ugrás a tartalomhoz

Segítség Typo3

Gepi26 · 2007. Júl. 16. (H), 19.58
Sziasztok!

Egy komlói cég HR-eseként azt a feladatot kaptam, hogy oldjam meg a vezetők - dolgozók közti interaktív és belső kommunikációt. Kitaláltam, hogy használjuk ki az intranet adta lehetőségeket - min a nagyobb cégek. Az informatikusunk csak annyit mondott, hogy Typo3, de ő nem ér rá. Kicsit utánanéztem,h mi is ez, CMS, meg ingyenes, meg egy csomó érvet-ellenérvet olvastam róla. A lényeg: kellene egy cég, vagy valaki, aki segít nekem ezt megvalósítani a cégen belül, kicsit kiképez, hogy hogyan lehet tartalommal megtölteni, szerkeszteni.
Egyáltalán hol lehet beszerezni? Amit tudnotok kell, lány vagyok, alapvetően nem értek a programnyelvekhet, laikus, viszont ami rosszabb, lelkes. :-)

Várom a segítségeteket, ötleteket.

Üdv,
Lilla
 
1

Typo3?

Edit · 2007. Júl. 16. (H), 20.32
Amit tudnotok kell, lány vagyok


Légyszi ezt ne. Mi köze van a lányságodnak a Typo3-hoz? HR-es létedre nem kellene rájátszani a munkahelyi sztereotípiákra (lány = technikai analfabéta, nyávogós, problémás, fogni kell a kezét a sötétben, stb).

A Typo3 az egyik legnehezebben megtanulható CMS. Az, hogy az informatikusotok átpasszolja egy Typo3 intranetes portál telepítését és konfigurálását egy HR-esre - ez egyszerűen elképesztő. Ha csak egy fórumszerűség kell (olyan, mint ez itt a Weblaboron), akkor inkább Drupalt javasolnék.

Drupal.hu
Videók a Drupal telepítéséről, alapbeállításokról
2

Typo3

Gepi26 · 2007. Júl. 16. (H), 20.39
Köszi, a bizalmat, csak tudod - sajnos - nálunk még élnek ezek a sztereotípiák. Gondolhatod, hogy küzdök.. :-)

Nos, örülök, hogy ilyen fába vágtam a fejszém.. köszi IT-s bácsi!
Olvastam Drupalrl is meg Joomla-ról is. Ezek nem drágák? Mert persze anyagi hátteret nem biztosít a cég. :-)
3

Drupal

.taltos · 2007. Júl. 16. (H), 20.58
A Drupal ingyenes, en is azt ajanlanam (szerintem siman meg fogsz birkozni a feladattal).

Ha valamiert ez sem menne, es tenyleg valami atkozottul egyszeru dologra kenyszerulsz, akkor talan egy egyszeru forum is megteszi (de a drupal lenne az igazi szerintem :-) ).
4

ingyen

Edit · 2007. Júl. 16. (H), 21.02
Mindegyik ingyenes, és ha nem kell egyéni megjelenést kialakítani és különleges funkciókat fejleszteni hozzá (komplett vállalatirányítási rendszert, például), akkor pár perc a telepítése. IT-s bácsi tényleg nagyon-nagyon elfoglalt lehet, ha erre sincs ideje...
5

Typo3 helyett Drupal

Gepi26 · 2007. Júl. 16. (H), 21.12
Hűűű, nagyon rendesek vagytok!

Hol tudom beszerezni? Megnézem. Max elmegyek valami jó kis Drupal képzésre. :-)

Köszi Nektek az ötletet!

L
6

Hmmm

Lityi · 2007. Júl. 16. (H), 21.17
Hm, hm, HR-es feladata lenne az ilyesmi?

