ugrás a tartalomhoz

GorillaScript

MadBence · 2013. Júl. 8. (H), 16.16
Egy újabb javascriptre forduló nyelv, rengeteg beépített lehetőséggel
 
1

Ki használ ilyen

Hidvégi Gábor · 2013. Júl. 8. (H), 21.44
Ki használ ilyen coffeescript-jellegű dolgokat, és mi a tapasztalata vele?
2

Én egy ideig próbálkoztam

janez · 2013. Júl. 8. (H), 23.16
Én egy ideig próbálkoztam velük.

Saját szerény véleményem:
Nem igazán szeretem őket, mert néha teljesen eltérnek a javascript szintaktikától.
Pl.: CoffeScript. Illetve kezdetben egy rémálom volt debug-olni őket.
Arról nem beszélve, hogy további folyamatokat kell beiktatni, mert az élesítés előtt még vissza kell fordítani javascript-re. Illetve ha közösségi dolgokról van szó, akkor nem is mindenki tudja olvasni.

Már előre eltudom képzelni, hogy elkezd terjedni 4-5 felé ilyen elfedő nyelv és egy kisebb arzenállal kell készülni, ha módosítani akar valamit az ember fia. Nem szeretnék ilyen jövőt.
3

Nem igazán szeretem őket,

Joó Ádám · 2013. Júl. 8. (H), 23.25
Nem igazán szeretem őket, mert néha teljesen eltérnek a javascript szintaktikától.


Őőő… Én meg nem szeretem a Pythont, mert nem Ruby o.O

Illetve kezdetben egy rémálom volt debug-olni őket.


Gondolom kezdetben a GCC-t is az lehetett.

Arról nem beszélve, hogy további folyamatokat kell beiktatni, mert az élesítés előtt még vissza kell fordítani javascript-re


A fordított nyelvek már csak ilyenek.

Illetve ha közösségi dolgokról van szó, akkor nem is mindenki tudja olvasni.


Igazán írhatnád a weblapjaid C-ben, azt sokkal többen tudják olvasni.

Már előre eltudom képzelni, hogy elkezd terjedni 4-5 felé ilyen elfedő nyelv és egy kisebb arzenállal kell készülni, ha módosítani akar valamit az ember fia. Nem szeretnék ilyen jövőt.


Gondolom azt sem tudod elképzelni, hogy a szerveroldalon PHP-n kívül bármi más futhat.
6

Az idézet első sorából ezt

janez · 2013. Júl. 9. (K), 17.44
Az idézet első sorából ezt kihagytad "Saját szerény véleményem:", de
Őőő… Én meg nem szeretem a Pythont, mert nem Ruby o.O"

Igen és ki akar különböző elfedő nyelvekkel a Pythonból Ruby-t csinálni vagy esetleg fordítva?

Van a javascript-nek egy szintaktikája és attól egy teljesen eltérőt akarunk ráhúzni, nehogy még csak hasonlítson is rá.

A fordított nyelvek már csak ilyenek.

Nem hiszed el zavar de ez a legkevésbé. Ha a böngészőnek már úgy is el kell készíteni a *.min.js állományokat, de NodeJS-nél irritál.

Igazán írhatnád a weblapjaid C-ben, azt sokkal többen tudják olvasni.


Ezzel arra kívántam célozni, hogy JS-ben fejlesztek, de projektben használt moduljaim, x. eltérő elfedő nyelven van megírva. Így ha használni akarom őket, illetve hibát vélek felfedezni és a javításukhoz ismernem kell minden elfedő nyelv szintaktikáját.

A hasonlatoddal élve, igazad van C-ben ha programozó gondolom akkor zavar a sok Ruby, meg PHP kód a C-s lib-ek kódja között? Mert itt a JS-nél már lassan ez a helyzet. Az előbbinél meg nem nagyon áll fenn.

Gondolom azt sem tudod elképzelni, hogy a szerveroldalon PHP-n kívül bármi más futhat.

Erre csak annyit tudok írni, hogy: puff.
Szerver oldalon, saját szerveremen nálam pont csak az NEM fut. :D
7

Van a javascript-nek egy

Poetro · 2013. Júl. 9. (K), 18.33
Van a javascript-nek egy szintaktikája és attól egy teljesen eltérőt akarunk ráhúzni, nehogy még csak hasonlítson is rá.

