ugrás a tartalomhoz

Szótár oldalon social buttons hogyan?

YourSoft · 2013. Júl. 18. (Cs), 11.47
Sziasztok!

A dictzone.com-ról van szó. Itt szeretnék facebook, g+, twitter megosztási lehetőséget.

Kérdéses pontok:
  1. Ha egy szótárban kattint egy keresésénél , akkor a találati oldalt ossza meg, vagy a szótár főoldalát? pl. ezen az oldalon a szótár főoldalát, vagy a keresést osszam meg?: Online Szótár, Angol-Magyar szótár > good
  2. Nem szeretem a követő kódokat, így azt sem szeretném, ha a felhasználóimat követnék. + lassítja az oldalletöltést, jobban terheli a környezetet. Ha csak egy linket és képet rakok fel mindegyikhez, az nem okoz bajt? Pl.: facebook:<a href="http://www.facebook.com/sharer.php?u=URL&t=TITLE">link or image</a>
  3. Vagy használhatom az addthis megosztó gombjait. Ez milyen előnyökkel járhat?


Válaszokat előre is köszönöm.
 
1

sharethis / addthis

Poetro · 2013. Júl. 18. (Cs), 11.59
Én mindenképpen a találati oldalt osztanám meg, elvégre azon az oldalon van az illető, valószínű azt akarja megosztani. Ha a főoldalon van, akkor meg azt. Ne tévesszük meg a felhasználót azügyben, hogy mit is oszt meg.

A hagyományos linkek hasznosak, és nem tartalmaznak követést (hacsak nem az ikon képét eleve a szolgáltatás nyújtójától töltik le). Sajnos viszont nem minden szolgálatás nyújt ilyet, valamint ha ki akarod jelezni, hányan osztották meg, akkor ez sokkal nehezebbé válik, mint magát a szolgáltatás által nyújtott widgeteket használva.

Ha követni akarod a felhasználók megosztási tevékenységét, akkor a ShareThis illetve AddThis és társaik nagy segítséget tudnak ebben nyújtani. Valamint minimális JavaScript tudással megoldhatod, hogy csak akkor kapcsolódjanak be ezek, amikor a felhasználó már kattintott, ezzel kifejezte szándékát, hogy használni kívánja a szolgáltatást.
4

Köszönöm

YourSoft · 2013. Júl. 18. (Cs), 13.21
Köszönöm. Ezek szerint mégis érdemes az addthis-t használni. Nem érik el közvetlenül a látogatók adatait a megosztási oldalak, csak, ha kattintanak. Ha jól látom az addthis gyorsabb. Van esetleg valami előnye a sharethis-nek az addthis-hez képest?
2

Félig off

Hidvégi Gábor · 2013. Júl. 18. (Cs), 12.56
Mivel elvi okokból nem használom, emiatt nem ismerem sem a Facebookot, sem pedig az API-ját, így a következő a kérdésem, de előbb az előzmények:
1, egy ismerősöm mondta, hogy ha valakinek vagy valaminek van mondjuk harmincezer lájkja, az már szép eredmény,
2, máshol is használják már azt a módszert, hogy csak kattintásra aktiválódik a facebook gombja, hogy csak azt követhessék, aki használja a szolgáltatásukat.

Tehát: nem lenne egyszerűbb egy kamu lájkgombot/lájkjelzőt kitenni egy szép nagy értékkel az oldalra, amire, ha rákattintanak, persze növelné az értéket, meg mondjuk a Facebookra is elküldené az eseményt? Az emberek úgyis csak a nagy számot látják, azt gondolják, ez biztos nagyon jó, magán a Facebook oldalon meg vagy foglalkoznak a valós adattal vagy nem. Van "dislike" gomb? Ha nincs, van vesztenivalója bárkinek ezzel a módszerrel?
3

Visszavonni

Poetro · 2013. Júl. 18. (Cs), 13.00
A Like-ot vissza lehet vonni. Ezen kívül van API a Like számának lekérésére (természetesen ehhez már FB alkalmazás kell, de azt létrehozni legfeljebb 1 óra, és semmi fejlesztői tudást nem igényel, csak pár űrlapot kell kitölteni). Az API használatát megtanulni se nagy ördöngősség, bár JS oldalról jelentősen könnyebb a használata, mint szerver oldalról.
5

Sajnos nem ilyen egyszerű

YourSoft · 2013. Júl. 18. (Cs), 13.40
Örülök, hogy nem csak én vagyok paranoid. :-)
Bár az is igaz, hogy analytics szinte mindenhol van. Google-t használok keresésre, gmail-t levelezésre. Tehát úgy is mindent tudnak rólam, amit akarnak. :-)
Inkább a facebook és többiek időpazarló volta miatt kerülöm ezeket. Ha valakivel dolgom van, akkor inkább személyesen, telefonon, vagy email-ben intézem.

Sajnos nem ilyen egyszerű. Itt úgy tudom, hogy 3 oldal jön elő SEO szempontból (fontossági sorrend):
- g+
- facebook
- twitter

Ezeknél vissza is lehet vonni a "jó pontot". Viszont úgy vettem ki, hogy van különbség a link megosztás és a kedvelés (like) között. Úgy értelmeztem, hogy SEO szempontból a megosztás számít. Kivéve, ha pl. facebook oldalt építesz.

Nem tudom, hogy van-e értelme kijelezni, hogy mennyi megosztás történt. Talán a megosztások száma jobban motiválja a felhasználót megosztásra?

Én most megint 2 megoldás között gondolkodom:
1, A logoba beépítem a megosztó gombok képét. Image sprite + megosztó linkek segítségével történne a felhasználók megosztása. Így nem jelentene jelentős terhelést sem a kliens, sem a szerver oldalon. Követni sem lehetne a nem megosztó felhasználókat.
2, Addthis, ha jól sejtem itt sem tudnák, csak az addthis követni. Viszont megjelenne egy közös(?) számláló, hogy hány megosztás történt. Ez elég gyors, viszont azért többet terhel, mint az előző megoldás, és azért, ha valaki nagyon akarja, akkor követheti a felhasználóim tevékenységét.