Sziasztok.
Véleményt szeretnénk kérni a weboldalunkról, ami egy blog-közösségi oldal.
Egy olyan oldalt akartunk létrehozni, ahol egyszerű bejegyzések nincsenek, csak 500 karakter feletti sztorik, beszámolók, leírások, bemutatók, hírek, e-könyvek bármi, ami tartalmasabb bejegyzés.
Link.
■
Tetszik, hogy jó gyors, az
Köszi, Milyen az a rendes
Ilyen konstrukciót még nem
<input type="submit">
elemet leginkább űrlapokba szoktak tenni.Én csak mysql_* hibákat,
Milyen eszközről, és milyen
Ubuntu, Firefox. Azt mondjuk
a reszponzivitást csak a
A jelek szerint mégsem
A főoldal Chromiumban betölt, és Firefox Developer Editionben is.
Egyébként azt nem értem hogy
Ahogy nézem, a kategóriák
ez nagy segítség köszi
úgy látom a nyelvvel lesz gond. a böngésző nyelve eddig hu_HU, hu, vagy en, en_US lehet. gondolom nálad valami más lehet.
Ha ez ilyen problémát okoz,
Egyébként az sem ártana, ha kikapcsolnád phpban a diplay_errors-t egy éles oldalon, mert biztonsági kozkázatai vannak. Bőven elég logolni őket, a felhasználóknak semmi közük hozzájuk.
Hirtelen csak a HTML-t, CSS-t
Néha random JS hibákat dob, a $ nincs definiálva.
milyen js hibák? tudnád
Megnyitod a konzolt (ugye
story.php?sid=1&v=1:50
Ha jól látom a headben van egy inline js snippet, ami jQuery-t akar használni, ami ott még nem áll rendelkezésre.
Akkor a megjelenítéssel nem mondtam újat, valóban nem az erősséged :). Némi tanulással és igényességgel azért a problémák jó része orvosolható. A style attribútumokat eltünteted, a nem létező CSS definíciókat (pl. float: center) kitörlöd, megnézed a diven kívül milyen HTML tagek vannak és hogy kell használni őket, aztán egyszer csak kijön belőle valami.
Hibakeresés
oké köszi, átnézem.
Nem mobil
Ki a célközönség? Mi a
Tipp: Ha a UI/UX nem erősségetek, akkor keressetek olyasvalakit, aki ért hozzá. Ha a látvánnyal nem fogjátok meg a felhasználót, akkor nincs értelme az egésznek.
Mióta él az oldal? ~5 cikket látok. Ha Ti, mint üzemeltetők nem kezditek el tartalommal feltölteni, akkor más se fogja, sajnos a felhasználó nem jön magától, és ha nem kap valami értéket (pl. érdekes tartalmat), akkor adni sem fog hozzá semmit.
Aztán még ami fájhat: nincs adatkezelési nyilatkozat, vagyis én nem találtam; "youtube-hoz hasonló szerkezetben kapcsolódnak egymáshoz", én ezt így nem írnám ki; Ha az oldal magyar, akkor miért az a gomb felirat, hogy "Login with Facebook"; Óvatosan a termékekről szóló cikkekkel (pl. Hell).
Kovács Roland követői között szerepel Baranyai Roland, aki 46 éve nem lépett be (???) :).
Az oldal még nem él, pont
A célközönség mindenki, aki meg szeretne osztani hosszabb szöveget.
Az alapötlet egy olyan közösségi oldal, ahova kizárólag hosszabb bejegyzéseket lehet létrehozni. A formai kötöttségekkel pedig egy kis rendezettségek akartunk létrehozni.
A storygo egy olyan youtube oldal, ahol a videók helyett az írott szöveg van előtérben. Manapság a közösségi oldalkról eltűnik az írott szöveg, ezt szeretnénk pótolni.