Azért más a szintaktikája, mert másik nyelv. Tekintsünk el attól, hogy éppen JavaScript-re fordul. A C meg az Pascal pedig gépikódra fordul, és a szintaktikájuk elég messze van egymástól.
A hasonlatoddal élve, igazad van C-ben ha programozó gondolom akkor zavar a sok Ruby, meg PHP kód a C-s lib-ek kódja között? Mert itt a JS-nél már lassan ez a helyzet. Az előbbinél meg nem nagyon áll fenn.

Engem például a Node.js forráskódját böngészve zavar a sok Python / C++ / C és Assembly kód.
8

Van a javascript-nek egy

Joó Ádám · 2013. Júl. 9. (K), 18.43
Van a javascript-nek egy szintaktikája és attól egy teljesen eltérőt akarunk ráhúzni, nehogy még csak hasonlítson is rá.


Pontosan. Azok, akik ilyen nyelvet használnak a JavaScript fölött, azok nem szeretik a JavaScript szintaktikáját. Különben JavaScriptet használnának.

Nem hiszed el zavar de ez a legkevésbé. Ha a böngészőnek már úgy is el kell készíteni a *.min.js állományokat, de NodeJS-nél irritál.


Akkor ne használj fordított nyelvet. Mindenesetre ez olyan érv egy nyelv ellen, mint azt mondani, hogy te azért nem szereted az SVG-t, mert vektoros.

Ezzel arra kívántam célozni, hogy JS-ben fejlesztek, de projektben használt moduljaim, x. eltérő elfedő nyelven van megírva. Így ha használni akarom őket, illetve hibát vélek felfedezni és a javításukhoz ismernem kell minden elfedő nyelv szintaktikáját.


Nem, nem kell ismerned a szintaktikájukat, mert neked elég a lefordított JavaScript kódot használnod. Én arra kívántam célozni, hogy az operációs rendszereden is rengeteg különböző nyelven írt könyvtár futhat, ez mégsem okoz gondot, mert mind ugyanarra a natív kódra fordul. Ráadásul a lefordított JavaScriptet sokkal könnyebb olvasni, mint az assembly-t.

(Figyelj oda légyszíves a helyesírásodra, mert néhol olvashatatlan vagy.)
12

Nem, nem kell ismerned a

janez · 2013. Júl. 9. (K), 20.14
Nem, nem kell ismerned a szintaktikájukat, mert neked elég a lefordított JavaScript kódot használnod. Én arra kívántam célozni, hogy az operációs rendszereden is rengeteg különböző nyelven írt könyvtár futhat, ez mégsem okoz gondot, mert mind ugyanarra a natív kódra fordul. Ráadásul a lefordított JavaScriptet sokkal könnyebb olvasni, mint az assembly-t.


Másképp vázolom fel a problémám és ezzel az előttem levő válaszára is válaszolnék.
A fő problémám abból ered NodeJS esetében, hogy külső modulokat használok.
Ezen modulok minősége nagyon eltérőek tudnak lenni és sokszor javításokat kell végezni rajtuk.

Adott több lehetőség:
Jelzem a készítőjének a problémát és várom, hogy elkészüljön a javítás. Én addig ülök és malmozok.

Lefejlesztem saját magam.

Illetve kezembe veszem a problémát és megpróbálom megoldani.
Irány a GitHub és ekkor jön a meglepetés. A kód nem natív JavaScript-ben íródott.
Itt amivel érveltek, hogy akkor használjam a sima JavaScript kódot, de ez itt csak tüneti kezelés, ahhoz hogy a problémát megoldjam az eredeti elfedő nyelven kell megoldani, mert csak úgy kerül vissza a javítás.

Hozzáteszem ismerem és tudom használni a TypeScript-et és a CoffeScript-et is.
Az első hozzászólásomban arra céloztam, hogy mi lesz ha ezek mellé még jön négy-öt ilyen. A nyelvi töredezettségnek köszönhetően, ez a megoldási út igen csak nehezen lesz járható.

