CSS Sprites are Stupid – Let's Use Archives Instead! (Firefox Demo)
Miért nem jó a CSS sprite, és miért használjunk inkább JAR-t
■ H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Értelme?
Sarkított
Nem sarkított ez
Lásd pl. a csillivilli játékok: quake, hl, stb. - ezeknél mindnél egy (néhány) nagy fájl(konténer) található, amiben benne van minden adat, akár több tízezer kisebb fájl is.
Ami miatt nem tartom jónak:
1. a JAR egy tömörített formátum (lehet), ergo processzoridő kell a kitömörítéshez. Amit megspórolunk a fájlrendszernél, itt elveszítjük - fail.
2. ha sikerül cache-eléssel kiküszöbölni az első problémát, akkor meg a nulladik problémánál vagyunk - terheljük a fájlrendszert - fail.
3. bár a base-fájloknál nem túl gyakori, de előfordulhat, hogy változnak, ilyenkor az egész JAR fájlt újra le kell töltenie a böngészőnek, ez persze méret és tartalomfüggő.
4. JAR helyett TAR -> nem kellene vesződni a tömörítéssel, formátummal, a TAR-hoz egy gimnazista is képes kitömörítőt írni.
Az 1)-es pontod ugyanúgy
A 3)-as pont a sprite-okra is igaz, ha egy képet cserélsz rajta, az egész képet újra le kell tölteni. Kérdés – ahogy jelzed is –, hogy változik-e olyan gyakran a sprite, hogy ez ne érné meg (nem).Amúgy a poszt nagy előnye, hogy o
Na mi
Azt mindenféleképpen érdemes
A Sprite-ok mellett
Persze a valódi gyorsulás a HTTP kérések számának csökkenéséből adódik.
Több helyen alkalmazok tartalmi sprite-oldást (ahogy itt leírtam: http://blog.tcz.hu/sprites/), ami egy automatikusan generált sprite típus. Remekül működik pl webáruházas terméklistáknál (na nem minden böngészőben).