Media query-k
Sziasztok!
(Nem vagyok webprogramozó, "tudásom" 100%-a Google és fórumok, szóval kélek legyetek velem elnézőek! köszi!)
Egy responsive weboldalt szeretnék készíteni. Elég sokat olvasgattam, hogy a media query-kel mik az optimális / legelterjedtebb töréspontok, de ezer-féle elképzelést találtam, így kissé elbizonytalanodtam.
Én erre gondoltam: @media only screen and (max-width: 1024px, 768px, 480px), 300px alá pedig ne menjen.
Ultra kicsi felbontású kütyükre nem optimalizálnék, mint pl.: okosórák meg a szomszéd mikrosütője, a "klasszikus" eszközökön legyen használható (számítógép / laptop / tablet / okosteló). Az oldal tartalma alapján ennek van értelme.
Ti milyen töréspontokat javasoltok?
Illetve érdemes-e beállítani minimális / maximális szélességet és ha igen, mekkorát?
■ (Nem vagyok webprogramozó, "tudásom" 100%-a Google és fórumok, szóval kélek legyetek velem elnézőek! köszi!)
Egy responsive weboldalt szeretnék készíteni. Elég sokat olvasgattam, hogy a media query-kel mik az optimális / legelterjedtebb töréspontok, de ezer-féle elképzelést találtam, így kissé elbizonytalanodtam.
Én erre gondoltam: @media only screen and (max-width: 1024px, 768px, 480px), 300px alá pedig ne menjen.
Ultra kicsi felbontású kütyükre nem optimalizálnék, mint pl.: okosórák meg a szomszéd mikrosütője, a "klasszikus" eszközökön legyen használható (számítógép / laptop / tablet / okosteló). Az oldal tartalma alapján ennek van értelme.
Ti milyen töréspontokat javasoltok?
Illetve érdemes-e beállítani minimális / maximális szélességet és ha igen, mekkorát?
Nincs fix méret
Elkezded készíteni az oldaladat responsive design viewban a legkisebb méretben, amit támogatni akarsz. Ha van egy jól működő felállásod, akkor elkezded növelni a képernyő méretét, amíg élvezhetetlenné nem válik. Itt létrehozol egy min-width-es media queryt és abban helyrepofozod a megjelenést. Amikor okés, utána ismétled az előzőeket.
Szóval ne eszközökhöz igazítsd a media queryket, hanem a tartalomhoz.
Hát nem tudom, hogy van e
szerk:
Ja, ahogy nézem félreérthettem valamit. A responsive design-nál nem a felbontáshoz igazítják a tartalmat, hanem hagyják, hogy kitöltse a képernyőt, ha engedi a felbontás, gondolom ilyen display: inline vagy inline-block megoldásokkal. Aztán gondolom azért kell ez min/max-width neki, hogy le legyen korlátozva, hogy mennyire szűkülhet össze vagy szélesedhet ki, anélkül, hogy használhatatlanná válna.
Ha problémát okoz a "retina"
Szerintem az a szerencsés, ha a media és supports queryk nélküli css-sel mindenhol ha nem is élvezetesen, de használhatóan jelenik meg az oldal (voltaképpen ezt látják a legbutább és legrégibb böngészők). Utána a jobb képességű böngészők/készülékek extráihoz (media/supports query támogatás, szélesebb képernyő, nagyobb pixelsűrűség, stb) könnyebb hozzáigazítani az egyszerűbb megjelenést, mint a csilli-villi, fullhd kinézetet beleerőszakolni, lebutítani egy kevésbé alkalmas kliens számára.
Eszerint próbálom én is
Ami számottevőbb változás pl.: a 640 pixeles nézet meg a full hd között, hogy a bal oldali sidebar eltűnik, és egy hamburger menüs megoldás váltja fel, a nagy csili-vili fejléc pedig egy lényegesen kisebb csíkká szűkül össze, amiben csak az oldal címe van, képek nélkül. Az oldal háttere eltűnik és a tartalom kitölti 100%-osan a képernyőt. Bízom benne, hogy ennyi elég a mobilokhoz, bár lehet ezt már 1000px alatt érdemes lenne meglépni...
A méretek közti különbséget úgy tesztelgetem, hogy a böngésző méretét állítgatom, de akkor ha jól értem, ez így nagyjából elég is hozzá.
Ja, itt is azt mondják, hogy
Én is ettől féltem. A mostani
Lentről fel :)
Mindkettővel teljesen egyetértek, annyit tennék hozzá, hogy még mindig van létjogosultsága szerintem a részben eltérő tartalomnak mobil eszközökön.
Ebből a legegyszerűbb példa a hamburgermenü, még ha html-ben azonos is az asztalival, akkor se töltessem le a mobillal az asztali css-ét, netán js-t, és pláne ne js-ből matekoljam össze a jóval gyengébb hardware-rel rendelkező kliensen.