Hozok ellenpéldát.
PHP-ben felrakok egy keretrendszert és az nagyrészt megoldja az alapvető dolgokat.
Adatbázis, session, kimenet kezelés, megjelenítés, stb...
Ezek meg vannak oldva.
Addig NodeJS-ben ezek mind külön-külön modulok és néha eltérő "nyelveken" is készülnek.
Nem maga az elfedő nyelv ellen akarok kampányolni. Mindennek megvan a maga helye. Gondom az ebből származó töredezettség.
14

Szerintem egy kellően képzett

Joó Ádám · 2013. Júl. 9. (K), 21.13
Szerintem egy kellően képzett fejlesztőnek nem okoz gondot, hogy egy eltérő szintaktikájú nyelven írt kódba belenyúljon. A paradigmák pedig itt eléggé megegyeznek. Szóval én nem érzem úgy, hogy ez nagyobb problémát jelentene, mint a sokféle keretrendszer vagy könyvtár.
15

Nem azon van a hangsúly, hogy

Hidvégi Gábor · 2013. Júl. 9. (K), 21.53
Nem azon van a hangsúly, hogy janez mire képes és mire nem.
16

Én nem is beszélek janezről.

Joó Ádám · 2013. Júl. 9. (K), 22.40
Én nem is beszélek janezről. Annyit mondok, hogy szerintem nem állja meg a helyét az az érv, hogy sokféle nyelv megjelenése megnehezíti a munkát, mert így a fejlesztő nem tud belenyúlni a kódba.
18

Nem mondom, hogy "nekem van

janez · 2013. Júl. 9. (K), 22.55
Nem mondom, hogy "nekem van igazam". Idővel kiderül, mi a helyzet.

Az elfedő nyelvek megoldást nyújtanak bizonyos problémákra. Ezzel szerintem jött vele egy másik. Amíg 1-2 ilyen van addig nincs vele bajom, de most ezen a blogmarkon itt egy harmadik és mennyi jön még? Szerintem a továbbiakban ha megjelenik egy "mennyiség", csak lassítja a fejlesztést. De ne legyen igazam.
45

Szerintem pedig de,

deejayy · 2013. Júl. 12. (P), 19.54
Szerintem pedig de, megnehezíti, mert a jól ismert nyelvekhez képest egy újba belenyúlni nullánál több erőfeszítést igényel. Akármennyire is, de megnehezíti.
48

Pont annyira, mint egy

Joó Ádám · 2013. Júl. 12. (P), 20.56
Pont annyira, mint egy ismeretlen könyvtárral írt kódba belenyúlni.
49

Egy komfortos nyelvben megírt

deejayy · 2013. Júl. 12. (P), 21.04
Egy komfortos nyelvben megírt könyvtárral azért előrébb vagyok, mert esetleg felismerek design patterneket, shortcutokat, trükköket, etc.

Ha egy "más" nyelven írt könyvtárt olvasok/debugolok, akkor még annak a szintaktikáját is fel kell fognom előbb.
54

+1

Pepita · 2013. Júl. 14. (V), 00.32
Ez szerintem is így van.
30

De kérem

vbence · 2013. Júl. 11. (Cs), 08.29
Pontosan. Azok, akik ilyen nyelvet használnak a JavaScript fölött, azok nem szeretik a JavaScript szintaktikáját. Különben JavaScriptet használnának.

Azért ne sarkítsunk ennyire.

A JS (mint a Java vagy PHP) a C szintaxisra épül. Ha ezzel gondjai vannak az embernek nem túl jók a kilátásai a szakmában.

Amit inkább lehet "nem szeretni" a JSben az a típusosság és klasszikus öröklődés hiánya. Általában ezeket pótolják bele a hasonló, JS-re fordítható nyelvek.

A probléma akkor van, ha a készítők (akik mondjuk a diplomamunkájuknak szánták a projektet) beleszövik világmegváltó álmaikat. Ilyenkor kezdünk eltérni a C szintaxistól, és a gépelés minimalizálását helyezni előtérbe.
35

Egyrészt, van világ a

Joó Ádám · 2013. Júl. 11. (Cs), 14.47
Egyrészt, van világ a C-szintakszison túl is, másrészt pedig szerintem te sem gondolod komolyan, hogy releváns, hogy egy nyelv kapcsoszárójelet vagy mást használ.
36

Túl a szintaxison

vbence · 2013. Júl. 11. (Cs), 22.20
Persze, van Brainfuck is, de általában nem az első eszköz, amihez nyúlok.
37

Szóval a Python vagy a Ruby

Joó Ádám · 2013. Júl. 11. (Cs), 23.22
Szóval a Python vagy a Ruby egy szinten van a Brainfuckkal?
39

Hol látod az érvelési hibát?

