ugrás a tartalomhoz

Elfogadott auditáló/statisztika oldalak

peachman · 2008. Aug. 27. (Sze), 09.38
Üdv!
Engem az érdekelne, hogy egy újonnan indított weblapot melyik auditáló/statisztikai oldallal lenne érdemes mérni. Gondolok olyan dolgokra, hogy napi oldalletöltés, egyedi látogató (ip szerint és session szerint)
És nem lenne hátrány ha olcsó lenne, mert az oldal még nem hoz bevételt.
Írtam én is egy statisztikai részt, ami úgy érzem és tesztelés szerint is jól működik, de valamiért nem ugyanazt adja, mint a freeaudit. Másrészt az esetleges hirdetőknek ezzel nem állhatok oda.
 
1

Véleményem szerint...

bonga · 2008. Aug. 27. (Sze), 10.11
a statisztika oldalak sosem fognak olyan pontos értéket mutatni, mint egy saját oldalletöltés-számláló. Az esetleges hirdetők elé miért nem állhatsz oda a saját statisztikáiddal? Magamból kiindulva alapból adblock-olom az audit.median.hu-t, a freeaudit-ot, a hungariantop1000-t, stb, stb, stb így az én böngészésem már alapból rontja az ezen szerverek által gyűjtött statisztika pontosságát...
De te tudod, ha nagyon ragaszkodsz hozzá, belinkelhetsz az oldaladra 10 statisztika-gyűjtő oldalt is, és átlagolod az általuk gyűjtött látogató-számot de ez akkor sem lesz olyan pontos, mint a saját számláló.
2

Hitelesseg

zmb · 2008. Aug. 27. (Sze), 11.08
Ha te egy oldalon szeretnel hirdetesi feluletet vasarolni, csipobol elhinned azt, amit az oldal tulajdonosa mond?
3

hiteles statisztika

Szekeres Gergő · 2008. Aug. 27. (Sze), 11.11
ha jól tudom csak a webaudit ad ilyet, a többit nem igazán fogadják el. amig kicsit a látogatottsága az oldaladnak, érdemes inkább adsense programot használni, vagy valami hasonlót. Itt a google elintéz mindent, neked nincs kiadásod, viszont csak kattintásért kapsz pénzt.

linkek:
webaudit
adsense
4

Hirdetők

vbence · 2008. Aug. 27. (Sze), 11.50
Vannak hirdetéssel foglalkozó vissza-visszatérő témák itt a Weblaboron-en, nézd át őket...


Még "nyugaton" sem használják ki a reklámügynökségek a netes hirdetés lehetőségeit, ezért tart a digitális média még ott, ahol. A google-féle filléres üzleti modellt a legtöbb potenciális hirdető nem is ismeri itthon. Mindenképpen neked kell meggyőznöd a potenciális hirdetőket.

Nem fogod tudni meggyőzni őket, hogy ennyi és ennyi felület az oldaladon milyen mennyiségű újsághirdetéssel, tévéreklámmal egyenlő, mert te sem tudod. Ha apiac határozza meg az értékét, akkor gyakorlatilag értéktelena felületed, olyan szintű túlkínálat van, tízmillió hirdetőfelület országa vagyunk :)

Másik megközelítés az affiliátus programoké, amikor konkrétan a te odlaldról érkezett, megkötött üzeletek után fizetnek. Ilynkor nincs kockázat, talán könnyebben meg tudsz állapodni a hirdetővel is. - Itt fontos tényező az "affilate cookie" élettartama, tehát, ha a te oldaladról jön valaki, nem vásárol, de egy hónap múlva beírja a böngészőbe a címet, és akkor vásárol, akkor is neked számolja a dolgot, hiszen a te jóvoltodból jött létre a vásárlás.

A Google statisztika szerintem, ha nem is auditált, de meggyőző lehet, azt ugyebár nem csak pdf-ben adhatod oda, hanem beengedheted az accountodba (egy korlátozott jogkörrel), így az éles guglibban böngészhetik a számokat.

Ami még a hitelesség témaköre: vásárolhatsz 3rd party hirdetésmegjelenítő szoftvert a szerveredre, ezek biztos valamilyen szinten meggyőzőek, vagy a hirdetésmegjelenítést rábízhatod egy 3rd party megjelnítőre (itt nem hirdetésszervezőről besélek - adnetworks és társai, bár lehet, hogy nekik is van ilyen szolgáltatásuk).


Nagyjából közszájon forgó dolgokról van szó, de gondoltam leírom, egy helyre, ha ellentétes tapasztalat van valamivel kapcsolatban, arra én is kíváncsi vagyok...