ugrás a tartalomhoz

Why Dart is not the language of the future

Joó Ádám · 2011. Okt. 12. (Sze), 18.22
Tervezési hibák a Dartban
 
1

Tervezési hibák?

presidento · 2011. Okt. 13. (Cs), 12.51
...vagy amit ő tervezési hibának gondol?

Nekem kifejezetten tetszik a típusrendszer elgondolása (alapvetően nem típusos, de megadhatóak a típusok, melyeket fejlesztői környezetben ellenőriz, éles rendszeren nem). Fontos szempont, hogy JavaScript-re jól fordítható legyen, és ott is úgy van, hogy bár nem típusos, de nagyon célszerű, hogy a változó mindig ugyanolyan típusú értéket tartalmazzon.

Szintén nagyon jó ötletnek tartom, hogy csak és csak a true az igaz érték. (Bár általában a falsy értékekkel nem vagyok megbarátkozva.)

Azzal viszont teljesen egyet tudok érteni, és szomorúan olvastam, hogy ugyanazt a jelent (+) használják a konkatenációra és az összeadásra. Ez szerintem a JavaScript-nek is tévedése volt, és nem is lenne olyan bonyolult különválasztani, akár a CoffeeScript is megtehette volna, ha nem akar megmaradni JavaScript-nek.
2

ActionScript

Poetro · 2011. Okt. 13. (Cs), 13.44
Már az ActionScript is megengedte, hogy megadj típusokat, de nem követelte meg (AS2+). Ez még anno az EcmaScript 4 idején merült fel, és a Macromedia meg is valósította. Mondjuk az jó kérdés, miért kellett ehhez új nyelv, mikor már létezik sok hasonló. Ilyen például az ActionScript vagy a haXe. A haXe ráadásul nem csak JS-re fordítható, hanem AS / PHP / C++ nyelvekre. Valamint egy saját VM-met is írtak hozzá Neko néven (és hozzá egy nyelvet is). Én a Google helyében inkább a haXe / Neko párost karoltam volna fel, fejlesztettem volna tovább.