Joó Ádám · 2013. Júl. 12. (P), 13.23
Hol látod az érvelési hibát?
40

Bal felső

vbence · 2013. Júl. 12. (P), 14.51
Bal felső sarok...
"Szándékosan féreérteni a másik mondatait, hogy könnyebben támadható legyen."
41

Haha

Hidvégi Gábor · 2013. Júl. 12. (P), 15.13
Látom, van humorérzéked : )
42

Sóhaj

Joó Ádám · 2013. Júl. 12. (P), 15.28
Janez:

Van a javascript-nek egy szintaktikája és attól egy teljesen eltérőt akarunk ráhúzni, nehogy még csak hasonlítson is rá.


Én:

Azok, akik ilyen nyelvet használnak a JavaScript fölött, azok nem szeretik a JavaScript szintaktikáját. Különben JavaScriptet használnának.


Te:

A JS (mint a Java vagy PHP) a C szintaxisra épül. Ha ezzel gondjai vannak az embernek nem túl jók a kilátásai a szakmában.


Én:

Van világ a C-szintakszison túl is.


Te:

Persze, van Brainfuck is.


Bocs, de ez magyarul annyit jelent, hogy azok a nyelvek, amik nem a C szintakszisát használják, azok annyira használhatóak, mint a Brainfuck.

De ha már érvelési hibát kiáltasz, akkor legalább mutass rá, ne csak kijelentsd, hogy a másik félrebeszél.
43

Nos...

vbence · 2013. Júl. 12. (P), 16.58
Ki is lehet emelni egy mondatot a hozzászólásból, és addig egyszerüsíteni amíg nem lesz megfelelő a koncepciódhoz.

Ha tényleg ezek jöttek le, mint a hozzászólások mondanivalói, akkor valamelyikünk részéről kommunikációs probléma van.

A "nem túl jók a kilátásai" hozzászólásban azt probáltam felvetni, hogy a legtöbb nyelv, ami eltér a C szntaxistól fölösleges komplexitást visz be a nyelvbe és általában rossz motivációk miatt (egy-egy feladatot könnyebben - kevesebb gépelkéssel - lehessen megvalósítani).

Erre a gondolatra érdemben nem válaszoltál (vagy azért mert nem volt érthető vagy azért mert így volt egyszerübb érvelni). - Az, hogy "van világ" azt csak úgy tudom értelmezni, hogy sokan használnak más (nem C alapú) nyelveket, ami annyit mond, mint az "egymillió légy".

A Brainfuck és egyéb nyelvek annyiban egyenlőek, hogy egyik sem C (alapú). Arról, hogy melyik miben jobb vagy rosszabb úgy látom, nem igazán szeretnél társalogni.
44

Olvasni

Poetro · 2013. Júl. 12. (P), 17.05
Én is kb. azt vettem le, amit Ádám írt.

Egyébként az olyan nyelveket, mint a Python, Ruby, nem csak írni könnyebb, hanem olvasni is. Mivel közelebb áll a felépítése az angol nyelvhez, mint a például a Java vagy C. Ráadásul nem csak többet kell írni, hanem sokszor feleslegesen többet.
46

Konkrétumok

vbence · 2013. Júl. 12. (P), 20.11
Ha jól értem arról vitázunk, hogy a C szintaxishoz képest (ideértve az ezt átvevő nyelveket) nyújtanak-e többletet más nyelvek. Ez igen nehéz konkrétumok nélkül.

Jól olvasható például (legalábbis vezérlőszerkezetek tekintetében) a basic, napjainkban viszont gyakorlatilag kihalt. Ettől jobb vagy rosszabb egy "kapcsoszárójeles" nyelvnél? Nem tudnám megmondani.

Ahol elválik a búza az ocsútól (szvsz) az egy nagyobb komplexitásnál jelentkezik. (Hello world alkalmazást nem nagy szám egyik nyelvben sem írni). Jó statisztika lenne megvizsgálni mondjuk (hasraütés) az ötvenezer sornál nagyobb projekteket, milyen arányban képviseltetik magukat különböző nyelvek szemben mondjuk az 5-10 ezres régióval szemben.