Értem. Szerintem az, hogy
Jól értem tehát, hogy az oldal értéke nem az olvasásban, hanem a megosztásban rejlik? Ha ez így van, akkor miért nem inkább a megosztás részét tesztelitek az oldalnak, mintsem azt, hogy hogyan lehet olvasni egy cikket? Hogy értsd mire gondolok, ha a tartalom megosztó felhasználó réteg a célközönség, akkor inkább létrehoznék egy/több demo felhasználót (csak azért, hogy ne kelljen regisztrálni), és arról gyűjtenék visszajelzést, hogy milyen a tartalom megosztás folyamat; természetesen a megosztott tartalmat olvasni is kell...
Egyébként tanulmányok készültek erre, hogy a felhasználók mit szeretnek olvasni, és az lett általában az eredmény, hogy a sok szöveg akkor kerül hatékony felhasználásra, hogy sokszor megtörik a tartalom látványos képekkel, így rövidebb blokkokat tud a felhasználó is olvasni, nem beszélve arról, hogy több időt tölt az oldalon.
Költséghatékonyabbnak látnám a helyetekben egyébként, ha nem egyből egy komplett rendszert adnátok ki tesztelésre, hanem statikus HTML oldalakat, amiből kiderül, hogy UX szempontból rendben van-e és ha igen, akkor a visszajelzések alapján érdemes lefejleszteni a háttér megoldásokat.
Másik fontos dolog a mérés: használtok valami eszközt? Pl, Google Analytics, Mixpanel? Rengeteg hasznos visszajelzés érkezik a statisztikákból, és világosan látszik, hogy melyik részét érdemes erősíteni a rendszernek.
Sok ember szeret
Igazad van, a szövegek között szoktak a képek lenni, de pl könyveknél sincsenek közben képek.
még 0 a közönség, senki nem látogatja, még fejlesztjük, még nincs értelme analizálni.
Én egy picit megfordítanám a
OFF Pl: tutorial video: A felhasználók azt kérték, hogy legyen egy tutorial video. Megcsinálod a videót 2-3 hét alatt, szép képek, zene, stb. Kiteszed a videót az oldalra, 100 userből megnézi 2, mert a többit nem érdekli, hiába kérte (a 2 user egy mérés eredmény). Ha megfordítottad volna a folyamatot (kiteszed a gombot, semmi mást nem csinálsz, a gombra kattintással annyit mutatsz a usernek, hogy video hamarosan), viszont ha kiderül, hogy 2-en kattintottak, akkor nem fogsz beleölni 2-3 hetet annak a videonak az elkészítésébe, amit kvázi senki nem néz meg.
Arra akarok kilyukadni, hogy minimal featur-öket tennék az szolgáltatásba több és hasznosabb méréssel, és ezek az eredmények döntenének arról, hogy milyen irányba érdemes tovább mozdulni.
Most, hogy kitettétek a weblaborra a linket: van több infótok arról, hogy most mennyi egy adott cikk látogatottsága? Lehet, hogy nincs, és simán lehetne (ki, mikor, honnan, mire kattintott, és mennyi idő töltött el egy adott oldalon, meddig görgetett le, milyen böngészőket használnak, milyen felbontásban, stb). Az a visszajelzésekből kiderült, hogy az oldal nem responzív, lehet, hogy simán több a mobilos böngésző, mint a desktop, és már kapásból ott is az info a kezetekben, hogy a responzív UX-et kell erősíteni, nem pedig desktopot.
Bocs, hogy csak most
A technikai visszajelzések persze kellenek, abban igazad van.
Szedett vetett...
- Nincs semmi a főoldalon amit linkeltél:
- head-ben kb kiscsillió meta tag, ezek nagyobb része szerintem felesleges
- Nyelvet nem tudom eldönteni, hogy magyar-e vagy angol (ha multilanguage egy oldal, az nem azt jelenti, hogy egyszerre több nyelvű, és random tartalomtípusok / nyelvek egyvelege :))
- xhtml helyett lehetne html5, "beszédes" tagekkel
- fix pixelszélességeket ma már nagyon nem adunk meg, ez kb egy xga felbontáson nézhet ki valahogy, amiből ma már igen kevés van. Ha mindenképp pixelben akarsz méretezni, akkor legalább media-query-k, többféle felbontásra.
