ugrás a tartalomhoz

Linuxos virtuális szerver bérlés

tisch.david · 2019. Szep. 14. (Szo), 16.31
Sziasztok!

Évek óta a Rendszerinformatika Zrt.-nél bérelünk virtuális szervert, de egy ideje már nagyon nem vagyunk elégedettek a hozzáállásukkal, ezért váltani szeretnénk.

Tudnátok ajánlani olyan kipróbált, megbízható helyet, ahol valamilyen elterjedt Linux disztribúcióval (lehetőleg ne CentOS-szel) árulnak olyan VPS-t, ami
- fizikailag is Magyarországon található (ez nagyon fontos!),
- ad legalább 1 processzormagot, 2 GB memóriát és 20 GB tárhelyet, és igény szerint bővíthető,
- adnak hozzá gyors és profi rendszer adminisztrációt (akár a havidíjba építve valamennyi fix órát, afölött meg külön elszámolással), sürgős esetben éjszaka, hétvégén vagy ünnepnapon is,
- emellett viszont mi is kaphatunk root jogot, hogy a kisebb beállításokat elvégezhessük,
- van rajta napi biztonsági mentés,
- van hozzá valamilyen webes adminisztrációs felület a domain nevek és e-mail címek kezeléséhez,
- futtatható rajta Apache + PHP + MySQL kombó,
- van rajta levelező szerver, amit a saját domain neveinkkel használhatunk,
- tudjuk használni webes proxyként, fejlesztésekhez,
- használhatjuk SVN szerverként a forráskódjainkhoz,
- hozzá lehet férni terminállal (Putty) és WinSCP-vel is,
- a fenti szolgáltatásokhoz beállítva kaphatjuk meg a szervert, amiért külön is hajlandóak vagyunk fizetni egy nem csillagászati összeget,
- hajlandóak velünk külön adatfeldolgozási szerződést kötni, különös tekintettel arra, hogy egészségügyi adatokkal is dolgozunk.

Számunkra kiemelten fontos a profi szolgáltatás és az, hogy a jövőben is rugalmasan álljanak az ehhez hasonló, nem standard igényeink kiszolgálásához, ezért nem elsődleges szempont, hogy olcsók legyenek.

Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel:

Dávid
 
1

Hmm, kicsit fura

Pepita · 2019. Szep. 17. (K), 20.26
Szia!
Előrebocsátom, hogy VPS saját tapasztalatom 0.
Van viszont szolgáltatási és egy icipici üzemeltetési "cserében". :)
Ha számozottak lennének a pontok, akkor nem kéne idéznem, így kicsit hosszú leszek..

Elöljáróban a Dotroll VPS csomagjait merném ajánlani, nem próbáltam, de jópár más szolgáltatásukat igen, és az ügyfélszolgálatuk van olyan jó, hogy ha nekem kellene, biztosan náluk kezdenék.

Ezek viszont ütik egymást:
adnak hozzá gyors és profi rendszer adminisztrációt (akár a havidíjba építve valamennyi fix órát, afölött meg külön elszámolással), sürgős esetben éjszaka, hétvégén vagy ünnepnapon is,
VS
emellett viszont mi is kaphatunk root jogot, hogy a kisebb beállításokat elvégezhessük
Ha egy kicsit belegondolsz, a szolgáltató szemszögéből ez annyit jelent, hogy "idejön egy Vér Pistike, aki nem tud összerakni egy szervert, de azért adjunk neki root jogot, hogy aztán amit összebarmol, azt napokig keressük és hozzuk helyre helyette".
Ilyet nem hiszem, hogy találnátok, még horror + áfáért sem.
Én úgy vagyok ezzel, hogy mivel nem értek eléggé az üzemeltetéshez, azt csinálja szépen egy "rendszergizda", amihez pedig nekem fejlesztőként kell hozzáférés, azt mindig beszéljük meg tételesen, és csak ahhoz férjek hozzá, amihez muszáj.

(Itt középtájt van pár szempont, amit egyszerűen megkérdezel tőlük, én nem tudom.)

használhatjuk SVN szerverként a forráskódjainkhoz
Ez több dolgot is felvet:
- Ugye nem ugyanazt a szervert szeretnétek használni fejlesztéshez, teszteléshez és élesben? Ez 3 db szerver (minimum), nem 1.
- Ha már szerver(eke)t váltotok, nem lenne jó egyúttal valami értelmesebb verziókezelőre átállni? (pl gitlab)

hajlandóak velünk külön adatfeldolgozási szerződést kötni
Ezt is kérdezd meg, a titoktartási inkább ismert és elfogadott szerintem.