Meg persze lehet mikroszinten is egyes szintaktikai elemekről beszélgetni, de általában mindneki azt használja amit szeret, és az áll kézre neki amit használ.
47

Mivel a programnyelvek

MadBence · 2013. Júl. 12. (P), 20.46
Mivel a programnyelvek többségének kifejezőereje megegyezik (Turing-teljes, tehát igen, Brainfuckban is le lehet programozni azt, amit C-ben), ezért a kérdés csak az, hogy esztétikailag mennyiben nyújtanak többet egyes nyelvek másokhoz képest. Ez szubjektív, szóval tök jól lehet róla vitázni :D.

Van akinek ez tetszik
map :: (a -> b) -> [a] -> [b]
Van akinek ez
template<class In, class Out, class Fun>
Out transform(In first, In last, Out result, Fun op);
51

Ha jól értem arról vitázunk,

Joó Ádám · 2013. Júl. 13. (Szo), 18.06
Ha jól értem arról vitázunk, hogy a C szintaxishoz képest (ideértve az ezt átvevő nyelveket) nyújtanak-e többletet más nyelvek.


A kérdés legalább ilyen jogos megfordítva, figyelembe véve, hogy a C szintakszis viszonylag új.

Jó statisztika lenne megvizsgálni mondjuk (hasraütés) az ötvenezer sornál nagyobb projekteket, milyen arányban képviseltetik magukat különböző nyelvek szemben mondjuk az 5-10 ezres régióval szemben.


Vigyázz, ezzel te is a legyek számát kezded vizsgálni!
52

Legyek

vbence · 2013. Júl. 13. (Szo), 20.17
Ezért az összehasonlítás... vagyis a statisztika megmutatná, mely nyelvek szenvednek egy nagyobb projekt esetén. Ezért az 5-10k sor kategória vs. 50k+ sor kategória - a legyek ott vannak mindkettőben a kérdés csak az hogy milyen irányba repülnek.

Önmagában egyik torta se mond sokat nekünk, de a kettő öszehasonlítása gyülölcsöző lehet.
53

Félek, hogy egy ilyen

Joó Ádám · 2013. Júl. 13. (Szo), 20.30
Félek, hogy egy ilyen összehasonlítás félrevezető lehet: kevésbé népszerű nyelvek kevesebb fejlesztőt adnak, így ezeken a nyelveken valószínűtlenebb egy nagy projekt, függetlenül a nyelv kvalitásaitól.
50

Ha tényleg ezek jöttek le,

Joó Ádám · 2013. Júl. 13. (Szo), 18.02
Ha tényleg ezek jöttek le, mint a hozzászólások mondanivalói, akkor valamelyikünk részéről kommunikációs probléma van.


Szerintem is elbeszéltünk egymás mellett.

A "nem túl jók a kilátásai" hozzászólásban azt probáltam felvetni, hogy a legtöbb nyelv, ami eltér a C szntaxistól fölösleges komplexitást visz be a nyelvbe és általában rossz motivációk miatt (egy-egy feladatot könnyebben - kevesebb gépelkéssel - lehessen megvalósítani).


Ha hozol példát, akkor tudok rá reflektálni, mert szerintem más szinten gondolkodsz most. Én arról beszélek, hogy irreleváns, hogy kapcsoszárójel (C) vagy begin ... end (Algol).

A Brainfuck és egyéb nyelvek annyiban egyenlőek, hogy egyik sem C (alapú). Arról, hogy melyik miben jobb vagy rosszabb úgy látom, nem igazán szeretnél társalogni.