-
font-size: 10pt;
Ez egyrészt nekem nagyon kicsi (ez a bal menü, 27" monitoron 2560 x 1440), másrészt nem célszerű egyszer px-t, máshol pt-t használni, ha valamennyire függnek egymástól a méetek. De ezt egy frontendes jobban el tudja neked magyarázni.- Kezdőlap link beteszi url-be index.php-t is -> csúnya, felesleges, duplikált tartalom.
- Backend mi van mögötte? Ugye nem "php szkriptek", amiknek egy része saját fejlesztés, más része innen-onnan összeszedett khm... valamik? A kimenetből és a fentebbi hibákból (és fájlnevekből) azt gondolom, nem egy jól megírt fw / cms...
- "csak 500 karakter feletti sztorik" - ez nekem taszítóan hat, nekem ne mondja azt senki, hogy a karakterek számától lesz értékesebb egy írás. Mondjuk az 500 nem vészes, de talán még a jóváhagyáshoz kötött megjelenés is barátibb. Kiírva pedig nem láttam ezt a szabályt.
- uri: story.php?sid=1&v=1 , hova lett a menü?
- Ha egy kategória neve Film, akkor ott miért képeket lehet látni, videót pedig nem? :)
Összességében szerintem ez egy eléggé átgondolatlan, összecsapott valami, ami még messze van a publikálható szinttől. Ezt most tedd teljesen félre, felejtsd el, és ülj le tervezni. Egy jó szoftver terv kb 50-75% készültségi szintje egy projektnek. Ha van külön adatbázisterv is, akkor még több.
Ha kész a jó terv, akkor lehet lépésenként(!) végrehajtani, közben az adott funkcióhoz kellő ismereteket megszerezve (frontend backend egyaránt).
Nem tudom a képességeidet, ill. hogy egyedül csinálod-e, ezért nem mondom, hogy kisebb feladattal foglalkozz, de gondolkodj ezen is, hogy nem túl nagy-e ez a fa a te jelenlegi fejszédhez.
szia. meloban vagyok nem
:)
Nincsen "ha beütsz..." , ha ez ha az. Nem magyarázunk diplomát. Véleményt kértél és kaptál, használd fel.
Ha nincs időd, nem kell "reagálni" mindenre. Amúgy sem reagálni kell, hanem inkább javítani a hibákat, amik kiderülnek.
- A fix szélesség tényleg
- Kezdőlap link azért van, mert ha belépsz, lesz saját hírfolyam, ahol a követett felhasználók bejegyzéseit láthatod, a kezdőlap menüvel pedig minden egynyelvű bejegyzést.
- néhány js-t és 1 ajaxot kivéve az utolsó betűt is egy editplussal pötyögtük be. minden php saját. 29 php file, és kb 100 htm, és csak 12 sql tábla. sqlre figyeltünk, hogy minél egyszerűbb legyen.
- "csak 500 karakter feletti sztorik" : A storygon sztorikat olvashatsz, nagyon zavaró, ha tele lenne 1-2 szavas bejegyzésekkel. Rányomsz 1 érdekes című sztorira, majd látod, hogy 3 mondatot írtak.
- uri: story.php?sid=1&v=1 , hova lett a menü? : Facebookon hova tűnik a menü, ha 1 felhasználóra kattintasz? A youtube-on hova tűnik a menü, ha 1 videót nézel?
Direkt letisztultra akartuk magukat a sztorikat, hogy ha épp olvasol, akkor semmi ne zavarjon. minden tartalom az index.php-n keresztül jelenik meg, kivéve a sztorik.
- Ha egy kategória neve Film, akkor ott miért képeket lehet látni, videót pedig nem?
: A storygon cikkeket olvashatsz. a film kategória azt jelenti, hogy egy filmről írsz kritikát akármit. + funkció, hogy az írást kiegészítheted képpel és videóval.
köszi minden észrevételt.
ajjaj...