Számunkra kiemelten fontos a profi szolgáltatás
Ez náluk szerintem meg van. Pár éve volt egyszer, hogy rezgett a léc (redukálták eléggé a helpdesket), de visszajöttek. :)

a jövőben is rugalmasan álljanak az ehhez hasonló, nem standard igényeink kiszolgálásához
Ezt inkább lehet, hogy standard-izálni kéne, könnyebben találtok szolgáltatót és ő is jobban be tudja határolni a költségigényét.

Majd írd meg kérlek, hogy ki / mi lett és miért.

SZERK.:
Miért virtuális szerver? Miért nem egy (vagy több) fizikai vas, mondjuk Dockerrel és azon belül tök jól skálázható és elválasztható konténerekkel?
2

Szia Pepita!Köszönöm a

tisch.david · 2019. Szep. 18. (Sze), 08.57
Szia Pepita!

Köszönöm a válaszodat! Megnézem akkor a Dotroll-t is.

- - -

Teljesen jogos egyébként amit a "rendszer admin" vs. "root jog" kérdésben leírsz, ennek ellenére a Rendszerinformatikánál kezdetektől ez a felállás. Nyilván ők fordítva nézik a dolgot: szerintük mi vagyunk a rendszergazdák, de ha kérünk valamit, akkor azt megcsinálják nekünk. Ők a szerverért felelősséget nem vállalnak, ami teljesen jogos, ahogy Te is írod.

Számunkra egyébként az lenne a legkényelmesebb, ha valaki, aki igazán ért hozzá, mindent elintézne nekünk, de miután minden kérés teljesítésére heteket kell várnunk, így kialakult annak a gyakorlata, hogy amihez konyítunk, azt megcsináljuk magunk és csak végszükség esetén kérünk tőlük bármit is.

- - -

Az SVN-es kérdés kapcsán is értem, amit kérdezel, :) de nem, a szerver nem teszt- és éles szerver, csak éles. Az SVN repo meg egyszerűen csak kód tárház. A végeleges és letesztelt kódot mi élesítjük ki a célhelyre.

Mivel kicsi cég vagyunk és nincsen nagyon párhuzamos fejlesztés meg branchelés, ezért az SVN-t is kizárólag változás követésre és revízió kezelésre használjuk. Már többször nekifutottam a GIT-nek, de a mi felhasználási területünkön nem adott volna többet. Vagy Neked más erről a véleményed?

- - -

Standardizálás: a mostani szolgáltatónkkal is az a legnagyobb bajunk, hogy annak ellenére, hogy több, mint százezret fizetünk nekik évente, igyekeznek dobozos szolgáltatást nyújtani nekünk, mert nekik az úgy gazdaságos. Ha bármit kérünk (pl. külön adatfeldolgozási szerződés, saját PHP kód futtatása(!), proxy beállítás, stb.), akkor állandóan megy a sírás, hogy ilyet senki se kért, nekünk miért kell ez, ők nem tudnak, nem akarnak, stb. Pedig tényleg nem kértünk nagy dolgokat, pláne nem sokat, de szerettük volna, ha ebbe a havidíjba mondjuk belefér az egyedi kiszolgálás. Mert azért valljuk be: saját menedzselésű, dobozos rendszert ennek az árnak a tizedéért is kapni.

- - -

Eddig a Tárhely.eu-tól, a RackForesttől, az Integrity-től és az EZIT-től kértünk árajánlatot, de őket csak úgy találtuk. Jó lenne elégedett ügyfél véleményeket is figyelembe venni.

Egyébként azért VPS érdekel minket és nem dedikált szerver, mert semelyik rendszer paraméter nem indokolja, hogy saját vasunk legyen, fölöslegesen meg nem szeretnénk fizetni.

Üdvözlettel:

Dávid
8

Örülök, hogy szabadultam tőle

Pepita · 2019. Okt. 3. (Cs), 20.40
Vagy Neked más erről a véleményed?