Ó, dehogynem, bár fenntartva, hogy nagyrészt elég szubjektív a kérdés.
4

Maga a CoffeScript nem rossz,

MadBence · 2013. Júl. 8. (H), 23.31
Maga a CoffeScript nem rossz, tényleg sokkal kényelmesebb/elegánsabb, mint a plain javascript, de kicsit tényleg többet kell vele szenvedni (bár pl a debugolásra megoldást tud nyújtani a sourcemap), és nem feltétlenül csak "játszadozásra" való, pl tower.js egy komplett keretrendszer node.js fölé (connect+express alapokon), CoffeScript nyelven.
A GorillaScript nekem kicsit túl okosnak tűnik, az ember elveszik a lehetőségekben, szerintem nem lett túl jól megtervezve a nyelv (CoffeeScriptben is sok lehetőség van, de ott valahogy nincs az az érzése, hogy "hát ez meg minek van?")
17

Ez a tower.js vicces példa.

janez · 2013. Júl. 9. (K), 22.43
Ez a tower.js vicces példa. =)
Az ilyenekkel nincs is gond. Minden egy helyen. Ez egy jó példája az elfedő nyelvek jó használatára.

Ha jól látom épp most bombázták szét és újra írják. Szerintem most CoffeScript nélkül.
A CoffeScript eltűnt a függőségek közül.
Most: package.json v5
Míg az előző verzióban még ott volt: package.json v4
5

Lehet úgy látszik én csak

Thor · 2013. Júl. 9. (K), 08.38
Lehet úgy látszik én csak fikázni tudok,
de megnézve pár Gorilla script -> javascript átiratát nagyon gáz az egész.
Némelyik egészen megdöbbentő, míg a Majom script 2-3 sor, addig a javascript 20-40 sor.
9

Én most azt nem tudom

MadBence · 2013. Júl. 9. (K), 18.45
Én most azt nem tudom eldönteni, hogy ezt most pozitívumként, vagy negatívumként írtad :D (most a js a rossz, mert mert egy-egy egyszerű konstrukcióhoz 40 sornyi kód kell, vagy a gs, mert nagyon hosszú js kódot generál, egyszerűbbet is lehetne)
Az ilyen fordítók sokszor automatikusan elvégeznek bizonyos mikrooptimalizációkat, pl coffeescript a for ciklusokat rendszeresen így követi el:
for(var i=0, len=array.length; i<len; i++) {
  //
}
Pedig a mai böngészőkben az ilyen property hozzáférések megspórolásával semennyi sebességet nem lehet nyerni, a JS motor automatikusan kioptimalizálja ezeket a részeket.
10

Pedig a mai böngészőkben az

Joó Ádám · 2013. Júl. 9. (K), 18.48
Pedig a mai böngészőkben az ilyen property hozzáférések megspórolásával semennyi sebességet nem lehet nyerni, a JS motor automatikusan kioptimalizálja ezeket a részeket.


Nyilván, de ezt a JavaScript maga nem garantálja. Egy naiv implementáción futtatva jól jön, ha már az eredeti fordító optimalizál.
11

Negatívum. Még ha bedobunk

Thor · 2013. Júl. 9. (K), 19.47
Negatívum.

Még ha bedobunk is valami compiler-t, akkor is "kicsit" sok és optimalizálatlan a javascript kód, ami probléma nagy kódbázisnál..

Tudsz esetlen valahol valami teszt oldalt benchmarkokkal, ahol az ilyen optimalizációk (for ciklus) fent vannak?
13

http://jsperf.com/for-with-le

MadBence · 2013. Júl. 9. (K), 20.24
http://jsperf.com/for-with-length-catching (végtelen sok benchmark van az oldalon, érdemes szétnézni közöttük). Az optimalizálás szempontjából pont hogy okosabbak az ilyen fordítók, mindig elvégzik az ilyen általános (de esetleg fölösleges) optimalizációkat, így a lefordított kód valószínűleg nem lesz lassabb (nem mértem le, de felteszem pl egy kliensoldali webes alkalmazásnál nem a natív js sebessége lesz a szűk keresztmetszet, hanem a DOM manipulálás, rajzolás, stb).
A GCC is jobban optimalizálja a kódot, mint ahogy azt az ember kézzel tenné. Maga a lefordított js kód pedig senkit sem érdekel, az assembly kódot sem nagyon szokta a fejlesztő nézegetni alapesetben. A méretbeli különbségek pedig szerintem lényegtelenek.
19

Köszönöm.Ezt az oldalt

Thor · 2013. Júl. 10. (Sze), 10.47
Köszönöm.

Ezt az oldalt ismertem, de szerintem bugos.
Ennek a tesztnek is két változata is van, ami két különböző output-ot ad ugyanazon böngészőn belül, a legnagyobb probléma, hogy nem jelzik mit javítottak a két verzióban, hogy mitől van ez a különbség.