Ez gáz, így nem lesz látogatód, csak véletlenül.
Ha változik ez a hozzáállás, akkor jelezd, mert itt is írtál pár dolgot, ami tévedés. Erről akkor van értelme beszélni, ha el is gondolkodsz azokon, amit mondunk.
Pl menü nem tűnik el se fb-n, se YouTube on... Erről az oldalról nem tudtam a főoldalra navigálni, csak az url kézi módosításával...
ja bocs, azt hittem a
Sok weboldalnál látom, hogy a logo is link a kezdőlapra, pl facebook, youtube.
de látom van külön kezdőlap link is a nem annyira gyakorlottaknak, úgyhogy akkor én is teszek be, valóban nem egyértelmű.
ha nem lépsz be facebokkal akkor a $_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"] függvény határozza meg, hogy milyen nyelvű tartalmat hozzon be neked. hogy Amerikában ne magyar content jöjjön be. neked vmiért ez en_US lett, és angol tartalmat akart mutatni, ami még nincs. ez nem magyarázkodás, te kérdezted miért nem látsz semmit. de igazad van, még nagyon nincs kész az oldal, de igazából én nem is állítottam, hogy éles lenne az oldal, csak az eddigiekre véleményt kértem, és most bőven van mit javítani. köszi.
en_US, éles
Ami menü (fő) van főoldalon, azt szerintem illik vinni minden oldalra. A logó link tényleg csak plusz szokott lenni.
Én lehet, hogy a kategória linkeket is vinném mindenhol, a lényeg, hogy minél kevesebb kattintással oda találjon mindenki, ahova akar. Ez nem zavarja.
Ha van / lesz 2+ kategória mélység, akkor célszerű kenyérmorzsa menüt is kitenni. (Breadcrumb)
Update: írtam címben azt is, hogy éles és kifelejtettem... :)
Szóval az, hogy az oldal "nem éles", számomra legalább egy basic authentication-t jelent. Ezt célszerű lenne gyorsan rá tenni, hogy a kereső botok még ne lássák. (Remélem még mindig nem próbálkoznak vele, ha van.)
Ha ilyen van, én ki szoktam írni a kérdésben a username-et , password pedig vmi rém egyszerű (pl "a"). Mert ha még az oldal tesztelés alatt van és változhat, ne rontsa a későbbi helyezést a túl korai indexelés.
Szerk.:
"$_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"] függvény ..."
Ez nem fv, hanem egy globális tömb.
Szóval ilyen landing page
Kipróbálhatnád a facebook belépést, arra mi reagál. 27. Kommentben van belépés.
Nem
Ne haragudj, de a fb belépést nem fogom megtenni.
Szerk. Amúgy érted amiket írtunk? Most látom, hogy több hibajelzést is úgy kezelsz (le), hogy "lépj be fb-al". Az éles látogatónak is ezt mondod majd?? Ha ez a terv, hogy valósítod meg? Komolyan érdekel, mert manapság azért harcol a többség, hogy ha már itt a user, maradjon is. Ha ez ennyin múlik, hogy szar az oldal fb login nélkül, és emiatt rögtön belép a user - akkor vmi olyat tudsz, amit eddig senki.
nem problémakezelés, hanem
A helyzet, hogy én
Accept-Language
-nek 6 nyelvet adtam meg, közöttük a magyart, és mégsem kapok tartalmat. És természetesen azóta is csak a MySQL hibákat kapom, tartalom nem tudom, miről szól.Probalj meg facebokkal
Ez tévedés
Egy ilyen jellegű tartalom kezelőnek nem sok 50 tábla sem, nem lesz ettől egyszerű az SQL. Természetesen egy ilyet jól megtervezni nem tud mindenki.
Érdemes az első ilyen próbálkozás előtt tanulmányozni nyílt forrású cms-ek forrását és adatbázisát. Én anno a Drupal ból rengeteget tanultam, a comment order by t csaknem lekoppintva. (Kicsivel egyszerűbben, mert nem kellett minden tudása, csak az olyan fa struktúra, amit itt is látsz.)
