ugrás a tartalomhoz

színuszos hullámzás

domel · 2015. Már. 15. (V), 12.43
Üdv! Régen nagy divatja volt a demo készítésnek (C64, Amiga, stb.), hogy pl egy logo vagy szöveg lebegett valamilyen girbe-görbe színuszos pályán, és ehhez voltak olyan programok, amik kiszámolták a koordinátákat, amit a programozó beemelt a kódba (az első és utolsó koordináta mindig összeért, ezért végtelenben is tudott menni a belőle készült animáció). Ki kellett választani egy színuszos (vagy mi) sablont, megadtam hogy mennyi adatból álljon, legkisebb és legnagyobb adat a hullámgörbén, és a program legenerálta azt. Na én ilyent keresek, de nem találok, pedig biztos van, csak nem tudom hogyan keressem. Sinus wave generator vagy hasonlókra ilyen villamossági témájú találatok jönnek, de igazából azt sem tudom mire keressek rá. Ezt az egyet találtam, de ez egyszerű mint az ék, és nem túl jó mert csak egy sima színuszgörbe színuszhullám generátor
Tudnátok segíteni kulcsszavakkal vagy linkekkel?
 
1

Nem tul nehez

janoszen · 2015. Már. 15. (V), 14.31
Gondolj bele, nem tul nehez. Ki kell szamolnod minden X-hez az Y-okat. Gyk ennyi barmilyen programnyelven:

for (var x = 0; x < 10000; x++) {
   y = sin(x)
}


Ha 10x-es meretet szeretnel, akkor az X-et es az Y-t megszorzod 10-zel, stb.

Ha animalni akarod, akkor is egyszeru, mert mindig a legbaloldalibb pixelhalmazt kell utana toldani a jobb oldalon illetve balra mozgatni.

Gondold vegig az algoritmust, eleg egyszeru.
3

na ja

domel · 2015. Már. 16. (H), 00.34
Ahhoz hogy egy girbe-görbe színuszgörbét kapjak, ahhoz több színuszhullámot kell egymásra rakni és mindegyik színuszt más-más "sebességgel" kell generálni, vagy egy színuszhullám eredményéből kell a másik színuszgörbe alapját képezni, szóval pont ezt az egynapos munkát akartam megspórolni azzal, hogy ha van ilyen program, akkor azt használom. Végülis megírom delphiben, majd jól jön máskor is.
2

Szinusz tábla

BlaZe · 2015. Már. 15. (V), 16.04
Szinusz táblának hívják amit keresel, van hozzá generátor valóban. Biztos van még ilyen, de nem ismerem őket, mi magunknak számoltuk ki induláskor az ilyesmiket. Ahogy janoszen is írja, ez nem egy túl bonyolult dolog.
4

Lissajous-görbe amit keresel

pp · 2015. Már. 17. (K), 07.12
http://hu.wikipedia.org/wiki/Harmonikus_rezg%C5%91mozg%C3%A1s

A trükk annyi, hogy a képernyő x és y koordinátája is egy-egy sinus görbe y koordinátája, míg az idő az amit a sinus görbe x koordinátáját adja.

x = sin( ax * t + bx)
y = sin( ay * t + by)

Érdemes vele játszani. pl, ax=ay és bx=by akkor egy 45fokos vonal lesz csak, ha bx= by + pi/2 akkor meg egy kört fogsz kapni. Minden más esetben mindenféle izgalmas görbét.
5

Én valami ilyesmire keresnék

inf · 2015. Már. 27. (P), 15.44
Én valami ilyesmire keresnék rá: "random racing track generator source code", mondjuk a szinuszos részét nem értettem a mondandódnak.