet, intuícióra építeni nekem furcsán hangzik, hiszen minden egyes ember másképp intuitív. Szerintem lehetetlen erre úgy építeni, hogy senki ne maradjon ki semmiből. A 70 éves nagyinak is megveheti a fia az okostelefont, mint az unokának is. Hát nem hinném, hogy nagyi és unoka ugyanabból a látványból egy dologra gondolna.