Szóval ebből a két mondatodból ítélve sanszos, hogy minél előbb egy új tervezés, okos db és pl egy normálisabb fw kell.
Aki tesztelni akarja, egy
radon80##kukac##yahoo.hu jelszó: weblabor
Ott lehet
saját profil háttérkép, magamról írás, értesítések, levelezés, felhasználó követése, sztori felvétele. Sztorihoz hozzászólni, kedvencnek tenni, likeolni, megosztani facebookon.
Egyszerre 1 sztorit lehet felvenni, amég nem teszed közzé, addig lehet módosítani.
Nyugodtan lehet bárhogy tesztelni.
Én egyszer végre tényleg
Pedig tényleg megnézném.
Mi az url cim, mit csináltál?
Rákattintottam a linkre a
most kikapcsoltam az angol
Ugyanazok a hibák továbbra
Hashtag
Jó ötlet. Kész is,
köszi!
Tettem nyelvválasztót, és egy
És a FB belépés ikon is nyelv szerint vált.
Továbbra sem tudom, mi van az
Légyszi most nézd meg, hogy
--- hu_HU ---
--- en_GB ---, de ezt már
akkor ez a baj. nekem csak
tényleg ott volt bocs, en_US-nek olvastam akkor.
Miket, pontosabban milyen
Semmilyent. Nem tudom hogy
Nem kell nagy dologra
Érkezett itt jónéhány hibajelentés rossz adatbázis resultról. Ha tárolod valahol az összes lekérdezést, akkor nem azt kell megfejtened, hogy pontosan milyen query nem futott le, hanem a tudsz arra koncentrálni, hogy egy exact query MIÉRT nem futott le.
Létezik sok megoldás:
- Csinálhatsz saját loggert 1000000 féle képpen
- Használsz valamiféle logger webservice-t
- Használsz valami olyan libet, amit már más elkészített, és sokan használnak, pl.: https://github.com/katzgrau/KLogger
Én mindenkép az utóbbit javaslom.
Hogy mikor loggolj... háát... kinek mi az infó, DE runtime errorokat mindenkép érdemes logolni, és a hiba keletkezése előtt is.
pl.:
+ Hosszútávon és egy kicsit visszakanyarodva a lekérdezésekhez és az rendszer egészéhez: A mysql_* függvények rövidesen a múlté lesznek, van helyette mysqli_* függvénytár, viszont ennél is jobb a PDO. Érdemes azt használni, rugalmas, és tehermentesít; ennél feljebb már csak az ORM-mek vannak, pl Doctrine, de szerintem ne rohanjunk előre. Másrészről egy tipikusan olyan rendszert készítetek, amit PHP-s keretrendszerek hada ki tud szolgálni - ha használsz valamit, akkor a következő mondatot vedd semmisnek - (Laravel, CakePHP, Symfony, Yii, stb.), amik egyébként olyan problémákat oldanak meg, amibe tuti, hogy már 1000-szer belefutottatok, és bele is fogtok futni. Nem beszélve arról, hogy mindegyik hasonló framework full objektum orientált, ami könnyíti a hibakezelést, az egységbezárást, egyszerűbb bennük hibát keresni, van mögöttük közösség, folyamatosan fejlesztik őket, és talán már mindegyik használja a composer nevű csomagkezelőt, ami szintén segíti a project karbantartását. A verziókezelést nem említettem még, ami fontos egy ilyen project életében; ha nem verziókezeltek még, akkor személy szerint a GIT-et ajánlom, BitBucket-en lehet csinálni ingyenes privát repokat is. Érdemes megnézni néhány tutorialt, hogy egy hasonló project miként lesz karbantartható minden irányból; ezek a dolgok, amiket felsoroltam eleinte nem biztos, hogy megkönnyítik a munkát, viszont gyorsan bele lehet rázódni, és mindent a rózsaszín köd fog körülölelni.
oké köszi, hát van mit
Proba user