Használtam SVN-t én is, ráadásul mini team-ben is - én örülök, hogy szabadultam tőle. Nem tudom, nekem lényegesen testhez állóbb a git.

nincsen nagyon párhuzamos fejlesztés meg branchelés
Egynél több fejlesztő van? Ha igen: akkor kell jó branch taktika. Nyilván ez nem feltétlenül jelent sok egyidejű branch-et, de a legkisebb csapatban is jó, ha megnézitek egymás kódját merge előtt (code review), és csak akkor engeditek be master-be, ha mindenki (vagy legalább 2 fejlesztő) szerint pont úgy jó. Vagyis ahány fejlesztő, annyi branch + a develop + a master. De a kérdésed nem erről szólt, bocsi. :)

Ha SVN repó marad, akkor sem hagynám az éles vason. Csak az éles kódot. Azt hiszem már a githubon is van ingyenes lehetőség valamennyi privát repóra, ha meg féltek tőle, akkor az irodában egy erre kijelölt (és jól védett) asztali gép simán megteszi.

Összességében ha nem akartok havi horror + áfát fizetni, akkor szerintem az elérhető "dobozos" megoldások közül kéne választani, vagy felvállalni, hogy teljesen magatoknak csináltok mindent.
3

Miert feltetel, hogy itthon

MadBence · 2019. Szep. 18. (Sze), 11.28
Miert feltetel, hogy itthon legyen a szerver? Az emlitett vasat barmelyik random IaaS szolgaltato odaadja neked havi 10 dollarert, amit azt es ugy futtatsz, ahogy akarsz.
4

Szia Bence! A kérdés

tisch.david · 2019. Szep. 19. (Cs), 07.39
Szia Bence!

A kérdés teljesen jogos, a válasz pedig roppant prózai. Biztosan hallottál már az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térről (eRecept és társai). Ennek egy nem publikált megszorítása, ami csak az éles indulás után vált (tapasztalatból) ismertté, hogy csak magyarországi IP címről érkező kérésekre ad választ.

Üdvözlettel:

Dávid
5

Rackforest

vbence · 2019. Szep. 22. (V), 10.43
Nekem eddig csak pozitív tapasztalataim voltak velük. Adminisztrációban egy cPanel licenc többe fog kerülni mint egy szerver bérlés.. én keresnék egy ingyenes alternatívát pl. webmin.

A listázott igényeket szinte minden VPS szolgáltató kielégíti, a kérdés, hogy milyen kapacitásaik vannak szervízelésre.
6

Igen, sajnos tényleg ez a

tisch.david · 2019. Szep. 23. (H), 08.25
Igen, sajnos tényleg ez a helyzet. Az Integrity közvetített rendszer admin szolgáltatásának árajánlatán kívül minden befutott már, és az látszik, hogy a VPS szolgáltatás díja abszolút korrekt mindenhol, a menedzselő szoftverek ára viszont horrorisztikus, sok helyen ráadásul csak úgy vállalták a menedzselést, ha az általuk javasolt, fizetős termékekkel végezhetik azt.

A rendszer admin is nagyon drága, viszont a valódi szaktudás tényleg sokat ér. Az a baj, hogy olyat egyelőre még nem találtunk, ahol havi 1/2-1 órát adnának kifizethető áron, aztán reális áron lehetne további munkaórákat venni. Én azért a 12.000 Ft + ÁFA óradíjat egy ilyen feladatra kicsit soknak gondolok.
7

12 e sok?

Pepita · 2019. Okt. 3. (Cs), 20.30
Szerintem reális ár, főleg, hogy nem "csak" a szakértelmet kell megfizetni, hanem rezsijük is eléggé akad...
Fentebb írtad az évi 100 e körüli költséget, hát őszintén szólva én ilyen VPS-re minimális helpdesk - kel simán havi 50 körül saccolnék.
9

Nem muszáj csomagban

vbence · 2019. Okt. 4. (P), 22.01
Ha találsz egy szimpatikus VPS-t akkor a szekértői segítség jöhet akár mástól is. Ha úgy állítod össze a rendszert, hogy lehetőség legyen visszaállni egy előző konfigurációra (pl miután játszol a űzfallal és kizárod magad) akkor igen kis kockázattal az esetek nagyrészében helyre tudsz állni egyedül. Ami neked kell az szerintem egy megbízható ember aki egyszer egy évben amikor nagy a baj tudod hogy ott lesz.

Kisebb cégeknél símán alszik az ügyeletes a csengő telefon mellett (sajnos tapasztalat).