Dinamikus tartalom statikus fájlban
Üdv Mindenkinek!
Röviden vázolom a problémám, aztán a kérdéseim:
Egy nyomdaipari cég akciós termékekkel és szolgáltatásokkal jönne elő bizonyos időközönként (tehát rotálná az akciókat csak azért, hogy ne legyen unalmas de mégis adjon valami újat). Alapjaiban statikus állományokból áll a weboldal. Azt gondoltam, hogy a 3-4 akciós témát előre php-ban tárolni, (pl. akcio_1.php, akcio_2.php, akcio_3.php, stb) és ezt az akcio.html fájlba include segítségével megfelelő időközönként behívogatni. Mikor melyiket, így csak egy url-t kell módosítani.
Amennyiben a fenti elgondolás működne, úgy a következő aggályaim vannak:
- keresők esetlegesen tárolhatnak olyant ami éppen a kattintás időpontjában nem aktuális. Ekkor a 404-et elkerülendő gondolom valamilyen átirányítással meg lehet oldani. Viszont akkor hogyan viszonyul a látogató az információhoz (keresett-kapott)?
- egy sitemap fájllal lehetne befolyásolni a cache-t, de az oldal gazdája ezt nem szeretné. Egyáltalán van jelentősége ilyenkor a tartalom indexelésének? Nem tudom mi a gyakorlat ilyen esetekben.
segítségeteket előre is köszönöm!
gábor
■ Röviden vázolom a problémám, aztán a kérdéseim:
Egy nyomdaipari cég akciós termékekkel és szolgáltatásokkal jönne elő bizonyos időközönként (tehát rotálná az akciókat csak azért, hogy ne legyen unalmas de mégis adjon valami újat). Alapjaiban statikus állományokból áll a weboldal. Azt gondoltam, hogy a 3-4 akciós témát előre php-ban tárolni, (pl. akcio_1.php, akcio_2.php, akcio_3.php, stb) és ezt az akcio.html fájlba include segítségével megfelelő időközönként behívogatni. Mikor melyiket, így csak egy url-t kell módosítani.
Amennyiben a fenti elgondolás működne, úgy a következő aggályaim vannak:
- keresők esetlegesen tárolhatnak olyant ami éppen a kattintás időpontjában nem aktuális. Ekkor a 404-et elkerülendő gondolom valamilyen átirányítással meg lehet oldani. Viszont akkor hogyan viszonyul a látogató az információhoz (keresett-kapott)?
- egy sitemap fájllal lehetne befolyásolni a cache-t, de az oldal gazdája ezt nem szeretné. Egyáltalán van jelentősége ilyenkor a tartalom indexelésének? Nem tudom mi a gyakorlat ilyen esetekben.
segítségeteket előre is köszönöm!
gábor
Nekem ez nagyon zavaros
Én inkább a dátum alapján képlettel számolnám ki.
Mi van ezzel a 404-el? Hogy jön ez ide? Nem inkább a PHP fejlécbe kellene kiküldened, hogy az oldal (vagyis az akció) meddig érvényes?
Én ebben se találok összefüggést. Mi van? Kifejtenéd?
megpróbálom kifejteni :)
Van egy akcio.html. Erre hivatkozik 30 html oldal. Ebbe az akcio.html-be az include segítségével meghívom az egyik_akcio.php fájlt. Gondolnak egyet, hogy holnaptól legyen más akció, erre az include-ban átírom a masik_akcio.php-re.
Itt csak egy fájl nevet kell módosítani és egy másik (előre megírt) kimenet jelenik meg. Gondolnak egyet és ...
Szóval megvannak előre az akciók csak cserélgetik, hogy éppen mikor-melyik.
valószínűleg mert te értesz hozzá én meg nem. De ha az elképzelésem kivitelezhetetlen, akkor szólj és elfelejtem
Ha mégis megoldható így, akkor jön az eset (szerintem, de lehet, h csak túlmisztifikálom)amikor a kereső letárolta az egyik_akcio-t - ezt hozza találatként - de a kattintás pillanatában már a masik_akcio látható. Ekkor gyanítom, h jönne egy 404. Vagyis nem, mert - amit eddig nem tudtam, nevezetesen ezt így kell lekezelni
és most hogy ezt írom jöttem rá, h ez a megoldás a felvetett problémámra.
kössz :)
így már okafogyott a sitemap-es gondolatmenetem is. De azzal azt akartam, h ott megadom, hogy az akcio.html-t egyáltalán ne tárolja egy kereső sem.
A technikai jellegű kérdések után még mindig érdekelne az, h a látogatók mit kezdenek azzal, hogy nem az van amire kattintott. Pl. neki releváns találat az egyik_akcio de már a masik_akcio-t látja.
Ezt hogyan kell kulturáltan megoldani?
Nincs 404, külön oldalak vagy infok a keresőből érkezőknek
Nem valószínű, hiszen az
akcio.html
mindig létezik csak más tartalommal.Tehát a kérdés, hogy mit kezdj azzal, hogy a Google által cache-elt és az aktuális oldalon más tartalom van.
Ha mindig mindegyik akció él, csak a webhelyen mindig másik van promotálva akkor mindegyiknek külön oldalt kéne csinálni (saját webcímmel) és a 30 HTML oldalon egy PHP szkriptre linkelsz ami 302-vel átirányít az éppen promotált akcióra.
Ha mindig csak egy akció él akkor szerintem legyen egy oldal, ahogy most is van. Annyit tehetsz, hogy bizonyos időközönként megnézed, hogy melyik akció van a Google cache-ben és ha a keresőből érkezett a látogató (referrert vizsgálva), akkor tippként jól láthatóan feltünteted, hogy az adott akció, mikor lesz megint vagy link ugyanannak a terméknek a nem akciós oldalára.
(Amúgy a Google-ből a
robots.txt
segítségével tudsz törölni oldalakat.)bizonyos időközönként megnézni melyik akció van a cache-be
Erre esetleg van valami automatizált módszer? Azt még ugye megtudom határozni, hogy milyen időközönként jöjjön vissza, de ettől még nem biztos, hogy úgy is lesz.
Olyasmire gondolok, hogy meghatározni pl., hogy minden hónap elseje és ötödike között történne a cache-elés és csak akkor. Így lehetne ehhez igazítani akcióváltásokat, természetesen a megfelelő tájékoztatás mellett amit ajánlottál.
Egyébként az egy oldalas megoldással még az a gondom, hogy elesek a
Ez kezd úgy festeni nekem, hogy b@...ni is meg szűznek maradni is!
gábor
Cache letöltése
Itt egy példa, gondolom látszik belőle a lényeg (persze ezt még át kell írnod + hibakezelés, stb.):
köszönöm
gábor
Engedélyezés
Én mindet megcsinálnám
nekem tetszik
ez valóban nem tűnik rossz ötletnek!
finomítgatnék rajta ezt-azt, de azt hiszem nem rossz az elképzelés. Kössz mindenesetre
gábor
Vigyázz!