De, ha ezektől eltekintünk, itt pont az ellen szólnak a teszt eredmények, hogy nem mindegy milyen kódot tolsz az engine alá.

Ezek szerint mégis a

for(var i=0, len=array.length; i<len; i++)

a leggyorsabb megoldás, szóval mégsem olyan fölösleges mint gondolod, persze, ha nem értettelek félre.
21

A tesztet én hekkeltem át

MadBence · 2013. Júl. 10. (Sze), 12.21
A tesztet én hekkeltem át elsőként, mert a belsejében lévő 1+1 nem csinál semmit, tehát a fordító ki tudná/ki tudja optimalizálni az egész ciklust. Nálam azonos eredményt produkál mindkét verzió (illetve többi résztvevő is hasonló eredményt kapott. ki kellene próbálni egy régebbi böngészővel is)
22

Én eddig nem is néztem, hogy

Karvaly84 · 2013. Júl. 10. (Sze), 18.15
Én eddig nem is néztem, hogy a forEach() milyen rossz teljesítményt nyújt. Szerencsére nem használom ezeket a ES5 újításokat. A natív megoldás kb. annyival lassít mint az egyéb implementációk. Eddig úgy gondoltam talán gyorsabbnak kéne lennie.
23

Az egyéb implementációk

Poetro · 2013. Júl. 10. (Sze), 18.53
Az egyéb implementációk valamivel lassabbak, mint a natív. Nem véletlen, hogy ha elérhető a natív implementáció, akkor azt használják. Lásd például Underscore.js. De persze ez is natív implementáció függő.
24

A forEach egy függvényt hív

MadBence · 2013. Júl. 10. (Sze), 18.54
A forEach egy függvényt hív meg minden iterációs lépésben, ez mindenképpen pluszköltség (hacsak a JS motor fel nem ismeri, hogy meg lehet spórolni a függvényhívást, hisz inlineolni is lehet bizonyos esetekben a függvényt).
25

hisz inlineolni is lehet

Poetro · 2013. Júl. 10. (Sze), 18.58
hisz inlineolni is lehet bizonyos esetekben a függvényt

De ekkor meg a for / while ciklus biztosan gyorsabb lesz, mivel ott sokkal könnyebb felismerni, hogy inline formára lehet fordítani.

Egyedül akkor lehet hasznos a forEach, ha meg akarod határozni a this értékét a futtatandó ciklusban, de erre egy .call vagy .apply is tökéletesen alkalmas lehet, ugyanakkor azoknak is van teljesítményre gyakorolt hatásuk.
26

De ekkor meg a for / while

Joó Ádám · 2013. Júl. 10. (Sze), 19.12
De ekkor meg a for / while ciklus biztosan gyorsabb lesz, mivel ott sokkal könnyebb felismerni, hogy inline formára lehet fordítani.


Miért könnyebb?
27

Én speciel nem azért

MadBence · 2013. Júl. 10. (Sze), 19.13
Én speciel nem azért használok forEach-et, mert teljesítményben annyi pluszt nyújt (hisz nem nyújt :D), hanem mert segíti az olvashatóságot, tömörebb a kód, ezáltal (számomra) jobban átlátható. Lehet, hogy lassít a kódon, de igen nagy valószínűséggel nem ez lesz a szűk keresztmetszet, szóval nem foglalkozom vele.
28

Jó Neked, hogy nem elsődleges

Thor · 2013. Júl. 11. (Cs), 06.18
Jó Neked, hogy nem elsődleges a sebesség..

.. nekem megdöbbentő, hogy milyen "gagyi" a js engine-k optimalizációja, szinte csak a standard formákat tudja jól optimalizálni.

Egy dolog merült fel bennem, hogy lenne kedve valakinek itt csinálni egy profibb oldalt a http://jsperf.com/ helyett?
Nézegettem a benchmark.js-t és elég tákolmány, bizony ennél sokkal profibban meg lehet írni.. és az oldal is siralmas.
29

Félreértesz. Fontos a

MadBence · 2013. Júl. 11. (Cs), 08.12
Félreértesz. Fontos a sebesség, de teljesen mindegy, hogy 5 vagy 6 ms alatt fut le egy ciklus, ha az adatbázis 100 ms-os delayt ad. Ha azt sikerül leszorítani olyan szintre, hogy összemérhető legyen a kettő, akkor majd foglalkozom vele.

