Mint ahogy a cikk is utal rá, ez valami régről maradt feature az FF-ben, nem valószínű, hogy szabvány lesz. Csak és kizárólag a rókában működik, így túl sok haszna nincsen...
Nem hinném, hogy annyira sarkított ez a példa, sőt. Nagyon jól felhívja a figyelmet arra, hogy a böngészőknek weblaponként 20-500 fájlt kell cache-elnie, és bizony eléggé töredezetté teheti a winchester tartalmát emiatt.
Lásd pl. a csillivilli játékok: quake, hl, stb. - ezeknél mindnél egy (néhány) nagy fájl(konténer) található, amiben benne van minden adat, akár több tízezer kisebb fájl is.
Ami miatt nem tartom jónak:
1. a JAR egy tömörített formátum (lehet), ergo processzoridő kell a kitömörítéshez. Amit megspórolunk a fájlrendszernél, itt elveszítjük - fail.
2. ha sikerül cache-eléssel kiküszöbölni az első problémát, akkor meg a nulladik problémánál vagyunk - terheljük a fájlrendszert - fail.
3. bár a base-fájloknál nem túl gyakori, de előfordulhat, hogy változnak, ilyenkor az egész JAR fájlt újra le kell töltenie a böngészőnek, ez persze méret és tartalomfüggő.
4. JAR helyett TAR -> nem kellene vesződni a tömörítéssel, formátummal, a TAR-hoz egy gimnazista is képes kitömörítőt írni.
Az 1)-es pontod ugyanúgy fennáll gzippelt tartalmak kiszolgálásakor. Ott elfogadott a processzor terhelése az adatforgalom csökkentés érdekében.
A 3)-as pont a sprite-okra is igaz, ha egy képet cserélsz rajta, az egész képet újra le kell tölteni. Kérdés – ahogy jelzed is –, hogy változik-e olyan gyakran a sprite, hogy ez ne érné meg (nem).Amúgy a poszt nagy előnye, hogy o
Azt mindenféleképpen érdemes megjegyezni, hogy máshol még nem olvastam arról, hogy valaki abból indult volna ki, hogy CSS sprite-okat karbantartani nehéz. Márpedig a CSS sprite-ok masszív elterjedésének ez az igazi gátja; a legjobb sprite-ot csak kézzel lehet összerakni, egy gép eszközzel készített kimenet sajnos sokkal rosszabb lesz.
A sprite-ok mellett szól, hogy a JPEG (és egyébként a GIF) tömörítés sajátossága miatt a legtöbb esetben kisebb fájlt kapunk ha egyszerűen csak egymás mellé tesszük a képeket egy nagyba, mintha a sok kisebb kép összméretét nézzük.
Persze a valódi gyorsulás a HTTP kérések számának csökkenéséből adódik.
Több helyen alkalmazok tartalmi sprite-oldást (ahogy itt leírtam: http://blog.tcz.hu/sprites/), ami egy automatikusan generált sprite típus. Remekül működik pl webáruházas terméklistáknál (na nem minden böngészőben).
Értelme?
Sarkított
Nem sarkított ez
Lásd pl. a csillivilli játékok: quake, hl, stb. - ezeknél mindnél egy (néhány) nagy fájl(konténer) található, amiben benne van minden adat, akár több tízezer kisebb fájl is.
Ami miatt nem tartom jónak:
1. a JAR egy tömörített formátum (lehet), ergo processzoridő kell a kitömörítéshez. Amit megspórolunk a fájlrendszernél, itt elveszítjük - fail.
2. ha sikerül cache-eléssel kiküszöbölni az első problémát, akkor meg a nulladik problémánál vagyunk - terheljük a fájlrendszert - fail.
3. bár a base-fájloknál nem túl gyakori, de előfordulhat, hogy változnak, ilyenkor az egész JAR fájlt újra le kell töltenie a böngészőnek, ez persze méret és tartalomfüggő.
4. JAR helyett TAR -> nem kellene vesződni a tömörítéssel, formátummal, a TAR-hoz egy gimnazista is képes kitömörítőt írni.
Az 1)-es pontod ugyanúgy
A 3)-as pont a sprite-okra is igaz, ha egy képet cserélsz rajta, az egész képet újra le kell tölteni. Kérdés – ahogy jelzed is –, hogy változik-e olyan gyakran a sprite, hogy ez ne érné meg (nem).Amúgy a poszt nagy előnye, hogy o
Na mi
Azt mindenféleképpen érdemes
A Sprite-ok mellett
Persze a valódi gyorsulás a HTTP kérések számának csökkenéséből adódik.
Több helyen alkalmazok tartalmi sprite-oldást (ahogy itt leírtam: http://blog.tcz.hu/sprites/), ami egy automatikusan generált sprite típus. Remekül működik pl webáruházas terméklistáknál (na nem minden böngészőben).