Az MSN saját maga értékesíti reklámfelületeit
A legfrissebb hírek szerint a Microsoft is beszáll az online marketing üzletbe, azaz egész pontosan a kattintás alapon fizető (pay-per-click) reklámok piacára, méghozzá a saját megoldásaival. Szeretnék, ha a saját rendszerük sikerrel venné fel a versenyt a rivális Google és Yahoo hasonló szolgáltatásaival: a hirdetések életkor, nem és tartózkodási hely szerint is célozhatóak lennének.
Mint ismeretes, az MSN portál keresőjének reklámfelületeit a Yahoo szolgálja ki, amely reklámokból befolyó összeg nagyjából 80%-a illeti a Microsoftot. Az MSN kereső jelentős mennyiségű forgalmat bonyolít, ez lehetővé teszi az új rendszer bevezetését úgy, hogy az mielőbb megtérüljön. Hirdetőkben pedig minden bizonnyal nem lesz hiány. Dany Sullivan, a Search Engine Watch szerkesztője elmondta:A Microsoft a tervek szerint a kedvező hirdetési árak mellett a reklámfelületek széles skáláját kínálja majd: az MSN kereső találati oldalain és más weboldalakon megjelenő hirdetések mellett lehetővé teszi, hogy a reklámok szoftvereken, X-Box játékokon, mobiltelefonokon futó szoftverekben is megjelenjenek majd.
Ezek a hirdetési formák lehetővé teszik azt, hogy bizonyos Microsoft programok ingyenesen hozzáférhetőek legyenek.
Az MSN reklámfelületeit először Szingapúrban és Franciaországban kezdi értékesíteni. A teljes átállás a Microsoft reményei szerint jövő tavaszra várható.
■ Mint ismeretes, az MSN portál keresőjének reklámfelületeit a Yahoo szolgálja ki, amely reklámokból befolyó összeg nagyjából 80%-a illeti a Microsoftot. Az MSN kereső jelentős mennyiségű forgalmat bonyolít, ez lehetővé teszi az új rendszer bevezetését úgy, hogy az mielőbb megtérüljön. Hirdetőkben pedig minden bizonnyal nem lesz hiány. Dany Sullivan, a Search Engine Watch szerkesztője elmondta:
Nem tudok olyan (keresőmarketinges) személyről, aki ne próbálná majd ki az MSN-t.
Ezek a hirdetési formák lehetővé teszik azt, hogy bizonyos Microsoft programok ingyenesen hozzáférhetőek legyenek.
Az MSN reklámfelületeit először Szingapúrban és Franciaországban kezdi értékesíteni. A teljes átállás a Microsoft reményei szerint jövő tavaszra várható.
Világhatalom
Profit-orientált cég
Üdvözlettel: Liebig Zsolt
SWEN Internet
Koppintás
Baj?
Inkább az a dolog hátránya, hogy akit idegesítenek a reklámok (pl.: engem), azok akkor sem fogják tudni kikapcsolni, ha biztos, hogy nem fognak egyikre sem kattintani. Tudom, hogy léteznek ilyen programok, de mégis. Az se jó, ha nagy semmi van a reklám helyén. Plusz az MSN Messengerbe is vszínű betesznek újabb villódzó hülyeségeket.
Mr.Tiny
Monopólium
Attila
Nem monopólium
Többnyire így van. Viszont a Microsoft nem hinném, hogy monopólium: ha nem tetszik a Windows, használhatsz pl. Linuxot, ha csak az IE nem tetszik, használhatsz Firefoxot, ha nem szereted az MSN keresőjét, használhatsz Google-t, és így tovább.
Én személy szerint nem érzem, hogy a "Microsoft monopóliuma" negatív hatással lenne az életvitelemre. Inkább érzem azt, hogy újabban divat lett mindent "fikázni", aminek köze van a Microsofthoz.