A js motorok pedig kifejezetten jól optimalizálnak. Ne feledjük, hogy a js egy interpretált nyelv, ehhez képest pl a v8 képes olyan "gagyi" optimalizációkra, hogy natív kódot fordít belőle, amit valós időben a futásteljesítmény függvényében tovább optimalizál.
31

Amit írsz, annak azért a

Thor · 2013. Júl. 11. (Cs), 10.29
Amit írsz, annak azért a tények eléggé ellentmondanak szerintem.

A tesztek szerint azt sem tudják kioptimalizálni, hogy hol növelem a léptető értékét, mint ahogy azt se, hogy milyen irányból járom be a "tömböt".. nekem ezek nem arra jelzések, hogy jók lennének, csak max. arra, hogy sokat fejlődtek, de még jócskán figyelni kell milyen kódot ír az ember.

Abban igazad van, hogy a db a szük keresztmetszet.. sok tesztet láttam már node.js-re, csak olyat alig, amiben db-t használtak benne.
32

Üdítő itt ilyen hozzáállásról

bamegakapa · 2013. Júl. 11. (Cs), 12.16
Üdítő itt ilyen hozzáállásról is olvasni. Érthetetlen dolog mikrooptimalizálásokon vitatkozni, az esetek 98%-ában, amivel találkoztam, a programozó volt a probléma. Gondatlan DOM manipuláció, szörnyű CSS szelektorok, bénán beindexelt adatbázis, hanyagul tömörített képek, a listát lehetne folytatni, a fickó meg közben azon rugózótt, hogy ne használjak PHP-ban echo-t, mert a print gyorsabb (vagy fordítva, nem érdekel).
33

Igaz

Poetro · 2013. Júl. 11. (Cs), 12.23
Ez tényleg igaz. Nemrég volt egy igen nagy sebességproblémám. Görgetni kellett egy "végtelen" tartalmat, és minden egyes görgetésnél el kellett végezni egy pár számítást, és át kellett rendezni egy pár elemet. Alapvetően egy ilyen esemény 110ms-ig tartott. Szanaszét optimalizáltam a számítást, sikerült levinni 1-2ms-al a görgetés sebességét. Optimalizáltam a DOM műveleteket, ekkor sikerült levinnem 100ms-ra. Majd kiderült, hogy egy CSS tulajdonság az egésznek az okozója, aminek kivételével sikerült levinni az időt 60ms-ra. További DOM manipuláció összevonással, szükségtelenek elhagyásával végül 50ms-ra sikerült optimalizálni. A JS mindvégig 1-5ms ideig futott. A többi a stílusok újrakalkulálása és a layout rendezése és rendelelése volt.
34

Bocs, de nem csak én

Thor · 2013. Júl. 11. (Cs), 13.42
Bocs, de nem csak én hasogatom/hasogattam a szőrszálat.

Emlékszem (jó) pár éve még azon is ment a szőrözés, hogy vajon melyik a gyorsabb/jobb/ajánlottabb.. a String concat vagy az Array majd join megközelítés, most meg bocs, nem én hoztam fel, hogy milyen jól optimalizálnak a JS engine-k.
Te is csak azt erősíted meg amit már írtam feljebb, hogy mégis csak a programozótól függ leginkább a kód sebessége, nincs ezen valóban semmi vitatni való.

A 98% egyébként igaz.. a 2% meg kapja be?
Biztos, benne vagyok a 2%-ban és ezeknél triviálisabb tesztet is kellett már végeztem már böngészők között, hogy be tudjak állítani optimálisan egy.. értéket.
20

Kicsit jobban megnéztem.. a

Thor · 2013. Júl. 10. (Sze), 11.24
Kicsit jobban megnéztem.. a különbségek azért vannak,
mert valami kezdő programozó írhatta a teszteket, almát akart körtével összehasonlítani.
Próbálgattam én is de, felhúzott, hogy valaki megír egy ilyen viszonylag jó cuccot, színvonalasan, de arra már igénytelen, hogy kirakjon egy törlés gombot néhány helyre.