Az oldal tartalmától / témájától függően lehet sok olyan (kiegészítő) tartalmi rész, amit mobilon nem (mind) akarunk megjeleníteni.
Ez azonban lényegesen több fejlesztői munkát igényel (több template, választhatóság, stb), mint pusztán media query-t használni, viszont teljes mértékben ki is tudja azt váltani, és átlag negyedannyi css-t (.., képet, egyebet) kell lerángatnia mobilnetről a látogatónak. (Senki ne mondja, hogy a mai mobilnet már eléggé űberfrankó; egyrészt adatforgalom után fizetsz, másrészt naponta tapasztalom, hogy Pest 25 km-es körzetében is komoly ingadozások vannak nem csak sebességben, hanem egyáltalán elérhetőségben is.)
Ne is mondd, most mesélte
(Off) Én nem fizetném ki...
Már elnézést, de lehetek én tök hülye is hozzá, és azt se tudom, hogy hova - mire - miért csatlakozik a telóm. Ha van netem, használom, ha nincs, megvárom, míg lesz.
Ha ennyit értek hozzá, akkor nincs az a szolgáltatás, amiért fizetnék, ha nem szándékosan használom.
Azt oldja meg a (wifi)szolgáltató, hogy csak akkor tudjam használni, ha fizetek érte.
A mobil szolgáltató limit nem vonatkozik (nem is vonatkozhat) wifi szolgáltatásra. Azt a forgalmat nem tudja mérni a mobilszolgáltató, max a teló tud mondjuk API-n beküldeni neki adatot, de az meg hackelhető. A repülős wifi másik szolgáltatás és szolgáltató szerintem.
Azt mondja, hogy azt is
ki mit szolgáltat?
Valahol valamilyen formában ehhez neki kattintani kellett. Enélkül a mobilszolgáltatója se fogadhatja be a számlázási kérést.
Az olyan lenne, mintha te elmész egy tárgyalásra, megkínálnak ásványvízzel, majd a tárgyalás után nem engednek ki, amíg le nem perkálsz x lóvét érte...
A wifin bonyolított forgalmat is lehet mérni, de azt a wifit üzemeltető tudja, és jelen esetben úgy tűnik, ez külön cég. Tehát ő mondjuk a magyar A szolgáltató előfizetője, és a repülőn a (mondjuk) amerikai B szolgáltató adott neki wifin internetet.
B tudja, hogy mennyi adatforgalma volt, és ezért kér x pénzt. Ahhoz kell a user hozzájárulása, hogy ezt a pénzt B A-n keresztül, a mobilszámlához csapva kapja meg.
Ha nem ez történt, és mindenfajta hozzájárulás nélkül próbálja meg A beszedni a B-nek járó díjat, akkor -> fogyasztóvédelem. Mondjuk nem tudom, hogy mennyire aktívak manapság...
Nekem is ez volt a logikám,
Ez biztos így van, viszont
Nem kötelező :)
Azt gondolom, hogy egy landing page akkor jó (mobilon), ha belefér 300 kbyte-ba (cache nélkül) és 20 request-be tokkal vonóval. Akkor "nagyon gatya-lassú" neten is villámgyors lesz.
De eddigi elmondásod alapján ezen a projekten nem nagyon lesz ilyen gond. :)
OFF
Van egy fájlom, ami php include-dal tölt be adatokat egy másik php fájlból. A betöltött fájl tartalmaz egy lenyíló divet, és ebbe szintén include-dal tölt be pár soros szövegeket egy 3. (txt) fájlból.
Tehát az include-on belül van egy újabb include.
Ezt azért találtam ki, hogy a szerkesztést egyszerűsítse, mert így csak a txt-t kell átirkálni.
Ezt a megoldást teszteltem, és látszólag működik is, csak az lenne a kérdésem, hogy egy ilyen kódsor "legit-e"? Tehát csak azért működik, mert a böngészők rugalmasabbak, vagy ez így rendben van?
Szabad-e ilyen kódsorokat egymásba építeni akár több szint mélységig?
A bőngésző nem látja a PHP
+1
Annyit tennék hozzá, hogy a PHP include csak egy nyelvi elem, aminek egyetlen célja, hogy segítse a fájlszintű kódszervezést, csakis annyi a szerepe, hogy - ha jól használják - ne kelljen ugyanazt többször leírni (kód-duplikáció), illetve aminek több helyen egyformának kell lennie, az egyforma is lehessen.
:)
Egyszerű, mint a faék, de sokat könnyít majd.
Azon a szinten még nem tartok, hogy a fent említett dolgokba belekóstoljak. Talán majd egyszer. :)
Köszönöm szépen mindenki segítségét! :)
Ja ezt az egyik futós
futós offtopic :)
Hát ahhoz nagyon sokat kell
Na jó, de érted: bringával
Én simán lehagynám bringával,
Neked lehet, nekem sajnos az.
Maxon senki nem tud hosszú