Üdvözlettel: Liebig Zsolt
SWEN Internet
Káros
De a lényeg, hogy ha nincs szabad verseny a piacon, akkor az könnyen káros lehet a fogyasztónak is. Ezt ha jól tudom törvények is szabályozzák, pl. tilos gazdasági erőfölénnyel visszaélni, pl. ezért se mondhatsz rá csak annyit, hogy csak egy sima profit-orientált cég, nem hasonlíthatod össze egy másik vállalattal aminek mondjuk 5% részesedése van. Na és MS részéről láthattunk pár dolgot az évek folyamán ami esetlegesen a többi versenytárs kiszorítását/akadályozását célozta meg.
Persze, mert pont ez a lényeg, amíg az ő cuccaiért fizetsz addig ok, csak mást ne használj.
Az meg nem igaz, hogy simán válthatsz minden gond nélkül másik operációs rendszerre vagy hogy egyenlő eséllyel indulna mindegyik.
"MS fikázás" nem újabban lett divat, már a Windows 95 idején is az volt. Inkább az a divat újabban hogy nem lehet véleményt mondani MS hírekről, mert rögtön "fikázásnak" veszik.
Kiegészítés:
Amit felsoroltál:
Windows - Linux
IE - Firefox
MSN Search - Google
Ezek közül csak az utolsónál teljesen problémamentes a váltás, érdekes, hogy ott van is verseny Google, Yahoo, stb. és ott nem is az MSN kereső a nyerő, azt használják a legkevesebben.
Attila
Mindig van alternatíva
Windows-Linux: miért problémás a váltás? De ha az, akkor is, ez biztos, hogy a Microsoftnak róható fel? Én pl. egyetlen vicces ok miatt használok még mindig Windows-t: nem találtam linux alá megfelelő drivert a tv-tuneremhez. De ez nem hinném, hogy az MS hibája, inkább a kártya gyártóját szidom, hogy miért nem gondolnak más OS felhasználóira. Ez ugyanolyan dolog, mint amikor a vakok ""szidnak egy oldalt"" mert nincs vakbarát verziója, teljesen jogos. És teljesen normális, hogy ilyenkor nem a W3C meg ki tudja mi a hibás, hanem az aki készítette a siteot. A készítőnek kell alkalmazkodni a felhasználókhoz. Ne de már nagyon elkanyarodtunk.
IE-Firefox: szerintem abszolút probléma mentes a váltás, én is váltottam, annak ellenére, hogy ezt megelőzően 5-6 éven keresztül csak IE-t használtam. Váltottam, azóta boldog vagyok :) MSN attól még megy mellette, Outlook is megy mellette, és ha webre fejlesztek persze az IE-t is előveszem a crossbrowser elv miatt, de "magán használatra" csakis FF.
Tanulság: mindenre van megoldás, és alternatíva, csak keresni kell. Úgy ahogy majd én is keresem tovább a tuner driverét, de ha nem lesz, hát nem lesz, akkor se köpködök ok nélkül (max. a Leadtek-et), hogy ez is a MS terjeszkedésének az oka.
Az nem jó politika, hogy csak mert monopólium-undorom van, sodródva az árral és általános közhangulattal, csipőből utálok mindent ami Microsoft.
Üdvözlettel: Liebig Zsolt
SWEN Internet
Re
Microsoftnak pl. az róható fel, ha akadályozza a rendszerek közötti kompatibilitást, pl. ha a saját formátumai helyett/mellett a nyílt szabványokat direkt nem támogatja (pl. OpenDocument, webes szabványok). Bár, ahogy nemrég másik fórumtémában már írtam, ezért a szabányok hiánya is okolható néha.
Attila
Szponzorált találatok
Egyébként a pay-per-click-es reklámoknak a keresőkben nem sok sikert adtak annak idején, hiszen ki fizetne azért,h bekerüljön a keresőkbe? Hát elég sokan:) Az Overture sikerén felbuzdulva előjött a Yahoo és a Google is a "szponzorált" találatokkal, majd pedig az AdSense-féle rendszerek is elkezdtek megjelenni, mind a keresőkben, mint külön szolgáltatásként, pl TextLinkAds.
Fekete Ferenc