Szerintem írd le nagy vonalakban (fél oldal), hogy mik lennének az elvárások a rendszerrel kapcsolatban és hirdesd meg, kérj árajánlatot.
7

Hmmm

Gepi26 · 2007. Júl. 16. (H), 21.22
Ez sem rossz.
Összeszedem, aztán holnap megteszem amit megkövetel a haza, kérek árajánlatokat.
A telepítést és konfigurálást valóban nem nekem kell megoldani - ahhoz hülye vagyok. De komolyan. Egy Windows-t még újra húzok a gépen, de ez nagy falat.
Max jó pénzért valaki, aki kiképez a karbantartás, feltöltés alapjairól.
Nos, köszi Nektek mindent, hihetetlen, hogy vannak még segítőkész emberek!!!!! Már kezdtem teljesen lemondani a dologról.

Még jelentkezem.

L
10

Open source CMS

janoszen · 2007. Júl. 17. (K), 18.24
http://opensourcecms.com/ itt lehet próbálgatni. Ha viszont feladatmanager v ilyesmi kell, akkor inkább webes groupware-t vagy munkalap szoftvert keress.

Egyébként az ilyen munkatámogató rendszerek elég drágák és nagyon kell ismerni hozzá a cég működését is és az informatikai lehetőségeket is. Nem csak a technika az akadály, hanem a társadalmi része is. Pl jogosultságok, fórumok csoportosítása, a kereshetőség megtartása, hogy ne legyen tele szeméttel és oda nem kapcsolódó hozzászólásokkal.

Ha a főnökség felől nincs támogatásod ezt szinte lehetetlen megcsinálni.
8

félek, ez nem fog egykönnyen menni

Pal_ur · 2007. Júl. 16. (H), 22.42
Nem elkeseríteni szeretnélek, de attól félek, a dolog ilyen formában rövid időn belül nagyot fog bukni. Az informatikus (már ha az, aki csak annyit mondott, hogy Typo3, de ő nem ér rá, informatikus), mindig, mindent le fog passzolni, a HR-esnek nem feladata, hogy ilyenhez értsen, a vezetők pedig annyit tesznek hozzá a dologhoz, hogy valaki oldja meg... A feladatot senki sem érzi (egészen) a magáénak, mindenkinek nyűg -- ennek egyenes következménye, hogy rövidesen le fog állni az egész.

Javaslom, olvass ötleteket a Google segítségével: "így készül", werkblog...

Mérd fel az igényeket, mert CMS rendszer intranetre (~ belső hálózatra) nem mindig alkalmas, könnyen lehet, hogy a cégeteknek groupware alkalmazásra van szüksége, vagy az is lehet, hogy "csak" CRM-re. (Most csak a "hasamra ütöttem", és a Google segít megérteni, hogy ezek mik, ha itt elkezdenénk boncolgatni, vallásháború indulna, hogy ki melyiket miként értelmezi.)

Először tűzd ki a felhasználók segítségével a célokat, majd keress a célhoz eszközöket, versenyeztesd meg objektív szempontok szerint őket, majd dönts szubjektív szempontok szerint, tanuld ki a választottat alaposan, tedd érdekelté az összes szereplőt a kiválasztott rendszer használatában, és végül szoktasd rá őket. Fogadd el, hogy mindenkinek púp a hátára, és hidd el, hogyha egyszer majd 10 percre leáll a rendszer, akkor meg fog állni az élet a cégnél. Ennyi az egész ;)

Egyébként jó szórakozást, sok türelmet kívánok:

egy bölcsész, aki kénytelen IQ-felezőt használni, hogy le tudjon ülni az asztalához nap-mint-nap programozni
9

Olvasnivaló

yaanno · 2007. Júl. 17. (K), 13.08
Esetleg érdemes itt is olvasgatni a lehetséges szempontok kialakításához: http://intranetblog.blogware.com/blog/ContentManagementCMS
11

TYPO3

Fist · 2007. Aug. 30. (Cs), 01.18
Szasztok! Tudnátok nekem mondani olyan oldalakat ahonnan magyar tutorialokat szedhetek le vagy segítséget kapok a TYPO3-hoz.

Előre is köszönöm!
12

google

zila · 2007. Aug. 30. (Cs), 10.48