Ott vannak például a reklám- és flash szűrők, nem véletlenül messze a legnépszerűbb kiegészítő a Firefoxhoz az Adblock Plus.
El lehet képzelni, milyen lesz a weboldalak teljesítménye, ha a pdf.js készítőihez hasonló kreativitású emberek elkezdik ész nélkül használni a Canvast. Nem elég, hogy javascripttel lehet vezérelni, aminek a sebességét nem lehet mondjuk egy flash-éhez hasonlítani, de még normálisan blokkolni sem lehet. Szóval kétélű fegyver.
Miért ne lehetne a JavaScript sebességét a Flash-hez hasonlítani? A JavaScript ma már gyorsabb, mint a Flash általános műveletek esetén, ugyanakkor DOM illetve Canvas kezelésben valamivel lassabb (körülbelül kétszer). Természetesen az olyan böngészőkben, amik támogatnak hardveres gyorsítást a Canvas esetén pedig lehet akár többször gyorsabb is. És ne feledkezzünk meg a WebGL-ről sem, ami esetén a sebességkülönbség több nagyságrendben is a JavaScript fog vezetni.
Hát igen, canvas blocker. De akkor mi az értelme ennek az egész felhajtásnak? Munkák Pista feltalálja ismét a kereket, mert nincs jobb dolga, és mert valamiért haragszik az Adobe-ra?
Nekem meggyőződésem, hogy a canvas-szal csak vesztettünk és hátrébb léptünk, és mondom ezt úgy, hogy sosem voltam a flash támogatója. A canvashoz még egy normális szerkesztő sincsen, mint a flash-hez.
Mivel a canvas nem más, mint egy vászon és a hozzá tartozó API. A papírlaphoz se kapsz szerkesztőt, mégis tudsz rá rajzolni. Az API pedig nem túl bonyolult, és ha pedig nem tetszik, van hozzá rengeteg API, ami elfedi a canvas API-t előled, és programozhatsz valami kellemesebb környezetben. Csak pár példa:
Fura kis vita kerekedett az ártatlan linkemből :) szerintem ez a PDF olvasó még nagyon béta, alfa :), de a készítője ezt világosan le is írja. Igaz, hogy ez kétélű fegyver, de mi nem az? A fogkefe is kétélű fegyver... Úgy érzem, hogy ezt itt és most nem tudjuk mi eldönteni, majd kiderül hogy lesz-e haszna egy JS, Canvas alapú PDF olvasónak. Megeshet, hogy eltűnik a süllyesztőben, de lehet, hogy 3 év múlva aktívan fogjuk használni, majd térjünk vissza erre 3 év múlva, ez most egy érdekes új fejlesztés, ennyi - szerintem.
Ha a felmerülő problémákra natív megoldásokat tudnak adni, akkor egyre gyorsabbak lesznek a kódok. Felmerült, hogy jó lenne rajzolni, létrehozták a canvast, felmerült hogy kellene 3d létrehozták a webgl-t. Anno felmerült hogy gyorsan el kellene érni a HTML elemeket létrehozták az ID - getElementById "párost". :)
Majd elválik. Flash se ért a Java nyomába (folytathatnám sort). Jól fedik egymást, de mégsem tudják teljesen kiváltani. Adobe se hiába ajánlja fel hogy miben szeretnéd menteni a projekted (flash-html5).
Ez elég gyenge érv. Ez alapján semminek ne legyen versenytársa? Amúgy a Flash zseniális, és sok helyütt maximálisan van létjogosultsága. És mindemellett vannak olyan eszközök, ahol nincs Flash.
Az egész web alapjaival vannak gondok, és ezt nem csak én állítom, hanem egyre többet olvashatsz róla, akár itt, a weblaboron is. A HTML alapú web korlátoz minket a napi folyamatok során, elég a webes alkalmazásfejlesztők problémáira gondolni, vagy akár egy, az életünkben már mindennapos dologra, a webes keresésre, ahol a pontatlan találatokat a megfelelő metainformációk hiányának köszönhetjük.
Ezeket nem igazán nehéz felismerni, de a nagy cégek - jelen esetben az Apple a Canvas-szal - merő önös érdekből visszaélnek a hatalmukkal, és ránk kényszerítik az akaratukat. A koponyáknak inkább az első bekezdésben említett problémák megoldásával kéne foglalkozni ilyenkor, nem a mélyítésükkel.
Tehát nem azzal van gond, hogy a Flash-nek versenytársat adnak, hanem az időzítéssel. Jelen pillanatban erre egyáltalán nincs szükség.
És erre miket olvas az ember? JS-ben PDF olvasót meg MP3 lejátszót készítenek. Mi ez, ha nem az erőforrások felesleges pazarlása?
Ha valamit lehet, nem biztos,
Ott vannak például a reklám- és flash szűrők, nem véletlenül messze a legnépszerűbb kiegészítő a Firefoxhoz az Adblock Plus.
El lehet képzelni, milyen lesz a weboldalak teljesítménye, ha a pdf.js készítőihez hasonló kreativitású emberek elkezdik ész nélkül használni a Canvast. Nem elég, hogy javascripttel lehet vezérelni, aminek a sebességét nem lehet mondjuk egy flash-éhez hasonlítani, de még normálisan blokkolni sem lehet. Szóval kétélű fegyver.
Hasonlítani?
Abból indultam ki, hogy a
nemcsak video-nál?
(rákerestem, de csak régi cikkeket találtam..)
Ezt sajnos nem tudom.
Nekem a PDF beépülő sebessége
Ezek után csak az marad, hogy reméljem, hamarosan megjelenik egy canvas blocker böngésző kiegészítő.
Hát igen, canvas blocker. De
Nekem meggyőződésem, hogy a canvas-szal csak vesztettünk és hátrébb léptünk, és mondom ezt úgy, hogy sosem voltam a flash támogatója. A canvashoz még egy normális szerkesztő sincsen, mint a flash-hez.
Vászon
canvas
nem más, mint egy vászon és a hozzá tartozó API. A papírlaphoz se kapsz szerkesztőt, mégis tudsz rá rajzolni. Az API pedig nem túl bonyolult, és ha pedig nem tetszik, van hozzá rengeteg API, ami elfedi a canvas API-t előled, és programozhatsz valami kellemesebb környezetben. Csak pár példa:Köszönöm a listát, megnéztem
De akkor mi az értelme ennek
Nem azért reménykedek canvas blockerben, mert utálom a canvast, hanem mert nem látok más módot a pdf.js és hasonló agymenések kiszűrésére.
Canvas blocker :)
Fura kis vita kerekedett az
Szerintem annyi haszna van,
Ha a felmerülő problémákra natív megoldásokat
A Flash már létezik bő tíz
Majd elválik
Versenytárs
Az egész web alapjaival
Ezeket nem igazán nehéz felismerni, de a nagy cégek - jelen esetben az Apple a Canvas-szal - merő önös érdekből visszaélnek a hatalmukkal, és ránk kényszerítik az akaratukat. A koponyáknak inkább az első bekezdésben említett problémák megoldásával kéne foglalkozni ilyenkor, nem a mélyítésükkel.
Tehát nem azzal van gond, hogy a Flash-nek versenytársat adnak, hanem az időzítéssel. Jelen pillanatban erre egyáltalán nincs szükség.
És erre miket olvas az ember? JS-ben PDF olvasót meg MP3 lejátszót készítenek. Mi ez, ha nem az erőforrások felesleges pazarlása?
Mostanra megéltük hogy maga